CITROEN in presa romaneasca !
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.automarket.ro/test-drive/cit ... 44420.html
Citroen DS5 - 1.6 THP 200 Sport Chic = 4,10 puncte
Hatchbreak
Avem ĂŽn faÞã al treilea reprezentant al gamei premium Citroen DS. Constructorul francez a abordat sistematic fiecare clasĂŁ importantĂŁ, ĂŽncepând cu DS3, reprezentantul Citroen ĂŽn clasa micĂŁ premium, continuând apoi cu DS4, care ĂŽncearcĂŁ sĂŁ atragĂŁ clienĂži din clasa compactĂŁ, iar acum avem DS5, pentru cei care doresc un automobil de segement D, sau clasĂŁ medie. ĂnsĂŁ este greu sĂŁ clasifici noul DS5. Este la limita dintre o compactĂŁ Âşi un automobil mediu, iar platforma pe care a fost construit este aceiaÂşi cu cea folositĂŁ de modelele Citroen C4/ DS4 sau C4 Picasso. Ăn plus, designerii francezi au creat un automobil aflat undeva ĂŽntre hatchback, break Âşi shooting break. Deci, avem de a face cu un... hatchbreak. Unul elegant, ĂŽnsĂŁ!
Citroen DS5
1.6 THP 200 Sport Chic
Pret de pornire 35.800 €
Pret model testat 38.650 €
Taxa auto 265 €
Motor / Transmisie
Citroen DS5 este un automobil cu douĂŁ personalitĂŁĂži. Totul depinde extrem de mult de ce alegem sĂŁ avem sub capotĂŁ. Am avut ocazia sĂŁ ĂŽncerc douĂŁ versiuni de motorizare, iar caracterul maÂşinii este complet diferit ĂŽn funcĂžie de motor. Cel mai bun propulsor ĂŽncercat este deja celebrul THP. Motorul turbo pe benzinĂŁ de 1.6 litri este excelent din toate punctele de vedere. Pe DS5 este disponibil ĂŽn douĂŁ variante de putere: 155 Âşi 200 CP, iar noi l-am testat ĂŽn versiunea de top. Este cea mai bunĂŁ alegere pentru DS5. Motorul este suficient de puternic, iar sunetul este pe mĂŁsurĂŁ. DS5 este un automobil destul de masiv, dar cei 200 CP sunt suficienĂži pentru da un stil destul de sprinten. Transmisia este asiguratĂŁ ĂŽn standard de o cutie de viteze manualĂŁ cu Âşase trepte, precisĂŁ Âşi plĂŁcutĂŁ la utilizare.
Ca o parantezã, am putut merge ºi cu versiunea hibrid a modelului DS5. Sistemul folosit se numeºte Hybrid4 ºi pune alãturi un motor 2.0 HDi de 163 CP ºi un motor electric Bosch de 37 CP. Total: 200 CP. Motorul termic trimite puterea cãtre puntea faÞã, În ce propulsorul electric se ocupã de puntea spate. La nevoie pot acÞiona simultan ceea ce transformã automobilul Într-unul 4x4. Din pãcate, sistemul nu este reuºit. Automobil se simte greoi ºi lent, iar cutia robotizatã cu ºase trepte nu ajutã deloc situaÞia. Citroen insistã sã foloseascã aceastã cutie lentã În schimbarea treptelor, motivând cã este mai ieftinã decât una automatã clasicã. La preÞul unui DS5, poate cã ar fost mai bine sã ofere ºi opÞiunea pentru o cutie automatã clasicã pentru modelul hibrid.
Consum
Pentru motorul pe benzinĂŁ de 200 CP, consumul mediu de carburant anunĂžat de producĂŁtor este de 6,7 l/100 km. Pe parcusul traseului nostru de test (350 de kilometri), noi am ĂŽnregistrat un consum mediu de 7.8 l/100 km. Ce-i drept, am parcurs mai mult de o treime ĂŽn regim de autostradĂŁ, ceea ce a ĂŽnsemnat un consum mai mare. Chiar Âşi aÂşa, consumul este bun pentru un automobil de 200 CP destul de masiv cu o greutate de 1.505 kg. ConcurenĂža premium afiÂşeazĂŁ cifre de consum ceva mai mare, dar motoarele folosite de Audi A4 Âşi Mercedes C-Klasse au capacitĂŁĂži cilindrice mai mari.
DezamĂŁgirea mai mare a fost consumul ĂŽnregistrat de modelul hibrid. Acesta este sensibil mai greu, având 1.735 kg, iar la viteze de autostradĂŁ motorul electric nu ajutĂŁ deloc. Practic avem un diesel de 163 CP ce remorcheazĂŁ un set de baterii. Consumul mixt anunĂžat de Citroen este de 4 litri/100 km, dar consumul mediu ĂŽnregistrat ĂŽn test a fost de 8.5 l/100 km. Vom reveni ĂŽnsĂŁ asupra hibridului ĂŽntr-un test ulterior adițional.
PerformanĂže
Citroen DS5 THP200 oferĂŁ performanĂže bune. Viteza maximĂŁ este de 235 km/orĂŁ, iar acceleraĂžia de la 0 la 100 km/h se face ĂŽn 8.2 secunde. Aceste performanĂže sunt eclipsate de modelul Audi A4 Avant cu motor TFSI de 211 CP. Acesta afiÂşeazĂŁ un sprint de 6.6 secunde. Mercedes-Benz C-Klasse Estate de 184 CP atinge "suta" ĂŽn 8.4 secunde.
Interior
Gama DS de la Citroen a vrut mereu sĂŁ ofere o alternativĂŁ premium chic la oferta concurenĂžei. Iar capitolul unde Citroen stĂŁ cel mai bine este cel al designului. Atât exterior, cât Âşi interior. Pentru DS5, designerii au ales un stil cockpit de avion. Și au reuÂşit sĂŁ recreeze acest feeling ĂŽn mare mĂŁsurĂŁ. Cel de la volan este ĂŽnconjurat de comenzi amplasate pe consola centralĂŁ Âşi pe plafon, iar planÂşa de bord este ĂŽmpĂŁrĂžitĂŁ ĂŽn trei zone distincte. DouĂŁ dintre ele, cele din lateral, sunt ecrane digitale. Ăn mijloc avem un vitezometru analogic dublat de un afiÂşaj digital ĂŽn partea de jos unde este afiÂşatĂŁ viteza de rulare.
Pe portierã nu existã nici un buton, comenzile pentru geamurile electrice sunt pe consola centralã, iar cele pentru oglinzi, În stânga volanului. Plafonul poate fi din sticlã ºi are trei pãrÞi distincte, fiecare cu propria perdea electricã.
Materialele sunt de bunĂŁ calitate, plasticele sunt moi Âşi plĂŁcute la atingere, dar cel mai impresionant lucru este tapiĂžeria de piele. Designul de tip curea de ceas, de exemplu, aratĂŁ foarte bine. Mai sunt Âşi elemente comune cu alte modele Citroen, cum ar fi maneta cutiei de viteze pilotate, dar putem ierta acest aspect.
Pe bancheta din spate pot lua loc confortabil doi, sau chiar trei pasageri. Portbagajul este Încãpãtor, având un volum de 468 litri. Trebuie spus cã versiunea hibrid plãteºte tribut bateriilor, volumul portbagajului fiind redus la 325 litri.
PreĂž de achiziĂžie
DacĂŁ punem ĂŽn comparație preĂžul lui Citroen DS5 cu cel al concurenĂžei premium din Germania, Citroen-ul este cel mai ieftin. ĂnsĂŁ preĂžurile sunt destul de piperate pentru publicul clasic Citroen. Modelul THP 200 are un preĂž de bazĂŁ de 35.800 euro. Modelul testat de noi avea câteva opĂžiuni care au dus preĂžul la 38.650 euro (TVA inclus). Pentru modelul Hybrid4, preĂžul de bazĂŁ este 40.650 euro, iar modelul testat de noi costa 42.750 euro. (TVA inclus).
SiguranÞã
Citroen DS5 a fost testat de cãtre EuroNCAP În cadrul testelor de impact. Cel mai mare model din gama DS de pânã acum a oÞinut scorul maxim de cinci stele cu un grad de protecÞie de 89% pentru pasagerii adulÞi. DS5 este oferit cu ºase airbaguri În dotarea standard: douã frontale, douã laterale ºi douã cortinã. Sistemele ESP ºi ASR sunt ºi ele oferite În echiparea de bazã.
ĂinutĂŁ de drum
Citroen vrea ca modelele DS sĂŁ comunice un feeling sportiv combinat cu eleganÞã. Iar pentru a transmite acest lucru, alege setĂŁri prea ferme pentru suspensie. DacĂŁ la DS3 mĂŁ pot ĂŽmpĂŁca cu acest lucru, la DS4 e o chestiune de gust, deja la DS5 este prea mult. Ăn aceastĂŁ clasĂŁ e mai important sĂŁ ai o suspensie perfectĂŁ care sĂŁ filtreze bine denivelĂŁrile drumului Âşi sĂŁ ofere satisfacĂžie celor din habitaclu. DS5 are o suspensie mult prea tare. Un alt minus este greutatea. DS5 este un automobil greu Âşi acest lucru se simte pe viraje. Iar direcĂžia nu este cea mai precisĂŁ. Feedback-ul este limitat, Âşi acest lucru se datoreazĂŁ asistĂŁrii electro-hidraulice. De asemenea, puntea spate beneficiazĂŁ de suspensie independentĂŁ decât ĂŽn cazul modelului Hybrid4. Restul versiunilor au o suspensie cu punte rigidĂŁ ĂŽn spate. Un reglaj ceva mai permisiv pentru suspensia lui DS5 ar face o pereche mai bunĂŁ cu motorul THP 200.
Vizibilitate
Ăn Citroen DS5 stai destul de sus la volan. DeÂşi avem montanĂži dubli ĂŽn partea din faÞã, spaĂžiul dintre ei este vitrat Âşi nu sunt probleme foarte mari la vizibilitatea frontalĂŁ. Geamurile laterale nu sunt foarte mari, dar te poĂži obÂşnui. Ăn spate, ĂŽnsĂŁ, e altĂŁ poveste. Hayonul este facut din douĂŁ bucĂŁĂži de sticlĂŁ. Ăn spate vedem prin cea mai micĂŁ dintre ele Âşi vizibilitatea este limitatĂŁ. Ăn plus, ÂştergĂŁtorul este foarte mic Âşi curãÞã o bucatĂŁ infimĂŁ ĂŽn caz de ploaie, dezvoltând un soi de vizor redus. Cel de la volan trebuie sĂŁ se bazeze mai mult pe oglinzile retrovizoare laterale atunci când plouĂŁ.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, DS5 stĂŁ bine. Ăncepând cu planÂşa de bord ĂŽnĂžesatĂŁ cu ecrane digitale Âşi terminând cu sistemul Head-up Display pe care este afiÂşatĂŁ viteza de rulare, DS5-ul nu duce lipsĂŁ de gadgeturi la bord. Avem sistem de conectare a telefonului prin bluetooth, sistem audio bun, prize de 12V, USB, navigaĂžie, climatizare automatĂŁ bi-zonĂŁ Âşi multe altele. Când stai la volan, ai o adevĂŁratĂŁ senzație de cockpit aviatic. Cele trei zone ale planșei de bord, dintre care douĂŁ sunt digitale și Head-Up ce poate fi dezactivat la atingerea unui buton contribuie la acest feeling aviatic. O caracteristicĂŁ a noului DS5 este faptul cĂŁ nu existĂŁ nici un buton pe partea interioarĂŁ a portierelor. Toate comenzile sunt pe consola centralĂŁ, chiar și pentru locurile din spate. Și da, geamurile din spate se pot deschide. Spre deosebire de DS4 unde acest lucru nu este posibil din cazua designului ușilor.
Design
Citroen DS5 uimeºte la prima apariÞie. Designul exterior este complex ºi dramatic. Factorul "wow" este ridicat, DS5 Întorcând toate capetele pe unde am trecut. Este interesant cã nu prea poÞi pune o categorie pe acest design. Este un fel de hatchback Încuciºat cu un break. De aceea, noi l-am numit hatchbreak. Unii spun cã seamãnã mai degrabã cu un coupe cu patru uºi, În stilul Audi A5 Sportback sau Volkswagen CC. Oricum ar fi, Citroen a reuºit sã creeze ceva original. ªi cu o imagine ce atrage multã atenÞie din partea fanilor. Dacã Citroen a reuºit sã ÎmbunãtãÞeascã un capitol, acesta este cel al designului. La aceastã orã, francezii construiesc automobile extrem de atrãgãtoare din acest punct de vedere.
Ne-a placut:
Motor THP 200 CP
Design
Calitate
Nu ne-a placut:
DirecĂžie lipsitĂŁ de feedback
Suspensie prea rigidĂŁ
=====================================
Daca aveti timp, puteti lasa niste comentarii la articol, sunt MULTI care nu cunosc marca/modelul!
Citroen DS5 - 1.6 THP 200 Sport Chic = 4,10 puncte
Hatchbreak
Avem ĂŽn faÞã al treilea reprezentant al gamei premium Citroen DS. Constructorul francez a abordat sistematic fiecare clasĂŁ importantĂŁ, ĂŽncepând cu DS3, reprezentantul Citroen ĂŽn clasa micĂŁ premium, continuând apoi cu DS4, care ĂŽncearcĂŁ sĂŁ atragĂŁ clienĂži din clasa compactĂŁ, iar acum avem DS5, pentru cei care doresc un automobil de segement D, sau clasĂŁ medie. ĂnsĂŁ este greu sĂŁ clasifici noul DS5. Este la limita dintre o compactĂŁ Âşi un automobil mediu, iar platforma pe care a fost construit este aceiaÂşi cu cea folositĂŁ de modelele Citroen C4/ DS4 sau C4 Picasso. Ăn plus, designerii francezi au creat un automobil aflat undeva ĂŽntre hatchback, break Âşi shooting break. Deci, avem de a face cu un... hatchbreak. Unul elegant, ĂŽnsĂŁ!
Citroen DS5
1.6 THP 200 Sport Chic
Pret de pornire 35.800 €
Pret model testat 38.650 €
Taxa auto 265 €
Motor / Transmisie
Citroen DS5 este un automobil cu douĂŁ personalitĂŁĂži. Totul depinde extrem de mult de ce alegem sĂŁ avem sub capotĂŁ. Am avut ocazia sĂŁ ĂŽncerc douĂŁ versiuni de motorizare, iar caracterul maÂşinii este complet diferit ĂŽn funcĂžie de motor. Cel mai bun propulsor ĂŽncercat este deja celebrul THP. Motorul turbo pe benzinĂŁ de 1.6 litri este excelent din toate punctele de vedere. Pe DS5 este disponibil ĂŽn douĂŁ variante de putere: 155 Âşi 200 CP, iar noi l-am testat ĂŽn versiunea de top. Este cea mai bunĂŁ alegere pentru DS5. Motorul este suficient de puternic, iar sunetul este pe mĂŁsurĂŁ. DS5 este un automobil destul de masiv, dar cei 200 CP sunt suficienĂži pentru da un stil destul de sprinten. Transmisia este asiguratĂŁ ĂŽn standard de o cutie de viteze manualĂŁ cu Âşase trepte, precisĂŁ Âşi plĂŁcutĂŁ la utilizare.
Ca o parantezã, am putut merge ºi cu versiunea hibrid a modelului DS5. Sistemul folosit se numeºte Hybrid4 ºi pune alãturi un motor 2.0 HDi de 163 CP ºi un motor electric Bosch de 37 CP. Total: 200 CP. Motorul termic trimite puterea cãtre puntea faÞã, În ce propulsorul electric se ocupã de puntea spate. La nevoie pot acÞiona simultan ceea ce transformã automobilul Într-unul 4x4. Din pãcate, sistemul nu este reuºit. Automobil se simte greoi ºi lent, iar cutia robotizatã cu ºase trepte nu ajutã deloc situaÞia. Citroen insistã sã foloseascã aceastã cutie lentã În schimbarea treptelor, motivând cã este mai ieftinã decât una automatã clasicã. La preÞul unui DS5, poate cã ar fost mai bine sã ofere ºi opÞiunea pentru o cutie automatã clasicã pentru modelul hibrid.
Consum
Pentru motorul pe benzinĂŁ de 200 CP, consumul mediu de carburant anunĂžat de producĂŁtor este de 6,7 l/100 km. Pe parcusul traseului nostru de test (350 de kilometri), noi am ĂŽnregistrat un consum mediu de 7.8 l/100 km. Ce-i drept, am parcurs mai mult de o treime ĂŽn regim de autostradĂŁ, ceea ce a ĂŽnsemnat un consum mai mare. Chiar Âşi aÂşa, consumul este bun pentru un automobil de 200 CP destul de masiv cu o greutate de 1.505 kg. ConcurenĂža premium afiÂşeazĂŁ cifre de consum ceva mai mare, dar motoarele folosite de Audi A4 Âşi Mercedes C-Klasse au capacitĂŁĂži cilindrice mai mari.
DezamĂŁgirea mai mare a fost consumul ĂŽnregistrat de modelul hibrid. Acesta este sensibil mai greu, având 1.735 kg, iar la viteze de autostradĂŁ motorul electric nu ajutĂŁ deloc. Practic avem un diesel de 163 CP ce remorcheazĂŁ un set de baterii. Consumul mixt anunĂžat de Citroen este de 4 litri/100 km, dar consumul mediu ĂŽnregistrat ĂŽn test a fost de 8.5 l/100 km. Vom reveni ĂŽnsĂŁ asupra hibridului ĂŽntr-un test ulterior adițional.
PerformanĂže
Citroen DS5 THP200 oferĂŁ performanĂže bune. Viteza maximĂŁ este de 235 km/orĂŁ, iar acceleraĂžia de la 0 la 100 km/h se face ĂŽn 8.2 secunde. Aceste performanĂže sunt eclipsate de modelul Audi A4 Avant cu motor TFSI de 211 CP. Acesta afiÂşeazĂŁ un sprint de 6.6 secunde. Mercedes-Benz C-Klasse Estate de 184 CP atinge "suta" ĂŽn 8.4 secunde.
Interior
Gama DS de la Citroen a vrut mereu sĂŁ ofere o alternativĂŁ premium chic la oferta concurenĂžei. Iar capitolul unde Citroen stĂŁ cel mai bine este cel al designului. Atât exterior, cât Âşi interior. Pentru DS5, designerii au ales un stil cockpit de avion. Și au reuÂşit sĂŁ recreeze acest feeling ĂŽn mare mĂŁsurĂŁ. Cel de la volan este ĂŽnconjurat de comenzi amplasate pe consola centralĂŁ Âşi pe plafon, iar planÂşa de bord este ĂŽmpĂŁrĂžitĂŁ ĂŽn trei zone distincte. DouĂŁ dintre ele, cele din lateral, sunt ecrane digitale. Ăn mijloc avem un vitezometru analogic dublat de un afiÂşaj digital ĂŽn partea de jos unde este afiÂşatĂŁ viteza de rulare.
Pe portierã nu existã nici un buton, comenzile pentru geamurile electrice sunt pe consola centralã, iar cele pentru oglinzi, În stânga volanului. Plafonul poate fi din sticlã ºi are trei pãrÞi distincte, fiecare cu propria perdea electricã.
Materialele sunt de bunĂŁ calitate, plasticele sunt moi Âşi plĂŁcute la atingere, dar cel mai impresionant lucru este tapiĂžeria de piele. Designul de tip curea de ceas, de exemplu, aratĂŁ foarte bine. Mai sunt Âşi elemente comune cu alte modele Citroen, cum ar fi maneta cutiei de viteze pilotate, dar putem ierta acest aspect.
Pe bancheta din spate pot lua loc confortabil doi, sau chiar trei pasageri. Portbagajul este Încãpãtor, având un volum de 468 litri. Trebuie spus cã versiunea hibrid plãteºte tribut bateriilor, volumul portbagajului fiind redus la 325 litri.
PreĂž de achiziĂžie
DacĂŁ punem ĂŽn comparație preĂžul lui Citroen DS5 cu cel al concurenĂžei premium din Germania, Citroen-ul este cel mai ieftin. ĂnsĂŁ preĂžurile sunt destul de piperate pentru publicul clasic Citroen. Modelul THP 200 are un preĂž de bazĂŁ de 35.800 euro. Modelul testat de noi avea câteva opĂžiuni care au dus preĂžul la 38.650 euro (TVA inclus). Pentru modelul Hybrid4, preĂžul de bazĂŁ este 40.650 euro, iar modelul testat de noi costa 42.750 euro. (TVA inclus).
SiguranÞã
Citroen DS5 a fost testat de cãtre EuroNCAP În cadrul testelor de impact. Cel mai mare model din gama DS de pânã acum a oÞinut scorul maxim de cinci stele cu un grad de protecÞie de 89% pentru pasagerii adulÞi. DS5 este oferit cu ºase airbaguri În dotarea standard: douã frontale, douã laterale ºi douã cortinã. Sistemele ESP ºi ASR sunt ºi ele oferite În echiparea de bazã.
ĂinutĂŁ de drum
Citroen vrea ca modelele DS sĂŁ comunice un feeling sportiv combinat cu eleganÞã. Iar pentru a transmite acest lucru, alege setĂŁri prea ferme pentru suspensie. DacĂŁ la DS3 mĂŁ pot ĂŽmpĂŁca cu acest lucru, la DS4 e o chestiune de gust, deja la DS5 este prea mult. Ăn aceastĂŁ clasĂŁ e mai important sĂŁ ai o suspensie perfectĂŁ care sĂŁ filtreze bine denivelĂŁrile drumului Âşi sĂŁ ofere satisfacĂžie celor din habitaclu. DS5 are o suspensie mult prea tare. Un alt minus este greutatea. DS5 este un automobil greu Âşi acest lucru se simte pe viraje. Iar direcĂžia nu este cea mai precisĂŁ. Feedback-ul este limitat, Âşi acest lucru se datoreazĂŁ asistĂŁrii electro-hidraulice. De asemenea, puntea spate beneficiazĂŁ de suspensie independentĂŁ decât ĂŽn cazul modelului Hybrid4. Restul versiunilor au o suspensie cu punte rigidĂŁ ĂŽn spate. Un reglaj ceva mai permisiv pentru suspensia lui DS5 ar face o pereche mai bunĂŁ cu motorul THP 200.
Vizibilitate
Ăn Citroen DS5 stai destul de sus la volan. DeÂşi avem montanĂži dubli ĂŽn partea din faÞã, spaĂžiul dintre ei este vitrat Âşi nu sunt probleme foarte mari la vizibilitatea frontalĂŁ. Geamurile laterale nu sunt foarte mari, dar te poĂži obÂşnui. Ăn spate, ĂŽnsĂŁ, e altĂŁ poveste. Hayonul este facut din douĂŁ bucĂŁĂži de sticlĂŁ. Ăn spate vedem prin cea mai micĂŁ dintre ele Âşi vizibilitatea este limitatĂŁ. Ăn plus, ÂştergĂŁtorul este foarte mic Âşi curãÞã o bucatĂŁ infimĂŁ ĂŽn caz de ploaie, dezvoltând un soi de vizor redus. Cel de la volan trebuie sĂŁ se bazeze mai mult pe oglinzile retrovizoare laterale atunci când plouĂŁ.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, DS5 stĂŁ bine. Ăncepând cu planÂşa de bord ĂŽnĂžesatĂŁ cu ecrane digitale Âşi terminând cu sistemul Head-up Display pe care este afiÂşatĂŁ viteza de rulare, DS5-ul nu duce lipsĂŁ de gadgeturi la bord. Avem sistem de conectare a telefonului prin bluetooth, sistem audio bun, prize de 12V, USB, navigaĂžie, climatizare automatĂŁ bi-zonĂŁ Âşi multe altele. Când stai la volan, ai o adevĂŁratĂŁ senzație de cockpit aviatic. Cele trei zone ale planșei de bord, dintre care douĂŁ sunt digitale și Head-Up ce poate fi dezactivat la atingerea unui buton contribuie la acest feeling aviatic. O caracteristicĂŁ a noului DS5 este faptul cĂŁ nu existĂŁ nici un buton pe partea interioarĂŁ a portierelor. Toate comenzile sunt pe consola centralĂŁ, chiar și pentru locurile din spate. Și da, geamurile din spate se pot deschide. Spre deosebire de DS4 unde acest lucru nu este posibil din cazua designului ușilor.
Design
Citroen DS5 uimeºte la prima apariÞie. Designul exterior este complex ºi dramatic. Factorul "wow" este ridicat, DS5 Întorcând toate capetele pe unde am trecut. Este interesant cã nu prea poÞi pune o categorie pe acest design. Este un fel de hatchback Încuciºat cu un break. De aceea, noi l-am numit hatchbreak. Unii spun cã seamãnã mai degrabã cu un coupe cu patru uºi, În stilul Audi A5 Sportback sau Volkswagen CC. Oricum ar fi, Citroen a reuºit sã creeze ceva original. ªi cu o imagine ce atrage multã atenÞie din partea fanilor. Dacã Citroen a reuºit sã ÎmbunãtãÞeascã un capitol, acesta este cel al designului. La aceastã orã, francezii construiesc automobile extrem de atrãgãtoare din acest punct de vedere.
Ne-a placut:
Motor THP 200 CP
Design
Calitate
Nu ne-a placut:
DirecĂžie lipsitĂŁ de feedback
Suspensie prea rigidĂŁ
=====================================
Daca aveti timp, puteti lasa niste comentarii la articol, sunt MULTI care nu cunosc marca/modelul!
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 44498.html
Citroen C5 Âşi Opel Insignia vor fi produse pe aceeaÂşi platformĂŁ
PreÂşedintele PSA Peugeot-Citroen a anunĂžat recent cĂŁ modelele de segment D ale Opel Âşi Citroen vor fi construite pe aceeaÂşi platformĂŁ odatĂŁ cu lansarea noilor generaĂžii.
Colaborarea dintre PSA ºi General Motors, semnatã oficial În cursul lunii februarie a acestui an, ar putea schimba traiectoria de viitor a modelelor de segment D pe care Citroen ºi Opel le aruncã În arena astãzi sub formã de concurenÞã directã. Conform publicaÞiei franceze La Tribune, Opel Insignia ºi Citroen C5 vor deveni fraÞi de platformã Începând cu anul 2015, cel al lansãrii noilor generaÞii ale acestor modele, producÞia viitorului C5 fiind, de altfel, Întârziatã cu ºase luni din aceastã cauzã. InformaÞia vine dupã ce Phillippe Varin, preºedintele grupului francez, a anunÞat acest lucru Într-o Întâlnire recentã cu oamenii cu putere de decizie din cadrul alianÞei.
Jurnaliºtii din Hexagon susÞin cã schimbarea nu va reprezenta o simplã modificare de platformã, C5 urmând sã fie construit Într-una dintre fabricile Opel, pentru ca toate costurile sã fie ÎmpãrÞite de cei doi producãtori. Cel mai probabil, Insignia ºi C5 vor fi asamblate Împreunã la Russelsheim, fabrica germanã urmând sã aibã astfel garantatã capacitatea maximã de producÞie În urmãtorii 10 ani.
Ăn acest moment, Citroen C5 este produs alĂŁturi de "fratele" Peugeot 508 la uzina PSA din Rennes. InformaĂžia publicatĂŁ de La Tribune a stârnit rumoare printre angajaĂžii acestei fabrici, care vĂŁd logicĂŁ Âşi mutarea lui 508 ĂŽn Germania ĂŽn condiĂžiile ĂŽn care modelele vor avea aceeaÂşi platformĂŁ. Conform purtĂŁtorilor de cuvânt ai sindicatelor muncitorilor din Rennes, este gfoarte probabil ca PSA sĂŁ mute la Rennes producĂžia altor modele ale alianĂžei, deci o decizie legatĂŁ de eventuala ĂŽnchidere a uzinei este foarte puĂžin probabilĂŁ.
Citroen C5 Âşi Opel Insignia vor fi produse pe aceeaÂşi platformĂŁ
PreÂşedintele PSA Peugeot-Citroen a anunĂžat recent cĂŁ modelele de segment D ale Opel Âşi Citroen vor fi construite pe aceeaÂşi platformĂŁ odatĂŁ cu lansarea noilor generaĂžii.
Colaborarea dintre PSA ºi General Motors, semnatã oficial În cursul lunii februarie a acestui an, ar putea schimba traiectoria de viitor a modelelor de segment D pe care Citroen ºi Opel le aruncã În arena astãzi sub formã de concurenÞã directã. Conform publicaÞiei franceze La Tribune, Opel Insignia ºi Citroen C5 vor deveni fraÞi de platformã Începând cu anul 2015, cel al lansãrii noilor generaÞii ale acestor modele, producÞia viitorului C5 fiind, de altfel, Întârziatã cu ºase luni din aceastã cauzã. InformaÞia vine dupã ce Phillippe Varin, preºedintele grupului francez, a anunÞat acest lucru Într-o Întâlnire recentã cu oamenii cu putere de decizie din cadrul alianÞei.
Jurnaliºtii din Hexagon susÞin cã schimbarea nu va reprezenta o simplã modificare de platformã, C5 urmând sã fie construit Într-una dintre fabricile Opel, pentru ca toate costurile sã fie ÎmpãrÞite de cei doi producãtori. Cel mai probabil, Insignia ºi C5 vor fi asamblate Împreunã la Russelsheim, fabrica germanã urmând sã aibã astfel garantatã capacitatea maximã de producÞie În urmãtorii 10 ani.
Ăn acest moment, Citroen C5 este produs alĂŁturi de "fratele" Peugeot 508 la uzina PSA din Rennes. InformaĂžia publicatĂŁ de La Tribune a stârnit rumoare printre angajaĂžii acestei fabrici, care vĂŁd logicĂŁ Âşi mutarea lui 508 ĂŽn Germania ĂŽn condiĂžiile ĂŽn care modelele vor avea aceeaÂşi platformĂŁ. Conform purtĂŁtorilor de cuvânt ai sindicatelor muncitorilor din Rennes, este gfoarte probabil ca PSA sĂŁ mute la Rennes producĂžia altor modele ale alianĂžei, deci o decizie legatĂŁ de eventuala ĂŽnchidere a uzinei este foarte puĂžin probabilĂŁ.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 44522.html
Citroen ar putea oferi un SUV ĂŽn gama DS
Citroen C4 Aircross ar putea primi o versiune DS, spun italienii de la Motori Online. Modelul respectiv ar putea debuta ĂŽn 2015 Âşi primeÂşte schimbĂŁri la interior Âşi la exterior, platforma tehnicĂŁ nefiind modificatĂŁ.
Citroen C4 Aircross, modelul prezentat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2012, ar putea primi o versiune DS. Crossoverul franÞuzesc bazat pe Mitsubishi ASX va primi un interior nou, cu materiale ºi finisaje de calitate superioarã, alãturi de un exterior cu un design mai extravagant, caracteristic modelelor DS de la Citroen. Platforma tehnicã a versiunii DS a lui C4 Aircross nu va fi modificatã În niciun fel odatã cu intrarea modelului În gama premium a constructorului francez. Potrivit italienilor de la Motori Online, cei care au prezentat ipoteza SUV-ului din gama DS, modelul va debuta pe piaÞã În 2015.
Versiunea DS a lui Citroen C4 Aircross va fi comercializatã iniÞial pe piaÞa din Europa, dar modelul va fi introdus rapid În China ºi În Rusia, pieÞe avide de SUV-uri premium. Cei de la Citroen ar putea profita de cererea mare de SUV-uri de pe aceste pieÞe, iar gama DS poate puncta o nouã reuºitã alãturi de acest model. Pânã la versiunea DS a lui C4 Aircross, italienii anunÞã o versiune decapotabilã a lui DS3, model care ar putea sã atragã clienÞii care ºi-ar fi cumpãrat În mod normal un cabrio de la Mini. Potrivit surselor citate de aceºtia, respectivul model va fi lansat pânã la finele acestui an.
Recent, Citroen aniversa 200.00 de unitãÞi DS vândute În doi ani. Pe lângã DS3, DS4, DS5, versiunea DS a lui C4 Aircross ºi versiunea cabrio a lui DS3, cei de la Citroen vor sã construiascã ºi o versiune de serie a lui DS9. Cel de-al ºaselea model, DS9, va fi oferit pe piaÞa din China. Unele surse anunÞã ºi o versiune DS a lui C1.
Citroen ar putea oferi un SUV ĂŽn gama DS
Citroen C4 Aircross ar putea primi o versiune DS, spun italienii de la Motori Online. Modelul respectiv ar putea debuta ĂŽn 2015 Âşi primeÂşte schimbĂŁri la interior Âşi la exterior, platforma tehnicĂŁ nefiind modificatĂŁ.
Citroen C4 Aircross, modelul prezentat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2012, ar putea primi o versiune DS. Crossoverul franÞuzesc bazat pe Mitsubishi ASX va primi un interior nou, cu materiale ºi finisaje de calitate superioarã, alãturi de un exterior cu un design mai extravagant, caracteristic modelelor DS de la Citroen. Platforma tehnicã a versiunii DS a lui C4 Aircross nu va fi modificatã În niciun fel odatã cu intrarea modelului În gama premium a constructorului francez. Potrivit italienilor de la Motori Online, cei care au prezentat ipoteza SUV-ului din gama DS, modelul va debuta pe piaÞã În 2015.
Versiunea DS a lui Citroen C4 Aircross va fi comercializatã iniÞial pe piaÞa din Europa, dar modelul va fi introdus rapid În China ºi În Rusia, pieÞe avide de SUV-uri premium. Cei de la Citroen ar putea profita de cererea mare de SUV-uri de pe aceste pieÞe, iar gama DS poate puncta o nouã reuºitã alãturi de acest model. Pânã la versiunea DS a lui C4 Aircross, italienii anunÞã o versiune decapotabilã a lui DS3, model care ar putea sã atragã clienÞii care ºi-ar fi cumpãrat În mod normal un cabrio de la Mini. Potrivit surselor citate de aceºtia, respectivul model va fi lansat pânã la finele acestui an.
Recent, Citroen aniversa 200.00 de unitãÞi DS vândute În doi ani. Pe lângã DS3, DS4, DS5, versiunea DS a lui C4 Aircross ºi versiunea cabrio a lui DS3, cei de la Citroen vor sã construiascã ºi o versiune de serie a lui DS9. Cel de-al ºaselea model, DS9, va fi oferit pe piaÞa din China. Unele surse anunÞã ºi o versiune DS a lui C1.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 44628.html
Citroen desparte birourile de design ale gamei normale Âşi ale liniei DS
Pentru a realiza o diferenĂžiere acutĂŁ ĂŽntre cele douĂŁ game paralele de modele pe care le are ĂŽn dezvoltare, Citroen va despĂŁrĂži echipele de designeri. Linia DS va avea, astfel, un grup dedicat de designeri.
Citroen a anunÞat astãzi oficial cã gama clasicã ºi gama DS vor avea echipe de design complet diferite, membrii acestora urmând sã lucreze exclusiv pe proiectele pe care sunt desemnaÞi. Logica francezilor este aceea de a diferenÞia ºi mai mult cele douã game de modele ºi sã-i imprime liniei DS un feeling superior cu tendinÞe premium.
Filosofia brandului este una sãnãtoasã ºi vizeazã astfel diferenÞierea unor modele care au tendinÞa sã se canibalizeze. Astfel, conform planului Citroen, C3 ºi DS3 sau C4 ºi DS4 vor urma sã fie privite ca modele complet diferite, fãrã ca vânzãrile unuia sã afecteze vânzãrile celuilalt.
Scindarea direcÞiilor de design va fi realizatã Începând cu 1 iunie 2012. ªeful gamei clasice de la Citroen va fi Alexandre Marval - cel care a supervizat anterior dezvoltarea lui C5 ºi a lui DS5, În timp ce linia DS va fi condusã de Thierry Metroz.
Citroen desparte birourile de design ale gamei normale Âşi ale liniei DS
Pentru a realiza o diferenĂžiere acutĂŁ ĂŽntre cele douĂŁ game paralele de modele pe care le are ĂŽn dezvoltare, Citroen va despĂŁrĂži echipele de designeri. Linia DS va avea, astfel, un grup dedicat de designeri.
Citroen a anunÞat astãzi oficial cã gama clasicã ºi gama DS vor avea echipe de design complet diferite, membrii acestora urmând sã lucreze exclusiv pe proiectele pe care sunt desemnaÞi. Logica francezilor este aceea de a diferenÞia ºi mai mult cele douã game de modele ºi sã-i imprime liniei DS un feeling superior cu tendinÞe premium.
Filosofia brandului este una sãnãtoasã ºi vizeazã astfel diferenÞierea unor modele care au tendinÞa sã se canibalizeze. Astfel, conform planului Citroen, C3 ºi DS3 sau C4 ºi DS4 vor urma sã fie privite ca modele complet diferite, fãrã ca vânzãrile unuia sã afecteze vânzãrile celuilalt.
Scindarea direcÞiilor de design va fi realizatã Începând cu 1 iunie 2012. ªeful gamei clasice de la Citroen va fi Alexandre Marval - cel care a supervizat anterior dezvoltarea lui C5 ºi a lui DS5, În timp ce linia DS va fi condusã de Thierry Metroz.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/citroen ... 82106.html
Citroen, singura marcã popularã de la vârful clasamentului vânzãrilor cu rezultate pozitive
Volkswagen continuĂŁ sĂŁ vândĂŁ cele mai multe autoturisme ĂŽn Europa, chiar și pe scĂŁdere. Audi, BMW, Mercedes-Benz și Citroen au fost singurii producĂŁtori din Top Zece care au ĂŽncheiat luna trecutĂŁ pe creștere.
Cel mai recent model ”aproape premium” lansat de marca francezĂŁ
Audi, BMW, Mercedes-Benz și Citroen au fost singurele mĂŁrcii dintre primele zece care au reușit o creștere a vânzĂŁrilor luna trecutĂŁ, pe o piațĂŁ auto europeanĂŁ ĂŽn continuĂŁ scĂŁdere.
Volkswagen a rĂŁmas lider autoritar, cu 139.124 de mașini comercializate, chiar și dupĂŁ un regres de 8 procente (ĂŽn comparație cu luna aprilie 2011), noteazĂŁ ”Automotive News”.
Ford și Renault, ocupantele pozițiilor doi și trei (ĂŽn aceastĂŁ ordine), cu 79.632, respectiv, 70.654 de unitĂŁți, au ĂŽnregistrat scĂŁderi ĂŽncĂŁ și mai mari, de zece, respectiv, 17 procente.
Creșterile bifate de Citroen, Audi, BMW și Mercedes-Benz (ĂŽn aceastĂŁ ordine, pe locurile 6, 7, 8 și 10) au variat ĂŽn intervalul 3-5%.
TOP VĂNZĂRI
Europa, aprilie 2012
1. Volkswagen - 139.124 unitĂŁți (-8%)
2. Ford - 79.632 (-10%)
3. Renault - 70.654 (-17%)
4. Peugeot - 70.557 (-5%)
5. Opel - 68.798 (-16%)
6. Citroen - 61.782 (+5%)
7. Audi - 61.171 (+4%)
8. BMW - 55.574 (+3%)
9. Fiat - 55.008 (-11%)
10. Mercedes-Benz - 50.896 (+5%)
Citroen, singura marcã popularã de la vârful clasamentului vânzãrilor cu rezultate pozitive
Volkswagen continuĂŁ sĂŁ vândĂŁ cele mai multe autoturisme ĂŽn Europa, chiar și pe scĂŁdere. Audi, BMW, Mercedes-Benz și Citroen au fost singurii producĂŁtori din Top Zece care au ĂŽncheiat luna trecutĂŁ pe creștere.
Cel mai recent model ”aproape premium” lansat de marca francezĂŁ
Audi, BMW, Mercedes-Benz și Citroen au fost singurele mĂŁrcii dintre primele zece care au reușit o creștere a vânzĂŁrilor luna trecutĂŁ, pe o piațĂŁ auto europeanĂŁ ĂŽn continuĂŁ scĂŁdere.
Volkswagen a rĂŁmas lider autoritar, cu 139.124 de mașini comercializate, chiar și dupĂŁ un regres de 8 procente (ĂŽn comparație cu luna aprilie 2011), noteazĂŁ ”Automotive News”.
Ford și Renault, ocupantele pozițiilor doi și trei (ĂŽn aceastĂŁ ordine), cu 79.632, respectiv, 70.654 de unitĂŁți, au ĂŽnregistrat scĂŁderi ĂŽncĂŁ și mai mari, de zece, respectiv, 17 procente.
Creșterile bifate de Citroen, Audi, BMW și Mercedes-Benz (ĂŽn aceastĂŁ ordine, pe locurile 6, 7, 8 și 10) au variat ĂŽn intervalul 3-5%.
TOP VĂNZĂRI
Europa, aprilie 2012
1. Volkswagen - 139.124 unitĂŁți (-8%)
2. Ford - 79.632 (-10%)
3. Renault - 70.654 (-17%)
4. Peugeot - 70.557 (-5%)
5. Opel - 68.798 (-16%)
6. Citroen - 61.782 (+5%)
7. Audi - 61.171 (+4%)
8. BMW - 55.574 (+3%)
9. Fiat - 55.008 (-11%)
10. Mercedes-Benz - 50.896 (+5%)
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.auto.ro/stiri/noul-citroen-c ... clus-.html
Noul Citroen C1, in Romania incepand de la 8.800 euro (TVA inclus)
Citroen a lansat pe piata din Romania noul C1. Cel mai mic model al francezilor poate fi achizitionat la un pret de pornire de 8.800 de euro TVA inclus, valabil pentru versiunea C1 in 3 usi, 1,0i 68 CP, nivel de echipare Attraction si 9.100 de euro TVA inclus pentru aceeasi versiune de echipare si motorizare in 5 usi.
Noul Citroen C1 este disponibil in Romania cu doua niveluri de echipare (Attraction si Seduction) si vine cu noi atuuri: emisii reduse pana la 99g de CO2/km, lumini de zi cu LED-uri integrate armonios in partea frontala, un sistem audio CD cu Connecting Box si cutie manuala pilotata (BMP) cu padele la volan.
La capitolul motorizari, se remarca unitatea 1,0i 68 CP, care inregistreaza un consum mixt de 4,3 litri /100 km si emisii de 99 g de CO2/ km, devenind astfel primul model din gama Citroen cu motorizare pe benzina si cu emisii sub 100 g de CO2/ km.
Din punct de vedere stilistic, modelul beneficiaza de o bara de protectie fata complet redesenata, care integreaza proiectoarele de ceata si doua luminile de zi cu LED-uri. Noul Citreoen C1 are o culoare de lansare speciala, Bleu Botticelli. Gama de culori mai include Rouge Scarlet, galben Tritium, bleu Electra, alb Lipizan, negru Caldera si doua nuante de gri (Gallium si Carlinite).
Noul Citroen C1, in Romania incepand de la 8.800 euro (TVA inclus)
Citroen a lansat pe piata din Romania noul C1. Cel mai mic model al francezilor poate fi achizitionat la un pret de pornire de 8.800 de euro TVA inclus, valabil pentru versiunea C1 in 3 usi, 1,0i 68 CP, nivel de echipare Attraction si 9.100 de euro TVA inclus pentru aceeasi versiune de echipare si motorizare in 5 usi.
Noul Citroen C1 este disponibil in Romania cu doua niveluri de echipare (Attraction si Seduction) si vine cu noi atuuri: emisii reduse pana la 99g de CO2/km, lumini de zi cu LED-uri integrate armonios in partea frontala, un sistem audio CD cu Connecting Box si cutie manuala pilotata (BMP) cu padele la volan.
La capitolul motorizari, se remarca unitatea 1,0i 68 CP, care inregistreaza un consum mixt de 4,3 litri /100 km si emisii de 99 g de CO2/ km, devenind astfel primul model din gama Citroen cu motorizare pe benzina si cu emisii sub 100 g de CO2/ km.
Din punct de vedere stilistic, modelul beneficiaza de o bara de protectie fata complet redesenata, care integreaza proiectoarele de ceata si doua luminile de zi cu LED-uri. Noul Citreoen C1 are o culoare de lansare speciala, Bleu Botticelli. Gama de culori mai include Rouge Scarlet, galben Tritium, bleu Electra, alb Lipizan, negru Caldera si doua nuante de gri (Gallium si Carlinite).
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.auto.ro/citroen-c5/citroen-c ... 53714.html
Citroen C5 primeste noi tehnologii
Citroen aliniaza modelul C5 la noua filosofie de stil prin modificarea partii frontale. In plus, autoturismul primeste o serie de tehnologii noi, printre care suspensia Hydractive III+ si un nou sistem de navigatie.
Citroen imbunatateste oferta C5 atat la nivel estetic, cat si la nivel de dotari. Astfel, autoturismul se remarca printr-o parte frontala mai rotunjita si un nou model de jante din aliaj de 17 inch, denumite "Egee", propuse in standard in functie de nivelul de echipare.
Totodata, modelul este oferit cu o noua culoare de caroserie, brun "Guaranja ". La interior, pe nivelul de echipare Exclusive, Citroen C5 propune o noua tapiterie mixta piele/textil si noi decoruri.
Francezii propun un nou sistem de navigatie, eMyWay cu Connecting Box, care intregreaza priza Jack, conexiune USB si Bluetooth. Citroen C5 Tourer beneficiaza de acelasi sistem de navigatie dotat cu o camera pentru marsarier. Noutatile nu se opresc aici, masina fiind disponibia cu tehnologiile CITROĂN eTouch sau suspensia Hydractive III+.
De la lansarea sa din 2008, Citroen C5, disponibil in versiunea Berlina si Tourer, a fost vandut in peste 400.000 de exemplare.
Citroen C5 primeste noi tehnologii
Citroen aliniaza modelul C5 la noua filosofie de stil prin modificarea partii frontale. In plus, autoturismul primeste o serie de tehnologii noi, printre care suspensia Hydractive III+ si un nou sistem de navigatie.
Citroen imbunatateste oferta C5 atat la nivel estetic, cat si la nivel de dotari. Astfel, autoturismul se remarca printr-o parte frontala mai rotunjita si un nou model de jante din aliaj de 17 inch, denumite "Egee", propuse in standard in functie de nivelul de echipare.
Totodata, modelul este oferit cu o noua culoare de caroserie, brun "Guaranja ". La interior, pe nivelul de echipare Exclusive, Citroen C5 propune o noua tapiterie mixta piele/textil si noi decoruri.
Francezii propun un nou sistem de navigatie, eMyWay cu Connecting Box, care intregreaza priza Jack, conexiune USB si Bluetooth. Citroen C5 Tourer beneficiaza de acelasi sistem de navigatie dotat cu o camera pentru marsarier. Noutatile nu se opresc aici, masina fiind disponibia cu tehnologiile CITROĂN eTouch sau suspensia Hydractive III+.
De la lansarea sa din 2008, Citroen C5, disponibil in versiunea Berlina si Tourer, a fost vandut in peste 400.000 de exemplare.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://0-100.hotnews.ro/2012/07/23/peug ... ru-toyota/
Peugeot-Citroen a semnat un acord prin care va construi vehicule utilitare usoare pentru Toyota
Grupul PSA Peugeot-Citroen si Toyota au semnat o intelegere prin care din 2013 francezii vor construi pentru Toyota vehicule comerciale usoare ce vor avea la baza modelele Citroen Jumpy si Peugeot Expert. In comunicat nu se precizeaza locul unde vehiculele vor fi produse, insa cel mai probabil e vorba de uzina Sevelnord Hordain din nordul Frantei unde PSA cauta un nou partener dupa ce Fiat s-a retras.
Cele doua grupuri au anuntat ca PSA va furniza Toyota utilitare de clasa medie pe care japonezii le vor vinde in Europa. Productia va incepe in al doilea trimestru din 2013 si Toyota va participa direct atat la dezvoltarea acestor vehicule, cat si la nvestitiile industriale necesare. Utilitarele au la baza modelele Peugeot Expert si Citroen Jumpy, iar acordul dintre cele doua grupuri cuprinde dezvoltarea unor noi generatii ale modelelor si este valabil pana in 2020.
In comunicat nu se precizeaza locul unde vehiculele vor fi produse, insa cel mai probabil e vorba de uzina Sevelnord Hordain din nordul Frantei unde PSA cauta un nou partener dupa ce Fiat s-a retras.
PSA, care foarte recent a anuntat ca va renunta la 8.000 de oameni si ca va inchide in 2014 uzina din Aulnay, a facut o analiza si asupra sitului din Hordain, iar conditia esentiala pentru mentinerea uzinei era gasirea unui partener care sa ia locul Fiat. Cu aceasta conditie indeplinita, uzina are mari sanse de a rezista.
Peugeot-Citroen a semnat un acord prin care va construi vehicule utilitare usoare pentru Toyota
Grupul PSA Peugeot-Citroen si Toyota au semnat o intelegere prin care din 2013 francezii vor construi pentru Toyota vehicule comerciale usoare ce vor avea la baza modelele Citroen Jumpy si Peugeot Expert. In comunicat nu se precizeaza locul unde vehiculele vor fi produse, insa cel mai probabil e vorba de uzina Sevelnord Hordain din nordul Frantei unde PSA cauta un nou partener dupa ce Fiat s-a retras.
Cele doua grupuri au anuntat ca PSA va furniza Toyota utilitare de clasa medie pe care japonezii le vor vinde in Europa. Productia va incepe in al doilea trimestru din 2013 si Toyota va participa direct atat la dezvoltarea acestor vehicule, cat si la nvestitiile industriale necesare. Utilitarele au la baza modelele Peugeot Expert si Citroen Jumpy, iar acordul dintre cele doua grupuri cuprinde dezvoltarea unor noi generatii ale modelelor si este valabil pana in 2020.
In comunicat nu se precizeaza locul unde vehiculele vor fi produse, insa cel mai probabil e vorba de uzina Sevelnord Hordain din nordul Frantei unde PSA cauta un nou partener dupa ce Fiat s-a retras.
PSA, care foarte recent a anuntat ca va renunta la 8.000 de oameni si ca va inchide in 2014 uzina din Aulnay, a facut o analiza si asupra sitului din Hordain, iar conditia esentiala pentru mentinerea uzinei era gasirea unui partener care sa ia locul Fiat. Cu aceasta conditie indeplinita, uzina are mari sanse de a rezista.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
Citroen DS5
2.0 HYbrid4 Airdream Sport Chic BMP6 4WD
http://www.automarket.ro/test-drive/cit ... 48089.html
Ne-a placut
Design exterior
Interiorul futurist
Materiale de calitate
Nu ne-a placut
Diesel zgomotos
Suspensie prea rigidĂŁ
SpaĂžiile de depozitare
2.0 HYbrid4 Airdream Sport Chic BMP6 4WD
http://www.automarket.ro/test-drive/cit ... 48089.html
Ne-a placut
Design exterior
Interiorul futurist
Materiale de calitate
Nu ne-a placut
Diesel zgomotos
Suspensie prea rigidĂŁ
SpaĂžiile de depozitare
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.auto-iasi.ro/internationale/ ... -1-2-litri
Gama noua de motoare de la Citroen : PureTech cu trei cilindri de 1.0 si 1.2 litri
Citroen introduce noua sa gama de motoare eficiente pe benzina, cu trei cilindri, botezata PureTech. Pentru inceput ea include doua unitati de 68, respectiv 82 de cai putere.
Citroen se aliniaza trendului actual de downsizing si promite doua noi propulsoare cu trei cilindri in gama sa, botezate PureTech. Constructorul francez anuntase aceasta mutare inca de la mijlocul anului, insa dezvoltarea unitatilor nu fusese finalizata.
Acum se pare ca motoarele pe benzina sunt gata, ele fiind deja introduse pe actualele C3 si DS3.
Francezii incearca sa reduca emisiile si consumul cu o unitate de un litru si una de 1.2 litri, ambele cu trei cilindri si puteri cuprinse intre 68 si 82 de cai. Inginerii din Hexagon s-au straduit sa obtina o reducere a consumului de combustibil cu 25%. Masa totala a motorului a fost si ea redusa cu aproximativ 20-25 de kilograme.
Citroen promite ca, in ciuda reducerii capacitatii cilindrice, motoarele vor putea oferi performante de putere si cuplu similare vechilor agregate aspirate de 1.4 si 1.6 litri. Motorul de un litru VTi 68 de cai putere, propus mai intâi pe C3, vine cu o cilindree de 999 cmc. Unitatea imbunatateste viteza maxima a versiunii cu 8 km/h si reduce timpul acceleratiei de la 0 la 100 de km/h cu 2.3 secunde.
Consumul este redus si el cu 27%, echivalentul a 1.6 litri, ajungând la o valoare medie de 4.3 litri/100 km. si emisiile scad cu 38 de g/km, pâna la limita de 99 g/km.
Cel de-al doilea motor PureTech, VTi 82 de cai putere, are o cilindree de 1199 cmc. Spre deosebire de motorul de 1.4 litri pe care il inlocuieste, noul VTi ofera cu 9 cai putere in plus. Chiar si asa, consumul de carburant se reduce cu 25%, echivalentul a 1.5 litri. Media ajunge sa se opreasca la 4.5 litri, in vreme ce emisiile declarate sunt de 104 g/km, cu 35 de grame mai mici.
Prestatiile sunt imbunatatite si ele, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizându-se cu 1.9 secunde mai repede. Viteza maxima creste si ea cu 11 km/h.
Gama noua de motoare de la Citroen : PureTech cu trei cilindri de 1.0 si 1.2 litri
Citroen introduce noua sa gama de motoare eficiente pe benzina, cu trei cilindri, botezata PureTech. Pentru inceput ea include doua unitati de 68, respectiv 82 de cai putere.
Citroen se aliniaza trendului actual de downsizing si promite doua noi propulsoare cu trei cilindri in gama sa, botezate PureTech. Constructorul francez anuntase aceasta mutare inca de la mijlocul anului, insa dezvoltarea unitatilor nu fusese finalizata.
Acum se pare ca motoarele pe benzina sunt gata, ele fiind deja introduse pe actualele C3 si DS3.
Francezii incearca sa reduca emisiile si consumul cu o unitate de un litru si una de 1.2 litri, ambele cu trei cilindri si puteri cuprinse intre 68 si 82 de cai. Inginerii din Hexagon s-au straduit sa obtina o reducere a consumului de combustibil cu 25%. Masa totala a motorului a fost si ea redusa cu aproximativ 20-25 de kilograme.
Citroen promite ca, in ciuda reducerii capacitatii cilindrice, motoarele vor putea oferi performante de putere si cuplu similare vechilor agregate aspirate de 1.4 si 1.6 litri. Motorul de un litru VTi 68 de cai putere, propus mai intâi pe C3, vine cu o cilindree de 999 cmc. Unitatea imbunatateste viteza maxima a versiunii cu 8 km/h si reduce timpul acceleratiei de la 0 la 100 de km/h cu 2.3 secunde.
Consumul este redus si el cu 27%, echivalentul a 1.6 litri, ajungând la o valoare medie de 4.3 litri/100 km. si emisiile scad cu 38 de g/km, pâna la limita de 99 g/km.
Cel de-al doilea motor PureTech, VTi 82 de cai putere, are o cilindree de 1199 cmc. Spre deosebire de motorul de 1.4 litri pe care il inlocuieste, noul VTi ofera cu 9 cai putere in plus. Chiar si asa, consumul de carburant se reduce cu 25%, echivalentul a 1.5 litri. Media ajunge sa se opreasca la 4.5 litri, in vreme ce emisiile declarate sunt de 104 g/km, cu 35 de grame mai mici.
Prestatiile sunt imbunatatite si ele, sprintul de la 0 la 100 de km/h realizându-se cu 1.9 secunde mai repede. Viteza maxima creste si ea cu 11 km/h.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.automarket.ro/stiri/citroen- ... 48631.html
Citroen C6 iese din producÞie la sfârºitul lunii decembrie
Citroen va scoate din producÞie modelul C6 la finele lunii curente. Modelul este printre ultimele berline din acest segment vândute de o marcã franÞuzeascã ºi nu va avea un succesor.
Citroen C6 va fi eliminat din portofoliul mĂŁrcii franĂžuzeÂşti la finele anului curent. AceastĂŁ decizie se va materializa prin oprirea producĂžiei de C6 la finele lunii decembrie, anunÞã automotive News. Ăn primele zece luni ale anului curent, Citroen a vândut doar 556 unitĂŁĂži C6 pe piaĂža din Europa, fĂŁcând acest model neprofitabil pentru concernul PSA Peugeot-Citroen, lovit sever de situaĂžia economicĂŁ din Europa. Marca sorĂŁ a celor de la Citroen, Peugeot, a renunĂžat de multĂŁ vreme la echivalentul lui C6 ĂŽn gama proprie, preferând sĂŁ lanseze modelul 508, care promitea sĂŁ ĂŽnlocuiascĂŁ atât 407, cât Âşi 607, fiind ĂŽncadrat ĂŽntre cele douĂŁ ĂŽn materie de dimensiuni.
Ăn timp ce francezii renunÞã treptat la acest segment, producĂŁtorii germani dominĂŁ de la distanÞã clasa berlinelor mari. BMW Seria 5 este cel mai bine vândut model ĂŽn primele zece luni ale anului pe ĂŽntreaga EuropĂŁ, cu 101.600 unitĂŁĂži, urmat de Audi A6 Âşi Mercedes-Benz E-Klasse. E-Klasse va da naÂştere unui nou model ĂŽn acest segment, construit de francezii de la Renault, care va fi comercializat sub marca Initiale Paris, spun cei de la Automotive News.
Citroen C6 era oferit pe piaÞa din România În compania unei motorizãri V6 Hdi de 3.0 litri, care dezvolta 240 CP ºi 450 Nm. PreÞul de bazã al acestui model era de 50.320 de euro cu TVA inclus, iar versiunea superioarã, Exclusive, pleca de la 53.970 euro cu TVA inclus. Acest model venea În standard cu o transmisie automatã cu ºase trepte, Înregistra un consum mixt de 7.3 litri la sutã ºi era capabil sã accelereze de la 0 la 100 km/h În 8.5 secunde. Deºi avea 1.948 kilograme, Citroen C6 era capabil sã atingã o vitezã maximã de 235 km/h, iar modelul avea o autonomie de aproape 1.000 kilometri graÞie rezervorului sãu de 72 de litri.
=================================
http://www.automarket.ro/stiri/peugeot- ... 48611.html
Peugeot va concedia Încã 1500 de muncitori pânã În 2014
Pe lângã cei 8000 de angajaÞi pe care a anunÞat deja cã Îi va concedia, PSA Peugeot-Citroen va mai reduce numãrul personalului cu alÞi 1500 de oameni pânã În 2014.
Ăn luna iulie a acestui an, grupul francez PSA Peugeot-Citroen a anunĂžat cĂŁ va renunĂža la 8000 de angajaĂži, o decizie ce a stârnit rumoare ĂŽn rândul personalului Âşi chiar al guvernului local. Se pare cĂŁ nu a fost singura veste proastĂŁ pentru conglomeratul din Hexagon. Peugeot Âşi Citroen au anunĂžat ieri cĂŁ vor mai concedia 1500 de oameni pânĂŁ ĂŽn 2014, marcând o scĂŁdere a personalului cu 17% ĂŽn 2012.
Unul din liderii de sindicat PSA, Christian Lafaye, declara ieri cã În 2014 numãrul total al angajaÞilor va ajunge la doar 55.900, aºadar cu 17 mai puÞini decât În 2012.
Tot pentru a reduce costurile, PSA va renunÞa la fabrica din Aulnay ºi la cei 3000 de muncitori care asambleazã În prezent C3, Încercând totodatã Încheierea unei alianÞe strategice cu General Motors. Americanii sunt Însã reticenÞi din cauza scãderilor Înregistrate de acÞiunile PSA ºi preferã sã aºtepte.
Ăn ultimul an, Peugeot a pierdut câte 200 de milioane de euro pe lunĂŁ. Ăn octombrie, oficialii francezi anunĂžau cĂŁ pierderile vor ajunge la 3 miliarde de euro la sfârÂşitul lui 2012, deÂşi ĂŽn iulie fusese prognozatĂŁ o cifrĂŁ de 2.5 miliarde.
Citroen C6 iese din producÞie la sfârºitul lunii decembrie
Citroen va scoate din producÞie modelul C6 la finele lunii curente. Modelul este printre ultimele berline din acest segment vândute de o marcã franÞuzeascã ºi nu va avea un succesor.
Citroen C6 va fi eliminat din portofoliul mĂŁrcii franĂžuzeÂşti la finele anului curent. AceastĂŁ decizie se va materializa prin oprirea producĂžiei de C6 la finele lunii decembrie, anunÞã automotive News. Ăn primele zece luni ale anului curent, Citroen a vândut doar 556 unitĂŁĂži C6 pe piaĂža din Europa, fĂŁcând acest model neprofitabil pentru concernul PSA Peugeot-Citroen, lovit sever de situaĂžia economicĂŁ din Europa. Marca sorĂŁ a celor de la Citroen, Peugeot, a renunĂžat de multĂŁ vreme la echivalentul lui C6 ĂŽn gama proprie, preferând sĂŁ lanseze modelul 508, care promitea sĂŁ ĂŽnlocuiascĂŁ atât 407, cât Âşi 607, fiind ĂŽncadrat ĂŽntre cele douĂŁ ĂŽn materie de dimensiuni.
Ăn timp ce francezii renunÞã treptat la acest segment, producĂŁtorii germani dominĂŁ de la distanÞã clasa berlinelor mari. BMW Seria 5 este cel mai bine vândut model ĂŽn primele zece luni ale anului pe ĂŽntreaga EuropĂŁ, cu 101.600 unitĂŁĂži, urmat de Audi A6 Âşi Mercedes-Benz E-Klasse. E-Klasse va da naÂştere unui nou model ĂŽn acest segment, construit de francezii de la Renault, care va fi comercializat sub marca Initiale Paris, spun cei de la Automotive News.
Citroen C6 era oferit pe piaÞa din România În compania unei motorizãri V6 Hdi de 3.0 litri, care dezvolta 240 CP ºi 450 Nm. PreÞul de bazã al acestui model era de 50.320 de euro cu TVA inclus, iar versiunea superioarã, Exclusive, pleca de la 53.970 euro cu TVA inclus. Acest model venea În standard cu o transmisie automatã cu ºase trepte, Înregistra un consum mixt de 7.3 litri la sutã ºi era capabil sã accelereze de la 0 la 100 km/h În 8.5 secunde. Deºi avea 1.948 kilograme, Citroen C6 era capabil sã atingã o vitezã maximã de 235 km/h, iar modelul avea o autonomie de aproape 1.000 kilometri graÞie rezervorului sãu de 72 de litri.
=================================
http://www.automarket.ro/stiri/peugeot- ... 48611.html
Peugeot va concedia Încã 1500 de muncitori pânã În 2014
Pe lângã cei 8000 de angajaÞi pe care a anunÞat deja cã Îi va concedia, PSA Peugeot-Citroen va mai reduce numãrul personalului cu alÞi 1500 de oameni pânã În 2014.
Ăn luna iulie a acestui an, grupul francez PSA Peugeot-Citroen a anunĂžat cĂŁ va renunĂža la 8000 de angajaĂži, o decizie ce a stârnit rumoare ĂŽn rândul personalului Âşi chiar al guvernului local. Se pare cĂŁ nu a fost singura veste proastĂŁ pentru conglomeratul din Hexagon. Peugeot Âşi Citroen au anunĂžat ieri cĂŁ vor mai concedia 1500 de oameni pânĂŁ ĂŽn 2014, marcând o scĂŁdere a personalului cu 17% ĂŽn 2012.
Unul din liderii de sindicat PSA, Christian Lafaye, declara ieri cã În 2014 numãrul total al angajaÞilor va ajunge la doar 55.900, aºadar cu 17 mai puÞini decât În 2012.
Tot pentru a reduce costurile, PSA va renunÞa la fabrica din Aulnay ºi la cei 3000 de muncitori care asambleazã În prezent C3, Încercând totodatã Încheierea unei alianÞe strategice cu General Motors. Americanii sunt Însã reticenÞi din cauza scãderilor Înregistrate de acÞiunile PSA ºi preferã sã aºtepte.
Ăn ultimul an, Peugeot a pierdut câte 200 de milioane de euro pe lunĂŁ. Ăn octombrie, oficialii francezi anunĂžau cĂŁ pierderile vor ajunge la 3 miliarde de euro la sfârÂşitul lui 2012, deÂşi ĂŽn iulie fusese prognozatĂŁ o cifrĂŁ de 2.5 miliarde.
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.informatiiauto.ro/citroen-a- ... 11203.html
Citroen a vândut În 2012 cu 11,9% mai puÞine maºini
Ăn 2012, Citroen a lansat cu succes trei noi modele (C4 Aircross, C4 L Âşi C-Elysee), 6 restilizĂŁri (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo Âşi Jumpy), noi servicii Âşi al 8-lea titlu de Campion Mondial ĂŽn WRC. Cu toate acestea, vânzĂŁrile au scĂŁzut cu 11,9%.
Anul trecut a marcat de asemenea ºi extinderea În afara Europei, cu vânzãri ofensive În China, a doua mare piaÞã a brandului francez. Simultan, Citroen ºi-a consolidat mutarea pe pieÞele superioare, atât cu linia DS, din care a vândut 300.000 unitãÞi, cât ºi cu gama C, mai bogatã ºi mai contemporanã ca niciodatã.
Ăn 2012, Citroen a vândut 1,26 milioane de maÂşini ĂŽn toatĂŁ lumea, ĂŽn scĂŁdere cu 11,9% faÞã de 2011.
VânzĂŁrile Citroen ĂŽn afara Europei au totalizat 36% din total, ĂŽn creÂştere cu 3% faÞã de anul trecut. Ăn China, Citroen a livrat 224.000 unitĂŁĂži, ĂŽn creÂştere cu 2,5% graĂžie unei reĂžele de dealeri dedicatĂŁ. De asemenea, anul trecut, Citroen a lansat 2 sedan-uri compacte, create special pentru clienĂžii internaĂžionali: C-Elysee, lansat ĂŽn Turcia, România Âşi Algeria, Âşi C4 L, pentru China.
Citroen a anunÞat o creºtere cu 3% a vânzãrilor din gama premium (DS, C5, C6, C4 Aircross ºi C-Crosser), ce acum conteazã cu 18% din vânzãrile totale ale brandului.
Linia DS are 10% din vânzãrile globale ale Citroen ºi 18% din comenzi sunt realizate În Europa.
Ăn gama vehiculelor hibride, Citroen DS5 are 25%, fiind echipat cu sistemul hibrid diesel-electric Âşi emite doar 91 g CO2/km, adicĂŁ un consum de 3,5 litri/100 km. VânzĂŁrile modelului electric Citroen C-ZERO s-au dublat faÞã de 2011, ajungând la peste 6.000 comenzi de la lansare.
Citroen a vândut În 2012 cu 11,9% mai puÞine maºini
Ăn 2012, Citroen a lansat cu succes trei noi modele (C4 Aircross, C4 L Âşi C-Elysee), 6 restilizĂŁri (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo Âşi Jumpy), noi servicii Âşi al 8-lea titlu de Campion Mondial ĂŽn WRC. Cu toate acestea, vânzĂŁrile au scĂŁzut cu 11,9%.
Anul trecut a marcat de asemenea ºi extinderea În afara Europei, cu vânzãri ofensive În China, a doua mare piaÞã a brandului francez. Simultan, Citroen ºi-a consolidat mutarea pe pieÞele superioare, atât cu linia DS, din care a vândut 300.000 unitãÞi, cât ºi cu gama C, mai bogatã ºi mai contemporanã ca niciodatã.
Ăn 2012, Citroen a vândut 1,26 milioane de maÂşini ĂŽn toatĂŁ lumea, ĂŽn scĂŁdere cu 11,9% faÞã de 2011.
VânzĂŁrile Citroen ĂŽn afara Europei au totalizat 36% din total, ĂŽn creÂştere cu 3% faÞã de anul trecut. Ăn China, Citroen a livrat 224.000 unitĂŁĂži, ĂŽn creÂştere cu 2,5% graĂžie unei reĂžele de dealeri dedicatĂŁ. De asemenea, anul trecut, Citroen a lansat 2 sedan-uri compacte, create special pentru clienĂžii internaĂžionali: C-Elysee, lansat ĂŽn Turcia, România Âşi Algeria, Âşi C4 L, pentru China.
Citroen a anunÞat o creºtere cu 3% a vânzãrilor din gama premium (DS, C5, C6, C4 Aircross ºi C-Crosser), ce acum conteazã cu 18% din vânzãrile totale ale brandului.
Linia DS are 10% din vânzãrile globale ale Citroen ºi 18% din comenzi sunt realizate În Europa.
Ăn gama vehiculelor hibride, Citroen DS5 are 25%, fiind echipat cu sistemul hibrid diesel-electric Âşi emite doar 91 g CO2/km, adicĂŁ un consum de 3,5 litri/100 km. VânzĂŁrile modelului electric Citroen C-ZERO s-au dublat faÞã de 2011, ajungând la peste 6.000 comenzi de la lansare.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.automarket.ro/stiri/expertii ... 48971.html
Fiat Âşi PSA Peugeot-Citroen vor fi concernele cu cele mai mari pierderi ĂŽn anul 2013,estimeazĂŁ experĂžii din industrie citaĂži de Automotive News.
Concernele Fiat ºi PSA Peugeot-Citroen sunt cele care vor simÞi cele mai puternice scãderi În decursul anului 2013, anunÞã Automotive News. PublicaÞia a citat mai mulÞi experÞi din industria auto, care spun cã ambele concerne sunt sensibile la scãderi pe piaÞa din Europa deoarece depind de aceasta Într-o proporÞie prea mare, În special pe pieÞele din sudul Europei, unde mai multe mãsuri de austeritate luate de guverne iau proporÞii ºi reduc cheltuielile populaÞiei, iar automobilele noi sunt printre primele elemente care dispar din planurile consumatorilor aflaÞi În aceastã situaÞie.
ExperĂžii spun cĂŁ Fiat ar putea suferi deoarece nu are foarte multe produse noi pentru anul 2013, deoarece Sergio Marchionne a amânat investiĂžiile ĂŽn noile produse pentru a conserva lichiditĂŁĂžile grupului italian. Ăntre timp, PSA Peugeot-Citroen a lansat produse noi, dar compania nu a reuÂşit sĂŁ profite pe deplin de acestea deoarece "rĂŁzboiul preĂžurilor" din Europa a dus la vânzarea automobilelor noi cu discount-uri serioase pe multe pieĂže, ceea ce a redus dramatic profiturile operaĂžionale ale concernului francez.
Potrivit analiÂştilor de la Bernstein Research, producĂŁtorii de volum din Europa vor ĂŽnregistra pierderi ĂŽn valoare de opt miliarde de euro ĂŽn anul fiscal 2012. Printre producĂŁtorii cu pierderi se numĂŁrĂŁ Fiat, Opel, PSA Peugeot-Citroen Âşi Ford. Fiecare dintre concernele de mai sus a anunĂžat mĂŁsuri pentru reducerea cheltuielilor ĂŽn urmĂŁtorii ani, iar aproape toĂži se aÂşteaptĂŁ sĂŁ obĂžinĂŁ profit pânĂŁ la jumĂŁtatea deceniului curent. Ăntre timp, reprezentanĂžii unor mĂŁrci premium precum Volvo Âşi BMW spun cĂŁ piaĂža din Europa va avea un an 2013 dificil, iar analiÂştii din industrie considerĂŁ cĂŁ producĂŁtorii de volum de mai sus sunt prea optimiÂşti ĂŽn previziunile lor.
====================
Ce treaba au expertii din SUA cu ce se intampla in Europa ?
========================
Si o stire mai veche:
http://www.automarket.ro/stiri/cine-cu- ... 48386.html
Cine cu cine colaboreazĂŁ ĂŽn industria auto? Ghidul complet al parteneriatelor
PSA Peugeot-Citroen
Are ĂŽn proprietate: Peugeot 99,99%, Citroen 99,99%, Gefco 99,99%
Mai deĂžine: Faurecia 57,4%
Proprietari: AcĂžionari 65%, Familia Peugeot 25,4%, GM 7%, AngajaĂži 2,6%
Joint venture: Fiat Sevelsud, Italia; Toyota, Cehia; Societe de Transmissions (Renault), FranĂža; Francaise de Mechanique (Renault), FranĂža; Changan PSA Automobile, China; Dongfeng Peugeot Citroen, China; Mitsubishi, Rusia
Contracte de asamblare: Toyota, FranĂža (din 2013)
AlianĂže tehnice: BMW, motoare pe benzinĂŁ - FranĂža Âşi Germania; Ford, motoare - FranĂža Âşi Marea Britanie; Fiat Âşi Tofas, utilitare - Turcia; Mitsubishi, automobile electrice - Japonia; GM, platforme, achiziĂžii - Global.
Fiat Âşi PSA Peugeot-Citroen vor fi concernele cu cele mai mari pierderi ĂŽn anul 2013,estimeazĂŁ experĂžii din industrie citaĂži de Automotive News.
Concernele Fiat ºi PSA Peugeot-Citroen sunt cele care vor simÞi cele mai puternice scãderi În decursul anului 2013, anunÞã Automotive News. PublicaÞia a citat mai mulÞi experÞi din industria auto, care spun cã ambele concerne sunt sensibile la scãderi pe piaÞa din Europa deoarece depind de aceasta Într-o proporÞie prea mare, În special pe pieÞele din sudul Europei, unde mai multe mãsuri de austeritate luate de guverne iau proporÞii ºi reduc cheltuielile populaÞiei, iar automobilele noi sunt printre primele elemente care dispar din planurile consumatorilor aflaÞi În aceastã situaÞie.
ExperĂžii spun cĂŁ Fiat ar putea suferi deoarece nu are foarte multe produse noi pentru anul 2013, deoarece Sergio Marchionne a amânat investiĂžiile ĂŽn noile produse pentru a conserva lichiditĂŁĂžile grupului italian. Ăntre timp, PSA Peugeot-Citroen a lansat produse noi, dar compania nu a reuÂşit sĂŁ profite pe deplin de acestea deoarece "rĂŁzboiul preĂžurilor" din Europa a dus la vânzarea automobilelor noi cu discount-uri serioase pe multe pieĂže, ceea ce a redus dramatic profiturile operaĂžionale ale concernului francez.
