DuraLube - tratament pentru motor

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Ati folosit duralube sau alt tratament pentru motor?

DA
32
28%
NU, dar vreau sa incerc
24
21%
Nu, nu am motiv
60
52%
 
Voturi totale: 116

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Joi 24-Ian-2008 21:18

si sa stii ca nu prindeai viteza ca se opinteau cilindrii in camasi, si acum ai dat cu zeama de unsoare si PAF! Decoleaza! c'mon!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 24-Ian-2008 21:21

da-mi tu alta explicatie. nu stiu de ce, dar asta s-a intamplat. eu am zis chestia testata. tu imi zici presupuneri
"If in doubt, flat out!"

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 24-Ian-2008 21:32

Poate au fost conditii meteo mai favorabile :lol:

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Joi 24-Ian-2008 22:50

Nu mai fiti asa pesimisti.Cam la fel m-am lamurit si eu,insa nu din auzite,ci din propria experienta.Intr-adevar,motoarele sunt mai sprintene.Daca doar auzeam sau citeam undeva ca e bun sau nu duralube,nici nu mai scriam nimic aici!
Mbc,experienta mea a fost asemanatoare.Am simtit o crestere de cuplu iar motorul a devenit semnificativ mai silentios.
Bafta!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 24-Ian-2008 22:52

nu cumva motorul este mai silentios din cauza uleiului nou ?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 25-Ian-2008 07:57

alexd: eu cred ca am pastrat un ton decent, fara cea mai mica tentativa da "a face misto" de cineva. as prefera sa pastrezi si tu acest ton. ce am scris sus este exact ce am experimentat. inainte am avut mai multe incercari pentru ca aveam drum prin zona respectiva o data la 3 zile timp de vreo 2 luni.

referitor la sunetul motorului, masina mea e destul de bine izolata fonic fata de exterior si imi mai si merge muzica tot timpul. nu imi dau seama daca s-a redus sunetul motorului.

cat despre ulei, uleiul este acelasi care l-am pus si la ultimul schimb: total 9000 5w400, un ulei full sintetic.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7669
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 25-Ian-2008 11:03

ieri tocmai am descoperit la un motor ca nu ii mai urca ulei la rampa culbutorilor... poate suna putin offtopic, dar ce e cert e ca motorul a beneficiat de aditivi. nu mai retin de care, dar o sa aflu pt ca fostul proprietar trebuie sa stie. presiune la ulei este, dar sus nu urca... o sa desfac sa vad ce s-a intamplat, dar mecanicul a spus la prima vedere ca din cauza depunerilor s-a obturat canalul... cam greu de crezut dar o sa verific.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Vin 25-Ian-2008 13:06

@dj01fad ... am auzit si eu chestii dintr-astea si sunt perfect adevarate ... rampa infundata cu depuneri din oloi si aditivi (sau gudroane formate din reactia acestora)

... revenind on topic la Xsara nu am folosit si nu voi folosi niciodata aditivi incluzand Duralube

... in schimb la Ford am folosit (motor batran am zis eu hai sa-i dau un pic de doctorie sa mai invie calutii aia morti) si asa am pus Castrol Magnatec in combinatie cu Duralube ... rezultatul? nada ... consumul nu a scazut, frecarea nu s-a imputinat, in doua cuvinte masina mergea la fel.

... putin off topic: dupa aventura duralube am facut schimbul cu ulei MOTUL 5W40 si l-am schimbat asa cum au spus ei ... adica inainte de schimbul propriu zis am facut o clatire cu un detergent pentru motor MOTUL care costa jumatate cat am dat pe ulei... nu va puteti imagina ce a iesit din motor ... balauri nu alta ... atunci in adevar s-a simtit o imbunatatire a mersului motorului (relanti silentios, demaraj mai vioi, consum un pic mai mic, ulei curat chiar si dupa vreo 2000 km)
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 25-Ian-2008 13:20

mbc , nu fac misto de nimeni, ci doar ma mir de calitatile aproape vodoo ale potiunii respective. cred ca sunt eu prea prost si nu-mi pot explica cum o zeama in cantitate atat de mica poate face un asa tuning.

Avatar utilizator
thefox
simpatizant
Mesaje: 32
Membru din: Mar 07-Aug-2007 21:27
Localitate: Baia Mare

Mesajde thefox » Vin 25-Ian-2008 14:38

ms jgr1001 de link ca mi-am schimbat parerea
inainte stiam ca aditivii sunt de kko dar credeam ca duralube face ceva treaba apoi am citit si parerea asociatiei americane de protectie a consumatorilor si m-am convins ca nu merita sa arunci banii pe fereastra mai bine schimbi uleiul mai des si de calitate. :twisted:
Just me , my car and the road to hell!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 25-Ian-2008 21:16

alexd - Scuze!Nu am mai urmarit subiectul.
Da!Asta e marele pacat!!!Naivitatea dusa la extrem.

mbc - De ce nu ti-ai pus intrebarea, daca nu cumva, responsabil pt.castigul de putere sau cuplu, e noul ulei pus???E mai plauzibil.:).
Sau poate faptul ca in acea zi, ai alimentat cu o motorina mai buna.Nu???

Stiu!Am mers si eu cu o Dacia 1400, careia i se facuse un astfel de tratament si care era destul de sprintena si demara foarte bine.Dar e irelevanta treaba, fiindca e posibil sa fi fost in perioada de maxim a motorului (avea 20-30.000 Km) si mai avea si ulei Castrol in motor.
In schimb, acel tratament, nu l-a scutit pe proprietar de schimbarea setului (la 100-110 Km) de rectificarea arborelui.....

Oameni buni!!!Hai sa analizam fenomenul! Ce se intampla in motor???
In momentul in care nu exista intre piesele in miscare, o pelicula suficient de rezistenta de ulei, apar frecarile si implicit uzurile excesive.
Daca exista presiune suficienta de ulei si pelicula de ulei e suficient de rezistenta, practic, piesele nu mai ajung in contact direct, ci raman suspendate pe pelicula de ulei.Aici intervine calitatea uleiului.Daca in motor, e un ulei prost, va exista acea pelicula, dar care la solicitari intense (ma refer la forta de apasare dintre piese, dar si la solicitarile termice, adica temperaturi inalte) se va intrerupe(fie prin strivire, fie prin ardere).In acel punct apar uzuri.
Daca in motor este un ulei de inalta performantza, pelicula creata de acel ulei, nu se va intrerupe nici la solicitarile cele mai intense.
Si aici e important ca uleiul sa urce repede in rampa, la pornirile la rece (deci sa aiba vascozitatea la rece cat mai mica....prima cifra din indicele scris pe bidon) si sa ramana aproape la fel de vascos la 100-130 grd.C(a doilea indice inscris pe bidon) (deci sa asigure presiune de ulei si implicit acea perna de ulei, intre piese).Asta e tot.
Iar garantia ca acesti doi factori se respecta (sant conformi cu specificatiile de pe ambalaj) o reprezinta marca.
...........................................................................................................
Nu am incredere in produsele americane, care s-au dovedit de cele mai multe ori, a fi cacialma. Nu am incredere decat in Castrol, Mobil 1 si Motul.Le-am testat si m-am convins.Le-am testat cam pe toate, dar numai aceste marci, mi-au dovedit ca sant serioase.
A zis cineva ceva de Motul....E super-ulei.Noi in reteaua Honda, nu vindem si nu punem in motoare, decat Motul.
L-am testat si pe Oltcit si e fenomenal.Pe un motor, care la 80 grd.C, nu ridica presiune, mai mult de 1,5-2,0 Atm. si de la 1800 de rotatii in jos, aprindea becul de ulei, vreau sa va spun ca am pus un ulei scos dintr-o motocicleta (care a rulat cu el 3000 Km) si brusc s-au cam terminat problemele cu presiunea de ulei, sau nu au mai fost suparatoare.Si asta, punand in acel motor, un ulei deja folosit (ca nu merita mai mult) nici dupa ce se incingea motorul, nu mai aprindea becul de ulei.Astfel am mai stat linistit, inca un an, pana am schimbat motorul cu totul.Trageti voi concluziile de aici, referitor la protectia pe care o ofera acel ulei.Si nu era decat un 10W40 semisintetic.Dar exista si full-sintetic.Va dati seama cum se comporta acela???
Clar!E o marca care merita tot respectul!Plus ca si celelalte produse, sant tot de inalta clasa!Sa vedeti cum curata spray-ul de curatat carburatoare!!!
.........................................................................................................
Revenind la subiectul uzuri/ungere, daca acei 2 factori sant indepliniti, nu mai e nevoie de alte "licori miraculoase" in motor.
Cu siguranta, un ulei performant, asigura o protectie excelenta motorului.
Un lucru e sigur!Nimic nu e nemuritor!
Si eu vreau sa tin si sa folosesc masina asta, mai multi ani, dar daca o fi sa se strice ceva in motor, asta e!E ceva firesc si nu am cum sa impiedic asta, cu "licori miraculoase".Voi cumpara piese noi, originale, o voi repara ca la carte si va fi din nou ca noua.
Consider banii dati pe aditivi si tratamente de motor, bani aruncati pe fereastra!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 25-Ian-2008 22:19

dan, chiar mi-ar placea sa citesti posturile inainte de a-l scrie pe al tau.

1. motorina pun aceeasi de mai mult timp si de cele mai multe ori de la aceeasi benzinarie. incercarile in trecut au fost mai multe de una- doua

2. uleiul a fost aceeasi. una dintre incercarile trecute a fost chiar dupa schimbul de ulei

bineinteles, chestiile astea le-am zis si mai devreme, dar...

inca ceva: chiar credeti ca ma plictisesc toata ziua si inventez situatii cum ca duralube e ok? si eu am destule cu americanii, dar chestia asta se pare ca e de bine. DA, chiar cred ca e de bine.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 25-Ian-2008 22:47

Ok!Sper sa nu te fi deranjat ce am scris eu!Daca tu esti convins ca e bun, e Ok.Fiecare face ce vrea cu motorul masinii sale.
Am citit tot ce s-a scris pe acest subiect, dar asta s-a intamplat la momentul la care s-a scris.Scuze! Am omis aceste amanunte, fiindca mi-e creierul in o mie de parti...serviciu, casa...
Nu vreau sa combat punctul tau de vedere, dar nu am incredere in DuraLube si consider ca un ulei bun (full-sintetic, de marca) e arhisuficient pentru un motor.Si asta nu din zgarcenie, fiindca si eu sant suficient de nebun, incat pot da 240 RON, pe un schimb de ulei, cata vreme am multe alte lucruri foarte importante si urgente de facut.Ci pur si simplu, fiindca nu e nevoie de mai mult decat un ulei bun.Asta lasand la o parte, calitatile discutabile ale acestui asazis "tratament de motor".
Asta nu o spun eu, ci s-au facut teste oficiale si s-a dovedit contrariul.Atat ca uzura a motorului, cat si celelalte "avantaje".Asta o spun expertii de la mai multe institute de motoare precum si producatorii de uleiuri.
De ce crezi tu ca prima data (cand a aparut cu ani in urma pe piatza, DuraLube) si au iesit discutii legate de calitatea si "avantajele" acestui produs, oficialii firmei care il producea, brusc, nu au mai fost de gasit?!?
Daca ar fi fost o chestie pe bune, nu aveau de ce sa se ascunda.Dar nu e decat o porcarie tipic americana si nu aveau cu ce sa sustina, ce promiteau pe ambalaj.
Acum, incet-incet, iar au intrat pe piata din Est...o piata care inghite toate gunoaiele, fara probleme, fara procese, din care sa aiba de platit sume care i-ar baga in faliment si merg "pe burta", cu profit mai mic, dar sigur.
Nu are sens sa ne mai "certam"pe subiectul acesta, fiindca tu esti convins de acest produs.Dar iti spun ca nu e OK, sau e cel putin inutil.
Daca gasesc articolul de la vremea respectiva, il scanez si incarc paginile pe YouTube.
Si inca ceva...Si eu, cand am schimbat uleiul vechi si am pus Castrol 10 W 60, am sesiuzat ca s-a schimbat zgomotul motorului si a inceput sa tureze mai bine si mai usor. Si o spun cat se poate de serios! Nu e in bascalie!Deci treaba cu zgomotul motorului, e irelevanta.Sincer.

Avatar utilizator
Teo-Onesti
pasionat
Mesaje: 514
Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
Localitate: Onesti(Bacau)

Mesajde Teo-Onesti » Vin 25-Ian-2008 22:51

Bine,aveti dreptate:duralube e de kk!Sa nu puneti in motoare!!!Sie eu si mbc am fost probabil impinsi de vant...sau probabil presiunea din pneuri era mai mare cu 0,001 bari...Se mai inseala omul...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 25-Ian-2008 22:56

Inca ceva! Prefer sa bag banii aceia in cauciucuri mai bune, in frane mai bune, in faruri mai bune, in hidraulica asta care, uneori ne mananca sufletul, decat sa-i bag in ceva "discutabil".
Sigur!A fost placerea ta asta.Dar eu am considerat ca e util si oportun sa dau un sfat.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187705
    Total subiecte 18628
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11744
    Cel mai nou membru AndreiC5Tourer