ABS

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 26-Iun-2008 09:22

continuand.. daca as fi fost cu tico: la dracu, cu motorul as fi intrat. cu motorul: la dracu, cu scuterul as di intrat. cand sunt cu scuterul: cu bicicleta as fi intrat. cu bicicleta: pe jos as fi intrat. :)

ABS??? Eu cred ca nu stii ce inseamna abs. abs nu are nici o legatura cu puterea franelor, cu forta de franare samd. ABS (Anti Locking System) este un sistem de antiblocare a rotilor. Cu alte cuvinte, cand rotile incep sa piarda aderenta, sistemul in cauza actioneaza si elibereaza rotile pentru o mica perioada de timp. uneori e bine, dar mie mi-a facut mai mult rau decat bine pana acum.
"If in doubt, flat out!"

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Joi 26-Iun-2008 14:40

Nu, nu e nevoie de continuare, nu imi place sa merg cu altceva DECAT cu masina. Nu motocicleta, nu atv, nu pe jos.

Stiu ce e abs-ul. La tico, era nevoie de el. L-am pocnit in bot de 3 ori ducandu-ma pe scartait. Nu stiu unde am lasat impresia de habarnist. Si da, stiu si ca daca folosesc frana de motor franez mai repede fara scartz etc etc. ERA nevoie de ABS.

Mie ABS-ul mi-a facut mai mult bine decat rau, si numai mie, la cam 99.9% din masini. Numai pe pista nu e nevoie de el. Vezi tu, cand m-am dus in derapaj lateral la 70 la ora pe praf+apa de ploaie, abs-ul m-a ajutat sa nu ma sui pe trotuar si sa imi fac varza jantele. In 3 luni de zile, mi-a intrat ABS-ul de 5 ori. Si de fiecare data am avut nevoie de el.

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Joi 26-Iun-2008 20:36

Eu nu ii inteleg pe cei care se plang de ABS

Nu iti place ... nu-l folosii .... franeaza in asa fel incat sa nu intre.

Mie imi place ideea de a putea baga piciorul in frana fara sa ma gandesc daca trage dreapta sau stanga si in ce sant ajung.


Ps: recunosc are si ABS-ul bubele lui ... vezi gropile omniprezente

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 26-Iun-2008 20:58

dionescux, e simplu de vorbit, dar cand te panichezi... poti uita de ce zici tu. Mie mi-a stricat abs cand am intrat in spatele unuia. Am franat atat de violent (deh, eram relativ incepator) incat abs-ul a intrat instant si nu a incetat pana am fost in fundul respectivului. Nu comentez urmarile. eu am iesit doar cu capota varza (aceeasi capota si acuma fara lucru la ea-- fibra de sticla) si niste traverse de pe acolo indoite, o nimica toate per total. mi-am spart si farurile. A doua situatie a fost aprox la fel, doar ca viteza a fost foarte mica si l-am atins numai pe cel din fata fara pagube.

MARE ATENTIE!!!

Distanta de franare se mareste in momentul in care intra ABS-ul, contrar presupunerilor unora. Franatul cu scrasnire de roti ca urmare a blocarii acestora este mai eficient dpdv al distantei de franare, PE ORICE SUPRAFATA, de la asfalt uscat cu cauciucuri de vara pana la zapada sau gheata cu orice fel de cauciucuri.

ABS-ul este util pentru a nu te rasturna. atat. eventual, daca ai nerv, poti sa eviti obstacolul care il ai in fata, dar ma indoiesc. eu nu am avut capacitatea aceasta. poate altii mai experimentati.

Personal prefer sa nu am abs pe masina. La masina proprie o sa il fac sa mearga (obsesie) si ii voi scoate siguranta probabil
"If in doubt, flat out!"

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 26-Iun-2008 21:02

dionescux scrie:Mie imi place ideea de a putea baga piciorul in frana fara sa ma gandesc daca trage dreapta sau stanga si in ce sant ajung.


Daca masina x trage dreapta sau stanga in momentul franarii fara abs, inseamna ca ai o problema la jante/ cauciucuri / sistem de franare / etc.

Eu mai am momente in care imi duc masina cat pot de mult (avand in vedere ca sunt in oras totusi) noapte pe la vreo 2-3 si cand trebuie sa iau curba pentru a ajunge acasa de al vreo 100 cat am franez puternic pana aproape de oprire. pot sa iau mana de pe volan in timpul franarii ca nu se intampla absolut nimica. Deci punctul acesta pica. o verificare a rotilor si a sistemului de franare e necesara daca se intampla fenomenul descris de tine.
"If in doubt, flat out!"

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Vin 27-Iun-2008 08:30

[quote="mbc"]
1: ABS-ul este util pentru a nu te rasturna.
2: eventual, daca ai nerv, poti sa eviti obstacolul care il ai in fata, dar ma indoiesc.

1: N-are treaba ABS-ul cu rasturnarea, aia e alta chestie ;)
2: Asta am facut in putinele dati cand mi-a intrat ca am avut nevoie de el.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 27-Iun-2008 08:41

mbc scrie:dionescux, e simplu de vorbit, dar cand te panichezi... poti uita de ce zici tu. Mie mi-a stricat abs cand am intrat in spatele unuia. Am franat atat de violent (deh, eram relativ incepator) incat abs-ul a intrat instant si nu a incetat pana am fost in fundul respectivului. Nu comentez urmarile. eu am iesit doar cu capota varza (aceeasi capota si acuma fara lucru la ea-- fibra de sticla) si niste traverse de pe acolo indoite, o nimica toate per total. mi-am spart si farurile. A doua situatie a fost aprox la fel, doar ca viteza a fost foarte mica si l-am atins numai pe cel din fata fara pagube.

MARE ATENTIE!!!

Distanta de franare se mareste in momentul in care intra ABS-ul, contrar presupunerilor unora. Franatul cu scrasnire de roti ca urmare a blocarii acestora este mai eficient dpdv al distantei de franare, PE ORICE SUPRAFATA, de la asfalt uscat cu cauciucuri de vara pana la zapada sau gheata cu orice fel de cauciucuri.

ABS-ul este util pentru a nu te rasturna. atat. eventual, daca ai nerv, poti sa eviti obstacolul care il ai in fata, dar ma indoiesc. eu nu am avut capacitatea aceasta. poate altii mai experimentati.

Personal prefer sa nu am abs pe masina. La masina proprie o sa il fac sa mearga (obsesie) si ii voi scoate siguranta probabil


Proasta inventie ABS_ul asta care deja exista pe aproape orice masina noua!!
S-au blocat rotile adio control al directie, si tocmai asta poate face diferenta intre viata si moarte! Ce treaba are ABS cu rasturantul??

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 27-Iun-2008 09:37

daca intr-o curba la un anumit grad cu o viteza mare franezi brusc exista sanse (in functie de tipul masinii) sa te rastorni. este ceva indirect, dar este de luat in considerare
"If in doubt, flat out!"

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 27-Iun-2008 09:56

Pai asta nu tine de ABS...te poti rasturna daca ai franele praf cu orice masina!

Avatar utilizator
Gurau Alexandru
pasionat
Mesaje: 102
Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
Localitate: Buftea

Mesajde Gurau Alexandru » Vin 27-Iun-2008 11:02

"Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fara ABS. Un sofer cu abilitati medii pe o masina fara ABS ar putea, printr-o frânare cadentata, sa atinga performantele unui sofer începator pe o masina cu ABS. Totusi, pentru un numar semnificativ de soferi, ABS îmbunatateste distantele de frânare în varii conditii. Tehnica recomandata pentru soferi într-o masina echipata cu ABS, într-o situatie de urgenta, este sa se apese pedala de frâna pâna la fund si sa se ocoleasca eventualele obstacole. În asemenea situatii, ABS va reduce semnificativ sansele unui derapaj si pierderea controlului, mai ales cu masinile grele.
Pe zapada si macadam, ABS-ul mareste distantele de frânare. Pe aceste suprafete, rotile blocate s-ar adânci si ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect marind timpul de ciclare, lasând astfel rotile sa se blocheze În mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafete este Îmbunatatirea controlului masinii, si nu frânarea, desi pierderea controlului pe astfel de suprafete ramâne totusi posibila.
Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si astfel maresc distanta de frânare. Aceasta contribuie la marirea numarului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenta la frânare ce mentin forta de frânare În situatii de urgenta."-Luat dintr-un referat de pe regielive.
Faptul ca reduce distanta de franare pe asfalt o poti simtii fara sa ai ABS. Daca franezi fara sa blochezi rotile simti mult mai puternic forta de inertie , chiar simti ca se opreste masina, dar daca apesi mai puternic si blochezi rotile distanta de franare va creste. Probabil asta din cauza ca prin frecare pneul se incalzeste puternic in zona de contact si isi pierde proprietatile mecanice. Cred ca nu-mi strica sa am si eu ABS...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 27-Iun-2008 11:29

mbc, nu cumva sa confunzi abs-ul de pe o masina moderna cu ce ai tu pe masina. si eu am avut la cx-uri abs, si l-am scos afara complet, pentru ca era o porcarie... era sa ma fac praf la semafor pentru ca mi-a dat drumul la frane de 2 ori, iar a 3-a oara am si pocnit-o, intr-adevar nu din vina mea, dar cred ca daca nu aveam abs-ul reuseam sa evit. daca stii sa folosesti frana, si stii sa opresti in cazuri de urgenta, poti fi aproape la fel de eficient ca un abs modern in unele cazuri, si cu siguranta mai eficient decat un abs antic. recomand ca o masina moderna sa nu aibe abs, iar la una destul de veche, mai bine ma lipsec.
abs-ul dupa cum spune si numele lui, evita blocarea rotilor, ceea ce face masina sa isi pastreze controlul in vederea evitarii obstacolelor, si asa mai departe. pe asfalt uscat, cu cauciucuri bune, o masina cu abs cu pedala calcata la maxim, are o distanta de franare mai mica decat una fara abs..... poate sa reusesti sa scoti performante decat daca iti cunosti perfect franele si reusesti sa franezi pana la limita blocarii rotilor, dar este foarte greu. totusi, am observat ca la viteze mici, de cativa km pe ora, la o franare extrem de violenta, masina fara abs se opreste mai repede decat una cu abs....

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 27-Iun-2008 12:02

MBC calca pedala de frana la maxim, pe asfalt uscat, temperatura de vreo 20 de grade, cauciucuri super bune folosind o masina cu ABS si una fara ABS.

Masoara distantele si vino si scrie-ne aici! Ai condus o masina cat de cat noua cu generatie noua de ABS?(nu e o intrebare ironica)

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Vin 27-Iun-2008 12:46

Distanta de franare se mareste in momentul in care intra ABS-ul, contrar presupunerilor unora.



Bullshit!

Tocmai asta e rolul ABS-ului, sa reduca distanta de franere.Cu rotile blocate distanta de franare e mai mare si nu ai directie.Cauta pe Youtube ca sunt teste filmate.Masina cu ABS si fara si ai sa vezi diferente.

Mirceax
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Vin 27-Iun-2008 14:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mirceax » Vin 27-Iun-2008 14:36

Mishoo scrie:
Distanta de franare se mareste in momentul in care intra ABS-ul, contrar presupunerilor unora.



Bullshit!

Tocmai asta e rolul ABS-ului, sa reduca distanta de franere.Cu rotile blocate distanta de franare e mai mare si nu ai directie.Cauta pe Youtube ca sunt teste filmate.Masina cu ABS si fara si ai sa vezi diferente.


nu stiu altzii cum sunt dar...

eu iarna asta daca nu foloseam frana de mana, ma duceam relaxat cu abs + ebd + afu (cu C4) in masinile din fatza (vreo 20 de metri) avand 15km/h pe un polei oribil...
mergeam incet, in fata fusese accident, erau masini oprite pe 2 benzi, si la un moment dat apas frana... bland... incepe abs-ul sa taraie, nu frana deloc, frana de mana, volan dreapta, volan stanga, masina s-a pus oblic pe drum, si am mers taras maxim 2 metri si m-am oprit... asta dupa ce franasem vreo 5 metri si masina nu dadea niciun semn ca vroia sa incetineasca...

iar prin oras de cateva ori (primavara-vara) cand era niscaiva nisip iar intra abs-ul aiurea... probabil are citroen-ul probleme cu abs-urile (nu ar fi ceva iesit din comun), dar daca toate masinile cu abs sunt asa, e cam aiurea... intr-adevar pentru mamaie si tataie cu reflexe imbatranite, care ar pierde controlul pe ploaie sau iarna sau la viteze mai mari, e mai ok probabil un abs, dar pt condus mai tinereste si sportiv, nu e cine stie ce!

legat de hyundai, am mers cu un accent (nu ultimul model, unul cu o generatie mai vechi) in iarna asta, si parea mai ok abs-ul... asa mi s-a parut mie... nu sunt fan sau ceva!

intr-adevar, la 120 la ora pe ploaie daca iti iese vreo fiinta in fatza intr-o curba, si te sperii excelent, daca ai abs...
si bineinteles, daca franezi ca taranul, si blochezi rotile, sigur vei opri intr-o distanta mai mare comparativ cu cineva (cu abs sau nu) care franeaza mai cu bun simtz (la limita blocarii rotilor) si asta e logic pentru ca forta de frecare statica e mai mare.

iar legat de incompatibilitatea dintre abs si gropi cred ca s-a rezolvat odata cu aparitia ebd-ului...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 27-Iun-2008 15:10

mbc scrie:ABS-ul este util pentru a nu te rasturna. atat. eventual, daca ai nerv, poti sa eviti obstacolul care il ai in fata, dar ma indoiesc. eu nu am avut capacitatea aceasta. poate altii mai experimentati.


ABS-ul este util sa nu ramii fara directie in momentul in care ai blocat rotile. Asta e singurul mare avantaj al lui, restul lucrurilor sint foarte discutabile.

@Matrixu: pentru un sofer dumb e mai buna o masina cu ABS, de-aia e asa de raspindit, nu sintem toti Loeb.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo