Acum reno o zice direct:
http://www.curentul.ro/curentul.php?num ... bart=51402Concernul Renault a avertizat oficial cĂŁ, dacĂŁ guvernul va reduce taxa pentru prima ĂŽnmatriculare ĂŽn Romania a autovehiculelor, va fi nevoit, din cauza posibilei scĂŁderi a vanzĂŁrilor, sĂŁ-Âşi restrangĂŁ producĂžia Logan cu cel puĂžin o treime. ÂŞi o treime din total vor reprezenta Âşi disponibilizĂŁrile de personal - adicĂŁ vreo 35.000 de lucrĂŁtori - de pe platforma de la PiteÂşti Âşi din firmele adiacente care lucreazĂŁ direct pentru Logan. S-a mai ameninĂžat cĂŁ s-ar putea sĂŁ se renunĂže la proiectatele noi investiĂžii ale grupului Renault ĂŽn Romania. Cum s-ar spune, Âşantaj ĂŽn toatĂŁ regula!
Sã vedem ce va face guvernul! Dacã stãm bine ºi ne gandim nu trebuie sã-l plangem cã se aflã cumva Între ciocan ºi nicovalã: respectiv Între presiunile Comisiei Europene (care ameninÞã cu sancÞiuni financiare) ºi aºa-numiÞii "investitori strãini". Aºa-numiÞii investitori, pentru cã mãcar Renault face producÞie În Romania, ceea ce i-a ºi dat nas sã iasã la bãtaie, dar majoritatea presiunilor vin din partea cohortei de importatori de maºini strãine! ªi aceastã nicovalã nu prea este tocmai o nicovalã Întrucat, vai!, ºi guvernamentali de rang Înalt, cu decizie În domeniu, sunt implicaÞi În mod direct În problemã, fiind importatori de maºini noi. Aºa cã nu este exclus ca guvernul sã nu cedeze În faÞa presiunilor Comisiei de la Bruxelles acceptand plata amenzilor administrate cã doar nu le va plãti altcineva decat contribuabilul roman! Fraierul de contribuabil roman, atat de fraier Încat va accepta injustiÞia, cu toate cã nu are nu numai nici o vinã, dar chiar nici o implicare! Evident, ar plãti toÞi contribuabilii ºi nu doar automobiliºtii! Cat despre soluÞia evocatã de dl Vlãdescu, a extinderii taxei asupra Înmatriculãrii maºinilor deja Înmatriculate În Romania, o porcãrie mai mare nici cã s-ar putea concepe: sã plãteascã inclusiv niºte amãraÞi pentru supraÎmbuibarea unor ÎmbuibaÞi!
IntervenĂžia ÂşantajistĂŁ a trustului Renault ĂŽn disputa cu privire la taxa pentru prima ĂŽnmatriculare aduce ĂŽn atenĂžie douĂŁ aspecte majore, a cĂŁror evidenĂžiere, chiar dacĂŁ poate nu foloseÂşte la mare lucru, este totuÂşi de interes public.
Pe de-o parte, s-a dovedit fãrã echivocuri cam de pe unde a izvorat ideea taxei pentru prima Înmatriculare: de la producãtorii strãini de automobile În Romania ºi de la importatorii de maºini strãine În Romania, care ºi-au gãsit conivenÞã sau chiar "cointerese" În structurile guvernamentale. Episodul aratã cu ce argumentaÞii-balivernã - de la apãrarea pieÞei interne la combaterea poluãrii - sunt trataÞi bieÞii romani. Marile grupuri industriale ºi financiare vest-europene au susÞinut de fapt aderarea Romaniei la Uniunea Europeanã tocmai În ideea de a face aici ceea ce nu-ºi permit În Þãrile lor de origine, chiar de ar fi sã sfideze În acest scop normele europene.
Pe de altã parte, a apãrut În vãzul lumii cam ce resorturi ghideazã unele - din pãcate, chiar dacã dintre cele cu ºtaif - implicãri investiÞionale În Romania. ªi tot din pãcate, grupul Renault dã un exemplu semnificativ În domeniu. Prinzand la stramtoare Romania, În cel mai prost an postdecembrist, grupul Renault a preluat, În urmã cu aproape un deceniu, uzinele Dacia În condiÞii extrem de avantajoase grupului, În care nu preÞul de achiziÞie a contat, ci facilitãÞile fiscale ºi de altã naturã obÞinute. Strategia a fost clarã: se finanÞeazã din aceste facilitãÞi cercetarea-dezvoltarea unei maºini noi, de clasã ieftinã, În atenÞia Îndeosebi a consumatorilor sãraci din Est. Totul sub egida mãrcii Dacia. Dacã proiectul se dovedea un eºec, acesta rãmanea romanesc. Dacã dimpotrivã avea sã fie un succes, reuºita urma sã fie preluatã treptat de Renault. Ca tipologie de abordare se vrea sã se continue pe aceeaºi linie. Un centru de cercetare-dezvoltare - investiÞia la care oficialul Renault se referea cã ar putea face obiectul unei renunÞãri În cazul reducerii taxei de prima Înmatriculare - este proiectat sã fie implantat În Romania. Potrivit propunerii pãrÞii franceze - agreate se pare la Bucureºti - cercetãtorii-dezvoltatori ar urma sã fie detaºaÞi din FranÞa ºi plãtiÞi doar parÞial de cãtre trust, grosul remunerãrii avand a fi acoperit de partea romanã, prin cheltuieli de sprijinire a cercetãrii -dezvoltãrii, permise de normele europene de ajutor de stat, ceea ce ar Însemna cã activitatea centrului ar fi de fapt finanÞatã de Romania din banul public! Halal investiÞie strãinã!
Un articol de Ilie Serbanescu
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!