Iata articolul din EvZ, "Logan, ruginit din fabrica":
"Un ploiestean a platit 8.400 de euro pentru o Dacie stramba si cu puncte de rugina.
Un ploiestean de 50 de ani a facut un imprumut de 8.400 de euro pentru a-si cumpara o Dacia Logan, dar s-a trezit pe cap cu un autoturism plin de defecte.
Desi se chinuieste sa remedieze situatia inca din toamna anului trecut, el a fost dus cu vorba si nu a reusit sa rezolve nimic pana in prezent.
"Mi-am dorit enorm sa conduc o Dacia Logan"
Virgil Draghici a fost nevoit sa se imprumute la banca pe cinci ani pentru a-si cumpara cel mai vandut model al producatorului de la Colibasi.
"Mi-am dorit enorm sa conduc o Dacia Logan, mai ales ca mi-a placut cum arata de la primele fotografii publicate in presa de specialitate. Am luat un credit pe cinci ani si mi-am cumparat masina la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut. Am luat-o de la unul dintre dealerii autorizati Dacia Renault, societatea IPSO din Ploiesti", isi incepe povestea Virgil Draghici.
Dupa ce s-a stins euforia de a conduce o masina noua, ploiesteanul a avut curiozitatea de a o studia mai atent.
"Aripile fata si portbagajul erau deplasate fata de linia caroseriei, sub chedere erau puncte de rugina, masticul de etansare lipsea in mai multe locuri, vopseaua era plina de impuritati si lista poate continua. Dupa doua saptamani am mers la dealer sa le aratam ce masina ne-au vandut", povesteste Valentin, fiul lui Virgil Draghici.
Plimbat pe drumuri
De aici incepe un lung sir de amanari.
"A venit un specialist de la Dacia care stergea cu maneca sacoului punctele de rugina si imi spunea ca masina e perfecta. M-a intrebat, chiar, cum de am asemenea pretentii de la o masina ieftina? Daca suma de 8.400 de euro este un chilipir, ce puteam sa-i mai spun?", se intreaba proprietarul masinii.
Una dintre solutiile oferite de inspectorul Dacia Renault l-a lasat masca pe om: "Mi-a spus sa ma duc cu masina la polisat ca sa-mi scoata impuritatile din vopsea. Stiti ce scrie in cartea masinii? Ca este interzisa lustruirea autoturismului sase luni de la cumparare, in caz contrar se pierde garantia. Va dati seama cata lipsa de profesionalism?".
La doua luni de la prima reclamatie, Virgil Dragici a primit un telefon de la serviciul Vocea Clientului al companiei Dacia-Groupe Renault, fiindu-i indicat service-ul Poliserv pentru remedierea problemelor.
"Am fost la Poliserv, dar acolo mi s-a spus ca ei n-au primit nicio notificare de la Pitesti si ca trebuie sa fac alta reclamatie. Atunci m-am dus glont la Protectia Consumatorului, insa pana acum nu s-a rezolvat nimic", spune suparat Virgil.
Amenzile OPC nu au rezolvat problema
De partea cealalta, Gabriel Petrisor, seful de vanzari al firmei IPSO Ploiesti, dealerul care a livrat masina, sustine ca nu are nicio vina: "Clientul a plecat de la noi multumit. Ulterior am vazut si eu care sunt problemele ridicate de cumparator si recunoscute de producator, si am inteles ca vor fi rezolvate in cadrul unui service autorizat".
Monica Popovici, reprezentanta Biroului comunicare din cadrul companiei Dacia-Groupe Renault, promite ca sesizarea ploiesteanului va face obiectul unei analize a producatorului de la Colibasi.
"Ne vom interesa ce s-a intamplat dupa ce am purtat corespondenta cu clientul nostru si de ce problemele nu s-au rezolvat", a precizat ea.
Directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Prahova, Corneliu Buzu, sustine ca reclamatia a fost intemeiata. "Am amendat societatea IPSO, care a livrat masina, dar si service-ul Poliserv, pentru ca nu a rezolvat problema in termenul legal si am cerut ca masina sa fie adusa la standardele de vanzare", a declarat Buzu.
In ciuda promisiunilor, Loganul lui Virgil Draghici a ramas in aceeasi stare, spre nemultumirea proprietarului care va plati timp de cinci ani un produs de o calitate discutabila.
Logan, atacat on-line
Proprietarii nemultumiti de Dacia Logan au luat cu asalt forumul site-urilor cu profil auto. Cele mai multe plangeri on-line sunt inregistrate la adresa www.daciaclub.ro/lofiversion/index.php/f34.html si vizeaza probleme legate de pornirea motorului, caroserie, vopsea, componente electrice, cutie de viteza, sistem de franare si altele.
Cele mai solicitate piese de schimb
Potrivit unui studiu realizat de Automobile Dacia cu cinci luni inainte de expirarea garantiei de doi ani la primele exemplare de Logan vandute, cele mai solicitate piese de schimb sunt urmatoarele: filtru de ulei, filtru de aer, placute de frana, bara fata parasoc,
far lampa stanga/dreapta, proiector ceata stanga/dreapta, traversa extrema fata, bara spate, radiator, capota fata, caseta de directie, usi, condensator."
"Colectia" completa de probleme la o masina care nu a iesit inca din garantie o gasiti aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showforum=34
Un alt articol din EvZ e si mai edificator: "Vrei o rabla? Platesti taxa pe viciu!" Iata link-ul: http://www.evz.ro/article.php?artid=261561 Am sa dau doar tabelul cu taxele:
Taxa pe centimetru cub (euro)
cmc Euro4 Euro3 Euro2 Euro1 Non-euro
<1.600 0,15 0,35 0,5 0,7 1,3
1.601-2.000 0,35 0,5 0,7 1 1,3
2.001-2.500 0,5 0,7 1 1,1 1,3
2.501-3.000 0,7 1 1,1 1,2 1,3
>3.000 1 1,1 1,2 1,3 1,3
Coeficientul de multiplicare in functie de vechime
<3 luni 0,45
>3 luni-6 luni 1,2
>6 luni-1 an 1,4
>1 an-2 ani 1,365
>2 ani-3 ani 1,32
>3 ani-4 ani 1,334
>4 ani-5 ani 1,344
>5 ani-6 ani 1,35
>6 ani-7 ani 1,3
>7 ani-8 ani 1,25
>8 ani-9 ani 1,225
>9 ani-10 ani 1,2
>10 ani 1,175
Acum, iata intrebarea: care sint alternativele pe care le are un roman dispus sa cheltuiasca niste bani pentru achizitionarea unei masini?
- o masina noua gen Logan iese din calcul. Calitatea e absolut execrabila, iar o replica de genul "cum pot avea asemenea pretentii de la o masina ieftina?" mi se pare batjocoritoare la adresa mea in calitate de client.
Din nefericire, situatia nu e cu mult diferita nici la dealerii care vind masini din import. Pe forumurile pasionatilor auto se pot gasi destule exemple in acest sens.
- sa aducem masini SH din vest? Onor guvernul nostru, cu largul concurs al APIA, a avut grija si de varianta asta. Taxele astea sint gindite fix pentru protejarea mediului de afaceri, protectia mediului este doar un pretext ieftin, pentru ca guvernul nostru nu a facut nimic, niciodata, in aceasta directie (nu imi dati exemplul cu 30 de milioane pentru o rabla). Cel mai bun exemplu: de ce nu au dat reduceri de taxe pentru automobilele cu instalatii GPL? In alte tari guvernul iti plateste o parte semnificativa din instalatie ca sa te incurajeze sa o montezi

Nu vreau posturi de genul "sa emigram in Congo", etc.