
liberalizare in 2007?
Moderator: Echipa Tehnica
Arise, scrii de parca tu si C4-ul tau ati fi un fel de Aladin si covorul fermecat, care trec pe sosea cu usurinta de pasare maiastra! Chestia cu pretentiile e ceva, dar ai expus-o cam prea brutal ca sa fie reala. Normal ca o tara cu masini noi (numai masini noi) va avea drumuri mai bune, dar nu pentru ca sunt masinile noi si "creeaza pretentii" cum te exprimi tu, ci pentru ca masinile noi sunt semn ca tara cu pricina are bani sa-si faca drumuri noi. Tu iei efectul drept cauza, ceea ce e cam ciudat, trebuie sa respectam o logica minimala, oricat de ilogica ar fi lumea din jur. De fapt, intre noi (ca posesori de masini) si masinile noi sau mai putin noi (din UE) s-au interpus pana acum o seama de smecheri numiti oameni de afaceri, care ne-au interzis ceva de dragul a altceva. Nu comentez mai departe, dar asa s-a intamplat. Din 2007, aceasta interdictie trebuie sa cada, asta e tot, nu e nici o filosofie majora, pur si simplu ar trebui sa avem voie sa cumparam orice, devreme ce ne numim europeni sau ce dracu vom fi atunci...Crezi tu ca romanii nu si-ar lua masina noua, daca ar avea bani? Doar n-or fi boi sa ia una veche! Dar cati romani pot sa-si permita asta? Si, in fond, daca e corespunzatoare tehnic, de ce sa nu-si ia si masina veche? Care e problema? Asa, ar trebui sa interzicem si vanzarea de haine la SH si, in general, orice forma de revanzare a unui bun folosit, ca e vechi. E cam aberant. Daca eu vreau sa am masina de 2000 de euro, ce ai cu mine? Ei bine, din 2007, cu banii astia voi avea Xantie, acum am BX. Cum e mai bine, acum sau atunci?
Nu vezi ca vorbim de liberalizare si ei ne omoara cu interdictii de tot felul, ca sa-si vanda ei masinile noi, care peste un an sunt "vechi"? Ce mai e nou dupa cateva zile de la iesirea pe poarta fabricii? Sa nu fim naivi...Nu-i doare pe ei de oasele noastre, ci doar de castigul lor, care, din 2007, va avea alte surse de finantare, norocul nostru, ca altfel, tot cu taxe ne vor tine in lesa!
Apropos, sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva masinilor noi (fiind un pervers, de genul celor care violeaza babe!). Dar stii cum e, fiecare f...ce poate, dupa buget!
Nu vezi ca vorbim de liberalizare si ei ne omoara cu interdictii de tot felul, ca sa-si vanda ei masinile noi, care peste un an sunt "vechi"? Ce mai e nou dupa cateva zile de la iesirea pe poarta fabricii? Sa nu fim naivi...Nu-i doare pe ei de oasele noastre, ci doar de castigul lor, care, din 2007, va avea alte surse de finantare, norocul nostru, ca altfel, tot cu taxe ne vor tine in lesa!
Apropos, sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva masinilor noi (fiind un pervers, de genul celor care violeaza babe!). Dar stii cum e, fiecare f...ce poate, dupa buget!
- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
h
Ma bucur ca exista destui oameni in tara asta(cum sunt:khan,paco si m.s)care realizeaza situatia grava in care se afla Romania(de fapt cred ca o sa incep sa scriu cu "r") si faptul ca nu prea se intrezaresc multe sperante ca sa iesim din ea (TOTI,nu numai o mica parte!!!).
Punctul meu de vedere,despre intrarea in UE,este:unul dintre putinele avantaje,pe care ni le ofera,noua,romanilor de rand,este,ca,probabil,vom putea emigra si munci legal "afara" ca sa ne putem asigura un trai cat de cat decent,nu asa cum suntem acum(nu suntem lasati nici sa murim, nici sa traim).Suntem manipulati prin infometare(a se vedea modul in care se comporta angajatorul cu angajatii,ca stapanii cu sclavii).
Parerea mea....
Punctul meu de vedere,despre intrarea in UE,este:unul dintre putinele avantaje,pe care ni le ofera,noua,romanilor de rand,este,ca,probabil,vom putea emigra si munci legal "afara" ca sa ne putem asigura un trai cat de cat decent,nu asa cum suntem acum(nu suntem lasati nici sa murim, nici sa traim).Suntem manipulati prin infometare(a se vedea modul in care se comporta angajatorul cu angajatii,ca stapanii cu sclavii).
Parerea mea....
Aladin ???? 
Dupa cum am spus sunt impartial.
Am si specificat ca sunt de accord cu Teo, numai ca nu o sa mai expun inca o data ceea ce a spus deja omul. Eu am expus doar si cealalta fatada a lucrurilor.
Am ajuns sa imi cumpar C4 in urma unei ambitii personale ce tine mai mult de vanitate, sa zicem. In nici un caz nu tine de bani. Va asigur ca nu mi-a fost usor sa cumpar masina.
Inca cred treaba cu drumurile care sunt corelate cu starea masinilor care circula pe ele.
Teo nu cred ca ideea topicului era sa ne plangem de mila pentru ca suntem romani si traim in Romania. De unde povestile astea cu plantatiile de trestii de zahar si sclavi? Dao naigba de treaba, omul este propriul sau stapan. Daca accepti conditiile impuse de altii, atunci de ce te plangi?
Intrarea in UE are un singur avantaj pentru noi, unul mare: Nu ramanem pe afara.
Pentru ei, avantajul este ca vom fi piata pe care ei vor arunca stifturile.
m.s. piata de SH de la noi este ca si inexistenta in comparatie cu piata de masini noi. Deci nu putem vorbi in acest moment de principiul concurentei. In conditiile in care vom avea importuri libere lucrurile vor lua o intorsatura dramatica si piata de masini noi va deveni una secundara, asa cum este acum in vest. Piata SH, a pieselor de schimb si a reviziilor va fi pe primul plan. Atunci da, vom avea si concurenta.
Dupa cum am spus sunt impartial, imi este oarecum indiferent cum se vor reglementa legislativ importurile SH.
Dar ca o nota personala, nu as vrea sa fim aratati cu degetul ca saracii Europei.
Eu nu ma uit la vecinul cu Wartburg si ma gandesc ce bine io fi lui ca nu isi bate capul cu imprumuturi la banca pentru masina, dar ma uit la un pusti cu 3 ani mai tanar ca mine care conduce un Porsche si stiu ca l-a obtinut prin munca proprie, ca nu i-a dat nici masa nici tasu. Poate ca asa sunt eu, vreau mereu mai mult. :x

Dupa cum am spus sunt impartial.

Am si specificat ca sunt de accord cu Teo, numai ca nu o sa mai expun inca o data ceea ce a spus deja omul. Eu am expus doar si cealalta fatada a lucrurilor.
Am ajuns sa imi cumpar C4 in urma unei ambitii personale ce tine mai mult de vanitate, sa zicem. In nici un caz nu tine de bani. Va asigur ca nu mi-a fost usor sa cumpar masina.
Inca cred treaba cu drumurile care sunt corelate cu starea masinilor care circula pe ele.
Teo nu cred ca ideea topicului era sa ne plangem de mila pentru ca suntem romani si traim in Romania. De unde povestile astea cu plantatiile de trestii de zahar si sclavi? Dao naigba de treaba, omul este propriul sau stapan. Daca accepti conditiile impuse de altii, atunci de ce te plangi?
Intrarea in UE are un singur avantaj pentru noi, unul mare: Nu ramanem pe afara.
Pentru ei, avantajul este ca vom fi piata pe care ei vor arunca stifturile.
m.s. piata de SH de la noi este ca si inexistenta in comparatie cu piata de masini noi. Deci nu putem vorbi in acest moment de principiul concurentei. In conditiile in care vom avea importuri libere lucrurile vor lua o intorsatura dramatica si piata de masini noi va deveni una secundara, asa cum este acum in vest. Piata SH, a pieselor de schimb si a reviziilor va fi pe primul plan. Atunci da, vom avea si concurenta.
Dupa cum am spus sunt impartial, imi este oarecum indiferent cum se vor reglementa legislativ importurile SH.
Dar ca o nota personala, nu as vrea sa fim aratati cu degetul ca saracii Europei.
Eu nu ma uit la vecinul cu Wartburg si ma gandesc ce bine io fi lui ca nu isi bate capul cu imprumuturi la banca pentru masina, dar ma uit la un pusti cu 3 ani mai tanar ca mine care conduce un Porsche si stiu ca l-a obtinut prin munca proprie, ca nu i-a dat nici masa nici tasu. Poate ca asa sunt eu, vreau mereu mai mult. :x
"m.s. piata de SH de la noi este ca si inexistenta in comparatie cu piata de masini noi. Deci nu putem vorbi in acest moment de principiul concurentei. In conditiile in care vom avea importuri libere lucrurile vor lua o intorsatura dramatica si piata de masini noi va deveni una secundara, asa cum este acum in vest. Piata SH, a pieselor de schimb si a reviziilor va fi pe primul plan. Atunci da, vom avea si concurenta."
@Arise -Daca citeai cu atentie, observai ca si eu sustineam acelasi lucru mai devreme.

- Teo-Onesti
- pasionat
- Mesaje: 514
- Membru din: Lun 11-Apr-2005 13:46
- Localitate: Onesti(Bacau)
d
Eu vorbeam de starea generala proasta a tarii in care traim si de posibilitatile (care or fi alea?)pe care ni le ofera.Eu as vrea sa te vad pe tine daca ti s-ar intampla sa iei totul de la capat,sa ramai fara nici un sprijin de la nimeni,fara a avea prietenii si cunostintele actuale,cum te-ai putea ridica sa-ti asiguri un loc de munca lipsit de grija zilei de maine,aici,in Romania.Raportul dintre venitul mediu/locuitor si costul vietii de zi cu zi e undeva cam 0,...Adica majoritatea romanilor(caci despre ei vorbeam)muncesc ca sa aiba cu ce trai de pe o luna pe alta,iar masina noua aproape ca a ajuns un moft la noi!Nu uita ca salariul minim pe economie e undeva la 3 mil de lei(deci sub 100 euro),iar in Italia de ex. e cam 1000 euro...q.e.d.
eu sunt mai pesimist....
si cred ca, din pacate, n-o sa fie nici o sfaraiala din 2007 incolo cu privire la piata auto sh, pt ca o sa aiba grija apia si altii ca ei sa puna piedici importurilor de auto sh. dealtfel, deja au inceput sa faca demersuri in aceasta directie...
cum au reusit acum ceva timp sa impuna normele euro la importuri, la fel vor reusi sa impuna oarece reglementari restrictive pt noi si avantajoase pt ei...
acum ceva timp, romania a "vandut" din drepturile ei de atmosfera nepoluata unor tari occidentale care aveau nevoie sa polueze ceva mai mult. nu stiu exact cum sa explic asta acum, dar sigur ati auzit si stiti despre ce e vorba
eu vad treaba cam asa: probabil la nivelul intregului continent s-a stabilit un indice maxim de poluare si s-a impartit cumva la tarile existente. tarile puternic industrializate din vest s-au apropiat destul de mult de indicele ce le fusese alocat si atunci s-au gandit sa "cumpere" din drepturile altor tari, ca romania (a carei industrie e superba, dar lipseste cu desavarsire...), asa incat, la nivel global, poluarea sa nu depaseasca limita stabilita. adica de ce sa se renunte la normele de poluare euro 3, 4, etc in favoarea cetatenilor care ar fi putut sa-si cumpere masini sh care nu indeplinesc aceste norme si sa polueze in limita alocata, cand aceste drepturi pot fi "vandute" pe bani care nu vor trebui justificati in fata populatiei....
mda.... am deviat cam mult, dar ati prins ideea: traim intr-o tara de rahat, si eu, unul, nu vad iesirea din aceasta situatie cel putin 2 generatii de acum incolo
numai bine
PS
de unde povestile cu plantatiile de trestie de zahar si sclavi, Arise? coboara un pic din noul tau C4 in locurile in care lucreaza cel putin 50% din populatia apta de munca din tara asta si ai sa-ti dai seama
PS1
se vede clar ca articolul din link-ul de mai sus sustine opinia APIA

si cred ca, din pacate, n-o sa fie nici o sfaraiala din 2007 incolo cu privire la piata auto sh, pt ca o sa aiba grija apia si altii ca ei sa puna piedici importurilor de auto sh. dealtfel, deja au inceput sa faca demersuri in aceasta directie...
cum au reusit acum ceva timp sa impuna normele euro la importuri, la fel vor reusi sa impuna oarece reglementari restrictive pt noi si avantajoase pt ei...
acum ceva timp, romania a "vandut" din drepturile ei de atmosfera nepoluata unor tari occidentale care aveau nevoie sa polueze ceva mai mult. nu stiu exact cum sa explic asta acum, dar sigur ati auzit si stiti despre ce e vorba
eu vad treaba cam asa: probabil la nivelul intregului continent s-a stabilit un indice maxim de poluare si s-a impartit cumva la tarile existente. tarile puternic industrializate din vest s-au apropiat destul de mult de indicele ce le fusese alocat si atunci s-au gandit sa "cumpere" din drepturile altor tari, ca romania (a carei industrie e superba, dar lipseste cu desavarsire...), asa incat, la nivel global, poluarea sa nu depaseasca limita stabilita. adica de ce sa se renunte la normele de poluare euro 3, 4, etc in favoarea cetatenilor care ar fi putut sa-si cumpere masini sh care nu indeplinesc aceste norme si sa polueze in limita alocata, cand aceste drepturi pot fi "vandute" pe bani care nu vor trebui justificati in fata populatiei....
mda.... am deviat cam mult, dar ati prins ideea: traim intr-o tara de rahat, si eu, unul, nu vad iesirea din aceasta situatie cel putin 2 generatii de acum incolo
numai bine
PS
de unde povestile cu plantatiile de trestie de zahar si sclavi, Arise? coboara un pic din noul tau C4 in locurile in care lucreaza cel putin 50% din populatia apta de munca din tara asta si ai sa-ti dai seama
PS1
se vede clar ca articolul din link-ul de mai sus sustine opinia APIA
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
Situatia din Polonia nu este de invidiat ! Ce ma ingrijoreaza este faptul ca faptul ca se iau decizii ,referitor la importurile SH, in functie de interesele politicienilor. O cerstere o concurentei intre importatorii de masini noi ar fi binevenita . Consider ca serviciile post-vanzare, a importatorilor , sunt modeste chiar sub limita bunului simt .Cu o crestere a importurilor de auto sh se poate reglementa calitatea serviciilor post-vanzare a importatorilor de masini noi !
In cazul cresterii importurilor de auto SH poate apare scaderea sigurantei circulatiei .Se vor importa modele mai vechi de 10 ani cu costuri de intretinere spectaculoase , datorita unei lipse de cultura auto:
http://www.turatii.ro/index.php?func=articol&domeniu=Pit-Stop&articol=277.
In cazul cresterii importurilor de auto SH poate apare scaderea sigurantei circulatiei .Se vor importa modele mai vechi de 10 ani cu costuri de intretinere spectaculoase , datorita unei lipse de cultura auto:
http://www.turatii.ro/index.php?func=articol&domeniu=Pit-Stop&articol=277.
@m.s. Pai la ce ai scris tu m-am referit... Numai ca nu putem vorbi momentat de concurenta pe piata auto SH pentru ca este ca si inexistenta in acest moment.
@pava Mi-a placut articolul si sunt in totalitate de accord cu el. Am vazut un reportaj TV care spunea ca romanii sunt fuduli ,cumpara NUMAI masini, si in nici un caz nu ar cumpara un scuter sau o motocicleta. In Vest, cultura asta "automobilistica" face sa existe si o piata pentru 2 roti.
Se pare ca si la noi se vand totusi motociclete, dar majoritatea se cheama Suzuki Hayabusa sau Kawasaki Ninja.
Deci suntem sclavi fuduli si snobi!
Cat despre masinile SH, plec de la servici cu masina si intru pe unele stradute pe care uneori ma intreb cum dracu mai ies eu de acolo. Cel mai rau ma deranjeaza cand vad cate o masina pusa total aiurea care stranguleaza circulatia pe straduta aceea. Si intotdeaua, acea masina este una veche, nu este una de generatie noua. Sunt convins ca daca ar fi de generatie nou, posesorul ei nu si-ar parca masina acolo, pentru a nu ii fi lovita. Spun asta ca si eu EXACT asa as face. Daca as avea o masina noua, mi s-ar rupe inima sa o parchez aiurea, dar daca as avea una veche as lasa-o pe unde mi s-ar nazari.
@pava Mi-a placut articolul si sunt in totalitate de accord cu el. Am vazut un reportaj TV care spunea ca romanii sunt fuduli ,cumpara NUMAI masini, si in nici un caz nu ar cumpara un scuter sau o motocicleta. In Vest, cultura asta "automobilistica" face sa existe si o piata pentru 2 roti.
Se pare ca si la noi se vand totusi motociclete, dar majoritatea se cheama Suzuki Hayabusa sau Kawasaki Ninja.

Deci suntem sclavi fuduli si snobi!
Cat despre masinile SH, plec de la servici cu masina si intru pe unele stradute pe care uneori ma intreb cum dracu mai ies eu de acolo. Cel mai rau ma deranjeaza cand vad cate o masina pusa total aiurea care stranguleaza circulatia pe straduta aceea. Si intotdeaua, acea masina este una veche, nu este una de generatie noua. Sunt convins ca daca ar fi de generatie nou, posesorul ei nu si-ar parca masina acolo, pentru a nu ii fi lovita. Spun asta ca si eu EXACT asa as face. Daca as avea o masina noua, mi s-ar rupe inima sa o parchez aiurea, dar daca as avea una veche as lasa-o pe unde mi s-ar nazari.

La multi romani masina este un simbol al realizarii pe plan profesional, este un etalon/indicator social.
Nu cred ca romanul cumpara o masina cu multi CP si full options pentru ca ar avea nevoie de toate astea, ci pentru a isi arata "voalat" puterea financiara de care dispune. Chestia asta a devenit un fel de trend. Pe vremuri era expresia: "Haina face pe om", acum cred ca este: "Masina face pe om".
Acum fiecare isi cumpara o masina pentru ca si vecinul are una. Si fiecare vrea o masina mai scumpa decat vecinul, nu neaparat adecvata cerintelor proprii. Ce ma amuza este ca treaba asta cu "masina potrivita" a devenit un fel de scuza pentru unii, pentru a se apara de cei cu masini scumpe: "Am cumparat masina asta pentru ca este mai potrivita pentru ce imi trebuie mie." sau "Mi-am luat masina asta, pentru ca mai mult nu imi trebuie."
Afirmatiile de mai sus, desi ar trbuie sa fie realitatea si sa reflecte adevarul si un punct de vedere obiectiv, de multe ori sunt, din pacate, doar o scuza a incapacitatii financiare.
Din punctul meu de vedere, care de data aceasta este strict personal, nu cred ca sporirea parcului auto romanesc cu masini SH m-ar avantaja in vre-un fel. Spun asta pentru ca sporirea cu masini SH ar fi mult mai mare decat cu masini noi. Eu o sa am doar mai multe masini in calea mea.
Revenind la relatia Patron-Angajat aka pentru unii Exploatator-Sclav, in regimul comunist, nu stiu cati visau la Passaturi, Avanturi sau Cayenne. Cred ca multi visau cu zambetul pe buze doar Dacia sau biciclete Pegas. Si erau fericiti cu visele lor. Zic eu.
Dupa aia unii au vrut si alte vise, asa ca s-au gandit sa o puna de revolutie. "Raul" a fost facut, conducerea a fost schimbata, si s-a pus intrebarea "Ce dracu facem in continuare?".
Imi este greu sa inteleg modul in care au evoluat lucrurile, pe scurt insa, este cert ca unii "s-au descurcat" iar altii au uitat sa ia "startul" fiind inca buimaciti de efectul si mentalitatea comunista. Acum unii viseaza mai frumos decat inainte, si ceilalti au cosmaruri.
Asta este Romania, fiecare s-a descurcat cum a putut. Unii au inteles ca a fi patron inseamna un risc si au fost dispusi sa si-l asume. Altii nu au inteles, si au considerat ca e bine sa ramana asa cum au fost, adica angajati. Si in unele cazuri, relatia Patron-Angajat a devenit pentru unii Exploatator-Sclav.
Nu cred ca romanul cumpara o masina cu multi CP si full options pentru ca ar avea nevoie de toate astea, ci pentru a isi arata "voalat" puterea financiara de care dispune. Chestia asta a devenit un fel de trend. Pe vremuri era expresia: "Haina face pe om", acum cred ca este: "Masina face pe om".
Acum fiecare isi cumpara o masina pentru ca si vecinul are una. Si fiecare vrea o masina mai scumpa decat vecinul, nu neaparat adecvata cerintelor proprii. Ce ma amuza este ca treaba asta cu "masina potrivita" a devenit un fel de scuza pentru unii, pentru a se apara de cei cu masini scumpe: "Am cumparat masina asta pentru ca este mai potrivita pentru ce imi trebuie mie." sau "Mi-am luat masina asta, pentru ca mai mult nu imi trebuie."
Afirmatiile de mai sus, desi ar trbuie sa fie realitatea si sa reflecte adevarul si un punct de vedere obiectiv, de multe ori sunt, din pacate, doar o scuza a incapacitatii financiare.

Din punctul meu de vedere, care de data aceasta este strict personal, nu cred ca sporirea parcului auto romanesc cu masini SH m-ar avantaja in vre-un fel. Spun asta pentru ca sporirea cu masini SH ar fi mult mai mare decat cu masini noi. Eu o sa am doar mai multe masini in calea mea.
Revenind la relatia Patron-Angajat aka pentru unii Exploatator-Sclav, in regimul comunist, nu stiu cati visau la Passaturi, Avanturi sau Cayenne. Cred ca multi visau cu zambetul pe buze doar Dacia sau biciclete Pegas. Si erau fericiti cu visele lor. Zic eu.
Dupa aia unii au vrut si alte vise, asa ca s-au gandit sa o puna de revolutie. "Raul" a fost facut, conducerea a fost schimbata, si s-a pus intrebarea "Ce dracu facem in continuare?".
Imi este greu sa inteleg modul in care au evoluat lucrurile, pe scurt insa, este cert ca unii "s-au descurcat" iar altii au uitat sa ia "startul" fiind inca buimaciti de efectul si mentalitatea comunista. Acum unii viseaza mai frumos decat inainte, si ceilalti au cosmaruri.
Asta este Romania, fiecare s-a descurcat cum a putut. Unii au inteles ca a fi patron inseamna un risc si au fost dispusi sa si-l asume. Altii nu au inteles, si au considerat ca e bine sa ramana asa cum au fost, adica angajati. Si in unele cazuri, relatia Patron-Angajat a devenit pentru unii Exploatator-Sclav.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11816
Cel mai nou membru Jamesitats