http://www.youtube.com/watch?v=D-A3XHFT5qc&feature=related
Am pus filmuletul ca sa vedeti mai bine despre ce e vorba. Se vorbeste mult depre asta, mai ales in India, unde cei de la Tata au cumparat patentul si se spera ca astfel sa se scape de dependenta de petrol.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_car#Models
The air motor car
Moderator: Echipa Tehnica
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... stati un pic ca m-ati pierdut... deci motorul asta functioneaza prin destinderea aerului comprimat? daca este asa cine produce aerul comprimat? (ca doar nu sunt peste tot vulcani activi sau surse inepuizabile de ape termale) ... orice forma de energie din univers se supune legilor fizice de transformare (pana vom gasi pe cineva mai destept ca Einstein sa descopere ceva mai cool...) deci parearea mea ca este o gogomanie
... mai degraba s-ar pune in aplicare pe scara larga motorul Wankel care intradevar este un motor cu perspective reale si foarte putin exploatat (interese de corporatie)
... mai degraba s-ar pune in aplicare pe scara larga motorul Wankel care intradevar este un motor cu perspective reale si foarte putin exploatat (interese de corporatie)
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
Pai aerul comprimat il produce un compresor care merge fie cu benzina si atunci se consuma si benzina insa extrem de putina vis-a-vis de cat merge masina cu aerul comprimat obtinut, fie care merge pe curent electric si atunci nu se consuma benzina ci curent, iar daca respectivul curent electric il obtii de la o eoliana sau un panou solar atunci aerul comprimat il faci gratis.
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... pai curentul electric obtinut eolian sau solar nu este deloc gratis ... in spatele acestui "gratis" se afla o infrastructura de foarte multe milioane euro ( nu ma refer la instalatiile din Dobrogea care fac un zgomot de 100 dB ca sa aprinda cateva becuri) plus ca acest gen de energie are caracter sporadic ... iar motorul pe benzina care antreneaza un compresor sa faca aer comprimat destinat antrenarii unui motor ... seamana leit cu motorul cu arc pe care sustineam eu sus si tare cand eram mic si prost ca este perpetuum mobile ... avand la baza faptul ca doar ceasul automatic nu se opreste niciodata... sau cu bateria care alimenteaza un bec ce lumineaza o celula fotovoltaica ce produce curent ce il inmagazineaza intr-o baterie ...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- Gurau Alexandru
- pasionat
- Mesaje: 102
- Membru din: Sâm 02-Iun-2007 23:16
- Localitate: Buftea
Masina nu merge pe gratis, doar ca sunt anumite avantaje fata de celelalte tehnologii "alternative":
-simplitatea
-masina este mult mai usoara, se renunta la multe dintre componentele unui motor clasic, inclusiv la rezervorul cu combustibil, etc.
-o masina mai usoara are nevoie de energie mai putina pentru a se deplasa, de aici rezulta un randament pe ansamblu mai bun.
-costul de achizitie si exploatare al masinii ar trebui sa fie mai mic.
-timpul de incarcare a buteliilor destul de redus (4 ore cu compresorul din dotare)
-autonomie mai mare fata de cele electrice
Singurul dezavantaj major pe care-l sesizez ar fi siguranta in exploatare (rezervorul, care ar trebui sa suporte in jur de 200at)
Toata economia iese din faptul ca masina e mai usoara si ca energia electrica se produce cu un randament mai bun decat cel al motoarelor noastre.
-simplitatea
-masina este mult mai usoara, se renunta la multe dintre componentele unui motor clasic, inclusiv la rezervorul cu combustibil, etc.
-o masina mai usoara are nevoie de energie mai putina pentru a se deplasa, de aici rezulta un randament pe ansamblu mai bun.
-costul de achizitie si exploatare al masinii ar trebui sa fie mai mic.
-timpul de incarcare a buteliilor destul de redus (4 ore cu compresorul din dotare)
-autonomie mai mare fata de cele electrice
Singurul dezavantaj major pe care-l sesizez ar fi siguranta in exploatare (rezervorul, care ar trebui sa suporte in jur de 200at)
Toata economia iese din faptul ca masina e mai usoara si ca energia electrica se produce cu un randament mai bun decat cel al motoarelor noastre.
in spatele acestui "gratis" se afla o infrastructura de foarte multe milioane euro ( nu ma refer la instalatiile din Dobrogea care fac un zgomot de 100 dB ca sa aprinda cateva becuri) plus ca acest gen de energie are caracter sporadic
In Austria, Germania, Franta am vazut ferme de eoliene si erau cu zecile...Cat despre zgomot, banuiesc ca prefer zgomotul eolienelor la citiva km de orase decat fumul termocentralelor sau schimbarea peisajului data de lacurile de acumulare ale hidrocentralelor.
Nu merge gratis nimic pt ca atunci s-ar chema peripetuum mobile(ceva ce produce lucru mecanic fara consum de energie).Ideea e ca motorul functioneaza cu consum de energie minim.Umplu cu 2l de benzina 2 tuburi cu aer comprimat cu care merg 1000 de km...e o chestie nu?!
Cat despre infrastructura necesara pt eoliene sau panouri...costa dar se amortizeaza repede pt ca nu ar face vesticii ferme de eoliene daca nu ar renta.Am vazut pe Discovery ca Marea Britanie construieste eoliene in draci in marea nordului astfel incat 25-30% din energia necesara tarii sa fie data de eoliene in urmatorii ani...deci nu aprind cateva beculete din an in pasti.
P.S- nu te-ai gandit si la urmatoarea varianta


- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
uite aici dezavantaje la motorul cu aer comprimat, si nu sunt putine:
Disadvantages
Having solved most of the high pressure storage and handling problems, the main remaining disadvantages are related to the thermodynamics.[6]
* At the supply station, compressing the air heats it, and if then directly transferred in a heated state to the vehicle storage tanks will then cool and reduce the pressure. If cooled before transfer, the energy in this heat will be lost unless sophisticated low grade heat utilization is employed (see cogeneration).
* Within the vehicle, expansion and consequent pressure reduction in the throttle or engine chills the air, reducing its effective pressure. This is called Adiabatic expansion. Addition of ambient heat will increase this pressure and this addition leads to a more complex propulsion system, and the necessity for an onboard fuel tank and heater system. While an attempt was made in the Nègre system to warm the air in a long portion of the stroke at top dead center, it appears that this scheme has been abandoned due to inherent imbalances causing unacceptable levels of vibration.
* Passenger compartment heating is more difficult since the propulsion system does not provide a source of waste heat. Some form of heat pump, or more likely, an electric heater would be required.
* Limited range due to available tank technology. The air engine suffers from similar problems to hydrogen vehicles in this regard.
* Using energy to compress air is less efficient than charging a battery with that same energy.[7][8]
* Less efficient than electric motors.[9][10]
* While the air engine reduces greenhouse gas emissions from the vehicle, the energy used to compress the air may not come from clean sources.
* Long refill times when compared to conventional automobiles, circa 4 Hours using a home or low-end system, though only a few minutes at a commercial refilling station, which is really an advantage because conventional cars can not be refueled at home.[11]
* Overall efficiency is approximately one third of a comparable electric car [12]
* Slow
Disadvantages
Having solved most of the high pressure storage and handling problems, the main remaining disadvantages are related to the thermodynamics.[6]
* At the supply station, compressing the air heats it, and if then directly transferred in a heated state to the vehicle storage tanks will then cool and reduce the pressure. If cooled before transfer, the energy in this heat will be lost unless sophisticated low grade heat utilization is employed (see cogeneration).
* Within the vehicle, expansion and consequent pressure reduction in the throttle or engine chills the air, reducing its effective pressure. This is called Adiabatic expansion. Addition of ambient heat will increase this pressure and this addition leads to a more complex propulsion system, and the necessity for an onboard fuel tank and heater system. While an attempt was made in the Nègre system to warm the air in a long portion of the stroke at top dead center, it appears that this scheme has been abandoned due to inherent imbalances causing unacceptable levels of vibration.
* Passenger compartment heating is more difficult since the propulsion system does not provide a source of waste heat. Some form of heat pump, or more likely, an electric heater would be required.
* Limited range due to available tank technology. The air engine suffers from similar problems to hydrogen vehicles in this regard.
* Using energy to compress air is less efficient than charging a battery with that same energy.[7][8]
* Less efficient than electric motors.[9][10]
* While the air engine reduces greenhouse gas emissions from the vehicle, the energy used to compress the air may not come from clean sources.
* Long refill times when compared to conventional automobiles, circa 4 Hours using a home or low-end system, though only a few minutes at a commercial refilling station, which is really an advantage because conventional cars can not be refueled at home.[11]
* Overall efficiency is approximately one third of a comparable electric car [12]
* Slow
Dezavantajele sunt clare insa pot fi remediate in timp...
Dezavantaju motorului pe benzina/motorina: Petrolul se termina in curand!!!
Dupa ce se termina petrolul si nu o sa mai ai la dispozitie masinile pe benzina pentru comparatie, o sa ti se para un motor bestial cel pe aer ca te va face sa mergi cu 50 la ora
Dezavantaju motorului pe benzina/motorina: Petrolul se termina in curand!!!
Dupa ce se termina petrolul si nu o sa mai ai la dispozitie masinile pe benzina pentru comparatie, o sa ti se para un motor bestial cel pe aer ca te va face sa mergi cu 50 la ora

- C i t r o n e l
- pasionat
- Mesaje: 461
- Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
- Localitate: psaclub.ro
- Contact:
Motorul pe aer comprimat clar nu are sanse in fata celui electric... eficienta 1/3 fata de cel electric spune totul.
Asteptam dezvoltarea tehnologiei acumulatoarelor, reducerea lor in dimensiuni, greutate si dezvoltarea unor surse de energie suficient de mici dar puternice si sigure pentru a fi montate intr-un automobil.
Asteptam dezvoltarea tehnologiei acumulatoarelor, reducerea lor in dimensiuni, greutate si dezvoltarea unor surse de energie suficient de mici dar puternice si sigure pentru a fi montate intr-un automobil.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
masini electrice.... tesla a facut asa ceva acum vreo 80-90 de ani, dar a fost sters totul ca sa nu le incurce unora treburile... oricum, puteti sa intrati pe www.teslamotors.com si sa vedeti acolo ce si cum, si mai ales proiectul pentru acest an... mai putin de 2 centi pe mila!!! masinutele astea pe aer comprimat sunt minunate ca motostivuitoare, electrocaruri si alte chestii utilitare de interior, unde trebuie sa fie aerul curat, dar, si eu sustin ideea ca viitorul este motorul electric. singura problema este deocamdata timpul necesar incarcarii acumulatoarelor, dimensiunea si greutatea acestora, dar, usor usor avansam...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats