diesel vs. benzina
Moderator: Echipa Tehnica
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
putem continua si aici, nu ma deranjaza.
dane, daca gasesc o xantie hdi ieftina o iau si o convertesc pe asta a mea. 2.1 am gasit una foarte misto, dar nu ma duc taman pana in italia dupa ea, nici sa ma rogi. 1.9 nu vreau, am gasit destule. nu merita sa o dau pe asta si sa mai iau inca una. hai sa iti mai spun un secret: x1 este MULT mai bine lucrata decat x2. apropo, e.miron, am vazut si eu ca la x2 se aude zgomotul de rulare, dar sa stii ca la x1 nu exista asa ceva. x1 este mult mai temeinic lucrata, insonorizata, etc. daca are cineva ambele modele ca sa compare, va dau doar 2 exemple banale de involutie: la s1, partea din fata a capitonajului de la usa este imbracata in vinilin misto, iar la x2 este din plastic banal; la x1, in portbagaj, panoplia aia se sprijina pe cele 2 laterale de plastic negru, care au deasupra lipita o mocheta ca sa nu scartzaie, etc. la x2 nu mai exista asa ceva. adica... sa fim seriosi, halal economie!
dane, daca gasesc o xantie hdi ieftina o iau si o convertesc pe asta a mea. 2.1 am gasit una foarte misto, dar nu ma duc taman pana in italia dupa ea, nici sa ma rogi. 1.9 nu vreau, am gasit destule. nu merita sa o dau pe asta si sa mai iau inca una. hai sa iti mai spun un secret: x1 este MULT mai bine lucrata decat x2. apropo, e.miron, am vazut si eu ca la x2 se aude zgomotul de rulare, dar sa stii ca la x1 nu exista asa ceva. x1 este mult mai temeinic lucrata, insonorizata, etc. daca are cineva ambele modele ca sa compare, va dau doar 2 exemple banale de involutie: la s1, partea din fata a capitonajului de la usa este imbracata in vinilin misto, iar la x2 este din plastic banal; la x1, in portbagaj, panoplia aia se sprijina pe cele 2 laterale de plastic negru, care au deasupra lipita o mocheta ca sa nu scartzaie, etc. la x2 nu mai exista asa ceva. adica... sa fim seriosi, halal economie!
MARIAN - Nu am mers cu Xantia Diesel...doar am auzit cateva de afara...de pe trotuar...In schimb am mers cu destule masini moderne de alte marci...(Renault...Skoda...VW Passat...Audi A6,,,A8...Ford Mondeo ...Nissan X-Trail...Toyota Landcruiser...etc...) si mi-am putut face o parere destul de solida despre Diesel...........Stiu ca HDI-ul este foarte linistit si tureaza f. bine pt. un Diesel (exact cum a spus dj01fad...)...Nu e tractor din categoria VW Passat 1,9 TDI...dar tot face zgomot, ori ce i-ai face...Tot smuceste cand dai drumul la ambreiaj (din cauza cuplului enorm la ture joase...) si care oboseste pasagerii...
In plus chiar HDI fiind...Pe la 4.000...4.000 ture, se cam termina acceleratia...Unde mai e placerea de a auzi un motor turat la 6000....7000 ture ?!?
Benzinarele functioneaza altfel...Mai lin...Pleaca cursiv, fara sa smuceasca pasagerii din masina...Nu vibreaza...Nu bazaie...Ai o plaja mult mai mare in care poti sa te joci cu motorul...E cu totul altceva !!! Sigur...Depinde ce vrei...
...Cum as putea sa-mi doresc eu un Diesel, cand in masina mea nu se aude motorul nici la turatii de 3000...4000 ture...Mi se intampla des sa uit sa trec din treapta 3 in 4, pt. ca motorul nu se aude (daca am geamurile inchise) si doar cand imi arunc ochii pe bord observ ca motorul e prea turat...Zici ca e electrica...
Nu!!! Chiar nu mi-as lua Diesel !!!...Dar e doar parerea mea si sper sa nu deranjeze !!!
e.miron -
...Asa este!...Am mirosul f. dezvoltat...Disting orice fel de miros si orice tenta ar avea el...De fiecare data cand m-am suit intr-o masina Diesel, nu exista sa nu miroasa macar putin a Diesel...Mirosul intra in tapiserie si oricate odorizante ai pune in masina, nu faci decat sa amesteci mirosurile...
...Probabil ca daca mergi mai mult timp, te acomodezi cu mirosul si nu il mai sesizezi sau nu te mai deranjeaza...
O singura masina Diesel, nu mirosea in interior a motorina...BMW-ul X5 3,0L ...Nici nu zici ca e Diesel...In masina aia mirosea a piele pt. ca avea tapiserie din piele...
...Dar in rest nu a existat masina in care m-am suit, sa nu miroasa macar putin in interior a Diesel...E imposibil sa nu uiti o carpa...o laveta dupa ce ai alimentat...o palnie in portbagaj...etc...
Pana si cand alimentezi la PECO, este manjita pompa in majoritatea cazurilor si te murdaresti pe maini...Iti miros mainile dupa aceea...Iar daca reusesti sa eviti toate acestea, este imposibil sa nu o lasi cu motorul pornit pe loc si sa iesi sau sa intri in/din masina si sa nu-ti intre gaze in cabina...Identic si la manevrele in parcare...
