De ceva timp, in calitate de "Director Service"pt. marca Honda (moto), observ o problema destul de neplacuta pe care o au clientii nostri.
In cazul unor accidente rutiere,cand e vorba de autovehicule mai batrane ca an de fabricatie, asiguratorii nu despagubesc partea vatamata decat intr-o mica masura, spunand ca se ghideaza dupa o valoare de catalog a autovehiculului, in functie de anul de fabricatie, iar peste aceea nu au voie sa treaca.
Ca exemplu, am acum un client, un baiat din Galati, cu o motocicleta Honda CBR 600 din 1998, care a fost accidentat de un Renault Clio Simbol (de firma)(i-a iesit in fatza, de pe o strada laterala fara prioritate, fara sa se asigure).Motociclistul s-a ales cu o placa cu suruburi in glezna dreapta (parca) si peste 60 de zile de spitalizare, motocicleta zdrobita, echipamentul (de sute de euro)distrus....s.a.m.d..Si asta doar la 50-60 de Km/h.
Dupa toate acestea, asiguratorul i-a spus ca nu-l poate despagubi decat cu 1200 de euro.Asta in conditiile in care el a dat pe motocicleta 3200 euro, acum cateva luni, iar reparatia motocicletei costa aprox. 8500 euro.
Stau si ma intreb si ma gandesc cu groaza...daca mie mi-ar lovi cineva BX-ul (Doamne-Fereste!!!) (ca se mai intampla si lucruri de genul acesta)si asta, in conditiile in care, doar o bara fatza noua, costa cam 3000 RON (aprox. 800 euro) ce se intampla cu masina mea????O dau la fier vechi si raman fara masina???Sau o repar pe banii mei, din vina altuia????
Ce posibilitati am??? Legea romana spune ca am posibilitatea sa-l dau in judecata pe cel care mi-a lovit masina iar el, la randul lui, da in judecata societatea de asigurari la care s-a asigurat.Sau societatea de asigurari e chemata in instanta automat, ca garant al vinovatului....Ceva de genul acesta.
OK! Si??? Ce-i cu asta?!? Ce am castigat????
Un proces in Romania, dureaza pe putin 2 ani (sant chemat ca martor la un proces ca urmare a unui accident la care am fost martor si de 2 ani, inca nu s-a incheiat. Ba nu vine reprezentantul spitalului...ba nu vine un martor...ba nu vine vinovatul...si se tot taraganeaza).Ce fac???Stau 2 ani fara masina daca nu am bani sa mi-o repar singur ???
Atunci pt. ce mai exista RCA si pt. ce mai facem ASIGURARI OBLIGATORII DE RASPUNDERE CIVILA ???Ca sa se ingrase societatile de asigurari???
Si sant sigur ca pt un Citroen BX din 86, nu primesc nici 1000 de euro, dupa baremurile hotilor astora.
Care este calea intr-o astfel de situatie????Sau cat va mai tine magaria si hotia asta, in tara noastra ???????
Oare chiar nu se poate face ceva???Oare chiar nu se poate lua atitudine, impotriva asiguratorilor si a Legii Asigurarilor????
Mi-am asumat un risc, cumparandu-mi masina veche (ca an de fabricatie)???
Bun! Daca as avea un Citroen DS din 60 (care e deja piesa de colectie) sa spunem, la care reparatiile in cazul unui accident ar costa o avere si mi-o loveste tare un betivan, sau un tigan cu 4 clase, care nu se stie cum a luat permisul si care (poate) nu are nimic pe numele lui...Ce fac???Acept sa-mi dea asigurarile 500 de euro despagubire???Ma judec 2-3 ani cu cel care mi-a avariat masina???
Sa imi fac casco la masina???Degeaba!!! Nu rezolv nimic!!! In primul rand, nu stiu daca imi mai face cineva CASCO la o masina din 60, sau din 86 si in al 2-lea rand, chiar daca mi-ar asigura-o cineva, ar asigura-o pt. o valoare foarte mica (de genul 1000 de euro...dupa nenorocitul ala de barem al asiguratorilor) cu care nu as rezolva nimic, in cazul unei daune mai mari.
Personal, nu vad nici o rezolvare.Aveti idee ce altceva s-ar putea face???
Atentie la Asigurarile RCA !!!
Moderator: Echipa Tehnica
Atentie la Asigurarile RCA
Ai dreptate, valoarea despagubirilor in cazul RCA este in functie de valoarea initiala a masinii si de vechimea acesteia. De exemplu pentru o masina mai veche de 10 ani si stare satisfacatoare, valoarea reala este de doar 15%, din care, in caz de dauna totala se mai scad 25%-valoarea componentelor recuperabile. Din pacate actionarea in judecata a vinovatului nu rezolva nimic deoarece aceasta scala de uzura fizica este prevazuta in lege si este obligatorie pentru toate societatile de asigurare, iar instantele judeca cazurile de despagubire tot pe baza acestei legi. Prin instanta poti obtine despagubiri pentru alte tipuri de pagube de exemplu pierderi din nefolosirea vehicolului, pierderi datorita spitalizarii e.t.c..
In legatura cu valoarea reala a masinii tale in caz de despagubire poti face un calcul simplu daca afli valoarea ei de catalog din Eurotax, aplicand procentele pe care le-am scris mai sus. Masinile franceze in general a caror valoare de piata scade mai rapid pe piata SH din Romania nu sunt dezavantajate atat de tare.
In legatura cu valoarea reala a masinii tale in caz de despagubire poti face un calcul simplu daca afli valoarea ei de catalog din Eurotax, aplicand procentele pe care le-am scris mai sus. Masinile franceze in general a caror valoare de piata scade mai rapid pe piata SH din Romania nu sunt dezavantajate atat de tare.
La BX nu se mai face casco de mult!
Eu cred ca e logic sa fie asa, nu vad nici un inconvenient la aceasta lege.
Daca o firma de asigurari ar despagubi un CX in stare foarte buna la valoarea lui sa zicem sentimentala ar iesi in faliment.
Stiu ca reparatia costa, in unele cazuri, mii de euro, dar masina cu totul nu face mai mult de o mie. Si-atunci, trebuie sa-i intelegem si pe asiguratori. In fond, despagubirile se ghideaza strict statistic dupa valoarea de piata (alta nu prea e) sau dupa acea scala de depreciere, care, in general, respecta valoarea de piata, si nu dupa exceptii gen masini foarte vechi tinute in garaj si intretinute ca la carte. Statistica acopera aceste exceptii.
Asta e.
Eu insa vad si un avantaj ar rablelor.
De curand mi-am luat o Lada 1200. Sa vedeti cum se feresc Loganele de mine!
Eu cred ca e logic sa fie asa, nu vad nici un inconvenient la aceasta lege.
Daca o firma de asigurari ar despagubi un CX in stare foarte buna la valoarea lui sa zicem sentimentala ar iesi in faliment.
Stiu ca reparatia costa, in unele cazuri, mii de euro, dar masina cu totul nu face mai mult de o mie. Si-atunci, trebuie sa-i intelegem si pe asiguratori. In fond, despagubirile se ghideaza strict statistic dupa valoarea de piata (alta nu prea e) sau dupa acea scala de depreciere, care, in general, respecta valoarea de piata, si nu dupa exceptii gen masini foarte vechi tinute in garaj si intretinute ca la carte. Statistica acopera aceste exceptii.
Asta e.
Eu insa vad si un avantaj ar rablelor.
De curand mi-am luat o Lada 1200. Sa vedeti cum se feresc Loganele de mine!

Re: Atentie la Asigurarile RCA !!!
putin offtopic
accidentul s-a intamplat pe strada pe care stau eu !! si din pacate eram si eu pe acolo !! intradevar baiatul cu renault clio nu a acordat prioritate ( pt ca nu avea vizibilitate si a iesit mai mult) iar cel cu motorul avea acul blocat la 160 km/h dupa ce a franat 10 metri !! iar iei au ajuns la mica intelegere !!
Ca exemplu, am acum un client, un baiat din Galati, cu o motocicleta Honda CBR 600 din 1998, care a fost accidentat de un Renault Clio Simbol (de firma)(i-a iesit in fatza, de pe o strada laterala fara prioritate, fara sa se asigure).Motociclistul s-a ales cu o placa cu suruburi in glezna dreapta (parca) si peste 60 de zile de spitalizare, motocicleta zdrobita, echipamentul (de sute de euro)distrus....s.a.m.d..Si asta doar la 50-60 de Km/h.
Dupa toate acestea, asiguratorul i-a spus ca nu-l poate despagubi decat cu 1200 de euro.Asta in conditiile in care el a dat pe motocicleta 3200 euro, acum cateva luni, iar reparatia motocicletei costa aprox. 8500 euro.
accidentul s-a intamplat pe strada pe care stau eu !! si din pacate eram si eu pe acolo !! intradevar baiatul cu renault clio nu a acordat prioritate ( pt ca nu avea vizibilitate si a iesit mai mult) iar cel cu motorul avea acul blocat la 160 km/h dupa ce a franat 10 metri !! iar iei au ajuns la mica intelegere !!
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
La ARDAF este cel mai ieftin. Se pregateste vanzarea actiunilor detinute de catre actualul actionar majoritar si acesta este mai putin interesat de profitabilitatea firmei in viitor si mai mult de intrarea rapida de lichiditati care sa-i acopere pierderile si de castigarea unei cote de piata mai mari pe care sa o foloseasca pentru obtinerea unui pret mai bun pe actiuni.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO