PSA va renunta la suspensia hidraulica
Moderator: Echipa Tehnica
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Acum ca tot i-am înjurat pe ăștia care iau decizii înțelepte, hai să mă fac și avocatul diavolului.
Poate ca viitorul auto este unul... Anonim și nediferentiat, și poate ca în viitor Tata și BMW for fi aproape identice.
Poate "generația y" aka cei născuți în mileniul asta nu vor mai cumpăra mașini, ci le vor partaja. Nu cumperi mașina, ci când ai nevoie de ea deschizi telefonul care îți spune unde e cea mai apropiata mașina disponibila în regim de autoservire. Cam toate autoritățile publice, fie ele centrale sau locale în direcția asta ne împing.
Dacă modelul asta de consum de mașină devine mainstream nici eu nu vad sensul se a încerca să faci mașini deosebite.
S-ar părea ca "generația y" nici nu se omoară sa își ia permis, asa ca poate în viitor cel mai mare fabricant de mașini va deveni Google. Iar citroen și Mercedes niște banali furnizori de sub ansamble....
Ii educi în sensul asta și nu vor ști nimic din ce înseamnă confort sau plăcerea de a conduce. Vor consuma mașini șterse la fel cum consuma acum roșii fără gust și nici nu își doresc altceva.
Poate ca viitorul auto este unul... Anonim și nediferentiat, și poate ca în viitor Tata și BMW for fi aproape identice.
Poate "generația y" aka cei născuți în mileniul asta nu vor mai cumpăra mașini, ci le vor partaja. Nu cumperi mașina, ci când ai nevoie de ea deschizi telefonul care îți spune unde e cea mai apropiata mașina disponibila în regim de autoservire. Cam toate autoritățile publice, fie ele centrale sau locale în direcția asta ne împing.
Dacă modelul asta de consum de mașină devine mainstream nici eu nu vad sensul se a încerca să faci mașini deosebite.
S-ar părea ca "generația y" nici nu se omoară sa își ia permis, asa ca poate în viitor cel mai mare fabricant de mașini va deveni Google. Iar citroen și Mercedes niște banali furnizori de sub ansamble....
Ii educi în sensul asta și nu vor ști nimic din ce înseamnă confort sau plăcerea de a conduce. Vor consuma mașini șterse la fel cum consuma acum roșii fără gust și nici nu își doresc altceva.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mar 05-Mai-2015 15:05
- Localitate: Heidelberg
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Citroen este in scadere si in Europa si in China, trist dar adevarat. Motivele tin de gama relativ invechita , succesul limitat al Cactusului si al C1, noua pozitionare prea putin inteleasa. Skoda deja este in fata cel putin in EUROPA in ultimele luni. O "mina de ajutor " le a dat si noua marca premium DS , ce se "bucura " de scaderi masive aici in Europa.Viitorul pe termen scurt este sumbru, noi modele nu vor avea anul asta, sub 4% Citroen , DS 0,5% in Europa .
Cea mai mare prostie hotărâtă vreodată.
Se putea îmbunătăţi suspensia, se putea moderniza, se putea face ceva cu ea să fie mai ieftină, dar să fie totuşi disponibilă măcar pe modelele DS care se vor a fi clasă medie superioară.
Ştiţi ce e interesant însă?
Fabrica care le fabrică nu se va închide, ci va produce în continuare suspensii ghiciţi pentru cine?
Rolls Royce
Deci dacă vreţi suspensii Citroen, va trebui să vă luaţi Rolls Royce...
http://paultan.org/2015/06/08/citroen-c ... uspension/
Nu înţeleg absolut deloc modul de gândire al PSA. Peugeot ar putea fi marca ieftină, iar Citroen marca superioară. Însă ei scot maşini care sunt în concurenţă directă. Fix ceea ce a dus industria auto britanică la faliment total, când aveau maşini cu acelaşi motor, aceeaşi platformă, aceleaşi piese, doar caroserie diferită şi dealeri diferiţi care încercau să le vândă.
Steve Jobs a spus o chestie interesantă care i-a făcut pe cei de la Nike să le vină mintea la cap, ceva de genul:
You guys make really good products, if you would just get rid of the low market shit products, you would be the best.
Cred că asta le-ar trebui la Citroen, managementul concediat, şi eliminat complet maşinile ieftine care sunt pur şi simplu identice cu restul pieţei doar că au sigla citroen pe ea. Practic în afară de un C5 sau C6 second, absolut nimic nu mă atrage la Citroen. Sunt maşini absolut banale şi în 5 - 10 ani vor fi în faliment total.
Se putea îmbunătăţi suspensia, se putea moderniza, se putea face ceva cu ea să fie mai ieftină, dar să fie totuşi disponibilă măcar pe modelele DS care se vor a fi clasă medie superioară.
Ştiţi ce e interesant însă?
Fabrica care le fabrică nu se va închide, ci va produce în continuare suspensii ghiciţi pentru cine?
Rolls Royce

Deci dacă vreţi suspensii Citroen, va trebui să vă luaţi Rolls Royce...
http://paultan.org/2015/06/08/citroen-c ... uspension/
The report added that sales of hydropneumatic Citroen C5s dwindled to about 10,000 units in 2014, and the Hydractive 3 suspension accounted for only a small share of overall production at the groups component plant in Caen, Normandy. Another notable user is of course Rolls-Royce the factory will still supply pneumatic spheres to RR for its applications.
Nu înţeleg absolut deloc modul de gândire al PSA. Peugeot ar putea fi marca ieftină, iar Citroen marca superioară. Însă ei scot maşini care sunt în concurenţă directă. Fix ceea ce a dus industria auto britanică la faliment total, când aveau maşini cu acelaşi motor, aceeaşi platformă, aceleaşi piese, doar caroserie diferită şi dealeri diferiţi care încercau să le vândă.
Steve Jobs a spus o chestie interesantă care i-a făcut pe cei de la Nike să le vină mintea la cap, ceva de genul:
You guys make really good products, if you would just get rid of the low market shit products, you would be the best.
Cred că asta le-ar trebui la Citroen, managementul concediat, şi eliminat complet maşinile ieftine care sunt pur şi simplu identice cu restul pieţei doar că au sigla citroen pe ea. Practic în afară de un C5 sau C6 second, absolut nimic nu mă atrage la Citroen. Sunt maşini absolut banale şi în 5 - 10 ani vor fi în faliment total.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Pai ei au scos cactusul, adică fix un low cost. Și probabil vor sa concureze cu dusterul... Care e însă mai bun și fiind făcut în tari sărace e și mult mai ieftin, deci e o lupta pierduta din start.
Eu nu înțeleg logica economiei la un plastic sau un fier atâta timp cât produci într-o tara unde ora de lucru te costa probabil peste 100e.
Eu nu înțeleg logica economiei la un plastic sau un fier atâta timp cât produci într-o tara unde ora de lucru te costa probabil peste 100e.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Eu vad asa lucrurile,totul este foarte bine gandit pentru a da rumori in piata, faptul ca nu ai investit in publicitate agresiva si nu a luat de la gura taranului de european ''kkatul'' (primesc warn daca folosec injurii) impus de grupul VAG nu cred ca va mai conta daca iei vor mai produce masini pentru piata europeana cu sau fara aceasta suspensie minune, unde pe bune un Sandero va fi cumparat mai repede de un neamt, francez,... decat un C3, lumea a invatat sa faca mai multe economii fie ca au sa nu bani, PSA realizand ca au dat de fundul sacului vor faramita tot ce sa facut pana acum pentru a incepe o noua era tehnologica inovatoare si de a impune un nou standard la nivelul constructiei de masini, distrugand definitiv monopolul nemtilor cu masini produse in ''India''. Nu cred ca este bine sa disperam cu suspensia wow, e veche, gata!... vine timpul pentru alceva.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Cred că paradoxul va fi că maşinile făcute în românia de ex, vor putea avea materiale mai de calitate la acelaşi preţ, din simplul fapt că manopera va fi mai ieftină în românia decât în franţa.
Se va ajunge ca un sandero să coste mai puţin şi să fie mai de calitate decât un C2 sau C3 de ex, paradox total.
Şi atunci ce vor face?
Se va ajunge ca un sandero să coste mai puţin şi să fie mai de calitate decât un C2 sau C3 de ex, paradox total.
Şi atunci ce vor face?
-
- pasionat
- Mesaje: 466
- Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
- Localitate: Carei
- Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
- 3: Citroen C2 1.4HDi 90cp
manu144x scrie:Cred că paradoxul va fi că maşinile făcute în românia de ex, vor putea avea materiale mai de calitate la acelaşi preţ, din simplul fapt că manopera va fi mai ieftină în românia decât în franţa.
Se va ajunge ca un sandero să coste mai puţin şi să fie mai de calitate decât un C2 sau C3 de ex, paradox total.
Şi atunci ce vor face?
daca intretinerea e asa scumpa la Sandero ca si la Logan poate fi mai ieftin la cumparare ca il platesti cu varf si indesat la intretinere. Eu am Logan ca masina de serviciu si e muuuult mai scump la intretinere fata de C5. De fiabilitate nici nu mai spun nimic.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Care C2... Sandero e mai ieftin si decat C1. La mine C1 costa intre 10 si 14k (pret de catalog) in timp ce Sandero incepe la 8k si merge pana la 12.5l. Si asta in conditiile in care C1 e facut in Cehia, nu in France. C2 nu mai exista, iar C3 e de la 13 la 19k....
Stii ce-or sa faca? Ce face in general managementul occidental atunci cand n-are nici o viziune clara, si nici c..ie. . Vor aganja o noua haita de "experti" care sa ia o decizie in locul lor. Aia or sa-i coste "la peau des fesses" si or sa le faca un nou raport, si pe baza raportului ala ei or sa ia o noua decizie idioata, ca deh, asa a hotarat un expert de cine stie ce consultant care me stie pe toate mai ceva ca Hurania. (si care probabil "consilieza" si firmele concurente).
Stii ce-or sa faca? Ce face in general managementul occidental atunci cand n-are nici o viziune clara, si nici c..ie. . Vor aganja o noua haita de "experti" care sa ia o decizie in locul lor. Aia or sa-i coste "la peau des fesses" si or sa le faca un nou raport, si pe baza raportului ala ei or sa ia o noua decizie idioata, ca deh, asa a hotarat un expert de cine stie ce consultant care me stie pe toate mai ceva ca Hurania. (si care probabil "consilieza" si firmele concurente).
Exact, chestia asta se numeste risk offsetting.
Angajezi o firmă de consultanţă care să vină cu propunerile de strategie/viziune, se votează în consiliul de administraţie, sau câteodată chiar şi de către acţionari (depinde cât de complexă e structura) şi apoi se ia decizia proastă.
După care toţi pot zice că nu a fost vina lor pentru dezastru pentru că planul a fost votat de toată lumea
Angajezi o firmă de consultanţă care să vină cu propunerile de strategie/viziune, se votează în consiliul de administraţie, sau câteodată chiar şi de către acţionari (depinde cât de complexă e structura) şi apoi se ia decizia proastă.
După care toţi pot zice că nu a fost vina lor pentru dezastru pentru că planul a fost votat de toată lumea

- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Sa fie sanatosi
E probabil o metoda buna atunci cand in posturile de management ajung unii complet nepregatiti pentru posturi cu adevarat de management si pe dinafara meseriei.
In Franta te tine taticu' in Ecole Politechnique, ENA sau mai stiu eu unde si iesi gata manager (bine nu toti sunt asa, au si ei baieti destepti pe bune). Insa caricaturizand putin, esti imediat angajat (bun prost nu conteaza, important e ca faci parte dintr-un club select si ai ceva relatii care sunt mai utile decat competentele) pe un post de asa-zis management unde freci mangalu' si iti atingi obiectivele urland la subalterni si la subcontractori, avand impresia ca fara tine se duce tot universul de rapa, insa in realitate postul tau e complet inutil.
De multe ori subcontractorii ca sa iti faca fata cererilor de reducere a preturilor de la an la an (ca la atat te duce capul sa ceri) incep sa o lase mai moale cu calitatea, insa asta e alta discutie. Pana se vede asta in statistica de fiabilitate tu oricum esti promovat in alta parte, si oricum, si concurenta a facut la fel si au si ei aceleasi probleme, e deci foarte usor sa dai vina pe "contextul global" sau alta masturbare din asta, de parca "contextul global" e responsabil ca tie iti ruginesc suruburile.
Incepi sa urci in ierarhie si la un moment dat ajungi la un post cu adevarat de manager. Cand iti dai seama ca totusi nu mai merge cu vrajeala si ca acum chiar ai o putere reala de decizie si o raspundere serioasa care vine o data cu ea te apuca tremuratul. Acum iti trebuie cu adevarat o strategie, nu mai merge sa tipi la subaltnerni ci trebuie chiar sa iei o decizie. Insa tu ai in cap vid cosmic, si in pantaloni pipilica.
Si atunci te apuci de risk offsetting, ce altceva ai mai putea sa faci...
Si ca sa fie treaba si mai buna, consultantii astia vin cu o super expertiza. Cel mai mare strateg al tuturor timpurilor e la ei in ograda, Chuck Norris in persoana, si va lucra pentru tine sa iti analizeze organizatia si sa iti stabileasca o strategie. Insa odata semnat contractul si cu astia, ai sanse mari ca munca in sine sa fie facuta tot de niste papagali ieftini pe piata muncii care au facut si ei 3 zile de training si acum sunt mari strategi ....

In Franta te tine taticu' in Ecole Politechnique, ENA sau mai stiu eu unde si iesi gata manager (bine nu toti sunt asa, au si ei baieti destepti pe bune). Insa caricaturizand putin, esti imediat angajat (bun prost nu conteaza, important e ca faci parte dintr-un club select si ai ceva relatii care sunt mai utile decat competentele) pe un post de asa-zis management unde freci mangalu' si iti atingi obiectivele urland la subalterni si la subcontractori, avand impresia ca fara tine se duce tot universul de rapa, insa in realitate postul tau e complet inutil.
De multe ori subcontractorii ca sa iti faca fata cererilor de reducere a preturilor de la an la an (ca la atat te duce capul sa ceri) incep sa o lase mai moale cu calitatea, insa asta e alta discutie. Pana se vede asta in statistica de fiabilitate tu oricum esti promovat in alta parte, si oricum, si concurenta a facut la fel si au si ei aceleasi probleme, e deci foarte usor sa dai vina pe "contextul global" sau alta masturbare din asta, de parca "contextul global" e responsabil ca tie iti ruginesc suruburile.
Incepi sa urci in ierarhie si la un moment dat ajungi la un post cu adevarat de manager. Cand iti dai seama ca totusi nu mai merge cu vrajeala si ca acum chiar ai o putere reala de decizie si o raspundere serioasa care vine o data cu ea te apuca tremuratul. Acum iti trebuie cu adevarat o strategie, nu mai merge sa tipi la subaltnerni ci trebuie chiar sa iei o decizie. Insa tu ai in cap vid cosmic, si in pantaloni pipilica.
Si atunci te apuci de risk offsetting, ce altceva ai mai putea sa faci...
Si ca sa fie treaba si mai buna, consultantii astia vin cu o super expertiza. Cel mai mare strateg al tuturor timpurilor e la ei in ograda, Chuck Norris in persoana, si va lucra pentru tine sa iti analizeze organizatia si sa iti stabileasca o strategie. Insa odata semnat contractul si cu astia, ai sanse mari ca munca in sine sa fie facuta tot de niste papagali ieftini pe piata muncii care au facut si ei 3 zile de training si acum sunt mari strategi ....
Recent de când m-a apucat nebunia cu un C6 (probabil pe sfârşitul anului sau anul viitor), m-am tot documentat de hydractive.
Toţi reviewerii spun că suspensia pe tehnologie magnetică nici nu se compară deocamdată cu Citroen, chiar Jay Leno zicea că el foloseşte SM-ul ca maşină zilnică tocmai din cauza asta. Şi că inclusiv DS-ul se poate compara cu orice S-Class din zilele noastre. Nu ştiu dacă cu cel mai recent cu Magic Body control, dar ştie el ceva.
Iar la cea cu perne pe aer toată lumea zice că dacă e setată pe confort, se înclină în curbe de ţi-e frică de ea, iar dacă o setezi pe sport, se întăreşte şi gata, nu filtrează nimic. Iar timpii de schimbare din modul confort şi sport sunt prea mari ca să poată fi o suspensie care să reacţioneze în timp real în curbe, de aceea au toate schimbările ca şi setare separată.
Şi la H3+ avem cică 16 moduri de suspensie care se pot schimba de nu ştiu câte ori pe secundă. Nu e perfectă, dar cred că dacă mai investeau în ea, rămâneau încă ani de zile înaintea oricărei concurenţe.
Rolls Royce încă le mai foloseşte se pare, Bentley a trecut la pernele de aer VW din cauze politice (e deţinut de VW acum) dar înainte tot suspensie citroen avea, pur şi simplu cică nu era echivalent.
Şi boss-ul de la Citroen încă insistă că cea magnetică e superioară, dar se pare că se înşală amarnic. Poate eşecul a fost că n-au lăsat inginerii de la C6 să facă o maşină Citroen până la capăt, în loc să-i forţeze să folosească cât mai multe componente shared şi a ajuns o ştruţo-cămilă Peugeot - Citroen. Să fi avut o limuzină adevărată, pentru că potenţial imens era, E-klass-ul nici nu se compară la comfort (inclusiv cu airmatic) dar la interior e net superioară ca materiale şi feeling, normal că nu s-a înghesuit nimeni.
Nici acum nu înţeleg de ce o maşină de 60k are consola centrală identică cu un 407 de 20k. Dă un feeling de compromis imens şi de ieftineală, te gândeşti că dacă au făcut asta în părţile unde se vede, atunci ce-au pus în părţile care nu se văd?
Toţi reviewerii spun că suspensia pe tehnologie magnetică nici nu se compară deocamdată cu Citroen, chiar Jay Leno zicea că el foloseşte SM-ul ca maşină zilnică tocmai din cauza asta. Şi că inclusiv DS-ul se poate compara cu orice S-Class din zilele noastre. Nu ştiu dacă cu cel mai recent cu Magic Body control, dar ştie el ceva.
Iar la cea cu perne pe aer toată lumea zice că dacă e setată pe confort, se înclină în curbe de ţi-e frică de ea, iar dacă o setezi pe sport, se întăreşte şi gata, nu filtrează nimic. Iar timpii de schimbare din modul confort şi sport sunt prea mari ca să poată fi o suspensie care să reacţioneze în timp real în curbe, de aceea au toate schimbările ca şi setare separată.
Şi la H3+ avem cică 16 moduri de suspensie care se pot schimba de nu ştiu câte ori pe secundă. Nu e perfectă, dar cred că dacă mai investeau în ea, rămâneau încă ani de zile înaintea oricărei concurenţe.
Rolls Royce încă le mai foloseşte se pare, Bentley a trecut la pernele de aer VW din cauze politice (e deţinut de VW acum) dar înainte tot suspensie citroen avea, pur şi simplu cică nu era echivalent.
Şi boss-ul de la Citroen încă insistă că cea magnetică e superioară, dar se pare că se înşală amarnic. Poate eşecul a fost că n-au lăsat inginerii de la C6 să facă o maşină Citroen până la capăt, în loc să-i forţeze să folosească cât mai multe componente shared şi a ajuns o ştruţo-cămilă Peugeot - Citroen. Să fi avut o limuzină adevărată, pentru că potenţial imens era, E-klass-ul nici nu se compară la comfort (inclusiv cu airmatic) dar la interior e net superioară ca materiale şi feeling, normal că nu s-a înghesuit nimeni.
Nici acum nu înţeleg de ce o maşină de 60k are consola centrală identică cu un 407 de 20k. Dă un feeling de compromis imens şi de ieftineală, te gândeşti că dacă au făcut asta în părţile unde se vede, atunci ce-au pus în părţile care nu se văd?
- redandrei
- pasionat
- Mesaje: 214
- Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
- Localitate: Craiova
- Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
- 2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
- 3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km
Re: PSA va renunta la suspensia hidraulica
Din 2017 vor echipa toate masinile cu noua suspensie "Citroen advanced confort" http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... 99-comfort
---
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO