Pagina 1 din 1

[CX] Variante display central la seria II

Scris: Mie 07-Noi-2007 17:16
de eugenro2001
CX seria II (din 1985 incoace) a fost dotat cu un afisaj LCD central.
Acesta a avut mai multe variante constructive in functie de model si nivelul de echipare al masinii. Astfel:

Cu un singur LCD
- ceas

Cu doua LCD-uri
- ceas
- temperatura lichid racire

Cu trei LCD-uri
- ceas
- temperatura lichid racire
- temperatura exterioara

Cu patru LCD-uri in doua variante.
- ceas/computer de bord
- temperatura lichid racire
- temperatura exterioara
- temperatura ulei

sau

- ceas
- temperatura lichid racire
- temperatura exterioara
- temperatura ulei

mai exista si varianta cu imobilizator electronic care avea patru LCD-uri dar nu stiu daca afisajul de la ceas era normal sau identic cu cel pentru computer de bord.

Variantele difera prin, evident, numarul de LCD-uri precum si prin circuitele electronice interne.

Iata poze ale circuitelor electronice:

un singur LCD:

http://i189.photobucket.com/albums/z60/ ... 7005-1.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z60/ ... 7006-1.jpg

doua LCD-uri:

http://i189.photobucket.com/albums/z60/ ... 007003.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z60/ ... 007004.jpg

patru LCD-uri cu computer de bord:

http://i189.photobucket.com/albums/z60/ ... 007001.jpg
http://i189.photobucket.com/albums/z60/ ... 007002.jpg

Pe masina mea am versiunea cu trei LCD-uri care in interior are cablajul pentru montarea a patru LCD-uri lipsind doar cateva diode si rezistente.
Voi face poze si la acesta cand voi continua lucrarea de refacere a carcasei.

La versiunea cu comuter de bord, circuitul care contine efectiv ceasul este incorporat in tastatura computerului de bord.
Restul variantelor folosesc un circuit integrat Philips care comanda direct LCD-ul.
Ceasul este de tipul AM/PM si nu poate fi modificat pentru afisaj de 24h datorita LCD-ului care nu are la cifra zecilor de ore decat "1".
Functiile de masurare a temperaturii sunt realizate cu un convertor analog/digital produs de Texax Instruments TLC 541MFN si un alt circuit specializat marca NEC - D7507G 605.

La depasirea valorilor maxime la ulei si apa afisajul clipeste. La fel si cel al temperaturii exterioare la temperaturi mai mici de 2 grade celsius, avertizand astfel asupra pericolului de polei.

Asa cum am scris in alt topic, constructiv, afisajele sunt prost concepute, LCD-urile sunt presate pe cablaje prin prinderile capacului spate al carcasei. Din cauza materialului prost, in timp crapa si pe LCD incep sa dispara segmente sau chiar sa nu se mai vada nimic.
LCD-urile de temperatura sunt identice, ele pot fi folosite in oricare din cele trei - ulei, apa sau exterior.

Daca cineva are masina dotata cu imobilizator, il rog sa desfaca afisajul si sa imi trimita poze cu circuitul imprimat.

Scris: Mie 07-Noi-2007 19:42
de MARIAN
mai exista si varianta cu imobilizator electronic care avea patru LCD-uri dar nu stiu daca afisajul de la ceas era normal sau identic cu cel pentru computer de bord.

Ceas normal.
La depasirea valorilor maxime la ulei si apa afisajul clipeste. La fel si cel al temperaturii exterioare la temperaturi mai mici de 2 grade celsius, avertizand astfel asupra pericolului de polei.

Din câte ºtiu eu, clipeºte doar simbolul(apã/ulei) respectiv, nu tot afiºajul.

Scris: Joi 08-Noi-2007 02:02
de dj01fad
MARIAN scrie:Din câte ºtiu eu, clipeºte doar simbolul(apã/ulei) respectiv, nu tot afiºajul.

clipesc si cifrele