Preparare motorina pentru motoarele vechi

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Preparare motorina pentru motoarele vechi

Mesajde mbc » Lun 05-Ian-2009 21:27

Cu totii stim ca motoarele mai vechi diesel nu functioneaza tocmai perfect cu motorina euro5 care este acum pe piata. Daca stiti cum se poate prepara o motorina mai buna, ar fi super sa impartasiti cunostintele voastre.

Am auzit ca o varianta ar fi sa pui ulei de motor in motorina, intr-o anumita cantitate (nu stiu nici cantiatatea si nici tipul de ulei). Mai era cu amestecarea motorinei cu benzina (nu stiu raportul). Daca stiti cate ceva, ar fi super.

Merci
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 05-Ian-2009 21:33

nu ma pricep la chimie, dar am senzatia ca motorina asta e5 este mai saraca in sulf si mai diluata ( oare???), asa ca diluarea cu benzina nu cred ca este solutia..poate imbogatirea cu ulei, dar si asta mi se pare extrem...

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 05-Ian-2009 22:57

motorina euro nu face bine la pompa de injectie pt ca e subtire...pompa de injectie se unge practic cu motorina....
priviti partea buna a motorinei euro: nu ingheata! masina nu scoate fum! porneste muuult mai usor.Are parafina minima....un lucru extrem de important!
Benzina se punea pe vremuri in motorina pt a o decongela! Inainte motorina era asa de proasta incat se facea ca o gelatina..punand benzina..adica alcool se mai decongela si devenea fluida.
benzina dilueaza motorina. Deci in niciun caz benzina in motorina euro.
Ulei?poate...daca vrei sa infunzi filtrul ...o sa obtii un fel de parafina..deloc recomandat.
Daca ar fi sa aleg intre motorina non-euro si euro5, CLAR euro 5. O fi ea masina veche, dar BX-ul merge mult mai bine cu motorina euro.

e ca si cum as compara benzina cu plumb fata de cea fara plumb. Acum se gaseste numai cea fara plumb. Motoarele cu carb sunt recomandate sa fie utilizate cu benzina cu plumb. E..eu la Fiat acum sunt nevoit sa folosesc benzina fara plumb. Rezultatul: fuge muuuuuuuuuult mai tare, nu scoate pic de fum...dezavantaje:probabil o uzura a supapelor mai mare.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 06-Ian-2009 07:01

eu nu am folosit niciodata motorina non-euro sau euro2. Pe vremea aceea eu eram mult prea mic. Am prins doar motorina euro3 si mai mult, dar unii zic ca masinile vechi merg mai bine cu motorina mai putin rafinata.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 06-Ian-2009 09:27

Eu zic sa preparati cam asa:

Mergi la pompa, pui gaz, platesti (daca vrei) si pleci.

Ce pompa de inalta presiune de la common rail sau pompele injector de la TDi nu se ung cu aceiasi motorina subtire ?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 06-Ian-2009 09:34

Hai sa zic si dezavantajele pe care le vad eu:

1) Daca pompa de injectie (capul hidraulic) are ceva uzura, la cald, s-ar putea sa porneasca cam greu. Motorina subtire, devine mai subtire si presiunea nu creste destul
2) Daca sunt ceva scurgeri de motorina, acestea vor devenii mai grave tot datorita motorinei subtiate

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 06-Ian-2009 09:54

eu am folosit (cu mare succes spun eu) cam jumatate de an motorina euro 5 ..
fara nici un fel de problema ... tractorul meu era mai vioi si mai tacut .. si nu am avut nici un fel de necaz cu scurgeri de la uzura sau alte chestii ..

eu zic sa nu va faceti probleme degeaba. este posibil sa creasca usor consumul(deh, talpa mai grea) insa in rest nimic rau .. :lol: :D
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 07-Ian-2009 18:14

cu euro 5 consuma mai putin.. cel putin tractorasul meu ...care nu are turbo.
cu euro 5 consuma vara pe calduri in jur de 5.5 mixt.
Sfat...nu folositi motorina non-euro chiar daca gasitit pe undeva.. Infundati sigur filtrul fff repede.Motorina non-euro are apa si parafina multa in compozitie.Merge folosita cel mult vara si filtrata in prealabil.
Si eu cred ca nu trebuie sa ne agitam.. Merge f bine cu euro 5!..e cea mai buna motorina...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Google [Bot] și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187774
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats