diesel vs. benzina

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mar 24-Ian-2012 08:50

diesel sau benzina tot cheltuiala inseamna pana la urma daca masina nu 'produce' si e tinuta doar pt plimbari sau 'fite'. mult mai economic (ca sa nu vorbim cat de sanatos) este mersul pe jos, cu bicicleta, autobuzul, taxiul sau cu trenul. socotiti pretul masinii+taxe+combustibili+revizii si reparatii si vedeti ce economie rezulta numai intr-un an. :D Asta daca privim strict partea economica a problemei, pentru celelalte aspecte exista marketing, motoare diesel sau benzina noi sau second dupa gust si posibilitati. Oricum pretul motorinei o sa fie in continua crestere pe plan modial fata de benzina ca nu degeaba in ultimii ani s-au promovat cu sarguinta hdi, tdi, cdi, crdi samd. Din considerente de emisii au spus ei... :D

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 24-Ian-2012 09:34

Corect ce zici dxx, eu circul cu autobusul la serviciu pentru ca e scumpa parcarea in centru, dar ca sa ma duc la tara la nevasta-mea am de ales intre vreo 10-12 ore cu trenul, 10 ore cu autocarul sau 6 ore cu masina. Mai mult, in unele zone nu prea ai nici tren nici autobus convenabil.
"If in doubt, flat out!"

RollerMAN
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Dum 27-Iul-2008 21:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde RollerMAN » Mar 24-Ian-2012 12:16

e.miron scrie: O chestie pe care n-o inteleg este ca trebuie neaparat sa merg la 6000 ture sa simt ca merg cu masina. Daca as avea o masina complet silentioasa, sa sa mearga cu apa minerala si sa aiba 3 revolutii la fiecare 40 minute si sa pot merge macar cu 120 la ora as fi cel mai fericit om din lume. Eu mi-am luat masina din necesitate si o folosesc ca atare, si drept vorbind ma lasa complet rece numarul de ture si ma intereseaza mai mult sa ajung in locul catre care ma indrept, servici, magazin sau oriunde.
Poate pe un copil de 18 ani care deabia a luat permisul il inteleg ca vrea sa se compare cu masinile de F1. Eu am condus ceva vreme un Clio de la serviciu pe benzina care avea zona rosie de pe la 8000 de ture, in schimb trebuia sa merg cu aproape 7000 sa ajung la 120 pe autostrada si consuma peste 10 litri benzina. Dupa cateva luni l-a vandut seful ca il aducea la ruina cu benzina doar, fara sa mai vb de reparatii. Se auzea frumos, e adevarat, dar eu muream incet incet cand vedeam ca eram cu pedala la fund la 7500 ture ma depaseau camioanele pe autostrada.


Deci te rog FII SERIOS, clio la care sa inceapa zona rosie la 8000 de ture nu o sa vezi nici la RS, poate decat dupa ce il modifici destul de mult ca sa poti spune ca iti intra pe rosu la 8000 adica mai ai cel putin 1000 de ture peste asta.
Nu stiu ce cautai tu la 7500 de turatii cu un motor de 1.2 sau 1.4. Alea mai mult de 6500 nu ai de ce sa le duci si chiar si asa e cam mult, din ce observ puterea maxima la motoarele astea e la 5250 pt 1.2 si 5500 pt 1.4 sau 5500 si respectiv 6000 pt modelele mai noi vezi linkurile de mai jos pt detalii....
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?car=6457
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?car=6567
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=112838
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=112783

Deci mi se pare si normal sa te depaseaca toate camioanele cand nu stii sa conduci o masina si crezi ca toate benzinarele se duc la 7000 de ture si asta mai ales cand pui in discutie un motor de 1.2 sau 1.4 care e destinat in principiu pt oras. Si cumva imi e greu sa cred ca un motor de 1.2 sau 1.4 se auzea asa frumos, mai ales cu admisia si evacuarea de fabrica.
Nu mai compara mere cu pere ca n-are rost, pune un motor de 2.0 benzina langa al tau si atunci mai vorbim.

