Despre climatizarea auto

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 20-Mar-2008 20:30

DanT scrie:dragul meu, daca vrei sa vezi care sunt conditiile astea de racire a unei incinte si ce implica transferul de energie termica, ele sunt tratate in manualul de fizica termodinamica si caldura in clasa a X-a.

ca sa poti ajunge la o temperatura ambientala a unei incinte de la 45-55 C la 22 C vei vedea de fapt ca are care trebuie sa intre in incinta ar trebui sa fie undeva intre 10-12 C judecand dupa debit si pentru a face fata si pierderilor.

masina nu este construita dintr-un invelis cvasi-adiabatic cum s-ar dori de fapt si cum poate fi cazul unei case bine facute, cam au pierderi la capitolul izolatie termica.

in concluzie, daca tu primesti in masina 22 C de la AC (ii putem spune frigider ca metoda de comanda este un detaliu .. :) ) vei avea probail in masina aprox 28-29 de grade Celsius.

sa stii ca nu intoteaduna metodele empirice sunt cele mai bune, insa ele pot confirma o teorie

am inteles si sunt sigur ca ai dreptate (ca e destul de logic), dar discutia pornise de la diferenta intre aer conditionat cu reglare manuala si Climatic, si respectiv Clima automata cu aspect retro (gen E-klasse) si Clima automata cu afisaj digital. :)

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Joi 20-Mar-2008 20:31

decat sa-mi petrec vara cu dureri de cap si raceli nesfarsite, mai bine tin deschise (cat e nevoie in functie de drum) geamurile din spate si am o temperatura optima. dar sa stiti ca , "climatronicul" mie personal nu mi-a lasat o impresie prea grozava... un AC clasic la o masina de generatie 95-97 e cam acelasi lucru...

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 20-Mar-2008 20:32

poate te referi la "climatic".

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Joi 20-Mar-2008 20:34

E normal ca pe display(daca e electronic) sa iti afiseze temperatura pe care vrei sa o ai in masina ca nu sta nimeni sa calculeze tinand cont si de coeficientul de transfer termic al tablei de masina cam cat tre sa dea A/C ca sa aiba 20 de grade in habitaclu, mai ales ca unii soferi mai sunt si femei :D.

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Joi 20-Mar-2008 20:35

e vorba de "dublul climatronic" de pe un passat: fix marketing! poate sunt eu subiectiv cu privire la masinile germane, dar nu m-a impresionat cu nimic; chiar daca avea tot felul de afisaje...

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Joi 20-Mar-2008 20:44

Eu nu am putut sa inteleg niciodata cum e cu clima bi-zona intr-o incinta comuna...

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 20-Mar-2008 20:50

simplu: o alta "vrajeala" :lol: unde intr-adevar cred ca e o diferenta este la masinile cu climatizare separata pt. zona spate, dar in rest, in fata, marketing 100%.

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Joi 20-Mar-2008 20:53

nici nu incerca sa intelegi... e o chestie nemteasca de marketing... eu vad 99% imposibil faptul ca pasagerul sa suporte o temperatura de 12grade si soferul 25grade, atata timp cat distanta dintre ei e de 20cm si nu sunt despartiti de nici un perete...

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Joi 20-Mar-2008 20:55

ceea ce zici tu cu "spatele" cred ca valabil pentru limuzine... la asta mai mici nu prea se poate deoarece aerul sta etajat pe verticala, in functie de temperatura... reclama pura pentru a mai ridica pretul...

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Joi 20-Mar-2008 21:01

Probabil ca sa se simta un efect doar pe un pasager si pe ceilalti nimic, tre sa iti sufle aer ca fohenul in bot :D

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Joi 20-Mar-2008 21:05

acum putin off: daca aveti "boala" pe pasagerul din dreapta si va permite masina, vara, incalziti-i scaunul la treapta cea mai inalta si reglati ACul la turatie mare, sa bata la picioare. atunci va simti cu siguranta ce inseamna "dublu climatronic". e testat :lol:

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Joi 20-Mar-2008 22:21

Xenoane, sa-ti traiasca pretenu de la VW care vinde masini....O fi asa cum zice el, dar ia intreaba-l de ce ****** de treaba am mai schimbat eu pe garantie senzoru de temperatura de interior ca puneam butonu pe mijloc (22) si baga pardalnicu' cand rece, cand cald.... :shock: . Dar de fapt de ce ma mir, ca si amicul care mi-a vandut masinile nu stia ca bancheta din spate este rabatabila 3/4 la berlina.... :lol: . A avut o "epifanie" cand a vazut :D .

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Vin 21-Mar-2008 00:38

Cred, in cazul in care ai A/C electronic, ca senzorul respectiv e senzorul termostatului.La cele cu aer mecanic, termostatul e probabil un arc elicoidal undeva care se dilata sau contracta si care iti tine temperatura constanta vis-a-vis de treapta de aer in care esti sau poate si mai simplu(fara termostat), o clapita care se deschide mai mult sau mai putin in functie de cum tragi de botoane.La cele electronice probabil si termostatul e electronic si e in loc de un arc un senzor.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Despre climatizarea auto !

Mesajde toro » Dum 15-Aug-2010 13:53

Cu cat creste consumul de benzina /100 Km. cu aer-conditionat pornit ? Sunt intr-o polemica cu un alt posesor de Xsara ,si daca nu cunosc problema in profunzime am apelat la cunostintele voastre ( certe) .-Multam !

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 15-Aug-2010 14:07

maxim 1l/100km
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep