WOW!!! Ce s-a incins atmosfera pe aici !!!
Incerc sa raspund la cate am citit pe aici...
e.miron - Crede-ma! Esti cat se poate de subiectiv si nu pui problema decat strict contabiliceste...Sper sa nu te superi pe mine ca spun asta !!!
Nu cred ca reusesc sa dau raspunsuri la toate subiectele pe care le-ai abordat, dar incerc...
1 - Nu are nici o legatura Matiz cu Tico !!! E adevarat. Matiz-ul consuma 7-8 sau mai mult in oras...E o mare porcarie !!!
In schimb Tico consuma pana in 6L, iar daca e din prima generatie si nu si-au bagat 100 de mecanici nasul prin carburatorul ala, te asigur ca nu consuma decat 4,2...4,7 in oras...Am avut Tico "0"km cat am lucrat la o firma de distributie si eram f. atent la consum, pt. ca aveam ratie de 5,5L/zi, in conditiile in care zona mea era in Galati...Nici o data consumul nu a depasit 5L iarna (uneori mai tineam si motorul pornit pe loc pt. ca nu mai puteam de frig...)...Nu te contrazice ca am avut 2 Tico noi pe mana pana acum...
...Referitor la regimul de functionare...ce spuneai tu...cum ca e pagubos sa mergi cu un motor mic tras de par...Nimic mai fals !!! Citeste documentatie de specialitate !!! Eu m-am saturat citind cam tot ce mi-a picat in mana inca de prin liceu si pana acum la 40 de ani...!!!
Ai sa vezi ca toata lumea spune ca un motor este cel mai eficient (consuma combustibil cu randament maxim...) cand este exploatat la peste 75% din puterea maxima...E total ineficient sa folosesti un autoturism cu motor mare solicitat 25...50% (la sarcini partiale...) !!!
Daca uneori acest fapt nu este foarte evident, e pt. ca unele masini sant realizate mai bine...altele mai prost (ex. Matiz)...
2 - Am spus ca pui problema strict contabiliceste, pt. ca in ce spui tu, nu vad unde se regaseste placerea de a conduce...Si cand spun asta, ma refer la mai mult decat trasul de colac si calcatul pedalelor...E vorba despre ce simti cand conduci o anume masina...Atunci cand ti se zbarleste parul pe tine de placere, cand auzi cum maraie de sub capota un motor V6 turat, sau cand simti cum valseaza un Citroen cu suspensie hidro...Pt. mine masina nu e numai o necesitate !!! E mai mult de atat !!! E pasiune in primul rand !!! O simt din toate incheieturile cand merg cu ea...Simt ce se intampla cu fiecare subansamblu...cum vibreaza...cum suna...
Fiecare tapiserie a fiecarei masini, iti genereaza o stare (de bine sau de rau...)...are un anume miros care ti se intipareste foarte clar in minte...E al unei anumite masini...
Eheeee!!! Shofatul asta nu e cum cred unii !!!

...
Acesta e unul din motivele pt. care nu am nici un pic de respect fatza de soferii de Diesel...Pt. ca cei care isi iau Diesel, nu privesc problema decat strict contabil...(altfel nici nu ai avea cum sa iti cumperi un Diesel, cata vreme inca se mai gaseste benzina la PECO...

)
Doar partea economoca conteaza...Ei nu e chiar asa !!! Mai conteaza si placerile mele, pt. ca de aceea platesc !!!
3 - Nu retin cine a scris...cum ca cuplul ala imens la Diesel este chiar placut....Ce mama-naibii placere o-ti fi vazand fratilor sa te tot smuceasca si sa te impinga in scaun masina, la fiecare plecare din loc...la fiecare trecere de pietoni...?!? Nu e oare mai placut ca masina sa plece lin si sa tot accelereze in aceeasi treapta pana te plictisesti si schimbi din bun simtz?!? Pt. ca oricum si motoarele pe benzina (daca iti alegi o masina cu o motorizare adecvata) au suficient cuplu cat sa te impinga in scaun, daca chiar iti doresti acest lucru !!!
Pana si a mea 1,8-8v are cuplul omniprezent...Daca vreau sa merg din lene cu 1200 rot intr-a -4-a merge fara sa protesteze si mai si demareaza binisor chiar de la turatia aia...Daca vreau sa merg echilibrat merg intre 2000 si 4000 ture si totul e OK...Masina demareaza bine e silentioasa...Si daca chiar vreau sportivitate...senzatii tari...o turez in fiecare treapta pana in 5500...6000 de ture si aduna asfaltul sub ea...Ma smuceste ca pe un maimutzoi la volan, daca nu ma tin bine in scaun...Oricum e muuult prea mult !!! Nu apuc sa turez decat in a-1-a si a-2-a pana spre maxim, ca se termina strada...se apropie o intersectie...iti iese un cocalar in fatza...Oricum la turatia aia intr-a 2-a, masina are deja 80-100 km/h...
Am mai ars (cu toate ca nu-mi place sa ma laud) niste smecheri cu ceva BMW-uri "pisicutza" care imi faceau semne cu farurile sa ma dau la o parte, vazand ca e "doar un amarat de Citroen..." Numai ca nu-i asa !!! Trage benzinara de ma sperie !!! Comprima complet suspensia spate la schimbari in treptele 1-2...de zici ca da cu poponetzul de asfalt...
Da! Stiu! Multi "soferi" de Diesel pleaca cu a-2-a de pe loc, pt. ca se satura de schimbat trepte la un Diesel care nu tureaza mai mult de 5000 ture...turatie la care oricum iti sare motorul de pe sasiu...
4 - Nu stiu unde ai vazut tu ca fumul de Diesel nu miroase si ca gazele au aceeasi culoare indiferent de sarcina motorului...ca eu cat am umblat prin tara asta, nu am vazut un Diesel pana acum, care turat la capat intr-o depasire, sa nu lase dara neagra de fum pe asfalt (au toba indoita in jos toate...)...Fie ele oricat de moderne si de noi....Nu exista !!! La Diesel cand i-ai dat "Kick-Down" scoate fum orice i-ai face !!! Am patzit treaba asta si cu masina noua de drive-test de la Ford (cat am lucrat acolo...)...
Si daca vrei sa fiu si mai clar, du-te la o statie ITP-RAR cand intra pe stand un Diesel nou (nu vorbim de Saviem si Raba...aici chiar m-am simtit lezat...jignit...pt. ca nu sant "tractorist" sa am de-a face cu asemenea mizerii de camioane...)...Sa vezi cum fumega orice Diesel cand il turezi la maxim (chiar si in gol...nu mai vorbesc in sarcina...)...Lasa pata neagra de funingine pe asfalt...Nu de pomana se face testul ala la RAR....!!!
Filtrele de particule sant montate ca sa mai retina o parte din funinginile cancerigene, dar in nici un caz nu retin toate particulele !!!
...Cat dspre mirosul gazelor....Probabil ca tie nu-ti functioneaza simtul olfactiv OK...Sau probabil ca deja te-ai obisnuit cu mirosul de gaze de motorina...Dar iti spun...Pt. un sofer de masina pe benzina, e un blestem sa pice vara la un semafor in spatele unei masini Diesel !!!
Bai fratilor...Nu exista sa stau la un semafor dupa un Diesel si sa nu ma zapaceasca mirosul de motorina arsa !!! Ma exaspereaza deja faza asta !!! Nu aveti ideie cate injuraturi isi iau posesorii acestor masini de la mine si de la altii (pt ca am mai auzit si la altii enervarea asta !!!)...Inchid geamurile si opresc aeroterma...chit ca mor de cald...decat sa-mi umple aerul din masina cu gaze de esapament de Diesel...
5 - Nu stiu de unde ai scos-o pe asta cu fiabilitatea la Diesel !!! Si mai ales pe cea cu costuri relativ apropiate de reparatie....
Daca ai fost tu norocos, asta nu inseamna ca nu se intampla...Mai ales la cele moderne...cu electronica multa...
Am mai scris pe forum despre asta, pt. ca discutia a mai fost si in alte topic-uri...despre ce a patit un prieten de-al meu cu un Renault Megane 1,5 dci...cu 50.000 Km reali (masina a fost cumparata de noua de el...)
...A plecat la Iasi sa-si dea examenele de licentza la facultate (facuta la batranete...:-)...)...cu masinutza lui scumpa si draga...bucurandu-se ca va plati pe combustibil f.f. putin (calcule din astea strict contabile, care nu au nici o legatura cu realitatea...)...
...Numai ca in Iasi i s-au stricat 2 sau 3 din 4 injectoare (din senin)...A remorcat masina pana la reprezentantza si acolo i s-a comunicat vestea minunata ca trebuie schimbate toate injectoarele (nu merg schimbate doar 1, 2 sau 3) pt. ca nu le recunoaste calculatorul motorului...Si uite asa s-a scobit de unde a avut de unde n-a avut de 7000 RON (acum 4-5 ani...acum probabil costa si mai mult...pt. ca a crescut Euro)...A dat telefon la nevasta...a scos bani din banca...i-a trimis...si asa a reusit sa repuna in functiune "masina" (ca sa nu zic tractorul) si sa se bucure in continuare de"beneficiile" si "economia" de a avea masina Diesel...
Asa ca lasati-o moarta cu minunatele masini Diesel !!!
..........Asta ca sa numi mai aduc aminte de infinitele incidente pe care le-am vazut...gen curea de distributie rupta si motor compromis...motor care fierbe vara daca-l soliciti mai tare...tampoane de motor rupte...ambreiaje distruse de cuplul ala "minunat" pe care-l laudati voi...implicit planetare uzate prematur...Caroserii cracanate din suspensie (la masinile intens folosite) pt. ca motoarele sant mult mai grele decat cele pe benzina...garnituri de chiulasa arse...chiulase fisurate intre supape din cauza motorinei proaste de la noi...imbinari sudate desprinse de pe caroserie sau piese fisurate din cauza vibratiilor....demaroare distruse din cauza pornirilor dificile ale Dieselului......etc.etc.etc...
Lista ar putea continua plictisitor de mult...cu defectiuni marunte dar super enervante care imobilizeaza masina (gen conducta de motorina fisurata, care trage aer fals...filtre de motorina in care ingheatza apa iarna...legaturi electrice din compartimentul motorului, imperfecte din cauza mizeriei de sub capota unui Diesel si a vibratiilor...etc...)
...........Despre cum sant proiectate muuult mai robust motoarele Diesel...ce spuneai tu...Nimic mai fals !!! Multe din motoarele Diesel actuale sant dezvoltate din motoare pe benzina, aflate deja in fabricatie, la care sant reproiectate si dimensionate anumite piese...De aceea rata de nereusita e muuuult mai mare la motoarele Diesel, decat la cele pe benzina...Putine motoare Diesel sant reusite !!! Nu acelasi lucru se intampla cu cele pe benzina, la care doar rar se intampla sa fie in fabricatie un motor mai apatic...mai lipsit de caracter sau poate mai gurmand...Dar in nici un caz defectuos...
....................................
Si ca sa inchei...Trec foarte des cu bicicleta dimineata devreme, pe langa o brutarie, care si distribuie paine...cu flota de masini proprii...
In fiecare dimineatza, de cand a venit frigul, acolo e distractie...Au niste utilitare Ford sau Renault (nici nu am fost atent...) destul de noi...Acolo la 4 dimineata incepe circul....Nu pornesc masinile...incep sa se traga unii pe altii (cei mai norocosi pe cei mai putin norocosi...:-)...), iar dupa ce reusesc sa porneasca toate masinile, incepe "simfonia"...Fiecare caraie si trozneste in felul ei ...unic...

dar oricum, nu te mai intelegi om cu om acolo...Cred ca au viatza grea cei din blocurile din zona...

...
....................................
Am zis ca nu o sa-mi cumpar Diesel decat cand se va epuiza benzina de pe planeta asta si nu voi mai avea incotro...Dar si atunci...probabil ca o sa-mi cumpar masina electrica ...la cat de repede si de puternic evolueaza tehnologia si performantele acumulatorilor...:-)...
Eu unul nu mai particip la aceasta discutie, pt. ca e lipsita de sens...Ne vom contrazice cine stie cat de acum in colo, fara sa ne punem de acord...Si nici n-am pretentia sa conving pe cineva...
Oricum consider ca am invatzat destule...am vazut destule...despre motoare, incat sa pot trage o concluzie justa strict pt. mine !!!
................................
Marian - Scuza-ma! Nu vreau sa supar, dar pur si simplu nu suport Diesel-ul !!! Nu am ce face! Asta e situatia...Dragoste cu de-a sila, nu se poate...:-).