Vrei sa simti putere de jos, atunci i-ati o turbo benzina si sa vezi putere de la 2000 de ture pana la 6000-7000, asta daca tot vrei sa compari dieselul cu benzina ca pana la urma in general discutam de turbo diesel vs benzina aspirat, dar ia pune in calcul turbo vs turbo...s-ar putea sa iti dea cu virgula...
C4 By Loeb 2.0 180+ HP
Alpine 9855r , Genesis Profile 4 Ultra, Genesis Series III Stereo 60 , Genesis Audiophile A16.02 , Ground Zero GZRB25x, Standartplast soundproofing

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 24-Ian-2012 12:42

am avut clio williams si reno 19 16V, la care zona rosie incepea pe la 7000 de ture, si se turau lejer la 8000, ba chiar urcau peste, dar in treapta 2 la 8000 de ture aveam aproape 100, asa ca. plus ca, masinile trageau grav de tot, si isi atingeau viteza maxima cu usurinta, care de altfel nu e deloc mica - 240. in mod normal, cam toate masinile pe benzina (normale, nu variante sport) sunt limitate incepand de la 6400 de ture. da, asa ceva mi-ar place sa conduc din nou, dar consumul era destul de mare, si nu prea mai vreau.

RollerMAN
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Dum 27-Iul-2008 21:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde RollerMAN » Mar 24-Ian-2012 14:33

Da...daca tu spui ca renault 19 si clio williams mergeau la 8000 de ture...probabil se duceau da ma cam indoiesc ca si faceai ceva din moment ce puterea si la una este la 6100 de ture..
si la cealalta la 6500
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=154891
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?car=5896
C4 By Loeb 2.0 180+ HP

Alpine 9855r , Genesis Profile 4 Ultra, Genesis Series III Stereo 60 , Genesis Audiophile A16.02 , Ground Zero GZRB25x, Standartplast soundproofing

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 24-Ian-2012 15:24

m-ai inteles gresit... am vrut sa spun ca "urcau" pana la 8000, si ca idee la 8000 aveam in jur de 100 cu a 2-a, deci nici gand sa ma depasasca vreun camion, dar nu am spus ca ii dadeam 8000 ca sa traga. intr-adevar, pe la 6500, maxim 7000 schimbam cand aveam chef sa ma dau la ele, pentru ca daca urcam mai sus incepeam sa pierd. plaja de turatie in care foloseam frecvent acele masini era cam 3000-5000, acolo se simteau cel mai bine.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 25-Ian-2012 06:00

WOW!!! Ce s-a incins atmosfera pe aici !!! :lol:
Incerc sa raspund la cate am citit pe aici...

e.miron - Crede-ma! Esti cat se poate de subiectiv si nu pui problema decat strict contabiliceste...Sper sa nu te superi pe mine ca spun asta !!!
Nu cred ca reusesc sa dau raspunsuri la toate subiectele pe care le-ai abordat, dar incerc...
1 - Nu are nici o legatura Matiz cu Tico !!! E adevarat. Matiz-ul consuma 7-8 sau mai mult in oras...E o mare porcarie !!!
In schimb Tico consuma pana in 6L, iar daca e din prima generatie si nu si-au bagat 100 de mecanici nasul prin carburatorul ala, te asigur ca nu consuma decat 4,2...4,7 in oras...Am avut Tico "0"km cat am lucrat la o firma de distributie si eram f. atent la consum, pt. ca aveam ratie de 5,5L/zi, in conditiile in care zona mea era in Galati...Nici o data consumul nu a depasit 5L iarna (uneori mai tineam si motorul pornit pe loc pt. ca nu mai puteam de frig...)...Nu te contrazice ca am avut 2 Tico noi pe mana pana acum...
...Referitor la regimul de functionare...ce spuneai tu...cum ca e pagubos sa mergi cu un motor mic tras de par...Nimic mai fals !!! Citeste documentatie de specialitate !!! Eu m-am saturat citind cam tot ce mi-a picat in mana inca de prin liceu si pana acum la 40 de ani...!!!
Ai sa vezi ca toata lumea spune ca un motor este cel mai eficient (consuma combustibil cu randament maxim...) cand este exploatat la peste 75% din puterea maxima...E total ineficient sa folosesti un autoturism cu motor mare solicitat 25...50% (la sarcini partiale...) !!!
Daca uneori acest fapt nu este foarte evident, e pt. ca unele masini sant realizate mai bine...altele mai prost (ex. Matiz)...
2 - Am spus ca pui problema strict contabiliceste, pt. ca in ce spui tu, nu vad unde se regaseste placerea de a conduce...Si cand spun asta, ma refer la mai mult decat trasul de colac si calcatul pedalelor...E vorba despre ce simti cand conduci o anume masina...Atunci cand ti se zbarleste parul pe tine de placere, cand auzi cum maraie de sub capota un motor V6 turat, sau cand simti cum valseaza un Citroen cu suspensie hidro...Pt. mine masina nu e numai o necesitate !!! E mai mult de atat !!! E pasiune in primul rand !!! O simt din toate incheieturile cand merg cu ea...Simt ce se intampla cu fiecare subansamblu...cum vibreaza...cum suna...
Fiecare tapiserie a fiecarei masini, iti genereaza o stare (de bine sau de rau...)...are un anume miros care ti se intipareste foarte clar in minte...E al unei anumite masini...
Eheeee!!! Shofatul asta nu e cum cred unii !!! :lol: ...
Acesta e unul din motivele pt. care nu am nici un pic de respect fatza de soferii de Diesel...Pt. ca cei care isi iau Diesel, nu privesc problema decat strict contabil...(altfel nici nu ai avea cum sa iti cumperi un Diesel, cata vreme inca se mai gaseste benzina la PECO... :twisted: )
Doar partea economoca conteaza...Ei nu e chiar asa !!! Mai conteaza si placerile mele, pt. ca de aceea platesc !!!
3 - Nu retin cine a scris...cum ca cuplul ala imens la Diesel este chiar placut....Ce mama-naibii placere o-ti fi vazand fratilor sa te tot smuceasca si sa te impinga in scaun masina, la fiecare plecare din loc...la fiecare trecere de pietoni...?!? Nu e oare mai placut ca masina sa plece lin si sa tot accelereze in aceeasi treapta pana te plictisesti si schimbi din bun simtz?!? Pt. ca oricum si motoarele pe benzina (daca iti alegi o masina cu o motorizare adecvata) au suficient cuplu cat sa te impinga in scaun, daca chiar iti doresti acest lucru !!!
Pana si a mea 1,8-8v are cuplul omniprezent...Daca vreau sa merg din lene cu 1200 rot intr-a -4-a merge fara sa protesteze si mai si demareaza binisor chiar de la turatia aia...Daca vreau sa merg echilibrat merg intre 2000 si 4000 ture si totul e OK...Masina demareaza bine e silentioasa...Si daca chiar vreau sportivitate...senzatii tari...o turez in fiecare treapta pana in 5500...6000 de ture si aduna asfaltul sub ea...Ma smuceste ca pe un maimutzoi la volan, daca nu ma tin bine in scaun...Oricum e muuult prea mult !!! Nu apuc sa turez decat in a-1-a si a-2-a pana spre maxim, ca se termina strada...se apropie o intersectie...iti iese un cocalar in fatza...Oricum la turatia aia intr-a 2-a, masina are deja 80-100 km/h...
Am mai ars (cu toate ca nu-mi place sa ma laud) niste smecheri cu ceva BMW-uri "pisicutza" care imi faceau semne cu farurile sa ma dau la o parte, vazand ca e "doar un amarat de Citroen..." Numai ca nu-i asa !!! Trage benzinara de ma sperie !!! Comprima complet suspensia spate la schimbari in treptele 1-2...de zici ca da cu poponetzul de asfalt... :lol:
Da! Stiu! Multi "soferi" de Diesel pleaca cu a-2-a de pe loc, pt. ca se satura de schimbat trepte la un Diesel care nu tureaza mai mult de 5000 ture...turatie la care oricum iti sare motorul de pe sasiu...
4 - Nu stiu unde ai vazut tu ca fumul de Diesel nu miroase si ca gazele au aceeasi culoare indiferent de sarcina motorului...ca eu cat am umblat prin tara asta, nu am vazut un Diesel pana acum, care turat la capat intr-o depasire, sa nu lase dara neagra de fum pe asfalt (au toba indoita in jos toate...)...Fie ele oricat de moderne si de noi....Nu exista !!! La Diesel cand i-ai dat "Kick-Down" scoate fum orice i-ai face !!! Am patzit treaba asta si cu masina noua de drive-test de la Ford (cat am lucrat acolo...)...
Si daca vrei sa fiu si mai clar, du-te la o statie ITP-RAR cand intra pe stand un Diesel nou (nu vorbim de Saviem si Raba...aici chiar m-am simtit lezat...jignit...pt. ca nu sant "tractorist" sa am de-a face cu asemenea mizerii de camioane...)...Sa vezi cum fumega orice Diesel cand il turezi la maxim (chiar si in gol...nu mai vorbesc in sarcina...)...Lasa pata neagra de funingine pe asfalt...Nu de pomana se face testul ala la RAR....!!!
Filtrele de particule sant montate ca sa mai retina o parte din funinginile cancerigene, dar in nici un caz nu retin toate particulele !!!
...Cat dspre mirosul gazelor....Probabil ca tie nu-ti functioneaza simtul olfactiv OK...Sau probabil ca deja te-ai obisnuit cu mirosul de gaze de motorina...Dar iti spun...Pt. un sofer de masina pe benzina, e un blestem sa pice vara la un semafor in spatele unei masini Diesel !!!
Bai fratilor...Nu exista sa stau la un semafor dupa un Diesel si sa nu ma zapaceasca mirosul de motorina arsa !!! Ma exaspereaza deja faza asta !!! Nu aveti ideie cate injuraturi isi iau posesorii acestor masini de la mine si de la altii (pt ca am mai auzit si la altii enervarea asta !!!)...Inchid geamurile si opresc aeroterma...chit ca mor de cald...decat sa-mi umple aerul din masina cu gaze de esapament de Diesel...
5 - Nu stiu de unde ai scos-o pe asta cu fiabilitatea la Diesel !!! Si mai ales pe cea cu costuri relativ apropiate de reparatie....
Daca ai fost tu norocos, asta nu inseamna ca nu se intampla...Mai ales la cele moderne...cu electronica multa...
Am mai scris pe forum despre asta, pt. ca discutia a mai fost si in alte topic-uri...despre ce a patit un prieten de-al meu cu un Renault Megane 1,5 dci...cu 50.000 Km reali (masina a fost cumparata de noua de el...)
...A plecat la Iasi sa-si dea examenele de licentza la facultate (facuta la batranete...:-)...)...cu masinutza lui scumpa si draga...bucurandu-se ca va plati pe combustibil f.f. putin (calcule din astea strict contabile, care nu au nici o legatura cu realitatea...)...
...Numai ca in Iasi i s-au stricat 2 sau 3 din 4 injectoare (din senin)...A remorcat masina pana la reprezentantza si acolo i s-a comunicat vestea minunata ca trebuie schimbate toate injectoarele (nu merg schimbate doar 1, 2 sau 3) pt. ca nu le recunoaste calculatorul motorului...Si uite asa s-a scobit de unde a avut de unde n-a avut de 7000 RON (acum 4-5 ani...acum probabil costa si mai mult...pt. ca a crescut Euro)...A dat telefon la nevasta...a scos bani din banca...i-a trimis...si asa a reusit sa repuna in functiune "masina" (ca sa nu zic tractorul) si sa se bucure in continuare de"beneficiile" si "economia" de a avea masina Diesel...
Asa ca lasati-o moarta cu minunatele masini Diesel !!!
..........Asta ca sa numi mai aduc aminte de infinitele incidente pe care le-am vazut...gen curea de distributie rupta si motor compromis...motor care fierbe vara daca-l soliciti mai tare...tampoane de motor rupte...ambreiaje distruse de cuplul ala "minunat" pe care-l laudati voi...implicit planetare uzate prematur...Caroserii cracanate din suspensie (la masinile intens folosite) pt. ca motoarele sant mult mai grele decat cele pe benzina...garnituri de chiulasa arse...chiulase fisurate intre supape din cauza motorinei proaste de la noi...imbinari sudate desprinse de pe caroserie sau piese fisurate din cauza vibratiilor....demaroare distruse din cauza pornirilor dificile ale Dieselului......etc.etc.etc...
Lista ar putea continua plictisitor de mult...cu defectiuni marunte dar super enervante care imobilizeaza masina (gen conducta de motorina fisurata, care trage aer fals...filtre de motorina in care ingheatza apa iarna...legaturi electrice din compartimentul motorului, imperfecte din cauza mizeriei de sub capota unui Diesel si a vibratiilor...etc...)
...........Despre cum sant proiectate muuult mai robust motoarele Diesel...ce spuneai tu...Nimic mai fals !!! Multe din motoarele Diesel actuale sant dezvoltate din motoare pe benzina, aflate deja in fabricatie, la care sant reproiectate si dimensionate anumite piese...De aceea rata de nereusita e muuuult mai mare la motoarele Diesel, decat la cele pe benzina...Putine motoare Diesel sant reusite !!! Nu acelasi lucru se intampla cu cele pe benzina, la care doar rar se intampla sa fie in fabricatie un motor mai apatic...mai lipsit de caracter sau poate mai gurmand...Dar in nici un caz defectuos...
....................................
Si ca sa inchei...Trec foarte des cu bicicleta dimineata devreme, pe langa o brutarie, care si distribuie paine...cu flota de masini proprii...
In fiecare dimineatza, de cand a venit frigul, acolo e distractie...Au niste utilitare Ford sau Renault (nici nu am fost atent...) destul de noi...Acolo la 4 dimineata incepe circul....Nu pornesc masinile...incep sa se traga unii pe altii (cei mai norocosi pe cei mai putin norocosi...:-)...), iar dupa ce reusesc sa porneasca toate masinile, incepe "simfonia"...Fiecare caraie si trozneste in felul ei ...unic... :lol: :lol: :lol: dar oricum, nu te mai intelegi om cu om acolo...Cred ca au viatza grea cei din blocurile din zona... :evil: ...
....................................
Am zis ca nu o sa-mi cumpar Diesel decat cand se va epuiza benzina de pe planeta asta si nu voi mai avea incotro...Dar si atunci...probabil ca o sa-mi cumpar masina electrica ...la cat de repede si de puternic evolueaza tehnologia si performantele acumulatorilor...:-)...
Eu unul nu mai particip la aceasta discutie, pt. ca e lipsita de sens...Ne vom contrazice cine stie cat de acum in colo, fara sa ne punem de acord...Si nici n-am pretentia sa conving pe cineva...
Oricum consider ca am invatzat destule...am vazut destule...despre motoare, incat sa pot trage o concluzie justa strict pt. mine !!!
................................
Marian - Scuza-ma! Nu vreau sa supar, dar pur si simplu nu suport Diesel-ul !!! Nu am ce face! Asta e situatia...Dragoste cu de-a sila, nu se poate...:-).

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 25-Ian-2012 10:14

@dan1972-este evident cĂŁ nu suporĂži dieselul Âşi nici nu eÂşti obligat sĂŁ-l suporĂži, dar nu ĂŽnĂželeg de ce ĂŽncerci sĂŁ justifici acest fapt folosind uneori argumente departe de a fi reale.
Fiecare motor are pĂŁrĂži bune Âşi mai puĂžin bune.

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 25-Ian-2012 10:25

oricat am fi de subiectivi, trebuie sa recunoastem ca si motoarele diesel au farmecul lor :D
In tara noastra o benzinara este aproape 'descalificata' la vanzare in timp ce dieselul e la putere pt ca asta se cere (indiferent de starea generala, km sau probleme, daca e diesel, atunci cumparam cu placere)... Cu pretul motorinei tot in crestere fata de benzina mai poate fi un diesel o 'afacere'?

RollerMAN
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Dum 27-Iul-2008 21:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde RollerMAN » Mie 25-Ian-2012 10:43

Dan in mare parte sunt de acord cu ce zici dar eu sunt ala care a scris ca e placut cuplul si din punctul meu de vedere cuplul mult si mai ales cuplul la turatii joase este placut. De ce asta?
Avand cuplu mult nu mai trebui sa te obosesti cu ambreiaju si acceleratia prea mult ...masina pleaca si de la relanti...fara sa te chinui. Este mult mai comoda o masina care pleaca de la turatii joase cand mergi in trafic, in plus cand faci o depasire avand cuplu mult jos nu mai trebuie sa retrogradezi 1 sau 2 trepte ca sa te poti baga din scurt si in modu asta poti merge si economic si cand prinzi oportunitatea depasesti inloc sa mergi turat ca sa nu pierzi momentul pana retrogradezi.
In plus cuplul mult te baga in scaun, iar pt mine asta e o placere. Ai simtit pe pielea ta o plecare in forta cu un 4x4 veritabil? Ce ai simtit...ca te baga in scaun cumva? Si nu ti-a placut nu? Eh, mie uite ca asta imi place si cunosc destui care au aceleasi placeri. Daca tie ti se pare ca te da cu capu de tetiere astea sunt chestii subiective. In plus din ce spui tu inseamna ca nu ti-ar placea nici o benzinara turbo sau biturbo care are cuplu maxim incepand cu ~1600 de turatii. Nu zic ca un motor aspirat nu e mai placut per total decat unul turbo dar motoarele mari...au cuplu mult...si cuplu de la turatii joase.

Pe de alta parte hai sa fim totusi seriosi ca treaba cu injectoarele, tampoanele, cracanatu caroseriei si alte cele sunt pt masini mult prea obosite si alergate.
Cunostinta aceea a ta careia i-au picat injectoarele la 50.000 ori a bagat numai mizerii de combustibili in ea ori a avut ghinionul secolului si in plus nu prea inteleg cum sa iti iei o masina noua si sa nu ai garantie la 50.000? i-a facut in 5 ani? atunci de ce si-a mai luat diesel? Eu am un bun prieten fix cu un megane 1.5 dci si masina aia a avut viata grea cata alergatura a vazut iar acum are 140.000 si 6 ani de zile iar la ea in afara de un amortizor rupt care s-a schimbat in primul an.. pe garantie, nu au fost schimbate decat consumabilele la revizii.
Nu tin partea dieselului dar nici dracu nu e atat de negru.
C4 By Loeb 2.0 180+ HP

Alpine 9855r , Genesis Profile 4 Ultra, Genesis Series III Stereo 60 , Genesis Audiophile A16.02 , Ground Zero GZRB25x, Standartplast soundproofing

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 25-Ian-2012 10:58

He he, cand vremurile au permis, la 'kick-down' dat la grand cherokee V8 sau audi RS6 V6 biturbo imi sarea sapca de pe cap, pe bune... :lol:

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 25-Ian-2012 21:25

dxx scrie:oricat am fi de subiectivi, trebuie sa recunoastem ca si motoarele diesel au farmecul lor :D
In tara noastra o benzinara este aproape 'descalificata' la vanzare in timp ce dieselul e la putere pt ca asta se cere (indiferent de starea generala, km sau probleme, daca e diesel, atunci cumparam cu placere)... Cu pretul motorinei tot in crestere fata de benzina mai poate fi un diesel o 'afacere'?


dieselul e o afacere daca mergi in oras ff mult.
benzinarul consuma mai mult in oras
in afara orasului, e acelasi lucru diesel benzina la consum. Eu ma uit la mine: cielo consuma in afara orasului cat consuma si BX-ul (ma rog..cu maxim 1l/100km in plus..deci nu prea exista diferenta) In oras insa (ma refer la bucuresti), BXul consuma aproape jumatate..Totusi prefer sa merg cu cielo pt ca e mult mai indemanatic, mai fiabil si in plus e net superior la demaraj decat tractorasul de pe bx (de care eu am fost si sunt inca f multumit..motoarele alea de pe BX diesel au fost fff reusite)
Diesel sau benzina..masina sa fie buna :) In rest..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 25-Ian-2012 23:55

MARIAN - Crede-ma...Ce am spus mai sus este chiar realitatea...Nu imi place sa fac afirmatii gratuite !!!
..............................
Depinde cate parti bune si cate rele are fiecare ... Si aici putem fi subiectivi...pt. ca pt. unul o parte buna (si cea mai importanta) e cati bani scoate din buzunar pe moment (si subliniez...pe moment!!!) iar pentru altcineva cel mai important e ce simte cand conduce o anume masina, iar costurile cu combustibilul sant trecute cu vederea...Depinde cum privesti problema !!!

dxx - Da! Probabil ca pt. aceia care au condus mai mult Diesel pana acum, sau au o anumita vocatie naturala spre a suporta lipsa de comfort, Diesel-ul poate avea un anumit farmec...
Trebuie sa recunosc ca si eu am fost fascinat de maraitul unui motor Diesel montat pe o...Dacia din 1974...dar cred ca mai mult datorita inovatiei tehnice si a bizareriei de a merge intr-o Dacia Diesel... :lol:
.....Sa stii ca nu e asa cu vanzarea !!! Cu toate ca "tot romanul" vrea Diesel, sant o groaza de oameni ca mine, care nu si-ar lua Diesel in ruptul capului si care Descalifica Diesel-ul din start la o achizitie...Deci fiecare lucru are clientul lui !!!

RollerMAN - Eu nu gasesc ca e o placere sa te tot smuceasca masina la plecari...Am trecut de varsta la care mergeam cu Dacia si visam ca conduc BMW...Am trecut de varsta la care cautam senzatii tari pe sosea....Daca vreau senzatii tari, ma dau cu parapanta...cu deltaplanul....Sa vezi acolo senzatii tari, cand sub picioarele tale sant 100...300 m pana la sol... :lol:
In plus si benzina are suficient cuplu sa te smuceasca, dar doar daca vrei...Daca o turezi...
De ce masina pe care o conduc, sa nu plece lin ?!? De ce ar trebui...ar fi bine sa ma smuceasca ?!? Nu e mai placut sa plece progresiv?!?
...Practic cand merg intr-o masina Diesel, simt o agresiune continua asura corpului...prin smucituri...vibratii...zgomot (mai mult sau mai putin in functie de model...)...
Acesta e unul din marile avantaje ale motorului pe benzina...Faptul ca ai o plaja f. mare de turatie si mergi cum iti pofteste sufletul...
Diesel-ul este total anapoda...Are cuplu de neam-prost la turatii joase, dar se plafoneaza destul de repede, nedandu-ti prea multe variante...
...Faza cu Megan-ul 1,5 dci ...cu injectoarele este reala !!! Tipul alimenteaza numai din PECO...Si am mai auzit de faza cu injectoarele la Megane si la alte masini...Prin natura serviciului pe care l-am avut, eram poarta in poarta cu service-ul Renault...
...Masina cred ca avea deja 5 ani...Pai nu spuneati voi ca Diesel-ul are un anume farmec ?!?...Omul a vrut Diesel, chiar daca nu facea decat 8-10.000 km/an...Cu toate astea, s-a intamplat faza cu injectoarele...
...Mai stiu nenumarate cazuri la masini relativ noi (2-3 ani) cu conducte care trag aer...senzor de pe filtrul de motorina care nu mai simte ce trebuie sa simta si opreste motorul in timpul mersului (la un Fiat Ducato in garantie...)...Si daca ii dai cheie, porneste iar fara nici o problema...Si tot felul de astfel de mizerii, care sant total necunoscute pt. un motor pe benzina...
Injectia pe benzina, si daca are un senzor defect, intra in regim de avarie si tot te poti deplasa pana acasa, cu performantze usor scazute...dar semnalizeaza in bord acest lucru...
...As putea da multe exemple aici, dar chiar nu vreau sa va plictisesc si sa ne pierdem timpul intr-o discutie sterila...Dar chiar am vazut suficient de multe faze aiurea la Diesel, ca sa pot sa-mi mai doresc unul...

abarth_mcm - Asa este! La drum nu mai e mare diferentza de consum...E aproape insesizabila...Daca luam in calcul si faptul ca motorina s-a scumpit si se scumpeste in continuare.........
In oras e intradevar diferentza la consum, dar daca tinem cont ca o masina pe benzina e mai fasneatza...pt. ca motorul pe benzina e mai elastic...chiar nu mai vad care e avantajul...
Si repet...In conditiile in care un Tico se vinde si cu 500 euro si consuma 5 L in oras, prefer sa merg cu un tico, pe care-l si parchez mai usor (gasesc loc de parcare mai usor) decat sa merg cu un Diesel de 1,5 Tone care consuma 8-9L si la care toate consumabilele sant de X ori mai scumpe decat la un Tico....
Si imi tin Xantia sub prelata sau intr-un garaj si merg cu ea doar cand am chef si o stiu ca pt. deplasari interurbane este curata si in perfecta stare (nu cu pivotii, bucsele si bieletele facute praf in oras...) iar in oras merg cu un Tico la care o planetara costa 100 RON...o anvelopa 100 RON...s.a.m.d.
...Sigur...Asta in cazul in care as avea de facut deplasari intense in oras...Dar nu e cazul si in conditii normale se poate merge si cu Xantia pe benzina, fara sa dau o avere pe combustibil...Nu e chiar asa cum sustin Diesel-istii aici de fatza...
Se poate optimiza traseul pe care il ai de facut in ziua respectiva si nu mai consumi benzina cu nemiluita..

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 26-Ian-2012 10:46

@dan1972-Nu te cred! :razz: Convinge-mã! :lol: Ce nu vrei sã înþelegi este faptul cã aºa cum vezi tu numai avantaje la un motor pe benzinã, va exista mereu cinveva care va putea prezenta cu argumente (din puctul lui de vedere) avantajele dieselului. În majoritatea cazurilor, argumentele sunt bazate strict pe feelingul fiecãruia.

RollerMAN
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Dum 27-Iul-2008 21:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde RollerMAN » Joi 26-Ian-2012 11:42

Chestia asta cu parasuta/parapanta tine de gusturi, pt mine pasiunea si placerea obtinuta din motorsport nu poate fi egalata cu altceva, poate doar sa am ocazia sa merg vreodata cu un avion de vanatoare.
Un motor pe benzina aspirat care sa nu iti consume nu are suficient cuplu incat sa te zmuceasca....da iti ofera niste senzatii placute, dar nu se compara cu o benzinara turbo...eh cand pui turbina in discutie creste si consumu si acolo incepi sa vezi lucrurile altfel.
Nu zic ca daca nu ar conta banii nu mi-ar placea un motor aspirat de minim 4 litrii dar in conditiile de astazi...trebuie sa te mai gandesti un pic si practic pe langa placut si dieselul iti ia din placere pe de-o parte dar iti ofera pe alta...cel putin pt unii acum daca tu nu suporti cuplul ala...dupa cum spuneam nu ai suporta nici o masina turbo benzina.

Si mai e o chestie, acum nu stiu ce inseamna pt tine zmucit, pt ca sincer un motor de 1.4-1.6 diesel sincer nu ofera mari senzatii..abia d ela 1.9 incolo incepi sa simti cuplul ala care spui ca pt tine e deranjant....pe mine motoarele mici diesel ma scot din sarite ca nu ofera nimic ca si senzatie. Iar un motor pe benzina aspirat sub 1.8-2 litrii nu iti oferta mai deloc senzatii mai ales pe masinile din ziua de azi care au 1300-1400kg.

Un diesel nu il cumperi ca sa faci 8-10.000 km pe an...n-are sens, sunt bani aruncati pe geam, sau ma rog daca asta e placerea omului sa mearga cu tractoru e treaba lui..... sau un diesel il iei ca a 2 a masina ca sa o freci in oras. Eu unul nu as merge cu o cutie de chibrituri cum e tico...mai degraba as lua un c2 1.4 hdi care iti ofera ceva mai multa siguranta si mult mai mult comfort si consuma tot 5 sau chiar sub. La o adica si un saxo ar fi mai bun decat tico.
C4 By Loeb 2.0 180+ HP

Alpine 9855r , Genesis Profile 4 Ultra, Genesis Series III Stereo 60 , Genesis Audiophile A16.02 , Ground Zero GZRB25x, Standartplast soundproofing


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen