cum sa ne ferim de accidente

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
slim
pasionat
Mesaje: 101
Membru din: Vin 07-Mar-2008 21:09
Localitate: bucuresti

Mesajde slim » Lun 15-Dec-2008 16:56

nu conduceti cand sunteti nervosi la maxim :)))
se risca cam mult...io nu mai fac asa cva..din bulan am ratat 3 accidente minore :D

franciscf1
pasionat
Mesaje: 133
Membru din: Mar 06-Feb-2007 12:57
Localitate: Cluj
Contact:

Mesajde franciscf1 » Joi 18-Dec-2008 10:17

- perfect: sa inveti din greselile altora
-bine: inveti din greselile tale
- rau: nu inveti din greselile altora
-nasol: nu inveti nici macar din ale tale

teoretic e bine sa "pupi" cate un accident minor sa simti pe pielea ta..
Am tot vazut la televizor accidente, dar pana nu am pati si eu parca nu am realizat ;) Asta e durul adevar.

Asa ca baieti, atentie maxima. Timpul nu poate fii dat inapoi.

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Vin 20-Feb-2009 22:57

adrian_emil scrie:Un sfat important dupa parerea mea ar fi ca este bine sa iti arunci un ochi in oglinda retrovizoare chiar daca nu iti schimbi directia de mers.
Intotdeauna este bine sa sti pe cine si ce ai in spate.

mai ales cand faci o depasire....

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Sâm 21-Feb-2009 04:01

mare mare mare mare grija pe zapada ...

masinile moderne, cu abs-u m*rtilor *-sii, NU FRANEZA (si prin asta nu exagerez deloc, efectiv pedala aia e inutila) pe polei sau pe zapada ... sa nu mai zic ca daca aveti tractiune fata, nici nu mai cotiti in astfel de conditii ... eu am patit-o, si bine ca doar usor, mi s-a rupt doar o clema de la far, si niste cleme care tineau aripa de bara fata ... (~3 milioane paguba oricum, nesocotind o eventuala vopsea) ... ma rog, in all fairness, trebuie sa recunosc ca aveam cauciucuri de vara, efectiv am fost luat prin surprindere de zona cu polei, in centru si unde stau eu fiind doar ud pe jos ... dar nu cred ca era mult mai bine cu gume de iarna ...
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 21-Feb-2009 07:57

Era mult mai bine cu cauciucuri de iarna. Pune de iarna si ai sa vezi diferenta!!! Cele de iarna au aderenta ff buna si se lipesc de asfalt, gheata..etc.. Eu daca ii pun acum la BX cauciucuri de vara vin ca sania !. Cu astea de iarna nu!
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Lun 23-Feb-2009 16:20

Mie mi-a picat o ditai bucata de gheata de pe un tir pe langa care am trecut(el mergea in contrasens) si mi-a spart oglinda si mi-a indoit capota.Ceea ce vreau sa spun e ca NU ai cum sa te feresti de accidente.Te poti feri doar de acele accidente pe care le-ai putea produce tu.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 23-Feb-2009 17:23

Daaa..mult mai bine cu cauciucuri de iarna. Uite aici simulator pentru comparatii:
http://below7degrees.michelin.ro/.
Cat despre bucata de gheata..au fost altii si mai ghinionisti..din ce am vazut la stiri unu a ramas fara parbriz, masina turtita, multiple contuzii si fara dinti.
Ca urmare se mai trag doua concluzii.
1. cauciucuri adecvate functie de sezon..si parerea mea este ca pe gheata chiar si niste kormoran de iarna sunt mai bune ca orice anvelopa performanta de vara (aviz celor cu buget redus).
2. atentie foarte mare la tiruri. sunt potentiale generatoare de riscuri de accidente chiar si prin simpla lor prezenta asa ca (gheata pe prelata, au spatii de franere mult mai mici -niste cunostinte au ajuns cu dacia papuc acordeon dupa ce tirul din fata a franat, iar tirul din spate nu a franat :), partea buna ca toti au scapat cu viata).

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Lun 23-Feb-2009 19:00

tareeeeeeeeeee ma indoiesc ca masina mea echipata cu cauciucuri de iarna franeaza mai bine pe zapada.. poate doar sa coteasca mai bine ... gunoiu ala de abs e de vina :D
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 23-Feb-2009 19:09

ai apasat tu maxim pe pedala si nu s-a franat de loc? Pentur cine nu are AFU (asistenta frana de urgenta-sistem proiectat special pentru a contracara efectele negative induse de ABS), solutia este sa apese cat poate de tare pe pedala de frana. Chiar dak intra abs iti garantez ca va aparea si efectul de franare. Totul este sa tii cu toata forta apasat pe pedala.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 23-Feb-2009 19:23

de ce nu scoti siguranta de la ABS? nu se poate? poate masina s-ar comporta la fel ca una fara ABS si atunci n-ai mai avea probleme.
Si eu sunt de parere ca ABS-ul mai mult te incurca pe timp de iarna.(am avut la un golf....si uram sistemul asta)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 23-Feb-2009 20:25

Andrei Anghel scrie:mare mare mare mare grija pe zapada ...

masinile moderne, cu abs-u m*rtilor *-sii, NU FRANEZA (si prin asta nu exagerez deloc, efectiv pedala aia e inutila) pe polei sau pe zapada ... sa nu mai zic ca daca aveti tractiune fata, nici nu mai cotiti in astfel de conditii


Uite un link interesant: http://www.mucda.mb.ca/aboutabs.htm

Anti-lock Braking systems were developed to reduce skidding and maintain steering control when brakes are used in an emergency situation.


Is the stopping distance shorter with ABS?

No! From early commercials, it may have looked like you could stop on a dime. That instantaneous stop is not realistic. When braking on dry or wet roads your stopping distance will be about the same as with conventional brakes.

You should allow for a longer stopping distance with ABS than for conventional brakes when driving on gravel, slush, and snow. This is because the rotating tire will stay on top of this low traction road surface covering, and effectively "float" on this boundary layer.

A non ABS braked vehicle can lock its tires and create a snow plow effect in front of the tires which helps slow the vehicle. These locked tires can often find more traction below this boundary layer.


Cu alte cuvinte ABS-ul poate mentine traictoria in caz de frinare de urgenta, dar nu reduce distanta de frinare, din contra.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Lun 23-Feb-2009 20:48

am AFU, da' n-am apasat la maxim ... pentru ca pana sa patesc incidentu', am oprit pe o portiune cu zapada, franand normal, si-am zis ca daca franez mai usor, nu intra mizeria ...

referitor la pastrarea traiectoriei, da, asa e, si aici a fost gresala mea legat de anvelopele de iarna (dupa cum ziceam mai sus, la franare nu cred ca ma ajutau prea mult, dar la directie....da) pentru ca masina a subvirat ingrozitor, cu volanu' "locked" intr-o directie, ea mergea inainte...

@nicum, merci de linkuri
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 23-Feb-2009 21:53

Ciudat, inseamna ca nu este mare vrajeala AFU asta.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 10-Mar-2009 08:59

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/ ... ident.html
Cred ca este oarecum on topic.
Cam ce concluzii s-ar extrage de aici?
Spre exemplu cei de la ProTV spun ca trebuie stabilita vinovatia, dar daca cei doi soferi aveau alcool in sange, este deja culpa comuna, indiscutabil.
Alta observatie, cei doi jandarmi s-au reintors in unitate pentru ca unul din ei uitase ceva.
Al treilea punct cel mai important pe care tin sa il subliniez este ca la iesirea in bulevarde trebuie intotdeauna sa ne asiguram f f bine, este foarte important pentru ca de multe ori se creaza accidente din acest motiv.
Cat despre politie, cred ca ar trebui sa acorde o atentie deosebita depasirilor cu mai mult de 50km/h a vitezei legale (eu as propune chiar la o depasire de peste sa spunem 70km/h sa se deschida dosar penal-exceptie autostrazile) si parcarilor pe coltul intersectiei (nush daca erea cazul aici dar si aceste prcari la colt sunt un factor favorizator.

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mar 10-Mar-2009 17:56

eu cred ca audi-ul a sarit si avea acceleratia la fund ... cum dumnezeu sa arate asa dupa ce intra cu DOUA SUTE SAIZECI in alta masina?? nu mai ramanea nimic din el ... n-ai ce sa comentezi, nici ala in audi n-avea ce sa caute baut cu viteza aia (sau la volan in general) da' nici jandarmu' n-a fost atent ca n-a acordat prioritate, si mai era si el baut ...
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187774
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats