Pagina 1 din 4
Tehnici de pilotaj...setari ale masinii...
Scris: Sâm 22-Oct-2005 23:27
de adytzu
Am deschis subiectul asta pentru ca am observat ca sunt destui cu "sange fierbinte" ca sa zic asa.
Daca topicul "prinde", va fi transformat in rubrica a forumului. Deocamdata, ramane in faza de topic.
Deci, "dezlantuiti-va", dar cu masura!
Pentru cei care au deja niste cunostinte in domeniu, ii rog sa incepa cu descrierea termenilor de specialitate, ca sa inteleaga toata lumea despre ce e vorba.
Deasemenea, va rog sa va abtineti de la a incerca pe pielea voastra, in trafic, aceste manevre. Puteti s-o faceti in cadrul unor cursuri specializate sau in parcari complet goale pentru a nu afecta si pe altii.
Totodata, sunt total interzise demonstatiile de acest fel in cadrul intalnirilor clubului!
Scris: Sâm 22-Oct-2005 23:37
de adytzu
Si ca sa incep tot eu, sunt curios daca poate cineva sa-mi spuna in ce conditii intra in functiune puntea spate autodirectionabila la Xsara. Eu am simtit de cateva ori efectul (ultima oara pe Transf. la intoarcerea de la Plaiu Foii), dar nu as putea sa spun sigur cand intervine. Oricum, pot sa va spun ca efectul este extrem de ciudat. Daca nu dai drumul la volan te duci direct in parapet.
Pentru cine nu stie, Xsara e dotata cu asa ceva, adica, rotile din spate, in anumite conditii de solicitare (curbe luate foarte strans si in viteza), se rotesc si ele in sensul urmaririi curbei, cu un unghi de 3-5grade (din cate stiu eu).
Scris: Dum 23-Oct-2005 10:34
de DanCld
adytzu scrie:in anumite conditii de solicitare (curbe luate foarte strans si in viteza)
C3-ul supravirează ff urât ĂŽn aceste condiţii - adică ĂŽi "fuge" spatele şi nu ĂŽl mai potoleşti decât cu o frână violentă + redresare, evident cu risc maare de a face accident. După 2 experienţe de acest gen

am devenit foarte precaut, oricum, din discuţii avute cu diverse persoane mai pricepute decât mine se pare că acest "comportament" poate fi ameliorat prin "ĂŽncălţarea" maşinii cu jante mai grele, din aliaj, plus "gume" mai mari decât cele standard 175/65 R14. Până atunci... conduceţi preventiv!
Scris: Mie 26-Oct-2005 11:16
de adytzu
Vad ca nu se inghesuie nimeni sa scrie. La drive test toti va dadeati voinici...
Scris: Mie 26-Oct-2005 11:47
de bop_78
Pentru cei care au experimentat actiunea puntii spate la Xsara, Ati putea sa precizati in ce conditii a aparut? Viteza, treapta de viteza, curba...etc.
Din ce am citit pana acum (aici), am avut impresia ca e un lucru bun acesta actiune si ca ajuta la manevrabilitate.
Acum, din cele doua raspunsuri de mai sus....

Scris: Mie 26-Oct-2005 11:49
de adytzu
Care raspunsuri de mai sus???
Vezi ca unul din ele se refera la C3, nu la Xsara. Si al doile care e?
Scris: Mie 26-Oct-2005 11:54
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Punte din spate vireza cu 3 grade in momentul in care forta centripeta impinge spatele catre ext curbei.
Trebuie sa iei curba destul de tare ca sa simti acest efect. Realizarea tehnica este cat se poate de simpla; Bucsele de punte spate au prezoanele monate in diagonala si permit rotirea puntii fata de caroserie la un cuplu destul de important. Este o chestie super desteapta, dar insurubarea care se produce, duce la cateva cunostinte despre pilotaj de a putea stapani efectul. Daca se continua curba si nu mai are destula forta, puntea revine si senzatia este ciudata!
Scris: Mie 26-Oct-2005 12:34
de adytzu
Da, dar stii ce-ti permite chestia asta?
Sa intri in curba cu piciorul pe acceleratie!!!
Cine stie, cunoaste!

Scris: Mie 26-Oct-2005 12:47
de kata
Punte din spate vireza cu 3 grade in momentul in care forta centripeta impinge spatele catre ext curbei.
nu vreau sa fiu rauvoitor, dar totusi sa nu inducem oamenii in eroare:
forta centrifuga impinge spatele spre exterior. forta centripeta are sens contrar.
Scris: Mie 26-Oct-2005 12:49
de MARIAN
Scris: Mie 26-Oct-2005 12:52
de MUGUREL PIRSCOVEANU
eram sigur ca ma penalizati cu chestia asta.
dar in Franta am avut aceeasi discutie despre fortele astea si dupa ce a balmajit profesorul vreo juma de ora a ramas ca e vorba de centripeta.
Eu am sustinut ca si voi de centrifuga. (Oricum scrisesem initial centrifuga, dar mi-am adus aminte de orele de la curs.) Nevermind... important e sa stim ce se intampla,nu?
Scris: Mie 26-Oct-2005 12:59
de bop_78
Da, de acord. Multumiri pentru raspunsuri.
Am invatat ca noua mea Xsara are o proprietate care m-ar putea scapa de necazuri, numai ca ar fi bine sa nu ajung in situatia s-o folosesc. Nu de alta, dar s-ar putea sa nu stiu si ar fi mai grav.
Scris: Mie 26-Oct-2005 13:05
de kata
da mugurel, mai important e faptul ca stim ce se intampla iar explicatia ta ref. la puntea spate e intr-adevar valoroasa.
ca sa terminam si cu fortele, o exprimare mai plastica ar fi:
forta centripeta "tine" obiectul pe traiectorie iar
forta centrifuga "arunca" obiectul de pe traiectorie
in enunt se pot folosi ambele, dar trebuie avut grija la modul de exprimare.
Scris: Mie 26-Oct-2005 13:14
de MUGUREL PIRSCOVEANU

iata de sculele de care ai nevoie sa mergi cu rotile drepte pe viraje stranse!
Scris: Mie 26-Oct-2005 13:15
de MUGUREL PIRSCOVEANU
scuzeeee.
iata sculele de care ai nevoie sa mergi cu rotile drepte in viraj!