Dieselul pe ulei vegetal

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Dieselul pe ulei vegetal

Mesajde Andrei Anghel » Mar 19-Aug-2008 00:21

Dupa cum toata lumea observa, traim un an in care pretul petrolului a atins niste cote inimaginabile. Toata lumea cauta motoare cat mai mici, sa consume cat mai putin, si s-a ajuns ca un 2.0 diesel sa fie mai scump (cu mult) ca un 4-5.0 benzina. Speculativ (cum ar zice unii) sau din cauza razboaielor duse de SUA (in care tancurile si alte chestii ard ele in sine milioane de litri) sau din cauza cresterii economiei unor tari precum China sau India petrolul va continua sa fie tot mai putin, deci, tot mai scump.

Multa lume asadar se preocupa de fuel efficiency zilele astea, si multi trec peste (in my opinion of course) compromisul ideal:

Esti petrolhead, bineinteles ca un (ca tot suntem pe foru citroen) XM 3.0 V6 te-ar unge mai frumos la corazon decat un 2.1 turbodiesel (sau mai rau, cica e versiune si fara turbo :D). Da' ce sa faci, nu esti becali sa dai 50, 60 de lei pe zi ca sa iti permiti doar sa mergi cu ea. Poti cumpara cu 400-700 de euro o rabla diesel (sau nu neaparat, eu am vazut la 21 de milioane un BX 1.9 D cica in stare foarte buna cu hidraulica ceas) sa o convertesti sa mearga pe ulei vegetal, si sa-ti faci rutina zilnica cu ea. Astfel duminica si in vacante te poti plimba cu masina adevarata, cu motor MARE si pe BENZINA

Bineinteles, apar urmatoarele probleme:
1. cum faci rost de ulei, ca in supermarket e mai scump ca motorina?! Recunosc, nu am incercat pe bune, dar nu vad niciun motiv ca o shaormarie, sau un restaurant, sau un mcdonalds sa nu`ti doneze tie uleiul lor de gatit uzat. In fond, ei platesc firme specializate sa debaraseze nu?

2. Viata motorului. Se presupune, ca sa fii cost-effective pana la capat, ca nu modifici nimic la motor, pur si simplu torni (eventual printr-un filtru) uleiu' uzat, bagi cheia in contact, si-ti vezi de drum. In astfel de confitii, tine un motor suficient de mult, cat sa zici c-a meritat cat a costat masina de la bun inceput? sa zicem....20.000km?

3. Amortizarea pretului rablei diesel. Sa zicem ca ai dat 500 de euro pe ea. Adicaaaaa.... 18 milioane... Hai 20, sa fie rotund. In mod normal ai da 16 de lei pe zi pe carburant (calculat la un consum de 10 la suta, mers 40km/zi) Daca masina e 2000 de lei, trebuie sa mergi cu ea 125 de zile, vreo 4 luni si o saptamana ca sa amortizezi cat ai dat pe rabla. Ok, rabla e rabla, se mai strica una alta la ea, mai bagi un ban in ea, deci sa zicem ca amortizezi in 6 luni.... Mie mi s-ar parea eficienta si o amortizare pe un an.

Sper ca nu v-a plictisit postul asta lung si cu multa palavrageala (recunosc, d-aia am bolduit esenta :D) si astept parerile voastre! :P
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
Dan Popa
pasionat
Mesaje: 515
Membru din: Joi 28-Apr-2005 22:01
Localitate: Bucuresti

Mesajde Dan Popa » Mar 19-Aug-2008 07:35

Iti fac urmatoarea propunere : mergi tu asa pana iti amortizezi cheltuiala pe masina si facem un calcul ulterior. Ce zici ?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 19-Aug-2008 08:03

In toata lumea exista preocupari pentru carburanti ecologici si nu de ieri de azi.

Pt diesel uleiul vegetal se amesteca cu motorina. In cazul benzinei exista mai multe alternative.
In Brazilia de exemplu se foloseste etanol extras din trestie de zahar.
Pe forumul VW la sectiunea aircooled exista un topic despre asta, unul dinte forumist a locuit o perioada in Brazilia.
O sa caut link-ul si il pun aici.
Pana atunci o cautare cu Google, Yahoo, Altavista, etc poate aduce multe informatii.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 19-Aug-2008 09:24

mi s-ar parea o enorma pierdere de timp sa stau pe la shaormarii cu lighianu dupa mine...si cum time is money, eficienta ipotetica a schemei devine o corvoada. In plus nu mai spun de mizeria si unsoarea ce va colcai prin masina, si nici de mirosul de carne cu usturoi ce va duhni din spatele caroseriei.

daca acest combustibil ar fi preparat industrial de cineva si s-ar gasi cu usurinta la pret mai mic decat motorina clasica, probabil ca ar merita bagat intr-o rabla.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 19-Aug-2008 09:31

alex, cred ca iti dai seama ca daca s-ar produce industrial, si chiar se produce, pretul nu va fi la pompa decat putin mai mic decat cel al motorinei. crezi ca astia sunt prosti? unde mai pui si ca uleiul ars e mai poluant decat motorina...

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mar 19-Aug-2008 12:47

cum sa fie mai poluant decat motorina?

Lukoil-ul de langa mine are un anunt pe care scrie ca primeste gratis ulei vegetal uzat.

Combustibilul din brazilia se numeste bioetanol, e obtinut din trestie de zahar (din cate stiu), si se foloseste 85% E / 15% benzina... E si in buc o pompa de asa cea, deschisa de saab parca.

Intr-adevar masina va lasa un miros de cartofi prajiti ;D dar sunt sigur ca restul problemelor de igiena pot fi rezolvate.
In Anglia de exemplu se poate achizitiona si o minipompa de asa ceva, in care pur si simplu pui uleiul, si-l filtreaza ea (am impresia ca-i pune si un aditiv special). Iar in Anglia acest combuistibil chiar e folosit... Bineinteles, romanii au bani, n-au nevoie de asa ceva. :P

@Dan Popa: Momentan sunt in criza financiara, dar cum ies din ea, chiar vreau sa fac asta. Evident, in prealabil ma asigur ca am de unde sa obtiun uleiul pe degeaba. :P
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 19-Aug-2008 16:58

Luati o pauza: din pretul benzinei/motorinei la pompa, cam 2/3 se duce la stat sub forma de accize. Deci nu combustibilii sint scumpi, ci acizele sint mari.
Din cauza asta, acest proiect (la care se preteaza foarte bine un BX diesel aspirat), are sanse doar daca cineva gaseste o sursa de ulei vegetal gratuit. Uitati-va si pe arhiva din listele BX de pe yahoo.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
darian
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Mie 25-Oct-2006 08:05
Localitate: Bistrita

Mesajde darian » Sâm 23-Aug-2008 16:45

Din cunostintele mele exiata doua fabrici de biodiesel in Ro, (http://www.ultex.ro/contact.html) care, culmea comercializeaza jumatate din productie in tara. Adica legislatia impune ca aceasta sa fie comercializata in amestec de cel putin 3% in motorina pe care o cumparam la pompa. Astea le-am auzit intr-un reportaj pe care din pacate nu am putut sa ilvad in intregime.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187774
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats