Chestia cu plecatul imediat de pe loc, dupa pornire, nu o stiam. Eu imi imaginam ca invers, ca e bine sa lasi motorul pornit la relanti o vreme, sa se incalzeasca putin uleiul si abia apoi sa se plece. Poti explica de ce nu e asa? Si inca ceva: vara cum se face, se pleaca la fel de repede sau trebuie lasat motorul sa se incalzeasca? Si ce inseamna acest "repede" - cateva secunde sau...?
Merci!
(Ne)Pornire la rece (-16 grade)
Moderator: Echipa Tehnica
Si eu am reusit sa pornesc masinutza...
, aseara, dupa indelungi rugaminti, dupa doua zile in care nici nu m-am uitat la ea, cu ajutorul unui vecin care are un opel diesel, i-am pus clesti de la bateria lui la a mea si intr-un final am pornit.
Problema nu cred ca a fost de la un dop de gheata, ci mai degraba de la faptul ca fisele sunt vechi si nu dadeau scanteie pe toate bujiile. Azi l-am trimis pe tata sa cumpere fise si bujii noi. Sper sa nu mai am probleme dupa ce le schimb.
Aaaa...si am uitat sa va spun ca dupa ce am pornit-o intrerupea ceva de groaza, dar dupa vreo 5 minute la ralanti si-a revenit, dar in mers, intre 2000 si 3000 rpm, tot intrerupea....
Azi dimineata, a pornit la prima cheie, fara nici un fel de probleme.
Sa vad care o sa fie reactia dupa ce o sa-i schimb fisele si bujiile.... va tin la curent....

Problema nu cred ca a fost de la un dop de gheata, ci mai degraba de la faptul ca fisele sunt vechi si nu dadeau scanteie pe toate bujiile. Azi l-am trimis pe tata sa cumpere fise si bujii noi. Sper sa nu mai am probleme dupa ce le schimb.
Aaaa...si am uitat sa va spun ca dupa ce am pornit-o intrerupea ceva de groaza, dar dupa vreo 5 minute la ralanti si-a revenit, dar in mers, intre 2000 si 3000 rpm, tot intrerupea....
Azi dimineata, a pornit la prima cheie, fara nici un fel de probleme.
Sa vad care o sa fie reactia dupa ce o sa-i schimb fisele si bujiile.... va tin la curent....

-
- simpatizant
- Mesaje: 33
- Membru din: Mar 11-Oct-2005 09:57
- Localitate: Bucuresti
flipkp scrie:Nu stiu daca este adevarat, nu am patit-o, dar mi s-a spus ca a face asa ceva poate duce la arderea unei bujii. Mare atentie. Poti sa ne spui de cand aplici metoda?
Metoda o aplic de vreo 12 ani dar nu pe o singura masina si nu intotdeauna;nu in fiecare zi sunt minus multe grade.Nu m-am gandit la faza cu arsul,recunosc.Oricum se arde,se arde,mai bine bujia decat demarorul.

PS.Dizaloaica proprietate personala,nu am avut,nu am si nici nu o sa am,iar cele de la firma trebuie sa functioneze ca nu exista nici un sef care sa-l intereseze de ce nu ai facut tu treaba.Poti sa-i spui ca n-ai pornit rasnita ca ai vrut sa-i protejezi bujiile sau ca ai intarziat o juma de ora ca ai stat sa o pornesti protejat?
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
Pornire la rece
Fratilor,
M-am chinuit si eu cu pornirea diesel-ului meu (bag euro4 de la ROMPETROL). Am schimbat filtrul si surpriza: in capacul de jos strat de gheata. Am facut plinul la rezervor si cu filtrul schimbat nu mai am probleme.
M-am chinuit si eu cu pornirea diesel-ului meu (bag euro4 de la ROMPETROL). Am schimbat filtrul si surpriza: in capacul de jos strat de gheata. Am facut plinul la rezervor si cu filtrul schimbat nu mai am probleme.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Si eu m-am chinuit ieri sa pornesc CX-ul, tot cu motorina Euro4 de la ROMPETROL.
De sambata nu mai pornisem masina, marti dimineata am vrut sa vad daca porneste dupa o noapte de frig, am chinuit-o de cateva ori si nu a pornit. Am lasat-o considerand ca din cauza frigului nici bateria nu a fost in parametri.
Ieri dimineata am vrut sa o pornesc neaparat pt ca am avut nevoie de masina, am adus o alta baterie care statuse in casa la caldurica.
Am pus-o, am pompat la pompa de amorsare (nu ca ar trage aer dar asa m-a invatat cineva). Nu a pornit si bateria incepuse sa dea semne de oboseala. Am pus-o din nou pe cea care fusese pe masina si a luat-o imediat.
Dupa cateva minute de mers pe loc, s-a oprit. A pornit din nou dupa o cheie destul de lunga.
Bateria campioana este Fulmen de 70 sau 75A, cumparata din Metro, care a pornit de doua ori masina veche si apoi a stat un an si jumatate nefolosita si neincarcata. Asadar, toata stima pt Fulmen.
De sambata nu mai pornisem masina, marti dimineata am vrut sa vad daca porneste dupa o noapte de frig, am chinuit-o de cateva ori si nu a pornit. Am lasat-o considerand ca din cauza frigului nici bateria nu a fost in parametri.
Ieri dimineata am vrut sa o pornesc neaparat pt ca am avut nevoie de masina, am adus o alta baterie care statuse in casa la caldurica.
Am pus-o, am pompat la pompa de amorsare (nu ca ar trage aer dar asa m-a invatat cineva). Nu a pornit si bateria incepuse sa dea semne de oboseala. Am pus-o din nou pe cea care fusese pe masina si a luat-o imediat.
Dupa cateva minute de mers pe loc, s-a oprit. A pornit din nou dupa o cheie destul de lunga.
Bateria campioana este Fulmen de 70 sau 75A, cumparata din Metro, care a pornit de doua ori masina veche si apoi a stat un an si jumatate nefolosita si neincarcata. Asadar, toata stima pt Fulmen.
Eu zic sa nu va spoeriati atata de tare ...a fost fff frig ..masina ...si toate componentele ei reactioneaza ...la frigul asta de afara si e nomal ...sa se intample asa ...asteptati sa se mai dezghete un pic ....
Cutie de viteze care freaca ... cat ai mers cu ea (masina) dupa o noapte de stat in frig (-20 grade) conteaza ca daca ai mers pana la paine si inapoi e normal ca sa nu`si dea drumul dupa nopti ff geroase ...
Cutie de viteze care freaca ... cat ai mers cu ea (masina) dupa o noapte de stat in frig (-20 grade) conteaza ca daca ai mers pana la paine si inapoi e normal ca sa nu`si dea drumul dupa nopti ff geroase ...
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
g
XM-ul meu a pornit la -21 de grade la prima invartire a electromotorului(e adevarat,e pe benzina),si nu a fost absolut nici o problema cu relantiul.Doar ca s-a ridicat mai greu(cam in 5 min).Cutia de viteze a reactionat excelent.Continua ,totusi,sa ma deranjeze faptul ca,cu motorul cald,porneste cam greu(invarte de vreo 7-8-9 ori).E un fel de paradox...Eu cred ca motorul asta are peste 250.000 km!...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats