daria_na scrie:1. VIZIBILITATE: e mai mult după intuiţie decât după vedere. Linia portierelor ĂŽnaltă, montanţii tot mai masivi, geamuri ĂŽntunecate: a reuşi să vezi ce se ĂŽntâmplă ĂŽn jurul maşinii nu e mereu foarte uşor deşi este un element de importanţă.
E greu de ajuns la un compromis ĂŽntre siguranţă şi vizibilitate. Să nu uităm că ĂŽnainte de '89 oamenii mureau când intrau ĂŽn copaci cu 60km/h, ceea ce e puţin probabil cu o maşină modernă, cu centuri, tetiere, şi airbaguri inclusiv ĂŽn "montanţii ăia groşi".
daria_na scrie:2. LANŢURI DE ZĂPADĂ: nu pot fi montate ĂŽntotdeauna.
Am studiat şi eu lanţurile de pe la Cora sau Carrefour: ĂŽn primul rând se vor cât de cât "universale", adică pe ele poate fi şi o listă cu 10 dimensiuni de pneuri. Mai apoi par foarte greu de pus - şi sunt contraindicate pentru trasee mai lungi, sau pe altceva decât zăpadă - iar constructorii ştiu asta. Iar la o maşină scumpă puţini oameni se zgârcesc la capitolul pneuri - şi cu pneuri sezoniere, la ce bun să te mai chinui cu lanţuri?
daria_na scrie:3. ELECTRONICA: alarme false, angoase, reale.
La bord se aprinde un martor de avarie, se pare că există o problemă,
Hai că nu e chiar aşa. Nu vorbim de piese de calculator cumpărate de la Best Computers ci de cu totul altceva, de software embedded şi de hardware conceput să reziste şi să funcţioneze ĂŽntre -30 şi 100C. Că apar şi probleme - e inerent, dar nu şi frecvent.
daria_na scrie:4. REZERVA TEMPORARĂ: mai mult pe placul constructorilor.
Chiar sunt culmea: cu pneurile şi drumurile din ziua de azi, chiar şi prin gropile din Bucureşti, poţi să conduci 3-4 ani şi să nu ai nici o pană - zic de pană serioasă, care impune schimbarea imediată a roţii (pneu tăiat etc). Ăn aceste condiţii nu e deloc eficient să transporţi tot timpul după tine o ditamai roata, ci doar una pe care să o foloseşti ĂŽn cazul acela de urgenţă.
daria_na scrie:5. ERGONOMIE: navigaţia ĂŽn timpul conducerii.
A conduce este un lucru serios, care solicită concentrare şi efort constante. Integrarea tot mai accentuată a comenzilor de pe planşă se ĂŽndreaptă de fapt ĂŽn direcţie opusă: e adevărat , numărul ĂŽn creştere al funcţiilor nu mai permite respectarea regulii- un buton o funcţie-, dar navigarea printre meniuri şi opţiuni este o distracţie care poate fi periculoasă.
Ptiu drace, data viitoare când mă mai plimb pe Ştirbei Vodă la o oră de vârf o să ĂŽmi consult datele ĂŽnregistrate de computer şi o să resetez consumul

Ăştia nu sunt sănătoşi la cap!
daria_na scrie:6. DIMENSIUNI: doar maşinile cresc.
Sau scad. Un C3 e mai scurt ca o Dacie şi are un spaţiu efectiv mai mare ĂŽn portbagaj. Cum ziceam, următoarea maşină va fi un Hummer....
daria_na scrie:7. ĂNTREŢINERE: micile costuri mari.
Odată ĂŽnlocuirea unui bec, era o treabă distractivă. Azi situaţia este exact pe dos. Operaţiunea s-a transformat ĂŽntr-o mică provocare, cauzată de spaţiile mici sau char inexistente, de locuri inaccesibile.
Din nou, cât de des se ard becurile? Mai apoi, pentru a nu se forma condens şi a nu intra praf, apă etc, stopurile sunt foarte bine izolate. Zilnic văd dacii cu stopuri chioare sau becuri arse, de ce nu le ĂŽnlocuiesc dacă e o treabă simplă şi distractivă?
daria_na scrie:8. SCAUNE: neplăcut să le reglezi de fiecare dată.
Aici vorbim de scaunul şoferului sau de cel al pasagerului? De obicei ĂŽn astfel de maşini se intră prin dreapta, deci pasagerul e cel "deranjat". La şofer ar putea fi un deranj real fiindcă fiecare are poziţia lui, oglinzile reglate ĂŽntr-un anumit fel, se aşteaptă să apese pe ambreiaj ĂŽntr-un anumit fel etc, deci fiecare centimetru contează. Dar la pasager?! Luaţi-vă nene maşini cu 4/5 uşi, şi aţi scăpat de problemă.
Ofofof.....