Potrivit analiÂştilor de la Bernstein Research, producĂŁtorii de volum din Europa vor ĂŽnregistra pierderi ĂŽn valoare de opt miliarde de euro ĂŽn anul fiscal 2012. Printre producĂŁtorii cu pierderi se numĂŁrĂŁ Fiat, Opel, PSA Peugeot-Citroen Âşi Ford. Fiecare dintre concernele de mai sus a anunĂžat mĂŁsuri pentru reducerea cheltuielilor ĂŽn urmĂŁtorii ani, iar aproape toĂži se aÂşteaptĂŁ sĂŁ obĂžinĂŁ profit pânĂŁ la jumĂŁtatea deceniului curent. Ăntre timp, reprezentanĂžii unor mĂŁrci premium precum Volvo Âşi BMW spun cĂŁ piaĂža din Europa va avea un an 2013 dificil, iar analiÂştii din industrie considerĂŁ cĂŁ producĂŁtorii de volum de mai sus sunt prea optimiÂşti ĂŽn previziunile lor.
====================
Ce treaba au expertii din SUA cu ce se intampla in Europa ?
========================
Si o stire mai veche:
http://www.automarket.ro/stiri/cine-cu- ... 48386.html
Cine cu cine colaboreazĂŁ ĂŽn industria auto? Ghidul complet al parteneriatelor
PSA Peugeot-Citroen
Are ĂŽn proprietate: Peugeot 99,99%, Citroen 99,99%, Gefco 99,99%
Mai deĂžine: Faurecia 57,4%
Proprietari: AcĂžionari 65%, Familia Peugeot 25,4%, GM 7%, AngajaĂži 2,6%
Joint venture: Fiat Sevelsud, Italia; Toyota, Cehia; Societe de Transmissions (Renault), FranĂža; Francaise de Mechanique (Renault), FranĂža; Changan PSA Automobile, China; Dongfeng Peugeot Citroen, China; Mitsubishi, Rusia
Contracte de asamblare: Toyota, FranĂža (din 2013)
AlianĂže tehnice: BMW, motoare pe benzinĂŁ - FranĂža Âşi Germania; Ford, motoare - FranĂža Âşi Marea Britanie; Fiat Âşi Tofas, utilitare - Turcia; Mitsubishi, automobile electrice - Japonia; GM, platforme, achiziĂžii - Global.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
negasind catalogul cu 3003 teste scos de AUTOMOTORSISPORT la 25 de lei, m-a "mancat" undeva si am dat 35 de lei ( plang si acum dupa ei ) pe catalogul cu 345 teste de la TOP GEAR.
multe greseli tehnice, prezentari si comentarii la misto, note puse din burta, prezentari pe cate o pagina A4 la masini care nu-si au rostul si altele, interesante pentru piata romaneasca, le-au bagat cate 8 buc/pagina, etc
SFAT = nu dati banii degeaba, ca nu aveti ce pierde
M-am uitat mai ales la modelele HONDA si CITROEN dupa teste, iar cele din urma au primit urmatoarele note:
citroen C1 - pag 12 = 7/10
c3 - pag 36 = 5/10
c3 picasso - pag 169 = 7/10
c4 - pag 56 = 5/10
c4 picasso - pag 160 = 6/10
c5 - pag 82 = 7/10
c5 tourer - pag 100 = 6/10
c-zero - pag 225 = 4/10
ds5 hybrid4 - pag 225 = 7/10
ds3 - pag 25 = 8/10
ds4 - pag 43 = 7/10
ds5 - pag 89 = 6/10
multe greseli tehnice, prezentari si comentarii la misto, note puse din burta, prezentari pe cate o pagina A4 la masini care nu-si au rostul si altele, interesante pentru piata romaneasca, le-au bagat cate 8 buc/pagina, etc
SFAT = nu dati banii degeaba, ca nu aveti ce pierde
M-am uitat mai ales la modelele HONDA si CITROEN dupa teste, iar cele din urma au primit urmatoarele note:
citroen C1 - pag 12 = 7/10
c3 - pag 36 = 5/10
c3 picasso - pag 169 = 7/10
c4 - pag 56 = 5/10
c4 picasso - pag 160 = 6/10
c5 - pag 82 = 7/10
c5 tourer - pag 100 = 6/10
c-zero - pag 225 = 4/10
ds5 hybrid4 - pag 225 = 7/10
ds3 - pag 25 = 8/10
ds4 - pag 43 = 7/10
ds5 - pag 89 = 6/10
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
PSA Peugeot-Citroen va lansa un hibrid fãrã baterii pânã În 2016
http://www.automarket.ro/stiri/psa-peug ... 49278.html
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen vor lansa o versiune de serie a hibridului fãrã baterii dezvoltat Împreunã cu Bosch pânã În 2016.
PSA Peugeot-Citroen va alnsa, ĂŽn termen de patru ani, un hibrid care funcĂžioneazĂŁ cu aer comprimat. Ăn comparaĂžie cu un hibrid benzinĂŁ-electric sau diesel-electric, sistemul Hybrid Air eliminĂŁ necesitatea acumulatorilor Âşi a motoarelor electrice pentru o reĂžea pneumaticĂŁ bazatĂŁ pe aer comprimat. Sistemul a fost dezvoltat alĂŁturi de nemĂžii de la Bosch Âşi este mai uÂşor decât un hibrid benzinĂŁ-electric. Atât Peugeot, cât Âşi Citroen vor folosi noul sistem hibrid dezvoltat alĂŁturi de Bosch Âşi ĂŽl vor lansa simultan pe modelele lor. ExistĂŁ posibilitatea ca modelele GM sĂŁ beneficieze Âşi ele de noul sistem hibrid, ĂŽn baza alianĂžei pe care au semnat-o cu francezii.
A doua veste bunĂŁ legatĂŁ de noul sistem este cĂŁ acesta aduce costuri mai reduse, ceea ce ĂŽnseamnĂŁ hibrizi mai accesibili. Ăn plus, sistemul nu foloseÂşte metale rare, reducând poluarea apĂŁrutĂŁ ĂŽn urma producĂžiei de acumulatori pentru actualii hibrizi care folosesc un motor cu combustie internĂŁ Âşi un acumulator. ĂnsĂŁ, lipsa acumulatorului duce la imposibilitatea ĂŽncĂŁrcĂŁrii de la prizĂŁ a acestui tip de hibrid, dar aceasta este o facilitate nouĂŁ ĂŽn rândul hibrizilor de pe piaÞã. Prototipul Hybrid Air, bazat pe un Peugeot 208, emite 72 de grame de CO2 pe kilometru, o reducere importantĂŁ de la cele 104 grame emise de versiunea standard a vehiculului pe baza cĂŁruia a fost construit acel prototip.
Sistemul Hybrid Air cântĂŁreÂşte aproape 100 kilograme, ceea ce ĂŽl face cu 50% mai uÂşor decât actualele sisteme hibride de pe piaÞã, spun cei de la Bosch. Acesta oferĂŁ trei moduri de funcĂžionare Âşi obĂžine aer comprimat atât la frânare, cât Âşi ĂŽn timpul funcĂžionĂŁrii motorului cu ardere internĂŁ. ĂnsĂŁ, dupĂŁ cum au specificat cei de la Bosch, sistemul prezintĂŁ o serie de provocĂŁri tehnice. Acestea ar putea fi legate atât de durabilitate, implicând o serie de rezervoare Âşi de legĂŁturi care sĂŁ menĂžinĂŁ presiune, cât Âşi de reducerea costurilor de producĂžie ale acestor elemente. Primele estimĂŁri ale reprezentanĂžilor PSA anunÞã o versiune Hybrid Air a lui Peugeot 208 cu un preĂž de pronire de aproximativ 20.000 de euro.
http://www.automarket.ro/stiri/psa-peug ... 49278.html
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen vor lansa o versiune de serie a hibridului fãrã baterii dezvoltat Împreunã cu Bosch pânã În 2016.
PSA Peugeot-Citroen va alnsa, ĂŽn termen de patru ani, un hibrid care funcĂžioneazĂŁ cu aer comprimat. Ăn comparaĂžie cu un hibrid benzinĂŁ-electric sau diesel-electric, sistemul Hybrid Air eliminĂŁ necesitatea acumulatorilor Âşi a motoarelor electrice pentru o reĂžea pneumaticĂŁ bazatĂŁ pe aer comprimat. Sistemul a fost dezvoltat alĂŁturi de nemĂžii de la Bosch Âşi este mai uÂşor decât un hibrid benzinĂŁ-electric. Atât Peugeot, cât Âşi Citroen vor folosi noul sistem hibrid dezvoltat alĂŁturi de Bosch Âşi ĂŽl vor lansa simultan pe modelele lor. ExistĂŁ posibilitatea ca modelele GM sĂŁ beneficieze Âşi ele de noul sistem hibrid, ĂŽn baza alianĂžei pe care au semnat-o cu francezii.
A doua veste bunĂŁ legatĂŁ de noul sistem este cĂŁ acesta aduce costuri mai reduse, ceea ce ĂŽnseamnĂŁ hibrizi mai accesibili. Ăn plus, sistemul nu foloseÂşte metale rare, reducând poluarea apĂŁrutĂŁ ĂŽn urma producĂžiei de acumulatori pentru actualii hibrizi care folosesc un motor cu combustie internĂŁ Âşi un acumulator. ĂnsĂŁ, lipsa acumulatorului duce la imposibilitatea ĂŽncĂŁrcĂŁrii de la prizĂŁ a acestui tip de hibrid, dar aceasta este o facilitate nouĂŁ ĂŽn rândul hibrizilor de pe piaÞã. Prototipul Hybrid Air, bazat pe un Peugeot 208, emite 72 de grame de CO2 pe kilometru, o reducere importantĂŁ de la cele 104 grame emise de versiunea standard a vehiculului pe baza cĂŁruia a fost construit acel prototip.
Sistemul Hybrid Air cântĂŁreÂşte aproape 100 kilograme, ceea ce ĂŽl face cu 50% mai uÂşor decât actualele sisteme hibride de pe piaÞã, spun cei de la Bosch. Acesta oferĂŁ trei moduri de funcĂžionare Âşi obĂžine aer comprimat atât la frânare, cât Âşi ĂŽn timpul funcĂžionĂŁrii motorului cu ardere internĂŁ. ĂnsĂŁ, dupĂŁ cum au specificat cei de la Bosch, sistemul prezintĂŁ o serie de provocĂŁri tehnice. Acestea ar putea fi legate atât de durabilitate, implicând o serie de rezervoare Âşi de legĂŁturi care sĂŁ menĂžinĂŁ presiune, cât Âşi de reducerea costurilor de producĂžie ale acestor elemente. Primele estimĂŁri ale reprezentanĂžilor PSA anunÞã o versiune Hybrid Air a lui Peugeot 208 cu un preĂž de pronire de aproximativ 20.000 de euro.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern