Mesajde daria_na » Mar 14-Mar-2006 17:41
Ăn Evenimentul Zilei de azi 14/03, a apărut un studiu comparativ privind costurile pentru auto cu benzină vs diesel.
Pentru cei care nu l-au citit cât şi pentru cei pe post de GICĂ CONTRA transcriu esenţialul.
S-a luat spre analiză două versiuni de motorizare a unuia din cele mai vândute modele din import:RENAULT MEGANE SEDAN.
Analiza celor două versiuni pleacă de la premisa că ambele rulează 18.000 Km pe an (50%urban, 40% extraurban şi 10% combinat-media lunară fiind de 1500 Km ), timp de doi ani. S-a ales această perioadă pentru că pe acest interval se ĂŽntinde garanţia oferită de Renault.
PERFORMANŢE ŞI CONSUM
RENAULT MEGANE SEDAN 1,6/16v/115cp
- Viteza maximă 193 Km/oră
- Acceleraţie 0-100 Km/h 11.1 sec
- Consum mixt 6,8 l/100 Km
- Preţ 14.736 E var. Pack Authentique
- Consum benzină lunar 102 l
- Preţ benzină lunar(33.000 L) 3.366.000 Rol
RENAULT MEGANE SEDAN 1,5 dCI 100 CP
- Viteză maximă 182 Km/h
- Acceleraţie 0-100 Km/h 12,7 sec
- Consum mixt 4,5 l/100 Km
- Preţ 15.952 E var. Pack Authentique
- Consum motorină lunar 67,50 l
- Preşmotorină lunar(33.00 l) 2.227.500 Rol
COSTURI PIESE/SISTEM DE ALIMENTARE
RENAULT MEGANE SEDAN 1,6/16v/115 cp
- Filtru benzină 8,4 E
(seschimbă la fiecare 30.000 Km)
- Injectoare 170,36 E
(4 bucăţi, se schimbă după 200.00 Km)
- Bujii 15,4 E
(se schimbă la fiecare 30.00 Km)
- Bobina 83,11 E
(se schimbă după 200.000 Km)
- Catalizator 757.47 E
(se schimbă după 200.000 Km)
- Sonda de oxigen 153,75 E
(se schimbă după 200.000 Km)
TOTAL 1188,49 E
RENAULT MEGANE SEDAN 1.5 dCI 100 CP
- Filtru de motorină 51,55 E
(se schimbă la fiecare 10.000 Km)
- Injectoare 841,56 E
(4 bucăţi se schimbă după 200.000 Km)
- Bujii incandescente 61,92 E
(4 bucăţi se schimbă la fiecare 60.000 Km)
- Turbosuflanta 1.602,78 E
(se schimbă după 200.000 Km)
- Pompa de injecţie 386,81 E
(se schimbă după 200.000 Km)
- Catalizator 568,10 E
(se schimbă după 200.000 Km)
TOTAL 3.512,72 E
Prima diferenţă apare la preţul de achiziţie: Modelul pe benzină este mai ieftin cu 1216 E. Această sumă poate fi amortizată, luĂŽnd ĂŽn calcul doar consumul de carburant ĂŽn mai bine de trei ani .
Nu foarte mulţi automobilişti cunosc faptul că că un diesel este mai costisitor decât unul pe benzină, dar acum au posibilitatea să se convingă.
Rog dieseliştii să tragă concluzia finală.