comparatie CX - XM
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
esti sigur? ia gandeste-te cum e sa dai intr-o gauroaie imensa la 140 in curba... chiar ai chef de feedback la faza asta? eu am patit-o (bineinteles era apa pe jos si nu am vazut, si pot sa spun ca diravi m-a salvat - nu am simtit absolut nimic in volan, si masina doar a schitat un gest de aruncare de bot, dar atat, s-a intamplat cand veneam de la intalnirea de anul trecut de la obarsie, pe defileu)
e normal sa iti placa, ca doar e masina ta, dar parerea unanima este ca o directie reusit e una cu feedback bun, cu care sa simti drumul (bineinteles, nu ca la dacia berlina
). si mai am un argument. daca ar fi fost o solutie super ar fi fost adoptata si de alti producatori. (orice brevet pe lumea asta nu poate depasi 20 ani si anii astia cred ca au trecut de la aparitia DIRAVI). e ca la mazda cu motorul wankel. e super la ei dar nu-l foloseste nimeni.
P.S.: sper sa nu te superi ca nu asta era intentia mea.

P.S.: sper sa nu te superi ca nu asta era intentia mea.

un mic comentariu daca imi permiteti...
Suspensia hidraulica are ceva anisori in spate in contul citroen, right? Nu stiu daca se indoieste cineva de faptul ca aceasta este superioara celei clasice montata pe acelasi gen de platforma. Nu vorbim aici de paralelograme deformabile si altele... Totusi, deabia acum este adoptata ideea de catre alti producatori.
Si mie imi place mult DIRAVI, am circulat cu CX si declar pe proprie raspundere si sub sanctiunile prevazute de de art.292 Cod Penal, ca as dori acest gen de sistem pe oricare masina as conduce-o.
A fost doar o parere.
si mai am un argument. daca ar fi fost o solutie super ar fi fost adoptata si de alti producatori. (orice brevet pe lumea asta nu poate depasi 20 ani si anii astia cred ca au trecut de la aparitia DIRAVI)
Suspensia hidraulica are ceva anisori in spate in contul citroen, right? Nu stiu daca se indoieste cineva de faptul ca aceasta este superioara celei clasice montata pe acelasi gen de platforma. Nu vorbim aici de paralelograme deformabile si altele... Totusi, deabia acum este adoptata ideea de catre alti producatori.
Si mie imi place mult DIRAVI, am circulat cu CX si declar pe proprie raspundere si sub sanctiunile prevazute de de art.292 Cod Penal, ca as dori acest gen de sistem pe oricare masina as conduce-o.
A fost doar o parere.
Relu
despre c6 sincer nu am citit absolut nici un material. cat despre suspensia hidraulica, desi stiu ca 90% din membrii acestui forum or sa ma urasca, indraznesc sa afirm ca este o solutie cu avantajele ei clare, dar ca orice lucru complicat lipsita de fiabilitate, cu o mie e probleme etc. soluti d acest gen isi au locul pe masinile de lux, ca si suspensia pneumatica de la VAG de exemplu, nu pe o masina de clasa medie cum bx sau C5. ca dovada cate probleme apar numai pe acest forum. consider ca in aceasta clasa avantajele suspensiei hidraulice nu justifica bataia de cap a posesorilor si costurile pe care le-ar impune intrtinerea intr-un service autorizat. gata, deja cred ca o sa primesc ban... 
pana si suspensia multilink de pe vechiul passat, despre care pot afirma cu toata increderea ca oferea un confort nemaiintalnit in clasa medie, mult peste C5, nu a mai fost introdusa pe modelul actual, deoarece desi se defecta greu , inlocuirea bratelor costa enorm. parca sunt 4 pe stanga si 4 pe dreapta, si costa cam 3-4 mil unul singur. la care se adauga manopera.
e parerea mea personala, va rog nu dati cu paru'!
si inca ceva, sa lasam CX-ul ca asta a cam fost masina de lux la vremea lui si e normal sa fie avansat tehnologic. eu ma refer la succesori.

pana si suspensia multilink de pe vechiul passat, despre care pot afirma cu toata increderea ca oferea un confort nemaiintalnit in clasa medie, mult peste C5, nu a mai fost introdusa pe modelul actual, deoarece desi se defecta greu , inlocuirea bratelor costa enorm. parca sunt 4 pe stanga si 4 pe dreapta, si costa cam 3-4 mil unul singur. la care se adauga manopera.
e parerea mea personala, va rog nu dati cu paru'!
si inca ceva, sa lasam CX-ul ca asta a cam fost masina de lux la vremea lui si e normal sa fie avansat tehnologic. eu ma refer la succesori.
XENON - zici bine
Asa este - lucrurile care au succes la public sunt in general simple, ieftine, fara pretentii
O observatie: din tot sistemul hidraulic de pe Cx, eu zic ca DIRAVI-ul este cel mai fiabil. Pot sa spun ca se strica, numai daca vrei tu sa il strici
La rabla mea din 78, nu s-a stricat niciodata.
Cred ca una din explicatii ar fi este faptul ca sta inauntru la caldurica
, in timp ce toate celelate componente sunt expuse si corodeaza, putrezesc...

Asa este - lucrurile care au succes la public sunt in general simple, ieftine, fara pretentii
O observatie: din tot sistemul hidraulic de pe Cx, eu zic ca DIRAVI-ul este cel mai fiabil. Pot sa spun ca se strica, numai daca vrei tu sa il strici

La rabla mea din 78, nu s-a stricat niciodata.
Cred ca una din explicatii ar fi este faptul ca sta inauntru la caldurica

-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Xenon, pana nu de mult timp nu credeam nici eu ca merita, de exemplu, turbodiesel. Acum daca o sa-mi permit, numai masini cu turbo imi voi lua (nu neaparat diesel). Cat despre suspensie: no offense, dar merita fiecare efort in plus. si asta zic eu cu bx, ce sa mai zic de cei cu xantia sau c5 cu hydractive. Pana nu conduci o astfel de masina nu cunosti senzatia.
(Eu inca mai sper sa conduc un CX
)
(Eu inca mai sper sa conduc un CX

"If in doubt, flat out!"
cred ca se vede ce scrie sub nick-ul majoritatii care posteaza pe aici:"pasionat". si eu iubec masinile, si cata vreme am timp imi place sa mesteresc cate ceva , pana si la C1 care este nou imi gasesc cateva maruntisuri de lucru, nu mai vorbesc de masinile mai vechi.
dar daca gandim obiectiv, din perspectiva unui om obisnuit, si am mai discutat cu 2 fosti posesori de chiar de BX, nu merita. unul dintre ei care mi-e vecin si nu e strain intr-ale mecanicii, uraste citroen tocmai pt. suspensia hidraulica de care isi aminteste cu groaza.
deci intotdeauna trebuie sa ne raportam la cel prin ochii caruia este privita problema (deja sunt plastic
)
eu sunt inca tanar si imi permit sa pierd vremea cu astfel de hobby-uri dar nu prea il vad pe taica-miu care sta la birou de la 8 la 17, si mai face si 90min pana acasa postand pe forumuri sau mergand sa isi incarce sferele.
dar daca gandim obiectiv, din perspectiva unui om obisnuit, si am mai discutat cu 2 fosti posesori de chiar de BX, nu merita. unul dintre ei care mi-e vecin si nu e strain intr-ale mecanicii, uraste citroen tocmai pt. suspensia hidraulica de care isi aminteste cu groaza.


eu sunt inca tanar si imi permit sa pierd vremea cu astfel de hobby-uri dar nu prea il vad pe taica-miu care sta la birou de la 8 la 17, si mai face si 90min pana acasa postand pe forumuri sau mergand sa isi incarce sferele.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
dar daca gandim obiectiv, din perspectiva unui om obisnuit, si am mai discutat cu 2 fosti posesori de chiar de BX, nu merita. unul dintre ei care mi-e vecin si nu e strain intr-ale mecanicii, uraste citroen tocmai pt. suspensia hidraulica de care isi aminteste cu groaza.
Nu e deloc obiectiv. Considerã cã schimbi amortizoarele uzate cu unele sh puÞin mai bune decÎt cele ale maºinii iar, În momentul când se deterioreazã ºi acestea sã dai vina pe suspensie sau pe fabricant. Dacã ai fi spus cã omul a reparat defecÞiunile cu componente noi iar problemele au persistat, atunci era obiectiv dar, din cârpealã tot cârpealã scoÞi.
dar parerea unanima este ca o directie reusit e una cu feedback bun, cu care sa simti drumul
Nu e unanimĂŁ. De ce ar trebui sĂŁ simt drumul??? Crezi cĂŁ nu-mi dau seama zilnic unde trĂŁim? Oricum DIRAVI nu este caracterizatĂŁ numai prin lipsa feedbackului.

Pana la coada, este numai si numai o chestie de pasiune. Intradevar, conteaza foarte tare si prin ochii cui sunt privite diversele aspecte legate de sfere,hidraulica,DIRAVI,etc, dar nu trebuie sa ne raportam la asta, nu suntem obligati.
Un aspect care nu trebuie uitat de NIMENI, este urmatorul: nimeni nu obliga pe nimeni sa aiba o anumita pasiune, sa circule cu un anumit tip de autovehicul sau sa impartasasca ideile altcuiva daca nu este de acord cu ele.
Daca noi,posesorii de... ceva, avem o parere diferita fata de voi posesorii de... altceva, nu cred ca este un motiv sa ne luam de par, sau sa incercam sa ne impunem unii in fata altora. NU?
Un aspect care nu trebuie uitat de NIMENI, este urmatorul: nimeni nu obliga pe nimeni sa aiba o anumita pasiune, sa circule cu un anumit tip de autovehicul sau sa impartasasca ideile altcuiva daca nu este de acord cu ele.
Daca noi,posesorii de... ceva, avem o parere diferita fata de voi posesorii de... altceva, nu cred ca este un motiv sa ne luam de par, sau sa incercam sa ne impunem unii in fata altora. NU?
Relu
daca ar fi fost o solutie super ar fi fost adoptata si de alti producatori. (orice brevet pe lumea asta nu poate depasi 20 ani si anii astia cred ca au trecut de la aparitia DIRAVI).
Scuza-ma, dar este o remarca absurda.
De exemplu cx-ul are 4 pistonase pe etrier pe fata. Crezi ca este mai buna solutia cu un singur pistonas, adoptata de majoritatea constuctorilor astazi?Crezi ca il intereseaza pe constructor ca pistonasul si etrierul flotant au o inertie mai mare in cazul unei franari de urgenta, atata timp cat marea majoritate a cumparatorilor nu sunt interesati de ac. lucru?Ca sa nu mai spun de fiabilitatea etrierului fix fata de cel flotant....a fost un exemplu

