Programul ala nu cred ca tinea cont de forma camerei de ardere si o considera (ca forma) cu un cilindru de diam cat alezajul si inaltime X
No acum fi atent ce am elucubrat:
E=(Vcil+Vcam)/Vcam, unde E=rap de compresie, Vcil si Vcam sunt volumele cilindrului si a camerei de ardere.
E*Vcam=Vcil+Vcam, => Vcam=Vcil/(E-1), clar pana aci ?
Deci aproximam pe Vcam cu un cilindru de diametru alezajului si inaltime X
Vcam=(Pi*D^2)/4*X=Vcil/(E-1), insa Vcil=(Pi*D^2)/4*S unde S este cursa pistonului.
Se poate scrie ca: (Pi*D^2)/4*X=[(Pi*D^2)/4*S]/(E-1) adica X=S/(E-1)
Consideram ca avem E1 si E2 ca si rapoarte de comprimare inainte si dupa planare. Prin urmare vom avea X1 si X2 inaltimile camerelor de ardere inainte si dupa planare.
X1=S/(E1-1) si X2=S/(E2-1)
X1-X2=Dx adica cat trebuie sa planezi.
Exemplu concret: avem raport de comprimare E1=9 si vrem sa ajungem la E2=10 (sa zicem cursa de 72 mm pt usurarea calculelor)
Dx=S/(E1-1)-S/(E2-1)=72/(9-1)-72(10-1)=72/8-72/9=9-8=1 mm
Dupa cum am mai zis asta e doar teorie, in realitate camera de ardere (la benzina) are forma de calota sferica, astfel ca ar trebui aplicat un coeficient subunitar - pt ca volumul ei creste de la varf catre baza
In concluzie eu zic ca rezultatul pe care il obtii sa il inmultesti cu un 0.7 (am apreciat asta cu urechea mea stanga cu care aud mai prost

)