NOUA TAXÃ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Vin 15-Feb-2013 13:22

http://www.auto.ro/stiri/timbrul-de-med ... toare.html

Timbrul de mediu va fi aprobat saptamana viitoare

Proiectul privind timbrul de mediu propus de Ministerul Mediului a fost amanat pentru saptamana viitoare, a declarat premierul Victor Ponta. Viitoarea formula va fi fi avizata printr-o ordonanta de urgenta si nu printr-un proiect de lege.

Noua taxa auto, tradusa prin asa-numitul "timbru de mediu", va fi avizat de Guvern in sedinta de martea viitoare printr-o ordonanta de urgenta. Noua formula se va aplica imediat dupa publicarea in Monitorul Oficial.

„Timbrul de mediu a fost amanat pentru saptamana viitoare. Va mai ramane pe site inca o saptamana. Impactul bugetar este foarte mic, dar mesajul este foarte important. O sa avem prime pentru masinile poluante. Mai e o saptamana de dezbatere”, a declarat Victor Ponta.

Desi se afla inca in dezbatere, se pare ca noua formula va conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro, considerandu-se ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua mai putin.

Potrivit unei declaratii facute de ministrul Mediului, Rovana Plumb, va exista si o diferentiere intre cuantumul achitat pentru masinile cu motor pe benzina si cel pentru autovehiculele cu propulsoare diesel, acestea din urma fiind mai poluante.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 15-Feb-2013 14:09

numa bine.... la diesel nu ca e ceva mai mare, e aproape dubla :lol: si sa nu mai spun ca oricum e mai mare si la benzen cam cu 25% fata de ce anuntasera prima data!

cred ca iar se va umple tara de tigai euro 2 cu motor de 1000-1500 pe benzina de 60 de caluti si fara optiuni. si cica innoim parcul auto, nu?

sa traim bine! sa coducem bine! si... sa ne facem valiza... cu bine!

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mar 19-Feb-2013 21:00

http://www.auto.ro/stiri/timbrul-de-med ... uvern.html

Timbrul de mediu a fost avizat de Guvern

Noul timbru de mediu a primit avizul Guvernului. Dupa noua formula de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Totodata, noul bir va fi calculat diferit pentru masinile cu motoare pe benzina si cele cu motoare diesel.

Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va inlocui actuala taxa auto, au declarat pentru Mediafax surse oficiale. Noua formula de calcul conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de achitat va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua mai putin.

Noua taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi perceput timbrul de mediu. Noutatea este reprezentat de diferentierea ce urmeaza a fi realizata intre masinile cu propulsoare pe benzina si cele diesel.

Timbrul se va plati o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, dar nu si in cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj).

Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Eugen Chiriac
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
Localitate: Galati

Mesajde Eugen Chiriac » Mie 20-Feb-2013 10:53

dupa cum vad va fi foarte dificil sa mai cumparam sau sa ne vindem masina euro 3 sau euro 4...Ar fi frumos ca guvernantii sa-si inlocuiasca si ei limuzinele de serviciu cu masinile euro 1 si 2...asa vor da dovada de fair -play.Rusine guvernatilor ptr imensa palma ce ne-au dat-o...

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 20-Feb-2013 17:06

http://www.informatiiauto.ro/timbrul-de ... 11480.html

Timbrul de mediu 2013: noua taxĂŁ auto este cu 90% mai micĂŁ pentru cele mai poluante maÂşini


Timbrul de mediu, care va intra ĂŽn vigoare pe 15 martie, ĂŽnlocuind actuala taxĂŁ auto de poluare, vine cu o scĂŁdere cuprinsĂŁ ĂŽntre 60% Âşi 90% pentru maÂşinile non-Euro, Euro 1 Âşi Euro 2, conform formulei de calcul anunĂžate ieri. Vezi exemple de calcul.

Executivul a aprobat marÞi OrdonanÞa de UrgenÞã ce introduce timbrul de mediu. Ministrul Mediului a declarat cã timbrul de mediu se va calcula În funcÞie de emisiile de dioxid de carbon ale autoturismului ºi diferit, pentru maºinile pe benzinã ºi pentru cele pe motorinã.

Timbrul de mediu va fi calculat În principal În funcÞie de emisia de CO2, luatã În calcul În Întregime pentru timbru faÞã de 30% de legea În vigoare, Înscrisã În cartea de identitate a maºinii sau documentele de omologare.

Formula de calcul a noii taxe auto/timbru de mediu va duce la o creºtere cu circa 10% a sumelor de platã pentru maºinile Euro 3 ºi Euro 4. Conform noului timbru de mediu, cuantumul taxei va rãmâne la acelaºi nivel În cazul maºinilor Euro 5, În timp ce pentru maºinile Euro 6 ºi maºinile electrice nu va fi plãtitã nicio taxã de mediu.

"Cumpãrãtorul poate sã îºi aleagã orice tip de maºinã doreºte. Cu cât tehnologia utilizatã pentru maºina respectivã este mai veche, cu atât ºi taxa e mai mare. Pentru cã se presupune cã polueazã mai mult. Pe parcul naþional din România intrã foarte multe maºini cu tehnologii Euro 3 ºi Euro 4. Ceea ce am urmãrit noi prin introducerea acestui timbru de mediu este, în primul rând, sã înnoim parcul auto ºi, concomitent, sã putem sã reducem emisiile de dioxid de carbon. Maºinile Euro 3 ºi Euro 4 au un grad de poluare mai mare decât maºinile Euro 5. Este clar cã atât timp cât poluarea, ca ºi emisii, este mai mare pentru Euro 3 ºi Euro 4, ºi timbrul de mediu este mai mare. De ce preferã românii Euro 3 ºi Euro 4? Aici pot sã vã rãspundã cei care cumpãrã Euro 3 ºi Euro 4 sau cei care cumpãrã de obicei maºini rulate. Încercãm, prin introducerea acestui ecotichet, acordat acum pentru maºinile electrice, sã îi impulsionãm pe cetãþeni sã cumpere maºini care utilizeazã tehnologii curate. Am þinut cont ºi de puterea de cumpãrare a românilor. Sunt foarte mulþi care, în momentul de faþã, au aceste maºini vechi ºi pe care ar dori sã le vândã. Dacã am fi lãsat în aplicare aceastã taxã de 33.000 de euro pentru o maºinã veche de 13 ani, ar fi condus la un blocaj pe piaþa naþionalã ºi nimeni nu ar mai fi vândut maºina pentru cã nu ar fi avut cumpãrãtor la o taxã atât de mare. Pentru a evita blocajul pe piaþa naþionalã s-a þinut cont de componenta de mediu, dar ºi de realitatea din România", a mai spus Plumb.

Ministrul Mediului a subliniat cã în noua formulã de calcul a fost eliminatã taxarea pe cilindree:"Rugãmintea mea ar fi sã nu mai încercãm sã facem comparaþie între taxa actualã ºi timbrul de mediu. Am introdus cu totul ºi cu totul o altã formulã. În momentul de faþã, pentru cã încã este în vigoare o lege, se ia în calcul cilindreea ºi emisia doar în proporþie de 30%, noi am eliminat taxarea pe cilindree pentru cã noi, cei care deþinem autoturisme, mai plãtim o datã cilindreea cu impozitul anual. Nu era just sã plãtim de douã ori acelaºi lucru. De aceea ne-am îndreptat spre acest concept nou european".

Potrivit datelor puse la dispoziÞie presei, În cazul unui automobil Volkswagen Polo, cu motorizare de 1,422 cc , diesel, Euro 3, fabricat În 2001, timbrul de mediu va fi de 576 euro faÞã de actuala taxã auto care este 738 euro, iar pentru acelaºi automobil, fabricat În 2000, cu aceeaºi motorizare ºi nivel de poluare, dar pe benzinã, timbrul va fi de 425 euro faÞã de 368 euro taxa auto.

Pentru un autoturism Polo nou, Euro 5, cu motor de 1,2, timbrul de mediu pentru benzinĂŁ va fi de 60 euro, iar pentru motorinĂŁ de 36 euro.

Pentru un Ford Fiesta , fabricat din 2003, cu nivel de poluare Euro 3 Âşi motor de 1,4, timbrul de mediu va fi pentru diesel de 823 euro, iar pentru benzinĂŁ de 933 euro.

În cazul unui Logan Sandero nou, Euro 5, cu motor de 1,2, pe benzinã se va plãti un timbru de mediu în valoare de 109 euro, iar pentru un autovehicul de acelaºi tip, dar cu motorinã ºi motor de 75 CP se va plãti un timbru de 52 euro.

Pentru un automobil Dacia Duster, nou, cu motor de 1,6, pe benzinĂŁ, timbrul de mediu va fi de 269 euro, iar pentru unul cu motor diesel de 110 CP, timbrul va fi ĂŽn valoare de 119 euro.


Imagine
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 20-Feb-2013 19:26

Imi place ca in lista apare Golf pe benzina de 1.4 si euro 3... VW nu are motoare euro3 pe benzina. De la euro2 au sarit la euro4.
"If in doubt, flat out!"

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Joi 21-Feb-2013 11:02

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep