dupa cum spune si titlul, o sa ma apuc serios de modificari; asta dupa anul nou, sau chiar in februarie pt ca deja e frig rau afara. o sa mai scriu cand ajung acasa, pt ca de la compul asta am scris deja de 3 ori juma' de pagina si am pierdut tot, pt ca are ceva virus.
pana atunci, poate lipeste cineva aici mesajele celelalte din topicul cu pretul la carburanti;
citroen electric home-made
Moderator: Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
Aici ai ceva date despre masinile electrice. La inceputul articolului ai 7 titluri pe care le poti accesa: http://www.howstuffworks.com/electric-car.htm
http://ecomodder.com/blog/a-672-electric-car/
http://ecomodder.com/blog/a-672-electric-car/
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
Daca se foloseste cutia de viteze, s-ar putea folosi un motor in alternativ , rebobinat la tensiunea care trebuie. Fiabilitatea ar fi mai mare decat la cel in curent continuu.Am inteles ca astfel se poate face usor si un sistem de recuperare a energiei la franare.
Am aflat asta de la cineva care a lucrat la o firma care inlocuia motoare industriale in curent continuu cu motoare in curent alternativ, mult mai fiabile.La tramvaie faceau si un sistem de recuperare a energiei la franare.
Am aflat asta de la cineva care a lucrat la o firma care inlocuia motoare industriale in curent continuu cu motoare in curent alternativ, mult mai fiabile.La tramvaie faceau si un sistem de recuperare a energiei la franare.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
clar ca este mai bine in alternativ, mai ales la trifazic, din cauza ca ai controlul mult mai bun... problema e ca motoarele pe care le putem procura pe mai nimic sunt cele clasice de motostivuitor... porcaria e ca difera controlerul de la unul la altul, iar daca te hotarasti sa schimbi intre timp, trebuie sa il schimbi si pe el; este buna si o cutie de viteze, dar in nici un caz cu 5 trepte. intr-adevar, functioneaza binemersi si fara, dar cred ca se optimizeaza putin si consumul daca ar avea macar 2 trepte;
pana una alta eu vreau sa fac rost de un motor, care ar fi el, sa ma apuc sa fac prima incercare; daca nu voi gasi, si voi fi fortat sa cumpar unul scumpicel, am sa cumpar direct unul oarecum performant, ca sa nu dau banii de mai multe ori;
cu incalzirea interiorului nu e mare problema, ramanem pe combustibil obisnuit, folosind un webasto pe motorina. cred ca e mult mai bine decat sa fie electrica incalzirea; cu AC-ul ar fi o problema, dar, daca nu te poti lipsi de caldura iarna, la AC mai faci un compromis, ca de fapt este vorba de o solutie ieftina de transport, nu de figuri. dar... cred ca se poate rezolva si asta.
asadar: daca cineva are idee de unde pot sa iau un motor de genul, sau chiar are asa ceva, si bineinteles vrea sa ajute la acest proiect, sa strige aici;
cu alimentarea este intr-adevar o problema destul de nasoala, dar, am o promisiune de la cineva pentru fro 36 elementi de 2V sau cati or fi nevoie, foarte puternici, cateva zile pentru teste; de cumparat asa ceva.... exclus in momentul asta pt ca sunt o tarna de bani
asta.... cand va fi gata mecanica; dupa aia... vedem ce si cum;
pe de alta parte.... o sa mai fie si problema incarcatorului, care trebuie facut si ala in asa fel incat sa incarce toate bateriile odata;
masina lui awar am vazut-o live vara asta, si de atunci ma tot zgarma ideea. acum deja ma zgarma din ce in ce mai rau, mai ales de cand am citit topicul de pe forumul oltcit cu masina pe care au facut-o cei din pitesti si au si omologat-o.
uite si linkul: http://www.curier.ro/index.php?option=c ... Itemid=375
pana una alta eu vreau sa fac rost de un motor, care ar fi el, sa ma apuc sa fac prima incercare; daca nu voi gasi, si voi fi fortat sa cumpar unul scumpicel, am sa cumpar direct unul oarecum performant, ca sa nu dau banii de mai multe ori;
cu incalzirea interiorului nu e mare problema, ramanem pe combustibil obisnuit, folosind un webasto pe motorina. cred ca e mult mai bine decat sa fie electrica incalzirea; cu AC-ul ar fi o problema, dar, daca nu te poti lipsi de caldura iarna, la AC mai faci un compromis, ca de fapt este vorba de o solutie ieftina de transport, nu de figuri. dar... cred ca se poate rezolva si asta.
asadar: daca cineva are idee de unde pot sa iau un motor de genul, sau chiar are asa ceva, si bineinteles vrea sa ajute la acest proiect, sa strige aici;
cu alimentarea este intr-adevar o problema destul de nasoala, dar, am o promisiune de la cineva pentru fro 36 elementi de 2V sau cati or fi nevoie, foarte puternici, cateva zile pentru teste; de cumparat asa ceva.... exclus in momentul asta pt ca sunt o tarna de bani

pe de alta parte.... o sa mai fie si problema incarcatorului, care trebuie facut si ala in asa fel incat sa incarce toate bateriile odata;
masina lui awar am vazut-o live vara asta, si de atunci ma tot zgarma ideea. acum deja ma zgarma din ce in ce mai rau, mai ales de cand am citit topicul de pe forumul oltcit cu masina pe care au facut-o cei din pitesti si au si omologat-o.
uite si linkul: http://www.curier.ro/index.php?option=c ... Itemid=375
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
din cate am inteles eu pe unde am mai citit, cel mai bun motor pt o astfel de aplicatie nu este cel de alternativ ci, dimpotriva, cel de curent continuu.
tensiunea optima am inteles ca este undeva in jur de 90v.
logica imi spune ca asa este avand in vedere faptul ca pt un motor de ca e nevoie si de un convertizor care sa faca din 12cc nu stiu cati v in ca si mai apoi inca un convertizor, care sa transforme energia rezultata din episoadele de franare, care sa converteasca din ca in cc.
asta din urma e ceva mai simplu.
de asemenea, motorul trebuie sa fie brushless pt un randament mai mare, fiind bine cunoscut ca acest gen de motoare au cel mai mare randament si cel mai bun raport putere/marime.
o sa ma interesez indeaproape sa vad cum stau lucrurile.
oricum, deocamdata, cu tehnologia actuala, sunt doua probleme majore: autonomia si timpul de incarcare invers proportional cu prima problema.
tensiunea optima am inteles ca este undeva in jur de 90v.
logica imi spune ca asa este avand in vedere faptul ca pt un motor de ca e nevoie si de un convertizor care sa faca din 12cc nu stiu cati v in ca si mai apoi inca un convertizor, care sa transforme energia rezultata din episoadele de franare, care sa converteasca din ca in cc.
asta din urma e ceva mai simplu.
de asemenea, motorul trebuie sa fie brushless pt un randament mai mare, fiind bine cunoscut ca acest gen de motoare au cel mai mare randament si cel mai bun raport putere/marime.
o sa ma interesez indeaproape sa vad cum stau lucrurile.
oricum, deocamdata, cu tehnologia actuala, sunt doua probleme majore: autonomia si timpul de incarcare invers proportional cu prima problema.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep