DuraLube - tratament pentru motor
Moderator: Echipa Tehnica
mbc - Probabil a fost un lot de ulei cu "probleme"...un import din surse mai ieftine, asa cum se intampla in Romania.Mi-e greu sa cred ca toate masinile acelea, au avut defect de fabricatie, fiindca au fost cumparate in momente diferite in timp.
sorin - Ba da!Sant de acord cu asta.Acesta e un minim necesar, dar daca bugetul permite cumpararea unui ulei mai performant, care sa acopere inclusiv plaja de functionare a uleiului recomandat, e si mai bine si nu afecteaza cu nimic, buna functionare a motorului.
Oamenii, in general, asta nu inteleg; cu cat indicii de vascozitate inscrisi pe bidon, sant mai indepartati unul de celalalt, cu atat uleiul acela, poate fi folosit pe o gama mai larga de temperaturi si solicitari.Singurul lucru important, e ca indicii recomandati de fabricantul masinii, sa se incadreze intre cei ai uleiului.
Spre exemplu, un ulei 10w60, acopera gama indicata de Citroen, pt.BX-benzina (10w40 sau 15w40).Ba mai mult, va face fatza excelent si unor solicitari mai intense decat cele preconizate de fabricant, oferind astfel protectie suplimentara.Utilizand un astfel de ulei, sant sigur ca intr-o zi de vara, caniculara, solicitand masina pe o urcare in serpentine, la munte, cu un regim ridicat de turatie, cu acceleratia calcata puternic si eventual si cu masina incarcata....stiu ca motorul va avea protectie suficienta...stiu ca pelicula de ulei dintre piese, nu se va intrerupe si implicit nu risc sa-mi avariez motorul.Toate acestea, mai mult decat daca as utiliza un ulei 10w40.
Gresesc cu ceva???Nu cred!
LA RECE....Pai nu sustineai tu sus si tare, ca daca uleiul e prea vascos, nu mai curge suficient de repede prin gaurile de ungere?!?:).Sau nu mai tin eu minte bine?!?Cred ca confunzi griparea cu calarea!
Te inseli amarnic, daca tu crezi ca un motor rece nu are nevoie de ungere!!!Porneste tu un motor fara pompa de ulei sau fara ulei in baie si daca nu se gripeaza dupa cateva minute de functionare in sarcina si fara ungere...
Da!Ok!Cifra 60, indica vascozitatea la o temperatura de 100 grd.C., vascozitate masurata in grade CST (parca).
Numai ca desi e mai mare, decat in cazul uleiului w40, nu face nimic rau.Asta fiindca motoarele, in general, au o problema cu presiunea la cald.
Repet, daca uleiul e putin mai vascos, asta nu inseamna ca va curge mai greu prin canalele de ungere, asa cum ai afirmat tu.
Uleiul fiind mai vascos, e adevarat ca are tendinta de a curge mai greu, dar faptul ca pompa ridica presiune mai mare, va compensa acest fenomen.Aici nu e vorba de curgerea naturala (gravitationala) a uleiului printr-un orificiu, ci despre o instalatie sub presiune.Iar presiunea variaza foarte mult, in functie de vascozitatea uleiului.
Ce e asa de greu de inteles?!? O vascozitate mica a uleiului, inseamna o curgere mai usoara, dar si o presiune mai mica.O vascozitate mai mare, inseamna o curgere mai greoaie, dar si o presiune dubla.
Nu stiu cat m-am priceput eu sa explic fenomenul, in aceste randuri, dar lucrurile cam asa stau.
Deja subiectul a intrat intr-o zona destul de stufoasa, cu explicatii stufoase, pe care probabil nu toata lumea le intelege.
Deja, subiectul acesta a ajuns intr-o zona care chiar imi displace...Aceea a discutiilor interminabile, in contradictoriu si numai din ambitie.
Eu ma retrag.Cine a inteles ceva din ce am spus eu (si zic eu ca am explicat destul de detaliat) Ok!Cine nu, asta e!:).
Eu nu am vrut decat sa ajut la clarificarea unor aspecte tehnice, legate de uleiuri, pe care nu toti le cunosc.Daca ne apucam acum, sa ne legam si sa disecam fiecare fraza, nu terminam nici o data.Treaba asta nu ma duce decat cu gandul la "samanta de scandal" si imi displace total!
Asa ca ma retrag!Scuze!
sorin - Inca ceva! Era vorba de placutele de frana de la BX (de pe fatza) nu de cele de la Oltcit.Da!La Oltcit exista acele sarme, pe toate etrierele, care impiedica placutele sa faca zgomote parazite.Imagineaza-ti ca am avut 2 Oltcit-uri si nu mi-a schimbat nimeni placutele de frana.Eu le-am schimbat si chiar imi mai aduc aminte ce e acolo.
.
La BX, rolul sarmelor acelea, e altul!!! Atentie!
Ele sant "infasurate"in jururul placutelor si nu se proptesc in nici un fel in corpul etrierelor.Rolul lor e doar acela de a sustine firele martorilor de uzura a placutelor (pt. a nu se atinge de alte piese).
Repet! Vorbesc de etrierele fatza de BX!
Pe spate, intr-adevar! E ca la Oltcit, fiind etriere aproape identice si au rolul de a tine placutele tensionate.Dar nu vorbeam de placutelle din spate.
Demonteaza o roarta de la BX si te vei convinge!Nu are sens sa discutam in contradictoriu.
sorin - Ba da!Sant de acord cu asta.Acesta e un minim necesar, dar daca bugetul permite cumpararea unui ulei mai performant, care sa acopere inclusiv plaja de functionare a uleiului recomandat, e si mai bine si nu afecteaza cu nimic, buna functionare a motorului.
Oamenii, in general, asta nu inteleg; cu cat indicii de vascozitate inscrisi pe bidon, sant mai indepartati unul de celalalt, cu atat uleiul acela, poate fi folosit pe o gama mai larga de temperaturi si solicitari.Singurul lucru important, e ca indicii recomandati de fabricantul masinii, sa se incadreze intre cei ai uleiului.
Spre exemplu, un ulei 10w60, acopera gama indicata de Citroen, pt.BX-benzina (10w40 sau 15w40).Ba mai mult, va face fatza excelent si unor solicitari mai intense decat cele preconizate de fabricant, oferind astfel protectie suplimentara.Utilizand un astfel de ulei, sant sigur ca intr-o zi de vara, caniculara, solicitand masina pe o urcare in serpentine, la munte, cu un regim ridicat de turatie, cu acceleratia calcata puternic si eventual si cu masina incarcata....stiu ca motorul va avea protectie suficienta...stiu ca pelicula de ulei dintre piese, nu se va intrerupe si implicit nu risc sa-mi avariez motorul.Toate acestea, mai mult decat daca as utiliza un ulei 10w40.
Gresesc cu ceva???Nu cred!
LA RECE....Pai nu sustineai tu sus si tare, ca daca uleiul e prea vascos, nu mai curge suficient de repede prin gaurile de ungere?!?:).Sau nu mai tin eu minte bine?!?Cred ca confunzi griparea cu calarea!
Te inseli amarnic, daca tu crezi ca un motor rece nu are nevoie de ungere!!!Porneste tu un motor fara pompa de ulei sau fara ulei in baie si daca nu se gripeaza dupa cateva minute de functionare in sarcina si fara ungere...
Da!Ok!Cifra 60, indica vascozitatea la o temperatura de 100 grd.C., vascozitate masurata in grade CST (parca).
Numai ca desi e mai mare, decat in cazul uleiului w40, nu face nimic rau.Asta fiindca motoarele, in general, au o problema cu presiunea la cald.
Repet, daca uleiul e putin mai vascos, asta nu inseamna ca va curge mai greu prin canalele de ungere, asa cum ai afirmat tu.
Uleiul fiind mai vascos, e adevarat ca are tendinta de a curge mai greu, dar faptul ca pompa ridica presiune mai mare, va compensa acest fenomen.Aici nu e vorba de curgerea naturala (gravitationala) a uleiului printr-un orificiu, ci despre o instalatie sub presiune.Iar presiunea variaza foarte mult, in functie de vascozitatea uleiului.
Ce e asa de greu de inteles?!? O vascozitate mica a uleiului, inseamna o curgere mai usoara, dar si o presiune mai mica.O vascozitate mai mare, inseamna o curgere mai greoaie, dar si o presiune dubla.
Nu stiu cat m-am priceput eu sa explic fenomenul, in aceste randuri, dar lucrurile cam asa stau.
Deja subiectul a intrat intr-o zona destul de stufoasa, cu explicatii stufoase, pe care probabil nu toata lumea le intelege.
Deja, subiectul acesta a ajuns intr-o zona care chiar imi displace...Aceea a discutiilor interminabile, in contradictoriu si numai din ambitie.
Eu ma retrag.Cine a inteles ceva din ce am spus eu (si zic eu ca am explicat destul de detaliat) Ok!Cine nu, asta e!:).
Eu nu am vrut decat sa ajut la clarificarea unor aspecte tehnice, legate de uleiuri, pe care nu toti le cunosc.Daca ne apucam acum, sa ne legam si sa disecam fiecare fraza, nu terminam nici o data.Treaba asta nu ma duce decat cu gandul la "samanta de scandal" si imi displace total!
Asa ca ma retrag!Scuze!
sorin - Inca ceva! Era vorba de placutele de frana de la BX (de pe fatza) nu de cele de la Oltcit.Da!La Oltcit exista acele sarme, pe toate etrierele, care impiedica placutele sa faca zgomote parazite.Imagineaza-ti ca am avut 2 Oltcit-uri si nu mi-a schimbat nimeni placutele de frana.Eu le-am schimbat si chiar imi mai aduc aminte ce e acolo.

La BX, rolul sarmelor acelea, e altul!!! Atentie!
Ele sant "infasurate"in jururul placutelor si nu se proptesc in nici un fel in corpul etrierelor.Rolul lor e doar acela de a sustine firele martorilor de uzura a placutelor (pt. a nu se atinge de alte piese).
Repet! Vorbesc de etrierele fatza de BX!
Pe spate, intr-adevar! E ca la Oltcit, fiind etriere aproape identice si au rolul de a tine placutele tensionate.Dar nu vorbeam de placutelle din spate.
Demonteaza o roarta de la BX si te vei convinge!Nu are sens sa discutam in contradictoriu.
sorin - Da!Variantele romanesti de Oltcit, care s-au numit RM si RT(cel cu tamburi pe spate) erau diferite.Dar nici nu le-am mai luat in calcul.Alea nu sant masini.Idiotenii mai mari nu exista.
Uita-te cu atentie la acele sarme de pe etrierele fatza si ai sa vezi ca nu sustin in nici un fel placutele.
Te-ai contrazis cu mine in legatura cu placutele la oltcit . Asta ai scris pe celalalt topic.
Te inseli amarnic, daca tu crezi ca un motor rece nu are nevoie de ungere!!!
Te rog frumos sa nu mai inventezi. Unde am scris eu asta?
Inchei si eu discutia referitoare la ulei.

sorin - Am inteles despre ce e vorba...ca ne-am contrazis pe celalalt topic.
Se pare ca nu ne-am inteles si asta probabil, datorita faptului ca nu am fost eu prea explicit (din dorinta de a scrie cat mai mult).
Dar pe ultimul rand ma refeream la BX.De aceea am inceput un aliniat nou si nu am scris in continuare.Fiindca era alta idee.
Scuze!Nu am mentionat ca e vorba de BX, in acea idee.Dar asta am gandit mereu.Nu m-as fi contrazis ca idiotul, stiind pe derost cum arata etrierele de BX.Eu in ideea asta m-am contrazis....Fiindca cineva (nu mai stiu cine) a spus inr-un post anterior, ca la BX,pe fatza, acele sarmulite au rolul de a tine imobilizate placutele.Si nu e deloc asa.
La Oltcit si la BX pe spate, DA, dar nu si la BX, pe fatza.
In fine.Se pare ca nu ne-am prea inteles.
Nu inventez nimic!!! Tu ai spus in postul anterior, ca motorul nu se poate gripa, fiindca e rece.De aceea am raspuns astfel.Gresesc???
Se pare ca nu ne-am inteles si asta probabil, datorita faptului ca nu am fost eu prea explicit (din dorinta de a scrie cat mai mult).
Dar pe ultimul rand ma refeream la BX.De aceea am inceput un aliniat nou si nu am scris in continuare.Fiindca era alta idee.
Scuze!Nu am mentionat ca e vorba de BX, in acea idee.Dar asta am gandit mereu.Nu m-as fi contrazis ca idiotul, stiind pe derost cum arata etrierele de BX.Eu in ideea asta m-am contrazis....Fiindca cineva (nu mai stiu cine) a spus inr-un post anterior, ca la BX,pe fatza, acele sarmulite au rolul de a tine imobilizate placutele.Si nu e deloc asa.
La Oltcit si la BX pe spate, DA, dar nu si la BX, pe fatza.
In fine.Se pare ca nu ne-am prea inteles.
Nu inventez nimic!!! Tu ai spus in postul anterior, ca motorul nu se poate gripa, fiindca e rece.De aceea am raspuns astfel.Gresesc???
xenon - Diagrama aceea e exact cum am spus si eu.Numai ca putini stiu ca poti alege mai multe tipuri de ulei, fara sa pui in pericol viata motorului (daca il alegi corect) si au impresia ca daca fabricantul Total 10w40, e batut in cuie si orice altceva, face rau motorului.
Eu am ajuns la o concluzie...Fiecare sa toarne in motor ce vrea si ce-l taie capul! Eu stiu ce sa torn in motor si cine vrea sa ma asculte, bine!Cine nu...
Eu am ajuns la o concluzie...Fiecare sa toarne in motor ce vrea si ce-l taie capul! Eu stiu ce sa torn in motor si cine vrea sa ma asculte, bine!Cine nu...
Am pus in masina asta care o am pana acuma ELF, MOBIL 1 si acuma pe urma TOTAL, ELF semisinteic, MOBILUL full sintetic la fel si TOTAL. Nu stiu de ce dar cu TOTAL mi se pare ca merge mai bine, poate e imaginatie, poate autosugestie dar mie imi place cum merge cu uleiul asta.
Ps: la fiecare schimb am schimat filtrele toate.
Ps: la fiecare schimb am schimat filtrele toate.
Sa faceti o data experienta cu Castrol Edge 10w60...Sa vedeti cum este!
Nu va ganditi acum ca nu stiu ce o sa se intample!Diferentele pe care le simte pilotul, sant relativ mici, dar se simte ca motorul se tureaza ma rapid, merge mai uniform in relanti si devine ceva mai violent in reactii.
Nu ma hazardez sa fac mai multe afirmatii, dar e altceva.
Inca ceva!Pt. cei cu BX - benzina....E stiut faptul ca la cele pe carburator, se poate folosi, atat benzina cu plumb, cat si fara plumb.
Pana de curand, alimentam numai cu benzina cu plumb.Aveam impresia ca are cifra octanica mai buna.
Nu stiu ce ma determinat sa incep sa alimentez cu benzina fara plumb, o perioada. Acum cateva seri, nu am gasit benzina "fara", la benzinaria de unde alimentez de obicei si am bagat cu plumb.
Mi sa parut ca motorul a devenit mult mai zgomotos...Parca vibra toata caroseria, cand turam motorul, nu stiu de ce.
Ultima data, am alimentat iar cu benzina fara plumb si motorul a inceput sa mearga mult mai linistit si tureaza mai repede (mai usor...mai frumos).
Ulterior, am aflat de la un sef de statie Peco, ca benzina fara plumb, are cifra octanica mai buna, decat cealalta.
Deci nu mi s-a parut! Saracele noastre motoare!!!Cine stie ce "zeama" contrafacuat inghit!!! Cine stie daca benzina obisnuita, mai are si cei 90 amarati octani!!!
Nu stiu cu ce difera arderile in motor, in cazul celor 2 benzine (cum se produc procesele de ardere) dar cu cea fara plumb, mie imi merge masina mult mai bine (e mai silentios motorul).
Nu va ganditi acum ca nu stiu ce o sa se intample!Diferentele pe care le simte pilotul, sant relativ mici, dar se simte ca motorul se tureaza ma rapid, merge mai uniform in relanti si devine ceva mai violent in reactii.
Nu ma hazardez sa fac mai multe afirmatii, dar e altceva.
Inca ceva!Pt. cei cu BX - benzina....E stiut faptul ca la cele pe carburator, se poate folosi, atat benzina cu plumb, cat si fara plumb.
Pana de curand, alimentam numai cu benzina cu plumb.Aveam impresia ca are cifra octanica mai buna.
Nu stiu ce ma determinat sa incep sa alimentez cu benzina fara plumb, o perioada. Acum cateva seri, nu am gasit benzina "fara", la benzinaria de unde alimentez de obicei si am bagat cu plumb.
Mi sa parut ca motorul a devenit mult mai zgomotos...Parca vibra toata caroseria, cand turam motorul, nu stiu de ce.
Ultima data, am alimentat iar cu benzina fara plumb si motorul a inceput sa mearga mult mai linistit si tureaza mai repede (mai usor...mai frumos).
Ulterior, am aflat de la un sef de statie Peco, ca benzina fara plumb, are cifra octanica mai buna, decat cealalta.
Deci nu mi s-a parut! Saracele noastre motoare!!!Cine stie ce "zeama" contrafacuat inghit!!! Cine stie daca benzina obisnuita, mai are si cei 90 amarati octani!!!
Nu stiu cu ce difera arderile in motor, in cazul celor 2 benzine (cum se produc procesele de ardere) dar cu cea fara plumb, mie imi merge masina mult mai bine (e mai silentios motorul).
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Lun 01-Oct-2007 21:41
- Localitate: gaesti
sigur nu e bine sa pui fara plumb, daca tot iti doresti sa o folosesti pe cea "verde", macar cumpara un aditiv inlocuitor de plumb de la un magazin de specialitate. am vazut nenumarate emisiuni despre masini vechi (Pe Discovery
) si de fiecare data cand venea vorba de carburant se spunea ca trebuie adaugat acest aditiv (fiindca in benzinariile din UK, de exemplu, nu se mai gaseste benzina cu substitut de plumb)

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
dan1972 scrie: Inca ceva!Pt. cei cu BX - benzina....E stiut faptul ca la cele pe carburator, se poate folosi, atat benzina cu plumb, cat si fara plumb.
Pana de curand, alimentam numai cu benzina cu plumb.Aveam impresia ca are cifra octanica mai buna.
Nu mai exista de citiva ani benzina cu plumb. Benzina cu "plumb" are un aditiv care suplineste rolul plumbului in benzina. In manualul tehnic de la BX scrie foarte clar ca se poate folosi benzina cu plumb pina la 99 si benzina fara plumb pina la 95. Cum benzina de la noi e de o calitate "superioara" de regula pun 98 fara plumb (in realitate undeva in jur de 94).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw