http://www.auto.ro/stiri/timbrul-de-med ... toare.html
Timbrul de mediu va fi aprobat saptamana viitoare
Proiectul privind timbrul de mediu propus de Ministerul Mediului a fost amanat pentru saptamana viitoare, a declarat premierul Victor Ponta. Viitoarea formula va fi fi avizata printr-o ordonanta de urgenta si nu printr-un proiect de lege.
Noua taxa auto, tradusa prin asa-numitul "timbru de mediu", va fi avizat de Guvern in sedinta de martea viitoare printr-o ordonanta de urgenta. Noua formula se va aplica imediat dupa publicarea in Monitorul Oficial.
„Timbrul de mediu a fost amanat pentru saptamana viitoare. Va mai ramane pe site inca o saptamana. Impactul bugetar este foarte mic, dar mesajul este foarte important. O sa avem prime pentru masinile poluante. Mai e o saptamana de dezbatere”, a declarat Victor Ponta.
Desi se afla inca in dezbatere, se pare ca noua formula va conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro, considerandu-se ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua mai putin.
Potrivit unei declaratii facute de ministrul Mediului, Rovana Plumb, va exista si o diferentiere intre cuantumul achitat pentru masinile cu motor pe benzina si cel pentru autovehiculele cu propulsoare diesel, acestea din urma fiind mai poluante.
NOUA TAXĂ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
numa bine.... la diesel nu ca e ceva mai mare, e aproape dubla
si sa nu mai spun ca oricum e mai mare si la benzen cam cu 25% fata de ce anuntasera prima data!
cred ca iar se va umple tara de tigai euro 2 cu motor de 1000-1500 pe benzina de 60 de caluti si fara optiuni. si cica innoim parcul auto, nu?
sa traim bine! sa coducem bine! si... sa ne facem valiza... cu bine!

cred ca iar se va umple tara de tigai euro 2 cu motor de 1000-1500 pe benzina de 60 de caluti si fara optiuni. si cica innoim parcul auto, nu?
sa traim bine! sa coducem bine! si... sa ne facem valiza... cu bine!
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.auto.ro/stiri/timbrul-de-med ... uvern.html
Timbrul de mediu a fost avizat de Guvern
Noul timbru de mediu a primit avizul Guvernului. Dupa noua formula de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Totodata, noul bir va fi calculat diferit pentru masinile cu motoare pe benzina si cele cu motoare diesel.
Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va inlocui actuala taxa auto, au declarat pentru Mediafax surse oficiale. Noua formula de calcul conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de achitat va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua mai putin.
Noua taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi perceput timbrul de mediu. Noutatea este reprezentat de diferentierea ce urmeaza a fi realizata intre masinile cu propulsoare pe benzina si cele diesel.
Timbrul se va plati o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, dar nu si in cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj).
Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.
Timbrul de mediu a fost avizat de Guvern
Noul timbru de mediu a primit avizul Guvernului. Dupa noua formula de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro. Totodata, noul bir va fi calculat diferit pentru masinile cu motoare pe benzina si cele cu motoare diesel.
Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va inlocui actuala taxa auto, au declarat pentru Mediafax surse oficiale. Noua formula de calcul conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de achitat va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua mai putin.
Noua taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi perceput timbrul de mediu. Noutatea este reprezentat de diferentierea ce urmeaza a fi realizata intre masinile cu propulsoare pe benzina si cele diesel.
Timbrul se va plati o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, dar nu si in cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj).
Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
-
- pasionat
- Mesaje: 165
- Membru din: Vin 22-Iul-2011 18:32
- Localitate: Galati
-
- pasionat
- Mesaje: 723
- Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
- Localitate: Iasi
- Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
- Contact:
http://www.informatiiauto.ro/timbrul-de ... 11480.html
Timbrul de mediu 2013: noua taxĂŁ auto este cu 90% mai micĂŁ pentru cele mai poluante maÂşini
Timbrul de mediu, care va intra ĂŽn vigoare pe 15 martie, ĂŽnlocuind actuala taxĂŁ auto de poluare, vine cu o scĂŁdere cuprinsĂŁ ĂŽntre 60% Âşi 90% pentru maÂşinile non-Euro, Euro 1 Âşi Euro 2, conform formulei de calcul anunĂžate ieri. Vezi exemple de calcul.
Executivul a aprobat marÞi OrdonanÞa de UrgenÞã ce introduce timbrul de mediu. Ministrul Mediului a declarat cã timbrul de mediu se va calcula În funcÞie de emisiile de dioxid de carbon ale autoturismului ºi diferit, pentru maºinile pe benzinã ºi pentru cele pe motorinã.
Timbrul de mediu va fi calculat În principal În funcÞie de emisia de CO2, luatã În calcul În Întregime pentru timbru faÞã de 30% de legea În vigoare, Înscrisã În cartea de identitate a maºinii sau documentele de omologare.
Formula de calcul a noii taxe auto/timbru de mediu va duce la o creºtere cu circa 10% a sumelor de platã pentru maºinile Euro 3 ºi Euro 4. Conform noului timbru de mediu, cuantumul taxei va rãmâne la acelaºi nivel În cazul maºinilor Euro 5, În timp ce pentru maºinile Euro 6 ºi maºinile electrice nu va fi plãtitã nicio taxã de mediu.
"CumpĂŁrĂŁtorul poate sĂŁ ĂŽÂşi aleagĂŁ orice tip de maÂşinĂŁ doreÂşte. Cu cât tehnologia utilizatĂŁ pentru maÂşina respectivĂŁ este mai veche, cu atât Âşi taxa e mai mare. Pentru cĂŁ se presupune cĂŁ polueazĂŁ mai mult. Pe parcul naĂžional din România intrĂŁ foarte multe maÂşini cu tehnologii Euro 3 Âşi Euro 4. Ceea ce am urmĂŁrit noi prin introducerea acestui timbru de mediu este, ĂŽn primul rând, sĂŁ ĂŽnnoim parcul auto Âşi, concomitent, sĂŁ putem sĂŁ reducem emisiile de dioxid de carbon. MaÂşinile Euro 3 Âşi Euro 4 au un grad de poluare mai mare decât maÂşinile Euro 5. Este clar cĂŁ atât timp cât poluarea, ca Âşi emisii, este mai mare pentru Euro 3 Âşi Euro 4, Âşi timbrul de mediu este mai mare. De ce preferĂŁ românii Euro 3 Âşi Euro 4? Aici pot sĂŁ vĂŁ rĂŁspundĂŁ cei care cumpĂŁrĂŁ Euro 3 Âşi Euro 4 sau cei care cumpĂŁrĂŁ de obicei maÂşini rulate. ĂncercĂŁm, prin introducerea acestui ecotichet, acordat acum pentru maÂşinile electrice, sĂŁ ĂŽi impulsionĂŁm pe cetĂŁĂženi sĂŁ cumpere maÂşini care utilizeazĂŁ tehnologii curate. Am Ăžinut cont Âşi de puterea de cumpĂŁrare a românilor. Sunt foarte mulĂži care, ĂŽn momentul de faÞã, au aceste maÂşini vechi Âşi pe care ar dori sĂŁ le vândĂŁ. DacĂŁ am fi lĂŁsat ĂŽn aplicare aceastĂŁ taxĂŁ de 33.000 de euro pentru o maÂşinĂŁ veche de 13 ani, ar fi condus la un blocaj pe piaĂža naĂžionalĂŁ Âşi nimeni nu ar mai fi vândut maÂşina pentru cĂŁ nu ar fi avut cumpĂŁrĂŁtor la o taxĂŁ atât de mare. Pentru a evita blocajul pe piaĂža naĂžionalĂŁ s-a Ăžinut cont de componenta de mediu, dar Âşi de realitatea din România", a mai spus Plumb.
Ministrul Mediului a subliniat cĂŁ ĂŽn noua formulĂŁ de calcul a fost eliminatĂŁ taxarea pe cilindree:"RugĂŁmintea mea ar fi sĂŁ nu mai ĂŽncercĂŁm sĂŁ facem comparaĂžie ĂŽntre taxa actualĂŁ Âşi timbrul de mediu. Am introdus cu totul Âşi cu totul o altĂŁ formulĂŁ. Ăn momentul de faÞã, pentru cĂŁ ĂŽncĂŁ este ĂŽn vigoare o lege, se ia ĂŽn calcul cilindreea Âşi emisia doar ĂŽn proporĂžie de 30%, noi am eliminat taxarea pe cilindree pentru cĂŁ noi, cei care deĂžinem autoturisme, mai plĂŁtim o datĂŁ cilindreea cu impozitul anual. Nu era just sĂŁ plĂŁtim de douĂŁ ori acelaÂşi lucru. De aceea ne-am ĂŽndreptat spre acest concept nou european".
Potrivit datelor puse la dispoziÞie presei, În cazul unui automobil Volkswagen Polo, cu motorizare de 1,422 cc , diesel, Euro 3, fabricat În 2001, timbrul de mediu va fi de 576 euro faÞã de actuala taxã auto care este 738 euro, iar pentru acelaºi automobil, fabricat În 2000, cu aceeaºi motorizare ºi nivel de poluare, dar pe benzinã, timbrul va fi de 425 euro faÞã de 368 euro taxa auto.
Pentru un autoturism Polo nou, Euro 5, cu motor de 1,2, timbrul de mediu pentru benzinĂŁ va fi de 60 euro, iar pentru motorinĂŁ de 36 euro.
Pentru un Ford Fiesta , fabricat din 2003, cu nivel de poluare Euro 3 Âşi motor de 1,4, timbrul de mediu va fi pentru diesel de 823 euro, iar pentru benzinĂŁ de 933 euro.
Ăn cazul unui Logan Sandero nou, Euro 5, cu motor de 1,2, pe benzinĂŁ se va plĂŁti un timbru de mediu ĂŽn valoare de 109 euro, iar pentru un autovehicul de acelaÂşi tip, dar cu motorinĂŁ Âşi motor de 75 CP se va plĂŁti un timbru de 52 euro.
Pentru un automobil Dacia Duster, nou, cu motor de 1,6, pe benzinĂŁ, timbrul de mediu va fi de 269 euro, iar pentru unul cu motor diesel de 110 CP, timbrul va fi ĂŽn valoare de 119 euro.

Timbrul de mediu 2013: noua taxĂŁ auto este cu 90% mai micĂŁ pentru cele mai poluante maÂşini
Timbrul de mediu, care va intra ĂŽn vigoare pe 15 martie, ĂŽnlocuind actuala taxĂŁ auto de poluare, vine cu o scĂŁdere cuprinsĂŁ ĂŽntre 60% Âşi 90% pentru maÂşinile non-Euro, Euro 1 Âşi Euro 2, conform formulei de calcul anunĂžate ieri. Vezi exemple de calcul.
Executivul a aprobat marÞi OrdonanÞa de UrgenÞã ce introduce timbrul de mediu. Ministrul Mediului a declarat cã timbrul de mediu se va calcula În funcÞie de emisiile de dioxid de carbon ale autoturismului ºi diferit, pentru maºinile pe benzinã ºi pentru cele pe motorinã.
Timbrul de mediu va fi calculat În principal În funcÞie de emisia de CO2, luatã În calcul În Întregime pentru timbru faÞã de 30% de legea În vigoare, Înscrisã În cartea de identitate a maºinii sau documentele de omologare.
Formula de calcul a noii taxe auto/timbru de mediu va duce la o creºtere cu circa 10% a sumelor de platã pentru maºinile Euro 3 ºi Euro 4. Conform noului timbru de mediu, cuantumul taxei va rãmâne la acelaºi nivel În cazul maºinilor Euro 5, În timp ce pentru maºinile Euro 6 ºi maºinile electrice nu va fi plãtitã nicio taxã de mediu.
"CumpĂŁrĂŁtorul poate sĂŁ ĂŽÂşi aleagĂŁ orice tip de maÂşinĂŁ doreÂşte. Cu cât tehnologia utilizatĂŁ pentru maÂşina respectivĂŁ este mai veche, cu atât Âşi taxa e mai mare. Pentru cĂŁ se presupune cĂŁ polueazĂŁ mai mult. Pe parcul naĂžional din România intrĂŁ foarte multe maÂşini cu tehnologii Euro 3 Âşi Euro 4. Ceea ce am urmĂŁrit noi prin introducerea acestui timbru de mediu este, ĂŽn primul rând, sĂŁ ĂŽnnoim parcul auto Âşi, concomitent, sĂŁ putem sĂŁ reducem emisiile de dioxid de carbon. MaÂşinile Euro 3 Âşi Euro 4 au un grad de poluare mai mare decât maÂşinile Euro 5. Este clar cĂŁ atât timp cât poluarea, ca Âşi emisii, este mai mare pentru Euro 3 Âşi Euro 4, Âşi timbrul de mediu este mai mare. De ce preferĂŁ românii Euro 3 Âşi Euro 4? Aici pot sĂŁ vĂŁ rĂŁspundĂŁ cei care cumpĂŁrĂŁ Euro 3 Âşi Euro 4 sau cei care cumpĂŁrĂŁ de obicei maÂşini rulate. ĂncercĂŁm, prin introducerea acestui ecotichet, acordat acum pentru maÂşinile electrice, sĂŁ ĂŽi impulsionĂŁm pe cetĂŁĂženi sĂŁ cumpere maÂşini care utilizeazĂŁ tehnologii curate. Am Ăžinut cont Âşi de puterea de cumpĂŁrare a românilor. Sunt foarte mulĂži care, ĂŽn momentul de faÞã, au aceste maÂşini vechi Âşi pe care ar dori sĂŁ le vândĂŁ. DacĂŁ am fi lĂŁsat ĂŽn aplicare aceastĂŁ taxĂŁ de 33.000 de euro pentru o maÂşinĂŁ veche de 13 ani, ar fi condus la un blocaj pe piaĂža naĂžionalĂŁ Âşi nimeni nu ar mai fi vândut maÂşina pentru cĂŁ nu ar fi avut cumpĂŁrĂŁtor la o taxĂŁ atât de mare. Pentru a evita blocajul pe piaĂža naĂžionalĂŁ s-a Ăžinut cont de componenta de mediu, dar Âşi de realitatea din România", a mai spus Plumb.
Ministrul Mediului a subliniat cĂŁ ĂŽn noua formulĂŁ de calcul a fost eliminatĂŁ taxarea pe cilindree:"RugĂŁmintea mea ar fi sĂŁ nu mai ĂŽncercĂŁm sĂŁ facem comparaĂžie ĂŽntre taxa actualĂŁ Âşi timbrul de mediu. Am introdus cu totul Âşi cu totul o altĂŁ formulĂŁ. Ăn momentul de faÞã, pentru cĂŁ ĂŽncĂŁ este ĂŽn vigoare o lege, se ia ĂŽn calcul cilindreea Âşi emisia doar ĂŽn proporĂžie de 30%, noi am eliminat taxarea pe cilindree pentru cĂŁ noi, cei care deĂžinem autoturisme, mai plĂŁtim o datĂŁ cilindreea cu impozitul anual. Nu era just sĂŁ plĂŁtim de douĂŁ ori acelaÂşi lucru. De aceea ne-am ĂŽndreptat spre acest concept nou european".
Potrivit datelor puse la dispoziÞie presei, În cazul unui automobil Volkswagen Polo, cu motorizare de 1,422 cc , diesel, Euro 3, fabricat În 2001, timbrul de mediu va fi de 576 euro faÞã de actuala taxã auto care este 738 euro, iar pentru acelaºi automobil, fabricat În 2000, cu aceeaºi motorizare ºi nivel de poluare, dar pe benzinã, timbrul va fi de 425 euro faÞã de 368 euro taxa auto.
Pentru un autoturism Polo nou, Euro 5, cu motor de 1,2, timbrul de mediu pentru benzinĂŁ va fi de 60 euro, iar pentru motorinĂŁ de 36 euro.
Pentru un Ford Fiesta , fabricat din 2003, cu nivel de poluare Euro 3 Âşi motor de 1,4, timbrul de mediu va fi pentru diesel de 823 euro, iar pentru benzinĂŁ de 933 euro.
Ăn cazul unui Logan Sandero nou, Euro 5, cu motor de 1,2, pe benzinĂŁ se va plĂŁti un timbru de mediu ĂŽn valoare de 109 euro, iar pentru un autovehicul de acelaÂşi tip, dar cu motorinĂŁ Âşi motor de 75 CP se va plĂŁti un timbru de 52 euro.
Pentru un automobil Dacia Duster, nou, cu motor de 1,6, pe benzinĂŁ, timbrul de mediu va fi de 269 euro, iar pentru unul cu motor diesel de 110 CP, timbrul va fi ĂŽn valoare de 119 euro.

CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep