Pagina 1 din 1

flanse sau distantiere la roti

Scris: Dum 23-Oct-2005 01:49
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Daca doriti sa va montati flanse la 1 Citroen va rog sa nu modificati nimic la masina!
Eu am incercat la prima Xsara VTS. Rezultatul? Am stricat masina.
Am invatat de la scoala de la Citroen: directia la o masina in primul rand ti-o da geometria... si in primul rand cand abordezi un viraj ultima roata e cea mai importanta. Roata din exteriorul virajului e cea mai importanta! Singura masina care face ceva este Xsara si 306.
Am pus pe masina mea niste flanse de "bun simt" de 10mm. Rezultatul? Am stricat super directia care o avea Xsaruca mea... 2,2 ture "butee-butee"? nu a mai contat in nici-o directie. AM LUAT CATALOGUL CITROEN SPORT SI AM CITIT CATE CEVA DESPRE GEOMETRIA DE DIRECTIE.AM invatat k fiecare unghiulet conteza. Am pus exact set-up-ul de la Xsara "terre" si am obtinut un mare kk. M-am plimbat cu masina vreo 190km in regim de urgenta si dupa ce am reglat paralelismul in toate felurile am ajuns la set-up-ul initial. Deci? Ce face uzina nu-ti va da nimeni. Chiar daca arata mai cool era instabila. Siam mai recurs la set-up-ul de ploaie cu unghiuri de -2mm pe fata si flanse de 7,5mm numai pe spate. Extarordinara! Usor supraviratoare pe ace de par si megastabila in linie dreapta! Dar atentie la anvelope! Se vor Uza prematur si pe virajele in coarda (cu acceleratia ccta va trebui sa va tineti bine de volan pt k va supravira si tre' sa o corectezi mai toto timpul!) va avea un comportament neutru.
Concluzia? Nu incercati sa ii faceti nimic la masina pt k ce face uzina nu va mai da nimeni inapoi.

Scris: Dum 23-Oct-2005 07:18
de sorin.
La montarea de distantoare pe fata unghiurile directiei nu raman aceleasi?
La marirea ecartamentului numai pe spate nu trebuia ca masina sa aiba caracter subvirator?

Scris: Dum 23-Oct-2005 11:11
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Nu. Pentru ca se influenteaza deportul masinii. In momentul in care centrul petei de contact al anvelopei se deplaseaza catre interior sau catre exterior, geometria masinii este alta. Discutia incepe in primul rand in linie drapta. Daca ati facut asa ceva la masina, cand mergi in linie dreapta, si rotile trec peste niste denivelari longitudinale mici, ai senzatia ca iti ia cineva volanul din mana. Este dupa parerea mea cel mai naspa.

Scris: Dum 23-Oct-2005 11:27
de Ford_V6
am mers cu un Ford Capri cu distantiere la roti de 2 cm si nu mi s-a parut sa se comporte ciudat directia . . .probabil ca depinde si de sistemul de directie , de masina . . . de anvelope . . .nush . . .presupun ... .

Oricum eu unul nu as monta flanse pe masina mea . . ..

Scris: Dum 23-Oct-2005 11:36
de sorin.
Micsorarea deportului nu s-ar putea compensa cu o marire a unghiului
de fuga?

Scris: Dum 23-Oct-2005 21:44
de khan
e interesant ce se discuta. eu am jante gindite pentru ford initial (asa cred cel putin) si care au fost prelevate de pe un 405 din germania. jantele sint 7J15, ET-ul nu e trecut pe ele si au distantierele originale + suruburi, distantiere fara de care nu ar putea fi montate pe Citroen-Peugeot deoarece nu ar incapea pe fuzeta si daca ar incapea, ar lovi in etriere si in fata si inspate. cu toate acestea, adica cu distantierele, care le scot inafara pina la nivelul exterior al aripii fata, masina s-a comportat net superior in toate situatiile de rulare, si asta fara a provoca in timp uzuri mai rapide ale elementelor de suspensie, directie. si asta combinat si cu folosirea unor sfere de XM hydractive care sint incarcate la 35 atm pe fata si 25 pe spate. de precizat ca nu am facut nici o modificare la unghiuri pentru ca nu a fost nevoie. asa ca mi se pare ciudat ca la xsara comportamentul a fost atit de diferit. cred ca ar trebui sa ne vedem si sa aprofundam problema

Scris: Lun 24-Oct-2005 10:31
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Imagine

ce v-am dt eu aici e super secret.
reglajele geometriei de directie se fac in functie de distantiere!

Scris: Lun 24-Oct-2005 10:35
de MUGUREL PIRSCOVEANU
si surpirza:
desi puntea spate este cu brate si rulmenti, se regleaza si spatele!
Imagine

Scris: Lun 24-Oct-2005 10:37
de adytzu
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
ce v-am dt eu aici e super secret.


Hai, ca-mi placi din ce in ce mai mult!!! :lol: :lol: :lol:

Daca e super secret, nu stiai ca site-ul asta e public?
Serios, acum, daca ai informatii care nu pot fi puse public, dar pe care vrei totusi sa ni le impartasesti, ia legatura cu WLD sa-ti dea cont de FTP.
Pe acel server de FTP au acces doar userii clubcitroen si e foarte posibil ca dupa infiintarea clubului sa aiba acces doar membrii cotizanti.
Asta ca o stimulare la plata cotizatiei!!! :twisted:

Scris: Lun 24-Oct-2005 10:40
de MUGUREL PIRSCOVEANU
adica am vrut sa exemplific faptul ca se regleaza si geometria de SPATE!

Scris: Lun 24-Oct-2005 10:43
de MUGUREL PIRSCOVEANU
ideea este ca daca ar fi interesat cineva sa concureze pe saxo Kit Car cam asa ar fi de facut.
La noi in campionat nu este nimeni cu Saxo Kit CAr.
Cred ca cei care sunt a noi in campionat habar nu au de site-ul acesta.
Oricum daca dai cei 60-70keuro pe o masina sigur faci rost si de reglaje, nu?