soc automat - nelamuriri

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

soc automat - nelamuriri

Mesajde Andrei Anghel » Mar 06-Ian-2009 13:41

am si io o curiozitate de o gramada de timp, si pana nu uit iarasi o expun aici.. si ca sa nu fiu ontopic folosesc ptr exemplificare doua masini citroen :D :

(referindu-ma la masini pe benzina) de ce la motoarele cu injectie, dar mai vechi (de exemplu bx-ul din semnatura) la pornire la rece, mai ales acum iarna turatia se duce in 2500-3000, sta ceva timp acolo si pe urma ajunge la cea de functionare normala (nu e o anomalie la bx, am inteles ca e normal si ca asa trebuie sa faca) in timp ce la cele mai moderne (de exemplu c4 din semnatura) turatia se duce in 1200 maxim, sta mai putin de 1 minut acolo, pe urma 1000 si dupa 3-4 minute maxim e in regimul normal de 7-800 sau cat o avea ea?

adica ce anume s-a eficientizat odata cu trecerea timpului?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 06-Ian-2009 14:35

injectia, ecu-urile, frecarile mai putine in motor, senzorii mai multi, etc
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mar 06-Ian-2009 14:41

- pe injectie sunt amandoua. chiar multipunct
- frecari mai putine inseamna ca motorul se incalzeste mai greu
- ecu bineinteles ca are si bx-ul, doar ca la c4 are mai multe functii, inclusiv distributia scanteii (cred!)
- senzori mai multi care fac ce? controleaza atat de precis amestecul aer benzina?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 06-Ian-2009 15:22

daca tu crezi ca injectia din 90 de pe bxul tau este aceeasi cu cea de pe C4.... o fi multipunct, dar e mult mai avansata
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 06-Ian-2009 16:05

mbc, cred ca si andrei anghel e de acord ca este mai avansata .. :):)

insa, din ce am inteles eu, ar fi util sa aflam (si pe mine ma intereseaza raspunsul) de ce este asa de mare diferenta ..

cu alte cuvinte, cateva detalii tehnice care sa explice diferenta nu are strica .. ba din contra, pot fi cumva constructive ..:):)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Mar 06-Ian-2009 18:14

... foarte probabil sa fie chiar varianta constructiva a motorului de vina: si anume la 16V sunt doua axe cu came, acestea necesitand o cantitate dubla de ulei pentru rampa si culbutori chiar din secunda 0 a functionarii... oricum cele 2500 rot/min pe care le are motorul la inceput nu cred ca sunt toate datorate socului automat ci mai degraba sunt legate de vreo setare din ECU responsabila de presiunea de ulei din rampa... parerea mea repet...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mar 06-Ian-2009 20:26

nu, este vorba de clapeta electronica de acceleratie, si de modul in care se face imbogatirea amestecului controlat prin ecu. Printr-un dozaj bine facut injectia tine ralantiul la turatii mai joase, pe cand la modele mai vechi de injectie exista niste preseturi de la care nu se abate, practic in functie de senzori, ecu nu gandeste ci selecteaza un mod de functionare presetat. La cele moderne, calculeaza....deh, puterea de calcul mai mare. Cica s-ar face si o economie de carburant....

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mie 07-Ian-2009 02:44

uite un raspuns clar si care are sens... merci!

unde s-a ajuns cu motoarele astea dom'le ... desi scot un randament de 30 la suta maxim maxim ( de fapt cred doar alea diesel scot atat, benzina mai putin ... o sa ma uit pe caietu' din a 12a si-o sa zic exact :mrgreen: ), fiind mai ineficiente decat cele cu aburi (cele mai tarzii) sau cele electrice, au totusi mai multa tehnologie in ele decat nasa ... zeci de senzori, sonde lambda, acceleratia e un BUTON...

cred sincer ca in ziua de azi, un motor otto (si mai ales un diesel) nu are cum sa fie mai eficient (decat cel mai eficient din fiecare categorie), si ca traim momentul in care s-a atins apogeul... oricum in 10-15 ani vor deveni piese de colectie...
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 07-Ian-2009 08:01

La Zx-ul meu din '94, relantiul la rece, imediat dupa pornire, este tot pe la 1200. Dupa cateva minute scade spre normal.
Injectia este Magneti Marelli, multipunct. Motor 1.8i, cu 8 supape.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mie 07-Ian-2009 09:58

acuma parca ar fi mai clar .. nenea alex, sar'na! :lol:

cat despre mai mult ulei pt 16v, nu cred ca asta e raspunsul ..
acum conduc si un Ford Fiesta de la munca cu un motor 1.4 16v si la fel ... dupa pornire ramane intepenit la 1200 de ture .. :):)

insa daca e calculatorul "dastept dom'le.." 8) :lol:
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 07-Ian-2009 10:39

2500 mi se pare cam mult... la xm nu imi salta turatia atat de sus la rece, poate maxim 1800 dar nici atat, si e cam acelasi drac de electronica.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 07-Ian-2009 10:46

dar nu e acelasi drac de motor, in plus, ecu din generatia aia nu citeste turatia efectiva ci inregistreaza doar fluctuatiile de turatie, si daca acestea sunt mai slabe la o masina la 2500, va sta in 2500, iar daca la alta masina cu acelasi motor sunt mai slabe la 1500, va sta la 1500. Tine mult mai mult de starea sistemului decat la masinile noi, "cu IQ".
Am aflat prostioarele astea, pt ca am avut 2 R25 cu motor v6, motoare identice, una imediat dupa pornire urca la 2000, alta statea undeva putin peste mie. Corect mergeau amandoua (adica nu se oprea motorul).


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot] și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187774
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats