Pagina 1 din 2

Bujii

Scris: Dum 02-Sep-2007 14:05
de yo2ldk
Salutari !
Stie cineva,care sa fie in domeniu, daca este mai bine sau mai rau, sa schimbam bujiile prevazute de producator, cu altele asemanatoare dar cu aprindere multipoint?
asta in ideea ca poate, la momentul fabricatiei masinii, nu erau astfel de bujii.
si , de asemenea, cat de adevarat este ca scade si consumul (cu cca. 10-15% dupa unii) , prin inlocuirea cu astfel de bujii.Ma refer la cele Bosch , in 3 sau 4 puncte.

Scris: Dum 02-Sep-2007 23:52
de mbc
Daca scadea consumul cu 10-15%, nu crezi ca foarte multi producatori foloseau aceste bujii ca standard in echiparea masinilor? Mi se pare doar marketing la partea asta.

Scris: Lun 03-Sep-2007 05:54
de sorin.
asta in ideea ca poate, la momentul fabricatiei masinii, nu erau astfel de bujii.

Exista de vreo 30 de ani.Consumul nu o sa scada.

Scris: Lun 03-Sep-2007 08:41
de NOS_feratu
la fordul meu am incercat exact acelasi "artificiu"... am montat o super bujie (nu spui nume...bujie importanta) cu 4 pini, multispark si alte chestii "tari" s-a dovedit a fi o pierdere totala de bani. nu au avut nici un efect pozitiv dimpotriva chiar mergeau mai prost decat cele vechi (conform catalogului erau echivalente cu bujiile originale de pe motor)

Scris: Lun 03-Sep-2007 14:20
de nicum
Poti sa ii pui bujie cu n puncte, scinteia o da tot intr-un singur punct, ala care e mai aproape de electrod. Bujiile astea au doar avanatajul ca le urmaresti mai rar, caci daca se indeparteaza un punct, va fi altul mai aproape de electrod si da ala scinteia la o distanta presupusa optima.

Scris: Lun 03-Sep-2007 15:36
de XENON
din experienta nu pot sa spun, dar de la o groaza de mecanici (de la renault, dacia, vw, mecanici de service si obisnuiti "de garaj") am auzit ideea ca acele bujii germane care incep cu "Bo..." si se termina cu "...sch" :lol: nu ar fi bune. o fi adevarat sau nu, partea a doua.
oricum daca era atat de simplu sa imbunatatesti economia de carburant sau performantele cu o bujie cu mai multe capete nu se mai chinuia Alfa Romeo sa monteze 2 bujii pe piston (TwinSpark).

Scris: Lun 03-Sep-2007 15:55
de mbc
da' voi stiti ca se vand Bosch contrafacute in prostie prin romania? Daca sunt originale cred ca sunt ok, dar cele contrafacute sunt zero.

Scris: Lun 03-Sep-2007 16:12
de XENON

Scris: Lun 03-Sep-2007 16:33
de XENON
am vazut un filmuletz cu unul care schimba bujiile si inainte sa le monteze pe cele noi a folosit o substanta dintr-un plic (lichid sau praf, nu am putut sa vad) cu care a uns filetul si partea ceramica pt o deschidere mai usoara la urmatorul schimb, ca sa nu se sudeze de chiulasa.aveti idee ce e aia?

Scris: Lun 03-Sep-2007 17:13
de sorin.
Asa ceva se foloseste si la sondele lambda. Am citit undeva ca ar contine praf sau bilute :lol: de sticla, cere se faramiteaza la desfacerea filetului.

Scris: Lun 03-Sep-2007 17:25
de NOS_feratu
si ca tot suntem la capitolul "bujii si ce fac ele bun pentru motorul nostru" iata ce spune un tip despre montajul lor... http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg2.html

@xenon pe site-ul mai sus mentionat se aminteste ceva de "copperslip" care banuiesc ca este un gen de vaselina pe baza de cupru (rezistenta la temperatura). personal eu am folosit cu succes lichidul de frana care are proprietati penetrante si antiaderente

Scris: Lun 03-Sep-2007 18:51
de XENON
cred ca praf folosea ala in filmul meu ca era dintr-un plic. de unde sa iau?

Scris: Mar 04-Sep-2007 09:51
de nicum
Pot sa va confirm ca bujiile BOSCH sint execrabile. La mine au tinut putin peste 10.000.
Nu faceti experimente cu diverse "prafuri" sa nu obtineti rezultate contrare. Eu desfac bujille o data pe an si nu am avut probleme niciodata pina acum.

Scris: Mar 04-Sep-2007 11:09
de XENON
le desfaci ca sa le cureti sau le desfaci ca sa nu sa intepeneasca?

Scris: Mie 05-Sep-2007 00:03
de gabi caragea
odata pe an nu reuseste sa ajunga la sala de forta si astfel compenseaza cu desurubatul bujiilor
:D :D :D