Pagina 1 din 13

ulei 2T adaugat in motorina

Scris: Lun 20-Apr-2009 07:13
de PEDROS69
Am gasit pe forumul Wv un inceput de discutie despre folosirea uleiului pt amestec 2T adaugat in motorina as dori sa punem capat si noi la cap si alte informatii despre acest subiect deci ati citit, auzit folositi asa ceva: Pe topicul cu Duralube s-a mentionat o singura data, succint si in graba, despre adaugarea uleiului de amestec (2T - 2-stroke) in motorina.
Subiectul este totusi destul de dezbatut pe alte forumuri, de exemplu http://briskoda.net/fabia-i/2-stroke-oil-diesel/141513/
Proportia de aditivare este destul de mica, 1:200, adica 100ml la 20l de motorina.
Haideti sa discutam despre aceste lucruri aici. Eu am inceput de ieri sa aplic 'tratamentul', mai este vreun coleg ce adauga ulei 2T?

Scris: Lun 20-Apr-2009 07:38
de Dan Popa
Nu stiu ce fel de ulei este 2T, banuiesc ca este ulei vegetal si daca te gandesti ca biodiesel este tot un ulei vegetal, atunci.....

Scris: Lun 20-Apr-2009 07:52
de PEDROS69
Este ulei semisintetic sau sintetic pentru motoare gen Yamaha, Honda etc. cel mai la indemana este OMW bixxol 2T stroke semisintetic pentru motoarele in 2 timpi pe benzina raportul de amestec 1l:50l benzina si OMW bixxol full syntetic cu 1l:100l BEnzina. Pe vremea cand aveam dacia break 1.4i cuinstalatie de gaz si eu adaugam cam 100ml ulei la un rezervor de benzina, masina fiind pe injectie pornea tot timpul pe benzina si apoi la 40 grade celsius trecea pe gaz, motivul pentru care puneam ulei era fenomenul care aparea la mersul pe gaz respectiv la aprox. 10000supapele sapau in scaunul chiuloasei si le gaseam stranse aproape fara joc, se pare ca uleiul cel putin la pornire ungea locul respectiv si diminua aceasta uzura.

Scris: Lun 20-Apr-2009 08:40
de bogdan78
Cum este pretul uleiului prin comparatie cu cel al motorinei?

Scris: Lun 20-Apr-2009 08:44
de Dan Popa
Uleiul care se folosea la amestec pt Trabant era ulei mineral. Nu stiu ce varsta ai tu dar prin 70-80 s-a incercat pe autobuze biodiesel si alti carburanti ecologici. La biodiesel, din cauza coroziunii produse de arderea uleiului, s-a renuntat. Desi se simte o diferenta mare la folosirea biodieselului ( putere crescuta si zgomot mai mic ) nu se recomanda o concentratie mai mare de max. 8-10% ulei, ca sa nu distrugi motorul. Eu am mers si cu 100% biodiesel dar a inmuiat garniturile de cauciuc si am renuntat. Nu stiu cat este pretul la 2T, dar mai ieftin iesi cu ulei vegetal.
Nu gasesti pe piata ulei de rapita asa ca poti cumpara ulei de soia. Din cauza asta l-au scumpit si pe asta si nu mai stiu cat este pretul.

Scris: Lun 20-Apr-2009 09:00
de PEDROS69
Omv bixxol full syntetic 2T 50ron/l

Scris: Lun 20-Apr-2009 11:53
de khan
pai io zic sa discutam despre beneficii aici, ca nu inteleg din discutia de pina acum care sint acelea. la biodiesel s-au enuntat, se stiau si dinainte, dar la uleiul 2T? adica merge mai bine, mai repede, e mai bine pentru motor?... chiar is curios

Scris: Lun 20-Apr-2009 14:16
de Andrei Anghel
nu ne pune si noua cineva la dispozitie o cazatura de diesel terminat ?? sunt curios, MOR, de 2 chestii:
1. daca chiar porneste un diesel dupa ce bagi NUMAI ulei de gatit uzat in el
2. daca respectivul ulei chiar il ofera moca fastfoodurile (NU ma duc sa intreb daca n-am in ce sa-l pun :D)

Scris: Lun 20-Apr-2009 14:43
de khan
1. da porneste, dar trebuie sa existe un dispozitiv care sa il incalzeasca inainte de a intra in filtru. eu pun hirbul la bataie, daca vi tu cu uleiul :lol:
2. cred ca da, inca. peste 10 ani s-ar putea sa coste cit motorina

Scris: Lun 20-Apr-2009 15:53
de PEDROS69
Se pare ca este benefic pentru motoarele HDI cu FAP adaugat in proportie corecta maxim 300 ml la un plin de 70l de motorina E5 piesele sensibile din sistemul de injectie sunt unse si astfel intreg sistemul devine mai fiabil, cel putin asa era la motorina normala care avea un continut ridicat de parafina spre deosebire de motorina actuala care este foarte "uscata", si emisia de noxe se reduce dar asta trebuie determinata experimental, per total motorul merge mai rotund scoate mai putin fum negru de motorina nearsa si trage mai bine. Eu am de gand sa fac un experiment cand o sa fac un plin de motorina, si o sa va impartasesc impresiile.

Scris: Lun 20-Apr-2009 17:34
de abarth_mcm
... daca cumva se comporta precum motorina de tip vechi (cu multa parafina in ea)..mai bine nu puneti...parafina se depunea si facea numai belele infundand filtrele..etc..
oricum, asteptam experimente..chiar sunt curios :wink:

Scris: Lun 20-Apr-2009 20:32
de nitro_od
@abarth_mcm - nu o lua ad literam, voia sa spuna ca se comporta ca si randament dar nu si cu dezavantajele pe care le presupune parafina.
este mai mult decat evident ca nu are cum sa faca depuneri de vreme ce este un ulei(un lichid) si nu o ceara(un solid).
astept cu interes maxim si eu concluziile experimentului cu 2T.
daca face mai putina galagie si fuge mai bine cred ca merita folosit ca si aditiv.
intr-adevar, motorina euro este mai uscata si solicita componentele alimentarii mai mult si sincer sa fiu, consuma mai multa decat cea cu parafina.

Scris: Lun 20-Apr-2009 20:45
de abarth_mcm
Asa e...ar fi foarte bine daca acestu ulei ar contribui mai bine la ungere asa cum facea vechea motorina...dar in acelasi timp sa nu aiba numeroasele dezavantaje pe care o avea parafina..
Personal, dricul meu imi consuma muuuult mai putin cu motorina E5 decat cu motorina tip vechi(asta cand se mai gasea). Si oricum, o masina de tehnologie noua cum e C5-ul nu cred ca ar merge cu motorina de tip vechi ..asa ca discutia nu are rost pe tema aceasta.

In oric caz, cu totii asteptam experimente cu acest T2..fie doar din interes, fie doar din pura curiozitate.

Scris: Mar 21-Apr-2009 14:02
de nicum
Se pare ca e adevarata povestea.
Cititi aici: http://www.freel2.com/forum/topic878.html

Extrem de interesant topicul, mai ales ca e scris de o persoana care lucreaza pentru industria auto, chiar daca doar in calitate de avocat.

Scris: Mar 21-Apr-2009 17:57
de PEDROS69
intradevar este foarta ampla discutia, pacat ca eu nu stapanesc foarte bine engleza, dar totusi m-a pus pe ganduri, mai ales ca omul experimenta de prin 2007, eu o sa incerc pe masina mea macar de curiozitate sa vad cum se comporta.