acum... dilema mea este urmatoarea: are cineva un program de genul? a mai folosit cineva asa ceva? m-ar ajuta foarte mult si o formula de calcul daca stie careva, pt ca vreau sa fac o trasnaie si nu am chef sa o iau la ghici... ce e mai nasol e ca nici nu mai stiu numele acestui program
intrebare intrebatoare
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
intrebare intrebatoare
pana acum 2 luni cand am reinstalat totul in comp, am avut un program cu care puteai calcula cat anume sa iei din chiuloasa pentru a mofifica cu exactitate raportul de compresie; din ce tin minte era ceva de genul: bagai ca date de intrare capacitatea motorului, alezajul, cursa, raportul de compresie initial, raportul de compresie dorit, iar el intorcea ca rezultat grosimea care trebuia luata din chiuloasa (de exemplu 0,6mm);
acum... dilema mea este urmatoarea: are cineva un program de genul? a mai folosit cineva asa ceva? m-ar ajuta foarte mult si o formula de calcul daca stie careva, pt ca vreau sa fac o trasnaie si nu am chef sa o iau la ghici... ce e mai nasol e ca nici nu mai stiu numele acestui program
acum... dilema mea este urmatoarea: are cineva un program de genul? a mai folosit cineva asa ceva? m-ar ajuta foarte mult si o formula de calcul daca stie careva, pt ca vreau sa fac o trasnaie si nu am chef sa o iau la ghici... ce e mai nasol e ca nici nu mai stiu numele acestui program
Programul ala nu cred ca tinea cont de forma camerei de ardere si o considera (ca forma) cu un cilindru de diam cat alezajul si inaltime X
No acum fi atent ce am elucubrat:
E=(Vcil+Vcam)/Vcam, unde E=rap de compresie, Vcil si Vcam sunt volumele cilindrului si a camerei de ardere.
E*Vcam=Vcil+Vcam, => Vcam=Vcil/(E-1), clar pana aci ?
Deci aproximam pe Vcam cu un cilindru de diametru alezajului si inaltime X
Vcam=(Pi*D^2)/4*X=Vcil/(E-1), insa Vcil=(Pi*D^2)/4*S unde S este cursa pistonului.
Se poate scrie ca: (Pi*D^2)/4*X=[(Pi*D^2)/4*S]/(E-1) adica X=S/(E-1)
Consideram ca avem E1 si E2 ca si rapoarte de comprimare inainte si dupa planare. Prin urmare vom avea X1 si X2 inaltimile camerelor de ardere inainte si dupa planare.
X1=S/(E1-1) si X2=S/(E2-1)
X1-X2=Dx adica cat trebuie sa planezi.
Exemplu concret: avem raport de comprimare E1=9 si vrem sa ajungem la E2=10 (sa zicem cursa de 72 mm pt usurarea calculelor)
Dx=S/(E1-1)-S/(E2-1)=72/(9-1)-72(10-1)=72/8-72/9=9-8=1 mm
Dupa cum am mai zis asta e doar teorie, in realitate camera de ardere (la benzina) are forma de calota sferica, astfel ca ar trebui aplicat un coeficient subunitar - pt ca volumul ei creste de la varf catre baza
In concluzie eu zic ca rezultatul pe care il obtii sa il inmultesti cu un 0.7 (am apreciat asta cu urechea mea stanga cu care aud mai prost
)
No acum fi atent ce am elucubrat:
E=(Vcil+Vcam)/Vcam, unde E=rap de compresie, Vcil si Vcam sunt volumele cilindrului si a camerei de ardere.
E*Vcam=Vcil+Vcam, => Vcam=Vcil/(E-1), clar pana aci ?
Deci aproximam pe Vcam cu un cilindru de diametru alezajului si inaltime X
Vcam=(Pi*D^2)/4*X=Vcil/(E-1), insa Vcil=(Pi*D^2)/4*S unde S este cursa pistonului.
Se poate scrie ca: (Pi*D^2)/4*X=[(Pi*D^2)/4*S]/(E-1) adica X=S/(E-1)
Consideram ca avem E1 si E2 ca si rapoarte de comprimare inainte si dupa planare. Prin urmare vom avea X1 si X2 inaltimile camerelor de ardere inainte si dupa planare.
X1=S/(E1-1) si X2=S/(E2-1)
X1-X2=Dx adica cat trebuie sa planezi.
Exemplu concret: avem raport de comprimare E1=9 si vrem sa ajungem la E2=10 (sa zicem cursa de 72 mm pt usurarea calculelor)
Dx=S/(E1-1)-S/(E2-1)=72/(9-1)-72(10-1)=72/8-72/9=9-8=1 mm
Dupa cum am mai zis asta e doar teorie, in realitate camera de ardere (la benzina) are forma de calota sferica, astfel ca ar trebui aplicat un coeficient subunitar - pt ca volumul ei creste de la varf catre baza
In concluzie eu zic ca rezultatul pe care il obtii sa il inmultesti cu un 0.7 (am apreciat asta cu urechea mea stanga cu care aud mai prost
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
eeeeeeee asta nu mai stiu daca tinea cont de forma camerei sau de scobitura din capul pistoanelor...
la mine datele sunt cam asa: alezaj 86, cursa 86, capacitate 1998, raport de compresie 8.8:1, si doresc un raport de 9.8-10:1 maxim... am mai facut unul acum 2 ani dar nu mai stiu sigur daca am luat din el 0.6 sau 0.8... chiar nu mai retin.
ma apuc sa fac un calcul cu formula ta sa vad ce iese
la mine datele sunt cam asa: alezaj 86, cursa 86, capacitate 1998, raport de compresie 8.8:1, si doresc un raport de 9.8-10:1 maxim... am mai facut unul acum 2 ani dar nu mai stiu sigur daca am luat din el 0.6 sau 0.8... chiar nu mai retin.
ma apuc sa fac un calcul cu formula ta sa vad ce iese
am si eu o intrebare...(.ii cer scuze lui dj..se poate sterge ulterior):
cand se calculeaza raportul de compresie se are in vedere si grosimea garniturii de chiulasa?? se poate pune o garnitura mai subtire dar mai performanta marindu-se astfel raportu de compresie? ( asta in cazul in care ar exista o astfel de garnitura)
cand se calculeaza raportul de compresie se are in vedere si grosimea garniturii de chiulasa?? se poate pune o garnitura mai subtire dar mai performanta marindu-se astfel raportu de compresie? ( asta in cazul in care ar exista o astfel de garnitura)
BX
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7681
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
dupa cum am spus, tineam minte ca am luat 0.6 sau 0.8, deci se pare ca pana la urma am luat 0,8, si oricum imi aduc aminte ca programul imi indicase sa iau ceva mai mult (ceva de genul 0.84), dar am zis sa fie cifra rotunda...
am sa fac o chiuloasa asa, sa videm ce iese, ca oricum am vreo 4 pe acasa... pana una alta lustruim caile din ea, supape si alte prostii, apoi mergem la planat...
am sa fac o chiuloasa asa, sa videm ce iese, ca oricum am vreo 4 pe acasa... pana una alta lustruim caile din ea, supape si alte prostii, apoi mergem la planat...
mariusbv scrie:am si eu o intrebare...(.ii cer scuze lui dj..se poate sterge ulterior):
cand se calculeaza raportul de compresie se are in vedere si grosimea garniturii de chiulasa?? se poate pune o garnitura mai subtire dar mai performanta marindu-se astfel raportu de compresie? ( asta in cazul in care ar exista o astfel de garnitura)
Da, se tine cont de garnitura de chiulasa. La planarea chiulasei (si asta se face in anumite trepte), ca sa se mentina acelasi raport de comprimare se pune o garnitura mai groasa
Teoretic se poate pune o garnitura mai subtire, crescandu-i usor raportul de comprimare. Totusi, din ce stiu eu garnitura originala (din fabrica) e cea mai subtire, restul fiind mai groase pt a respecta raportul de comprimare in cazul planarii chiulasei.
Pana la urma tot la planare ajungi de vrei sa cresti raportul de comprimare.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady



