flanse sau distantiere la roti
Scris: Dum 23-Oct-2005 01:49
Daca doriti sa va montati flanse la 1 Citroen va rog sa nu modificati nimic la masina!
Eu am incercat la prima Xsara VTS. Rezultatul? Am stricat masina.
Am invatat de la scoala de la Citroen: directia la o masina in primul rand ti-o da geometria... si in primul rand cand abordezi un viraj ultima roata e cea mai importanta. Roata din exteriorul virajului e cea mai importanta! Singura masina care face ceva este Xsara si 306.
Am pus pe masina mea niste flanse de "bun simt" de 10mm. Rezultatul? Am stricat super directia care o avea Xsaruca mea... 2,2 ture "butee-butee"? nu a mai contat in nici-o directie. AM LUAT CATALOGUL CITROEN SPORT SI AM CITIT CATE CEVA DESPRE GEOMETRIA DE DIRECTIE.AM invatat k fiecare unghiulet conteza. Am pus exact set-up-ul de la Xsara "terre" si am obtinut un mare kk. M-am plimbat cu masina vreo 190km in regim de urgenta si dupa ce am reglat paralelismul in toate felurile am ajuns la set-up-ul initial. Deci? Ce face uzina nu-ti va da nimeni. Chiar daca arata mai cool era instabila. Siam mai recurs la set-up-ul de ploaie cu unghiuri de -2mm pe fata si flanse de 7,5mm numai pe spate. Extarordinara! Usor supraviratoare pe ace de par si megastabila in linie dreapta! Dar atentie la anvelope! Se vor Uza prematur si pe virajele in coarda (cu acceleratia ccta va trebui sa va tineti bine de volan pt k va supravira si tre' sa o corectezi mai toto timpul!) va avea un comportament neutru.
Concluzia? Nu incercati sa ii faceti nimic la masina pt k ce face uzina nu va mai da nimeni inapoi.
Eu am incercat la prima Xsara VTS. Rezultatul? Am stricat masina.
Am invatat de la scoala de la Citroen: directia la o masina in primul rand ti-o da geometria... si in primul rand cand abordezi un viraj ultima roata e cea mai importanta. Roata din exteriorul virajului e cea mai importanta! Singura masina care face ceva este Xsara si 306.
Am pus pe masina mea niste flanse de "bun simt" de 10mm. Rezultatul? Am stricat super directia care o avea Xsaruca mea... 2,2 ture "butee-butee"? nu a mai contat in nici-o directie. AM LUAT CATALOGUL CITROEN SPORT SI AM CITIT CATE CEVA DESPRE GEOMETRIA DE DIRECTIE.AM invatat k fiecare unghiulet conteza. Am pus exact set-up-ul de la Xsara "terre" si am obtinut un mare kk. M-am plimbat cu masina vreo 190km in regim de urgenta si dupa ce am reglat paralelismul in toate felurile am ajuns la set-up-ul initial. Deci? Ce face uzina nu-ti va da nimeni. Chiar daca arata mai cool era instabila. Siam mai recurs la set-up-ul de ploaie cu unghiuri de -2mm pe fata si flanse de 7,5mm numai pe spate. Extarordinara! Usor supraviratoare pe ace de par si megastabila in linie dreapta! Dar atentie la anvelope! Se vor Uza prematur si pe virajele in coarda (cu acceleratia ccta va trebui sa va tineti bine de volan pt k va supravira si tre' sa o corectezi mai toto timpul!) va avea un comportament neutru.
Concluzia? Nu incercati sa ii faceti nimic la masina pt k ce face uzina nu va mai da nimeni inapoi.