...Da! Perfect! Ca masina de facut naveta, e mai economic un Diesel...Dar atunci nu-ti cumperi o masina de 1,2...1,4 tone...Cumperi una mica de 700 kg cu motor 1,3...Sau un Tico care consuma sub 5 L benzina in oras si are piesele ieftine de nu-ti vine sa crezi...
Eu nu mi-am luat masina sa fac naveta cu ea...Am cumparat o masina de familie, cat mai comfortabila (la banii pe care i-am avut eu...) iar cand am nevoie de ea, bag benzina si asta e...
...Asa...la drum nici Xantia 1,8 benzina nu consuma mult (mai ales ca benzina e putin mai ieftina decat motorina...)...1,8-8v consuma 7,2/100 iar 1,8-16v sub 7 (6,5...6,8...)....Deci nu la o plimbare la munte e problema !!!...Ci in oras...
.......................................
Dar discutia asta are niste premize gresite...Xantia benzina, nu consuma atat de mult, in conditii normale...Problema e o defectiune, pe care noi inca nu am identificat-o cu precizie...Se pare ca e vorba de injectoare murdare...Asta pt. ca nimeni nu face aceasta operatie...probabil...de cand iese masina pe poarta fabricii...Si cu combustibilii si aerul de la noi...totul e explicabil...
Xantia 1,8 - 8...16v nu consuma 12...13...15L/100 in oras...daca este OK tehnic...Probabil ca consuma undeva in jurul a 10 L...Ori in cazul asta se schimba datele problemei...
A mea, pe timpul verii (cu un mers retinut) chiar si cu injectoarele murdare a consumat in jur de 10L...Daca am alimentat 3,66L (20 RON) pe timpul verii pot miza pe 35 Km...Deci putin peste 10...Problema e acum...iarna..
Probabil cu injectoarele curatzate, consumul o sa mai scada...Mi-e greu sa cred ca o masina cu motor mai mare pe carburator dublu, mai batrana (BX-ul 1,9 TRS) putea consuma sub 10 L in oras vara...Si asta, mai noua, cu motor mai mic, pe injectie, consuma mai mult...Sigur e o problema undeva !!! Nu am avut eu bani sa ma ocup de ea, dar sigur se poate rezolva...
THUNDER77 spunea ca a obtinut si consumuri sub 10L/100 chiar si iarna, daca nu trage de ea...Se pare ca 1,8-16v e mai economica...
.......................................
Nu santem pe langa subiect, pt. ca discutia a plecat de la faptul ca dj01fad spunea ca ar vrea sa schimbe motorul de pe masina lui, cu unul Diesel...Si de acolo au pornit "sfaturile"...
...daca merita sau nu...
Eu unul nu as face treaba asta, pt. ca as vrea ca masina sa ramana exact cum a fost din fabrica...In plus e mult de munca si nu stiu daca merita, la cat mai valoreaza o Xantia...
........................................
Zgomotul de cauciucuri pe asfalt apare cand montezi pe masina niste cauciucuri / roti prea late...A mea nu face zgomot cu cauciucurile standard 175/70 R14...Dar cu 195/55 R 15 face zgomot...
...De multe ori acest zgomot este si in functie de modelul / marca anvelopelor...Am patzit pe BX faza asta cu niste Dunlop SP-01 noi (dar mai late)....Din momentul in care am montat acele cauciucuri, a inceput sa ss-ie...sa fashaie...in tot felul, in functie de asfalt...
In plus chiar HDI fiind...Pe la 4.000...4.000 ture, se cam termina acceleratia...Unde mai e placerea de a auzi un motor turat la 6000....7000 ture ?!?
Benzinarele functioneaza altfel...Mai lin...Pleaca cursiv, fara sa smuceasca pasagerii din masina...Nu vibreaza...Nu bazaie...Ai o plaja mult mai mare in care poti sa te joci cu motorul...E cu totul altceva !!! Sigur...Depinde ce vrei...
...Cum as putea sa-mi doresc eu un Diesel, cand in masina mea nu se aude motorul nici la turatii de 3000...4000 ture...Mi se intampla des sa uit sa trec din treapta 3 in 4, pt. ca motorul nu se aude (daca am geamurile inchise) si doar cand imi arunc ochii pe bord observ ca motorul e prea turat...Zici ca e electrica...

Nu!!! Chiar nu mi-as lua Diesel !!!...Dar e doar parerea mea si sper sa nu deranjeze !!!
e.miron -

...Probabil ca daca mergi mai mult timp, te acomodezi cu mirosul si nu il mai sesizezi sau nu te mai deranjeaza...
O singura masina Diesel, nu mirosea in interior a motorina...BMW-ul X5 3,0L ...Nici nu zici ca e Diesel...In masina aia mirosea a piele pt. ca avea tapiserie din piele...
...Dar in rest nu a existat masina in care m-am suit, sa nu miroasa macar putin in interior a Diesel...E imposibil sa nu uiti o carpa...o laveta dupa ce ai alimentat...o palnie in portbagaj...etc...
Pana si cand alimentezi la PECO, este manjita pompa in majoritatea cazurilor si te murdaresti pe maini...Iti miros mainile dupa aceea...Iar daca reusesti sa eviti toate acestea, este imposibil sa nu o lasi cu motorul pornit pe loc si sa iesi sau sa intri in/din masina si sa nu-ti intre gaze in cabina...Identic si la manevrele in parcare...
...Da! Perfect! Ca masina de facut naveta, e mai economic un Diesel...Dar atunci nu-ti cumperi o masina de 1,2...1,4 tone...Cumperi una mica de 700 kg cu motor 1,3...Sau un Tico care consuma sub 5 L benzina in oras si are piesele ieftine de nu-ti vine sa crezi...
Eu nu mi-am luat masina sa fac naveta cu ea...Am cumparat o masina de familie, cat mai comfortabila (la banii pe care i-am avut eu...) iar cand am nevoie de ea, bag benzina si asta e...
...Asa...la drum nici Xantia 1,8 benzina nu consuma mult (mai ales ca benzina e putin mai ieftina decat motorina...)...1,8-8v consuma 7,2/100 iar 1,8-16v sub 7 (6,5...6,8...)....Deci nu la o plimbare la munte e problema !!!...Ci in oras...
.......................................
Dar discutia asta are niste premize gresite...Xantia benzina, nu consuma atat de mult, in conditii normale...Problema e o defectiune, pe care noi inca nu am identificat-o cu precizie...Se pare ca e vorba de injectoare murdare...Asta pt. ca nimeni nu face aceasta operatie...probabil...de cand iese masina pe poarta fabricii...Si cu combustibilii si aerul de la noi...totul e explicabil...
Xantia 1,8 - 8...16v nu consuma 12...13...15L/100 in oras...daca este OK tehnic...Probabil ca consuma undeva in jurul a 10 L...Ori in cazul asta se schimba datele problemei...
A mea, pe timpul verii (cu un mers retinut) chiar si cu injectoarele murdare a consumat in jur de 10L...Daca am alimentat 3,66L (20 RON) pe timpul verii pot miza pe 35 Km...Deci putin peste 10...Problema e acum...iarna..
Probabil cu injectoarele curatzate, consumul o sa mai scada...Mi-e greu sa cred ca o masina cu motor mai mare pe carburator dublu, mai batrana (BX-ul 1,9 TRS) putea consuma sub 10 L in oras vara...Si asta, mai noua, cu motor mai mic, pe injectie, consuma mai mult...Sigur e o problema undeva !!! Nu am avut eu bani sa ma ocup de ea, dar sigur se poate rezolva...
THUNDER77 spunea ca a obtinut si consumuri sub 10L/100 chiar si iarna, daca nu trage de ea...Se pare ca 1,8-16v e mai economica...
.......................................
Nu santem pe langa subiect, pt. ca discutia a plecat de la faptul ca dj01fad spunea ca ar vrea sa schimbe motorul de pe masina lui, cu unul Diesel...Si de acolo au pornit "sfaturile"...

Eu unul nu as face treaba asta, pt. ca as vrea ca masina sa ramana exact cum a fost din fabrica...In plus e mult de munca si nu stiu daca merita, la cat mai valoreaza o Xantia...
........................................
Zgomotul de cauciucuri pe asfalt apare cand montezi pe masina niste cauciucuri / roti prea late...A mea nu face zgomot cu cauciucurile standard 175/70 R14...Dar cu 195/55 R 15 face zgomot...
...De multe ori acest zgomot este si in functie de modelul / marca anvelopelor...Am patzit pe BX faza asta cu niste Dunlop SP-01 noi (dar mai late)....Din momentul in care am montat acele cauciucuri, a inceput sa ss-ie...sa fashaie...in tot felul, in functie de asfalt...
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Tico sub 5 litri in oras, nu prea cred pt ca matizul e tico recarosat si in bucuresti sub 10 nu prea ia. Am 2 exemple de masini Matiz noi noute , precum si Chevrolet Aveo bombita care sub 8-9 nu prea stie sa scada. Chestia cu motorul mic pentru consum scazut e teapa, pentru ca trebuie sa ne gandim ce sarcina trebuie sa sustina acel motor. Un motor mic va lucra in permanenta in plafonul superior de sarcina, sa spunem peste 60%, si acolo nu e consum mic, ba chiar mare, intrebati pe aici posesorii de C1. Un motor puternic pe de alta parte, la sarcini normale sa zicem, mers linistit, lucreaza sub jumatate din plafonul de sarcina si practic ''da din cand in cand cate o tura sa mentina viteza'' si de aceea are consum scazut.
Dovada o am in manualul masinii, unde scrie negru pe alb consum HDI 110 5,5litri , si consum HDI 90 5,7 litri. 110 are intercooler, 90 nu are. dar au aceeasi cilindree.
Fara intercooler
hdi 90
-aerul e comprimat de turbo, si ca urmare ii creste temperatura.
-la intrarea in camera de ardere, aerul cald se dilata pt ca are loc, si drept urmare lasa mai putin loc pentru combustibil ( egal motorina sau benzina)
-o cantitate mai mica de combustibil are ca efect o explozie de energie mai scazuta, rezultand un lucru mecanic per piston mai scazut.
-motorul lucreaza in sarcina superioara si ca sa indeplineasca cerintele soferului manifestate prin apasarea pedalei compenseaza prin mai multe revolutii,/cresterea cantitatii de combustibil injectat per ciclu, drept urmare rezultand un consum sporit pentru a face acelasi lucru.
Ce face intercoolerul :
hdi 110
-aerul din turbo trece mai intai prin intercooler sau racitor/radiator intermediar, unde se raceste si isi scade volumul.( doar volumul, masa e aceeasi )
-volum mai mic de aer in camera de ardere inseamna un spatiu mai mare pentru combustibil, rezultand o ardere mai completa adica folosirea mai eficienta a combustibilului.
-rezulta un lucru mecanic superior per piston , motorul nu lucreaza in forta si obtine rezultatul dorit cu numar minim de revolutii, efect direct asupra consumului.
Deci paradoxal, mai mult combustibil in camera de ardere rezulta un consum final mai scazut.
De cand am conectat mufa OBD la CarPC-ul din masina, am constant in vedere sarcina motorului si va spun ca lucreaza cat se poate de relaxat. Doar cu pedala la fund in acceleratie extrema trece de 90% sarcina motorului, in rest sta bine sub 50%
Si inca ceva. In masina mea NU MIROASE DIESEL. Pompele nu sunt manjite si chiar daca ar fi, la orice pompa ai langa manusi de plastic de unica folosinta gratis. Motorina moderna nu miroase ca odinioara. Eu m-am stropit pe mana pentru ca nu am fost atent si a dat pe afara un pic , m-am sters de pantaloni si gata. Nu miroase si gata.
Se poate face o proba, mergi la peco si miroase o pompa diesel. Mirosul este de la foarte slab la insesizabil.
Spal masina la interior absolut peste tort, tapiterie, tavan mochete usi bord etc, imi place s-o am curata. Dar doar praf iese pe carpe. Cand lucram ca zugrav mai gaseai pete de var. Dar motorina niciodata.
Nici macar carpele cu care sterg praful in compartimentul motor nu miros a motorina pentru ca nu are ce cauta motorina in exteriorul motorului. Portbagaj idem.
Gazele de esapament emise de hdi nu au nici o leg cu saviemurile. Stai bine mersi in spatele masinii cu motorul pornit si nimic, mirosul este insesizabil. De oricate ori am facut revizia tehnica, la acea acceleratie brusca pe care o fac aia, eu stau afara si ma uit, fumul iese fix de aceeasi culoare ca si fara acceleratie, iar calculatorul zambeste si se face verde.... ALL OK.
Tu ai ce ai cu dieselul eu am ce am cu pielea, nu suport mirosul de piele in masina. O masina incinsa vara la peste 50 grade si cu miros de piele e cel mai sigur mod de a ma face sa merg pe jos
Si intradevar daca mai pui mirosul de motorina peste piele ai combinatia ideala pentru dureri de cap.
Nu inteleg alta chestie aici pe forum, de ce se incapataneaza toti sa faca consum daca merg sa ia tigari. Pai numai daca ai prins doua semafoare in plus si se duce naibii artimetica. Consumul , mai ales cel mixt se face pe multi km si multi litri. Atunci poti face o medie adevarata. Eu cu fosta Dacie 1300 de prin '79 faceam la luna cam 3000 km, adunam bonurile de benzina la finalul lunii si asa faceam consumul. Nu m-a crezut nimeni cand intr-o luna am scos 6,6 litri. Iar constant era doar un pic peste 7. Erau zile cand eram incarcat si mergeam pe drum forestier si atunci probabil trecea de 10, dar adunate cu drumurile lungi dadea mult mai putin. Asta e un consum mixt adevarat, nu doua ture in jurul blocului.
Iar inca ceva, aici nu imi permit doua masini, una de naveta si alta de familie si asa ca am facut un compromis, dar masina imi intrece toate asteptarile, se comporta ireprosabil, consum ca si inexistent, tinuta de drum impecabila, multe masini mai ''vestite'' au ramas in urma pe autostrada, asa incat sunt f multumit.
Pneuri am cele din talon, 205/60/15.
Am observat o chestie interesanta la Xantia, cred ca cel care a proiectat-o l-a citit pe Creanga si al lui Danila Prepeleac, pentru ca fuge mai bine la deal ca la vale. La vale se duce bine, nimic de zis, dar la deal rupe asfaltul. Nu pot merge sub viteza a patra si mai rar sub 100/ora. Efectiv cere talpa. Cand mergem in grup mai multe masini, la urcare invariabil ajung primul, trebuie sa o stapanesc temeinic sa nu o dau de gard.Foarte multe marci de masini au avut surpriza ca un amarat de citroen vechi sa le faca sa se dea in lateral si pe urma dus am fost. Doar o data urcam o panta cu 130 si m-a depasit un Q7 de am crezut ca stau pe loc
. Nu stiu daca la toate e asa sau doar a mea e nebuna, dar e o senzatie teribila sa urci o panta dreapta si luuuuuuuuunga de cativa km iar masina in loc sa gafaie te baga un spatar si cere mai mult . Daca aveam 6 viteze era masina ideala.
Dovada o am in manualul masinii, unde scrie negru pe alb consum HDI 110 5,5litri , si consum HDI 90 5,7 litri. 110 are intercooler, 90 nu are. dar au aceeasi cilindree.
Fara intercooler
hdi 90
-aerul e comprimat de turbo, si ca urmare ii creste temperatura.
-la intrarea in camera de ardere, aerul cald se dilata pt ca are loc, si drept urmare lasa mai putin loc pentru combustibil ( egal motorina sau benzina)
-o cantitate mai mica de combustibil are ca efect o explozie de energie mai scazuta, rezultand un lucru mecanic per piston mai scazut.
-motorul lucreaza in sarcina superioara si ca sa indeplineasca cerintele soferului manifestate prin apasarea pedalei compenseaza prin mai multe revolutii,/cresterea cantitatii de combustibil injectat per ciclu, drept urmare rezultand un consum sporit pentru a face acelasi lucru.
Ce face intercoolerul :
hdi 110
-aerul din turbo trece mai intai prin intercooler sau racitor/radiator intermediar, unde se raceste si isi scade volumul.( doar volumul, masa e aceeasi )
-volum mai mic de aer in camera de ardere inseamna un spatiu mai mare pentru combustibil, rezultand o ardere mai completa adica folosirea mai eficienta a combustibilului.
-rezulta un lucru mecanic superior per piston , motorul nu lucreaza in forta si obtine rezultatul dorit cu numar minim de revolutii, efect direct asupra consumului.
Deci paradoxal, mai mult combustibil in camera de ardere rezulta un consum final mai scazut.
De cand am conectat mufa OBD la CarPC-ul din masina, am constant in vedere sarcina motorului si va spun ca lucreaza cat se poate de relaxat. Doar cu pedala la fund in acceleratie extrema trece de 90% sarcina motorului, in rest sta bine sub 50%
Si inca ceva. In masina mea NU MIROASE DIESEL. Pompele nu sunt manjite si chiar daca ar fi, la orice pompa ai langa manusi de plastic de unica folosinta gratis. Motorina moderna nu miroase ca odinioara. Eu m-am stropit pe mana pentru ca nu am fost atent si a dat pe afara un pic , m-am sters de pantaloni si gata. Nu miroase si gata.
Se poate face o proba, mergi la peco si miroase o pompa diesel. Mirosul este de la foarte slab la insesizabil.
Spal masina la interior absolut peste tort, tapiterie, tavan mochete usi bord etc, imi place s-o am curata. Dar doar praf iese pe carpe. Cand lucram ca zugrav mai gaseai pete de var. Dar motorina niciodata.
Nici macar carpele cu care sterg praful in compartimentul motor nu miros a motorina pentru ca nu are ce cauta motorina in exteriorul motorului. Portbagaj idem.
Gazele de esapament emise de hdi nu au nici o leg cu saviemurile. Stai bine mersi in spatele masinii cu motorul pornit si nimic, mirosul este insesizabil. De oricate ori am facut revizia tehnica, la acea acceleratie brusca pe care o fac aia, eu stau afara si ma uit, fumul iese fix de aceeasi culoare ca si fara acceleratie, iar calculatorul zambeste si se face verde.... ALL OK.
Tu ai ce ai cu dieselul eu am ce am cu pielea, nu suport mirosul de piele in masina. O masina incinsa vara la peste 50 grade si cu miros de piele e cel mai sigur mod de a ma face sa merg pe jos

Si intradevar daca mai pui mirosul de motorina peste piele ai combinatia ideala pentru dureri de cap.
Nu inteleg alta chestie aici pe forum, de ce se incapataneaza toti sa faca consum daca merg sa ia tigari. Pai numai daca ai prins doua semafoare in plus si se duce naibii artimetica. Consumul , mai ales cel mixt se face pe multi km si multi litri. Atunci poti face o medie adevarata. Eu cu fosta Dacie 1300 de prin '79 faceam la luna cam 3000 km, adunam bonurile de benzina la finalul lunii si asa faceam consumul. Nu m-a crezut nimeni cand intr-o luna am scos 6,6 litri. Iar constant era doar un pic peste 7. Erau zile cand eram incarcat si mergeam pe drum forestier si atunci probabil trecea de 10, dar adunate cu drumurile lungi dadea mult mai putin. Asta e un consum mixt adevarat, nu doua ture in jurul blocului.
Iar inca ceva, aici nu imi permit doua masini, una de naveta si alta de familie si asa ca am facut un compromis, dar masina imi intrece toate asteptarile, se comporta ireprosabil, consum ca si inexistent, tinuta de drum impecabila, multe masini mai ''vestite'' au ramas in urma pe autostrada, asa incat sunt f multumit.
Pneuri am cele din talon, 205/60/15.
Am observat o chestie interesanta la Xantia, cred ca cel care a proiectat-o l-a citit pe Creanga si al lui Danila Prepeleac, pentru ca fuge mai bine la deal ca la vale. La vale se duce bine, nimic de zis, dar la deal rupe asfaltul. Nu pot merge sub viteza a patra si mai rar sub 100/ora. Efectiv cere talpa. Cand mergem in grup mai multe masini, la urcare invariabil ajung primul, trebuie sa o stapanesc temeinic sa nu o dau de gard.Foarte multe marci de masini au avut surpriza ca un amarat de citroen vechi sa le faca sa se dea in lateral si pe urma dus am fost. Doar o data urcam o panta cu 130 si m-a depasit un Q7 de am crezut ca stau pe loc

Imi cer scuze ca ma bag si eu ca musca in lapte dar din discutiile astea nu vad sa se ajunga la ceva constructiv...sunt mult prea dezbatute, fanii benzina vor tine cu benzina si fanii diesel vor prefera dieselurile, fiecare isi va lauda jucaria asta e clar.
Povesti din astea ca un benzinar consuma 15-20 in oras si un diesel 5 se pot spune prin alte parti dar in nici un caz unui cunoscator, cand vorbim de motorizari similare.
Ca o masina IDENTICA cu motor pe benzina de putere si cilindree aproximativ egala va consuma cu 4 MAXIM 5% mai mult este una dar intre 3 si 4 ori ma indoiesc. In concluzie aia 5 euro se fac sub 10 si nu 15+ Mai ales ca ai dat un exemplu de mers in afara la drum lung unde nu prea se mai vede asa de mult diferenta intre cele 2.
Iau ca exemplu c4 1.6 si 1.6 hdi..amandoua 1.6 amandoua 110 cp...dieseul la un consum de bucuresti ia 6-7 si benzinarul 10-11, vorbesc aici de valori reale nu vise de prin cartile tehnice.
In alta ordine de idei dieseul in sine ca si carburant nu miroase mai rau decat benzina iar chestia cu manjitul pe maini sa fim seriosi o poti intalni oriunde, dar ai manusi de unica folosinta sau macar hartie cu care sa te poti sterge.
Ca majoritatea dieselurilor mai vechi se aud precum tractoarele este una insa au inceput sa faca si dieseluri mai silentioase, sa antifoneze masinile mai bine astfel incat diferenta de comfort nu prea mai exista.
Cuplul jos si instant eu nu pot sa il vad decat ca pe un + la diesel, ca intradevar nu se tureaza la peste 4000 ca un benzinar e una...dar si cand simti cum te baga instant in scaun de la 1600-1700 de ture parca iti pune un zambet pe buze, vorbim aici si de motoare placute la condus nu ascutitori de 1.4-1.6 care nu trag decat pe o plaja de 800 de ture si alea la modu jos in ture lag dupa care trag putin si se inmoaie imediat dupa aia.
Dieselurile miros ingrozitor cand sunt uzate filtrele de particule si pot sa zic ca nu suport sa merg in spatele unui diesel care miroase, iarna se simt din plin...cand oamenii le lasa la incalzit pe loc si infunda si mai bine filtru si catalizatoarele. Daca in schimb s-ar merge cum trebuie cu ele la turatii decente si nu ca bosorogii cred ca ar fi un pic altfel situatia si mai ales daca le-ar si schimba cand recomanda producatorul sau este cazul. Dar deh cand iei o masina sh diesel ca sa consume putin, nu iti mai vine si sa bagi alti bani in ea, mai ales intr-un catalizator sau filtru de particule care costa destul de mult.
Nu sunt fan diesel, ba chiar dimpotriva si eu prefer benzina dar nici nu pot sa ignor avantajul consumului....care mai ales intr-un oras aglomerat precum bucurestiul se simte.
Asadar, iti permiti ai o masina pe benzina, silentioasa fara vibratii, fara mirosuri dar platesti costul...sau induri horcaiala, vibratiile si mirosul si ai un ban in buzunar in plus. Pentru ca aici totusi vorbim de niste masini de generatie mai veche unde vreti sau nu fanii diesel trebuie sa recunoasteti ca diesel si comfort sunt cam paralele. Peste cativa ani daca vorbim de dieselurile de atunci s-ar putea sa nu mai avem ce discuta decat de piticul fiecaruia pentru ca avantajul se duce din ce in ce mai mult catre motoarele diesel...din pacate.
P.S. Tico si matiz nu au nici o legatura. Unu e pe injectie si altu pe carburatie. Matizul intradevar consuma in jur de 9 in oras pe cand tico ia cam 6.
Povesti din astea ca un benzinar consuma 15-20 in oras si un diesel 5 se pot spune prin alte parti dar in nici un caz unui cunoscator, cand vorbim de motorizari similare.
Ca o masina IDENTICA cu motor pe benzina de putere si cilindree aproximativ egala va consuma cu 4 MAXIM 5% mai mult este una dar intre 3 si 4 ori ma indoiesc. In concluzie aia 5 euro se fac sub 10 si nu 15+ Mai ales ca ai dat un exemplu de mers in afara la drum lung unde nu prea se mai vede asa de mult diferenta intre cele 2.
Iau ca exemplu c4 1.6 si 1.6 hdi..amandoua 1.6 amandoua 110 cp...dieseul la un consum de bucuresti ia 6-7 si benzinarul 10-11, vorbesc aici de valori reale nu vise de prin cartile tehnice.
In alta ordine de idei dieseul in sine ca si carburant nu miroase mai rau decat benzina iar chestia cu manjitul pe maini sa fim seriosi o poti intalni oriunde, dar ai manusi de unica folosinta sau macar hartie cu care sa te poti sterge.
Ca majoritatea dieselurilor mai vechi se aud precum tractoarele este una insa au inceput sa faca si dieseluri mai silentioase, sa antifoneze masinile mai bine astfel incat diferenta de comfort nu prea mai exista.
Cuplul jos si instant eu nu pot sa il vad decat ca pe un + la diesel, ca intradevar nu se tureaza la peste 4000 ca un benzinar e una...dar si cand simti cum te baga instant in scaun de la 1600-1700 de ture parca iti pune un zambet pe buze, vorbim aici si de motoare placute la condus nu ascutitori de 1.4-1.6 care nu trag decat pe o plaja de 800 de ture si alea la modu jos in ture lag dupa care trag putin si se inmoaie imediat dupa aia.
Dieselurile miros ingrozitor cand sunt uzate filtrele de particule si pot sa zic ca nu suport sa merg in spatele unui diesel care miroase, iarna se simt din plin...cand oamenii le lasa la incalzit pe loc si infunda si mai bine filtru si catalizatoarele. Daca in schimb s-ar merge cum trebuie cu ele la turatii decente si nu ca bosorogii cred ca ar fi un pic altfel situatia si mai ales daca le-ar si schimba cand recomanda producatorul sau este cazul. Dar deh cand iei o masina sh diesel ca sa consume putin, nu iti mai vine si sa bagi alti bani in ea, mai ales intr-un catalizator sau filtru de particule care costa destul de mult.
Nu sunt fan diesel, ba chiar dimpotriva si eu prefer benzina dar nici nu pot sa ignor avantajul consumului....care mai ales intr-un oras aglomerat precum bucurestiul se simte.
Asadar, iti permiti ai o masina pe benzina, silentioasa fara vibratii, fara mirosuri dar platesti costul...sau induri horcaiala, vibratiile si mirosul si ai un ban in buzunar in plus. Pentru ca aici totusi vorbim de niste masini de generatie mai veche unde vreti sau nu fanii diesel trebuie sa recunoasteti ca diesel si comfort sunt cam paralele. Peste cativa ani daca vorbim de dieselurile de atunci s-ar putea sa nu mai avem ce discuta decat de piticul fiecaruia pentru ca avantajul se duce din ce in ce mai mult catre motoarele diesel...din pacate.
P.S. Tico si matiz nu au nici o legatura. Unu e pe injectie si altu pe carburatie. Matizul intradevar consuma in jur de 9 in oras pe cand tico ia cam 6.
C4 By Loeb 2.0 180+ HP
Alpine 9855r , Genesis Profile 4 Ultra, Genesis Series III Stereo 60 , Genesis Audiophile A16.02 , Ground Zero GZRB25x, Standartplast soundproofing
Alpine 9855r , Genesis Profile 4 Ultra, Genesis Series III Stereo 60 , Genesis Audiophile A16.02 , Ground Zero GZRB25x, Standartplast soundproofing
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
si acum imi amintesc cum se trezea prietena de atunci (acum sotie) cand porneam bx-ul si nu aveam geam termopan la dormitor
Sau cand ma duceam la Mihai in spatele blocului si el foarte imperativ: Opreste motorul ca te aud toti vecinii. Ei, ce vremuri...
Eu nu sunt de nici o parte a combustibilului, dar strict pe partea financiara nu exista nici un beneficiu pentru diesel: consuma un pic mai putin dar costul initial e mai mare (si noua si 2nd hand) si reparatiile sunt mai scumpe. Eu ii inteleg totusi pe cei care toata viata au condus diesel si nu doresc sa mai conduca benzina sau pe cei care asociaza motoarele pe benzina cu dacia 1310 care nu mergea niciodata calumea.

Eu nu sunt de nici o parte a combustibilului, dar strict pe partea financiara nu exista nici un beneficiu pentru diesel: consuma un pic mai putin dar costul initial e mai mare (si noua si 2nd hand) si reparatiile sunt mai scumpe. Eu ii inteleg totusi pe cei care toata viata au condus diesel si nu doresc sa mai conduca benzina sau pe cei care asociaza motoarele pe benzina cu dacia 1310 care nu mergea niciodata calumea.
"If in doubt, flat out!"
Pana acum cativa ani eram benzinar convins! Adoram senzatia si sunetul pe la 6500 RPM! Treptat a inceput sa ma usture la buzunar bagam de 500 - 600 ron benzina pentru nevoile mele. Si uite asa am tercut la Diesel! Desi intre timp combustubilii s-au scumpit, in prezent, aceleasi nevoi - costul combustibilului lunar este de max 300 ron. Circul 90 % numai in oras. Este frumoasa senzatia cand sunt impins in scaun cand ma dau la ea, iar in afara depasirile sunt mult mai relaxate, dar recunosc ca daca as aveaun salariu mult mai mare/ combustibili mai ieftini, m-as plimba numai cu masina care sta pe dreapta ( Alfa Romeo 164 2.0 benzina 140 CP ) sau orice alt benzinar... DECI, as alege Diesel doar din considerente financiare. Faza cu reparatia la diesel mai scumpa e o prostie, si benzina si dieselul ustura la fel la buzunar daca se strica 

Zambeste! Maine poate fi mai rau.
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Exact ce spuneam mai devreme, imi place o discutie constructiva din care mai invatam cate ceva.
Eu nu incerc sa combat benzina sau sa sustin suprematia dieselului, fiecare are avantaje si dezavantaje. Toata lumea bate toba ca reparatiile la diesel sunt mai scumpe, si ce ieftin e la benzina, mai ca te plateste mecanicul sa-l lasi sa-ti repare masina. Dar de ce suntem pesimisti si vedem numai jumatatea goala a paharului. Motoarele diesel sunt muuuult mai robuste si mai rezistente la tavaleala decar pe benzina prin insasi principiul lor de functionare pe care l-am schitat un pic mai inainte. Decat sa duc masina in service de doua ori pe luna si sa platesc putin, o duc odata la 6 ani si platesc cat face. Sau pot sa o exploatez cu grija si nu o duc de loc. Si pana la urma cat poate sa coste si o reparatie la diesel?. Cazul clasic de curea rupta se lasa cu pistoane gaurite si supape indoite, daca reparatie depaseste suma X merg la dezmembrari si cu cateva sute de euro iau alt motor si gata. Sau investesc 300€ si schimb cureaua la timp si o mai duc o bucata buna.
Depinde de fiecare ce prefera sau ce isi poate permite sa cheltuiasca.. Pentru moment, hdi pentru mine e super ok, imi ofera tot ce vreau. Cand o sa-mi permit Ferrari o sa-mi iau si o sa public aici pe forum poze
.
O chestie pe care n-o inteleg este ca trebuie neaparat sa merg la 6000 ture sa simt ca merg cu masina. Daca as avea o masina complet silentioasa, sa sa mearga cu apa minerala si sa aiba 3 revolutii la fiecare 40 minute si sa pot merge macar cu 120 la ora as fi cel mai fericit om din lume. Eu mi-am luat masina din necesitate si o folosesc ca atare, si drept vorbind ma lasa complet rece numarul de ture si ma intereseaza mai mult sa ajung in locul catre care ma indrept, servici, magazin sau oriunde.
Poate pe un copil de 18 ani care deabia a luat permisul il inteleg ca vrea sa se compare cu masinile de F1. Eu am condus ceva vreme un Clio de la serviciu pe benzina care avea zona rosie de pe la 8000 de ture, in schimb trebuia sa merg cu aproape 7000 sa ajung la 120 pe autostrada si consuma peste 10 litri benzina. Dupa cateva luni l-a vandut seful ca il aducea la ruina cu benzina doar, fara sa mai vb de reparatii. Se auzea frumos, e adevarat, dar eu muream incet incet cand vedeam ca eram cu pedala la fund la 7500 ture ma depaseau camioanele pe autostrada.
Eu nu incerc sa combat benzina sau sa sustin suprematia dieselului, fiecare are avantaje si dezavantaje. Toata lumea bate toba ca reparatiile la diesel sunt mai scumpe, si ce ieftin e la benzina, mai ca te plateste mecanicul sa-l lasi sa-ti repare masina. Dar de ce suntem pesimisti si vedem numai jumatatea goala a paharului. Motoarele diesel sunt muuuult mai robuste si mai rezistente la tavaleala decar pe benzina prin insasi principiul lor de functionare pe care l-am schitat un pic mai inainte. Decat sa duc masina in service de doua ori pe luna si sa platesc putin, o duc odata la 6 ani si platesc cat face. Sau pot sa o exploatez cu grija si nu o duc de loc. Si pana la urma cat poate sa coste si o reparatie la diesel?. Cazul clasic de curea rupta se lasa cu pistoane gaurite si supape indoite, daca reparatie depaseste suma X merg la dezmembrari si cu cateva sute de euro iau alt motor si gata. Sau investesc 300€ si schimb cureaua la timp si o mai duc o bucata buna.
Depinde de fiecare ce prefera sau ce isi poate permite sa cheltuiasca.. Pentru moment, hdi pentru mine e super ok, imi ofera tot ce vreau. Cand o sa-mi permit Ferrari o sa-mi iau si o sa public aici pe forum poze

O chestie pe care n-o inteleg este ca trebuie neaparat sa merg la 6000 ture sa simt ca merg cu masina. Daca as avea o masina complet silentioasa, sa sa mearga cu apa minerala si sa aiba 3 revolutii la fiecare 40 minute si sa pot merge macar cu 120 la ora as fi cel mai fericit om din lume. Eu mi-am luat masina din necesitate si o folosesc ca atare, si drept vorbind ma lasa complet rece numarul de ture si ma intereseaza mai mult sa ajung in locul catre care ma indrept, servici, magazin sau oriunde.
Poate pe un copil de 18 ani care deabia a luat permisul il inteleg ca vrea sa se compare cu masinile de F1. Eu am condus ceva vreme un Clio de la serviciu pe benzina care avea zona rosie de pe la 8000 de ture, in schimb trebuia sa merg cu aproape 7000 sa ajung la 120 pe autostrada si consuma peste 10 litri benzina. Dupa cateva luni l-a vandut seful ca il aducea la ruina cu benzina doar, fara sa mai vb de reparatii. Se auzea frumos, e adevarat, dar eu muream incet incet cand vedeam ca eram cu pedala la fund la 7500 ture ma depaseau camioanele pe autostrada.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Clio de mai sus, cu ce benzina mergea? Cifra octanica 100? Ca altfel mai greu 8000 de ture. Tu compari motorul tau de 2.0 cu un clio de 1.2 poate, ceea ce nu e corect. Compara clio de 1.4 diesel (care e cel mai mic) cu 1.2 benzina si sa vedem pe care l-ai conduce zilnic. Eu cred ca pe cel benzinar pentru ca dieselul ala se comporta ciudat rau. Daca facem comparatia 1.4 diesel vs 1.4 benzina la clio, deja benzinarul ala e mult mai bun.
"If in doubt, flat out!"
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo