e legal sau nu ?
Moderator: Echipa Tehnica
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
Depinde de indemanare.
si eu m-am chinuit 2 ore sa schimb un bec in spate la numar. Am demontat tapiteria la haion, apoi am desfacut ornamentul ce mascheaza cele doua lampi am scos lampa si abia apoi gemul la lampi si becul.
Probabil ca cu o surubelnita finuta si o andrea de crosetat as fi reusit sa deblochez lampa si apoi geamul fara sa mai demontez nimic altceva, dar mi-a fost frica sa nu rup plasticele. Acu ca stiu cum sunt pozitionate plasticelepoate m-as incumeta.
Ideea este asa , cu ajutorul unui tutorial bun sau observand la altii experti orice bec se paote schimba relativ usor. Daca nici atunci nu... proces
).
Pai daca legea spune ca tre sa ai un set de becuri, si in plus in cartea tehnica a masinii se recomanda sa ai o lanterna in torpedo...atunci daca ramai noaptea cu ambele becuri de drum arse, logic ar fi sa le poti schimba doar cu o lanterna un cutitas si putina indemanare. Altfel ti se creaya niste neajunsuri pentru care cineva trebuie sa plateasca.
Presupunem ca ne aflam undeva la munte intr-o zona fara semnal gsm.

Probabil ca cu o surubelnita finuta si o andrea de crosetat as fi reusit sa deblochez lampa si apoi geamul fara sa mai demontez nimic altceva, dar mi-a fost frica sa nu rup plasticele. Acu ca stiu cum sunt pozitionate plasticelepoate m-as incumeta.
Ideea este asa , cu ajutorul unui tutorial bun sau observand la altii experti orice bec se paote schimba relativ usor. Daca nici atunci nu... proces

Pai daca legea spune ca tre sa ai un set de becuri, si in plus in cartea tehnica a masinii se recomanda sa ai o lanterna in torpedo...atunci daca ramai noaptea cu ambele becuri de drum arse, logic ar fi sa le poti schimba doar cu o lanterna un cutitas si putina indemanare. Altfel ti se creaya niste neajunsuri pentru care cineva trebuie sa plateasca.
Presupunem ca ne aflam undeva la munte intr-o zona fara semnal gsm.
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
... sunt unii care se lauda pe forum ca schimba becurile cu pricina in maxim 2 minute in benzinarie... este foarte posibil dar eu NU POT!!!
... in spatele farului din dreapta este sistemul ABS iar in spatele farului din stanga este gatul de la stropitor... spatiul care mai ramane este inconjurat de table cu margini atat de ascutite incat pe langa ele cutitele de bucatarie par niste bete din fag aburit ascutite cu un ciob de sticla.
... pentru a fi mai edificatoare situatia mea voi incerca cat mai curand posibil sa revin cu ceva poze... din punctul meu de vedere acele becuri sunt de neschimbat din simplul motiv ca fiecare bec prezent in far are un alt sistem de prindere pe care nu ai cum sa-l anticipezi (spun bine "anticipezi" pentru ca nu poti vedea nimic acolo)
@andrei anghel
223897982379832749823798423 ore sunt cam 25559130408656706600890 ani adica 340788405448756088011 cicluri de viata de 75 ani (cam cat traim noi in medie) ... e un pic cam mult pentru ficatul meu gaurit si inima mea obosita ... deci prefer sa dau jos farurile si sa sper ca ma voi intalni cu unul din cei care au proiectat sistemul optic de la xsara
later edit... bogdan eu pot sa recreez fidel conditiile date de tine (munte fara gsm cu faruri arse, pun la dipozitie briceag, lanterna si becuri trebuitoare)... deasemeni va fi necesara o colectie foarte bogata de injuraturi si blesteme pentru ca te asigur ca nu va scapa fiinta din imparatia domnului care nu va fi invocata de cel putin 100 de ori. pentru cel care va schimba becurile care trebuie in conditiile date de tine eu personal ma voi ocupa sa primeasca titlul de STAPAN ABSOLUT al sistemului optic de la Xsara (si fff multa bere of course
)
... in spatele farului din dreapta este sistemul ABS iar in spatele farului din stanga este gatul de la stropitor... spatiul care mai ramane este inconjurat de table cu margini atat de ascutite incat pe langa ele cutitele de bucatarie par niste bete din fag aburit ascutite cu un ciob de sticla.
... pentru a fi mai edificatoare situatia mea voi incerca cat mai curand posibil sa revin cu ceva poze... din punctul meu de vedere acele becuri sunt de neschimbat din simplul motiv ca fiecare bec prezent in far are un alt sistem de prindere pe care nu ai cum sa-l anticipezi (spun bine "anticipezi" pentru ca nu poti vedea nimic acolo)
@andrei anghel


later edit... bogdan eu pot sa recreez fidel conditiile date de tine (munte fara gsm cu faruri arse, pun la dipozitie briceag, lanterna si becuri trebuitoare)... deasemeni va fi necesara o colectie foarte bogata de injuraturi si blesteme pentru ca te asigur ca nu va scapa fiinta din imparatia domnului care nu va fi invocata de cel putin 100 de ori. pentru cel care va schimba becurile care trebuie in conditiile date de tine eu personal ma voi ocupa sa primeasca titlul de STAPAN ABSOLUT al sistemului optic de la Xsara (si fff multa bere of course

'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am incercar sa schimb si eu un bec de pozitie parca la o xsara 2 pe stanga, si... nu am reusit. o fi vreo metoda speciala, dar... eu nu am aflat-o
hai sa va spun alta: la ford focus, trebuie dat neaparat farul jos, ca sa umbli la el, scrie si in carte. are un singur surub parca, si in rest cleme, la care te chinui ca dreaq sa bagi mana, iar daca ai mainile mai mari, clar le scoti zgariate. alta: la rover 75 scoti un capac de la carenajul rotii ca sa umblii la becuri - va dati seama ce inseamna sa schimbi becul, daca ai plecat la o nunta la costum, si pe drum a plouat...
nu este numai la citroen problema asta, ci la majoritatea modelelor moderne. sunt intortocheate, plastic la greu, si dependenta maxima de service.
hai sa va spun alta: la ford focus, trebuie dat neaparat farul jos, ca sa umbli la el, scrie si in carte. are un singur surub parca, si in rest cleme, la care te chinui ca dreaq sa bagi mana, iar daca ai mainile mai mari, clar le scoti zgariate. alta: la rover 75 scoti un capac de la carenajul rotii ca sa umblii la becuri - va dati seama ce inseamna sa schimbi becul, daca ai plecat la o nunta la costum, si pe drum a plouat...
nu este numai la citroen problema asta, ci la majoritatea modelelor moderne. sunt intortocheate, plastic la greu, si dependenta maxima de service.
Cu gatul de la stropitor, se poate rezolva simplu. El este lipit de rezervor. Pana sa ma prind ce trebuie facut l-am rupt din lipici de vro doua ori si ma injuram pe mine ca sunt neindemanatic si mi-am stricat rezervorul. Ai doua variante, il dezlipesti si il lipesti in alta pozitie mai favorabila. Sau alta varianta, iei un lipici mai elastic, si il scoti si lipesti la loc de fiecare data cand trebuie sa schimbi becul. In partea cealalata inveti un copil sau o fata cu mainile mai finute sa te ajute (prietenea, nevasta, copil, mama, un amic mai slab
).

http://www.adevarul.ro/articole/timisoa ... -drum.html
Apropos de schimbat becuri. Azi am schimbat unul din beculetele de la stopul central din haion. M-am chinuit vro 30 minute incercand sa il scot. ca sa umbli usor ar trebui sa iasa fortat din caroserie plasticul rosu care pare ceva gen incapsulat. Eu am scos cat mi-a permis spatiu suportul negru pe care stau becurile ( nu iese de tot pentru ca este ghidat pe niste prelungiri ale plasticului rous) si apoi cu mana am incercat in spatiul ala ingust sa il scot. tocmai cand vroiam sa renunt pentru ca nu reuseam , m-am gandit sa folosesc un cleste din acelea cu varf ascutit ( cu servetel captusit sa nu sparg becul). La montarea celui nou nu a mai mers asa. L-am pus cu mana dupa 15 minute de chin, ca apoi sa imi dau sema ca vechiul bec, nu erea ars, doar ca nu erea fixat bine in socul
.
Apropos de schimbat becuri. Azi am schimbat unul din beculetele de la stopul central din haion. M-am chinuit vro 30 minute incercand sa il scot. ca sa umbli usor ar trebui sa iasa fortat din caroserie plasticul rosu care pare ceva gen incapsulat. Eu am scos cat mi-a permis spatiu suportul negru pe care stau becurile ( nu iese de tot pentru ca este ghidat pe niste prelungiri ale plasticului rous) si apoi cu mana am incercat in spatiul ala ingust sa il scot. tocmai cand vroiam sa renunt pentru ca nu reuseam , m-am gandit sa folosesc un cleste din acelea cu varf ascutit ( cu servetel captusit sa nu sparg becul). La montarea celui nou nu a mai mers asa. L-am pus cu mana dupa 15 minute de chin, ca apoi sa imi dau sema ca vechiul bec, nu erea ars, doar ca nu erea fixat bine in socul

Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
pai tot amenda ei, ca praful de pe masina va ajunge in strada si apoi in atmosfera
.
In plus in praful de pe masina exista ulei de la alte masini inapte tehnic lasate de politie in trafic, si de la gudronul strazilor asfaltate cu retete asfaltice inadecvate. Dar poluarea o face cel care spala masina, deci trebuie sa plateasca.
Oricum as fi de acord cu agceste amenzi in momentul in care toate spalatoriiile auto vor avea sistem de drenaj adecvat si neaparat statie de tratare a apei.
din cauza la spalatoriile auto din zona de la care mai ales iarna toata apa se scurge in sosea, si bineinteles a mea ca nu am adaptat viteza erea intr-o iarna sa nu mai iau curba de pe energeticienilor spre fizicienilor.

In plus in praful de pe masina exista ulei de la alte masini inapte tehnic lasate de politie in trafic, si de la gudronul strazilor asfaltate cu retete asfaltice inadecvate. Dar poluarea o face cel care spala masina, deci trebuie sa plateasca.
Oricum as fi de acord cu agceste amenzi in momentul in care toate spalatoriiile auto vor avea sistem de drenaj adecvat si neaparat statie de tratare a apei.

Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
In Paris fiecare strada are rigola si la coltul strazii e cate un camin de apa.O data pe saptamana trec cei de la primarie si dau drumul la apa care curge vreo ora si curata prin curgerea ei de-alungul troturalui prin rigola, tot praful si gunoaile.Desi praful si gunoaiele sunt facute de oricine merge pe strada respectiva, apa o platesc doar cei care locuiesc pe acea strada.Nu injura nimeni primaria desi costa ceva apa respectiva.
Desigur, dar acolo, aceeasi firma nu-si permite sa lase canalele infundate, ca aici. Cand eram mic, strazile se spalau noaptea. Stropitoarea spala cu presiune, astfel ca tot praful si mizeria de langa trotuar era impinsa la canal. Si din cand in cand mai era o masina care stropea cu detergent. Dar atunci nu era economie de piata....
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187774
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11813
Cel mai nou membru JackPep