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
XENON scrie:pana si suspensia multilink de pe vechiul passat, despre care pot afirma cu toata increderea ca oferea un confort nemaiintalnit in clasa medie, mult peste C5, nu a mai fost introdusa pe modelul actual, deoarece desi se defecta greu , inlocuirea bratelor costa enorm. parca sunt 4 pe stanga si 4 pe dreapta, si costa cam 3-4 mil unul singur. la care se adauga manopera.
e parerea mea personala, va rog nu dati cu paru'!
si inca ceva, sa lasam CX-ul ca asta a cam fost masina de lux la vremea lui si e normal sa fie avansat tehnologic. eu ma refer la succesori.
Intii si intii: NICIODATA o suspensie de tabla nu va fi peste una hidraulica si ma refer aici la feature-uri. Pur si simplu nu are acum.
Second: problemele care apar aici cu masinile hidraulice sint datorate virstei si faptului ca nu au fost intretinute corespunzator (si nu numai la partea hidraulica). Uita-te pe forumurile din afara si ai sa constati infinit mai putine probleme. Cel putin aia nu baga H46 pe post de LHM si alte inventii. Si atunci ai sa constati ca masina hidraulica e de fapt fiabila, numai ca mecanicii nostrii isi bat joc de ele la greu.
Cind am reparat asta vara cilindrii hidraulici de pe fata, se pare ca cel de pe stinga era cel original. 24 de ani fara interventii ti se par suficienti?
Tertio: intr-adevar Pasatul penultimul model avea multi-link fata/spate si comfortul era deosebit. M-am dat cu asa ceva. Tot atit de adevarat este si ca atunci cind venea momentul repararii suspensiei, cam o dadeai pe iaurt cu piine vreo juma' de an. Partea si mai nasoala e ca erai obligat sa faci asta, pentru masina nu mai statea deloc bine pe viraje, flencanea din toate incheiturile (si erau multe), eventual mai te acompania cu scirtieli sau zgomote asemanatoare. Si atunci ce preferi: o suspensie hidraulica careia ii schimbi sferele cu miinile libere sau un multi-link, care e comfortabila dar te arde la buzunar?
Nu as zice ca suspensia de pe penultimul Pasat e peste C5 sau invers. Cam tot pe acolo sint, cu un plus de versatlitate la C5 dat de hidraulica (ridici masina la gropane si poti sa pui pe ea cit vrei ca oricum nu se lasa)
Cred ca VW a facut miscarea asta dintr-un singur motiv: reducere de costuri. E mai simplu sa pui un Mcpherson pe fata si o bascula dubla pe spate. Si oricum la ce drumuri au aia in afara nu cred ca e o diferenta semnificativa. Din acelasi motiv, C5-ul seria 3 nu va avea la modelul de baza suspensie hidraulica, ci una de tabla imprumutata de la P407.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
XENON scrie:dar daca gandim obiectiv, din perspectiva unui om obisnuit, si am mai discutat cu 2 fosti posesori de chiar de BX, nu merita. unul dintre ei care mi-e vecin si nu e strain intr-ale mecanicii, uraste citroen tocmai pt. suspensia hidraulica de care isi aminteste cu groaza.
Orice lucru necunoscut te sperie


Parerea mea e ca in vest nu se merita suspensia hidraulica decit daca tii foarte mult la comfort. Insa in RO, se merita din plin. Gindeste-te doar la imensul santier numit Bucuresti. Apoi iesi putin dincolo de centura. Ai sa te iei cu miinile de cap...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Apropo de confort la cx, nu inteleg cum de nu au pus ambreiaj hidraulic la toate variantele. Sincer, eu as fi preferat ca a mea sa nu aiba diravi, dar in schimb sa fi avut cutie automata
Am traversat Bucurestiul cand ara traficul aproape blocat, si dupa doua ore ma durea piciorul
de atata apasat pe ambreiaj.

Am traversat Bucurestiul cand ara traficul aproape blocat, si dupa doua ore ma durea piciorul

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats