Pagina 3 din 6

Scris: Lun 08-Dec-2008 14:13
de alexd
dj01fad, ratele alora de la banci nu sunt numai pentru masini...sa stii ca rate se fac si pentru electrocasnice, pt consum personal, tot rate inseamna si carti de credit si carti de debit cu descoperit de cont. Am citit un studiu care arata gradul de indatorare al populatiei, iar cei mai indatorati la banci erau muncitorii din industria auto, ce contractasera credite de consum. Li s-a permis contractarea acestor credite fiind o industrie ce era considerata in plina expansiune. Nu limita tot universul doar in posibilitatile unuia de a cumpara masina noua sau nu.

sorin, era o figura de stil exprimarea mea. Stim cu totii ca pierderea de lhm la citroen este ca o loterie: poti "castiga" cu o varianta simpla la fel cum poti pierde cu un loz de zeci de milioane.

Scris: Lun 08-Dec-2008 14:22
de razzwan
cu toate astea economia tarii nu consta in masinile sh luate de dincolo si inmatriculate aici ! nu il mai tineti in brate pe trotinel nu e cea mai buna solutie !

Scris: Lun 08-Dec-2008 14:59
de dj01fad
stiu ca se fac rate pentru orice, ba chiar se fac si pentru ce nu ar trebui cateodata. problema e ca in tara asta au intrat toate gunoaiele second ale europei, printre care ar fi masini de spalat, frigidere, televizoare, masini, si multe alte lucruri, ca sa nu mai spun si de gunoaiele noi care la ei se refuza, cu toate ca si la noi se fabrica asemenea produse in paralel. de alea de ce nu se ia nimeni?
eu unul am cumparat destule lucruri noi fabricate in romania si nu imi e rusine cu asta (multe chiar sunt mai bune decat restul chinezariilor de pe piata).
nu se multumeste nimeni cu putin, dar sincer, decat sa mananc iaurt cu grisine ca sa platesc rata la seria 5 sau mai stiu eu ce, mai bine mananc fripturi in fiecare zi si ma simt mult mai bine. am avut cateva tendinte de a imi cumpara masina noua, si nu in rate, dar cantarind mai bine, am decis sa bag banii in confortul de acasa. oare bani dati pe materialele de constructii nu ajuta economia? masina pot sa imi iau second, dar ciment nu.
consider in continuare ca ar trebui sprijinite mult mai mult alte industrii, nu numai cea de masini, dar... daca acolo au domnii castig baban, ce sa ii faci? inteleg ce spuneti voi, taxele astea trebuie sa sprijine productia si marile firme importatoare din tara noastra. sunt multe locuri de munca, inteleg asta, ca doar nu sunt defect. dar pe de alta parte, sa rezolve si alte probleme din alte domenii.
am spus si repet: sa nu se mai inmatriculeze prin lege masini sub euro 3, ba poate chiar si 4 aduse de afara, iar eu nu mai comentez nimic. mi se pare mult mai corect asa.

Scris: Lun 08-Dec-2008 15:24
de paco
Mie nu mi se pare corect. Ce rahat de liberalism e ala in care guvernul dicteaza ce masina sa-mi iau eu?
Inteleg sa incurajeze masinile noi, dar de ce sa le EXCLUDA pe cele vechi? Ei asta fac acum, exclud ceva de pe piata, ei, care vorbesc despre Adam Smith si piata libera...
Niste porci.

Scris: Lun 08-Dec-2008 19:45
de khan
eu ma intreb daca alte state au mai luat aceasta decizie (adica una comparabila in conditiile de fata si care sa implice diferente atit de mari) motivind criza. daca s-a mai intimplat, atunci tac din gura si ma resemnez, daca insa noi sintem singurii, ma intreb daca e politically correct si daca e acceptabil, indiferent de consecinte. si la asta mai adaug ceva: frustrarea de a fi impiedicat sa aleg ce doresc inca de acum ~ 16 ani cind au fost introduse primele masuri de acest gen. adica daca ar fi fost prima data cind m-as fi lovit de problema asta, probabil ca as fi fost de acord, dar e un sir prea lung de nedreptati care ma fac sa ma intreb daca nu cumva cineva joaca poker cu banii mei si ai vostri motivind criza, economia, mediu, pensia lu' bunicu' lu Base, pretul castronului de mazare... s.a.

Scris: Lun 08-Dec-2008 21:09
de NOS_feratu
... sincer daca aceste masuri ar fi menite sa salveze economia noastra as fi PRO fara nici o retinere... dar ceva imi spune ca nu aceasta este finalitatea ... ci mai degraba protejarea intereselor unor milionari frustati ca nu au (mai) castigat nimic in ciolaniada de pe 30 noiembrie plus ca nu sunt numerotati nici in TOP 300...
... revin... utopic aceasta masura poate fi una benefica... DAR DE CE P&%A MEA SE APLICA RETROACTIV? pentru ca indiferent de motive nu este NORMAL nici ETIC nici LEGAL sa se faca asa ceva ... dar banuiesc ca aceste concepte nu sunt deloc familiare celor alesi DE NOI sa ne conduca...

Scris: Lun 08-Dec-2008 22:13
de Mishoo
Eu sunt de acord cu taxa auto...sa fie f mare la masinile sh vechi.Nu problema banilor e la romani...romanul nu isi cumpara sh ca nu are bani de una noua ci isi cumpara sh, mertzan, VW, BMW de care nu ar avea bani sa fie noi.
Nu e bun loganu pt romani???Dar cum o fi bun de se exporta in UE 50% din productie?!
Romanul e si sarac si cu pretentii...

Mie nu mi se pare corect. Ce rahat de liberalism e ala in care guvernul dicteaza ce masina sa-mi iau eu?


Pai nu dicteaza nimeni ce masina sa iti iei...ia-ti ce vrei, daca ai si bani pt asta.Daca vrei SH vechi sa te gandesti sa ai bani si pt taxa si daca dupa ce iti faci socoteala iti iese cu + sa ii dai bataie.Nu ai bani de masina si de taxa nu iti mai iei.Eu de ex nu am avut bani de Mercedes si mi-am luat C1...de asta am avut bani si nu am acuzat guvernu ca nu ma lasa sa imi iau Mercedes.

Scris: Lun 08-Dec-2008 22:22
de razzwan
ia gadestete putin ca daca ai motor peste 2000 platesti taxa ! de ce? spre exemplu iau un gip cel mai poluant din clasa sa acesta fiind vw touareg daca nu ma insel dar nu e mai poluant fata de dacie ! eu as zice sa se hotarasca masinile noi platesc sau nu taxa? nu stiu cum esti tu dar eu sunt in felul urmator prefer o masina cu motor mareee cu multaa putere chiar daca consuma decat o masina cu un amarat motor de 1.0 nu ca merg eu sportiv dar cand apas pe aceleratie sa se simnta nu abia sa se taraie cel mai mare motor care l-as cumpara la o maisna ar fi de 3.0(diesel) quattro nu ca la dacie sa inchid aeru conditionat sa fac si eu o depasire calumea

Scris: Mar 09-Dec-2008 10:44
de DanT
Dae ce aveti mai cu Loganul? Ca este singura masina autohtona ..:):)?!?!

Guvernul nu a facut discriminare intre masini autohtone si nu, ci doar intre nou si vechi, iar la astea noi a pus limita doar pe cilindree, nu si pe putere.

Crezi ca un motor de 1.9 turbo benzina nu poate oferi suficienta adrenalina?!?!?!

Haideti sa nu mai cautam nod in papura, va rog! Cu alte cuvinte s-a spus:" Vreti masini? ... Atunci doar noi!' si asta e end of story.

Se poate cumpara orice marca! Ideea e sa fie noua.

Nu mi se pare ca poate naste o atat de mare polemica

Scris: Mar 09-Dec-2008 11:04
de hippo
dj01fad, ai mare dreptate. nu pot spune, pe moment, mai multe...
Xenon, fara suparare... daca esti un fan atat de inflacarat al Loganului si te bucuri de triplarea taxei, de ce iti cumperi Swift?????? doar tu spuneai ca Loganul este super fiabil... Daca nu ti-am sesizat fina ironie cand te-ai referit la fiabilitatea Loganului, imi cer scuze si-mi pun cenusa-n cap :oops:
Daca va intereseaza sa cititi ceva de pe promotor.ro despre taxa, va atasez link-ul: http://www.promotor.ro/noutati-auto-dos ... nd-3617740

Scris: Mar 09-Dec-2008 12:43
de abarth_mcm
Cand Loganul va avea ceva de oferit atunci sa duceti aminte de el. E doar o caruta noua!, care nu ofera absolut nici o senzatie la condus. Dupa mine, poate sa se si desfiinteze dacia. Clar o masina s-h la 4-5 ani daca nu si mai mult e mai buna ca un logan, adica simti ca mergi.. Ziceti ca loganul e fiabil?Pai daca e nou, e si logic.. Sa il vedem peste cativa ani cand se va invechi.Am facut aceste remarci ca tot ati adus aminte de logan/sandero..Apropo, ati observat ca cei mai prosti soferi sunt cei cu logan?No offence..dar asa este..pt ca majoritatea(nu toti) care au logan, au avut dacie inainte(nici macar nu s euita in oglinda cand merg...de...se cred regii soselelor..)

Scris: Mar 09-Dec-2008 13:45
de DanT
Din intamplre incep sa ma uit mai deunazi, la intrebarea unei colege ce sa cumpere pentru parintii ei ca masina .. :):)

ceva pana in 10k euro care sa fie noua si cu ceva dotari minimale .. AC, proiectoare, airbag, ABS .. ceva care in marea majoritate cazurilor au cam toate ..:):)

si surprins am ajuns la urmatoarea concluzie: LOGAN de 1.4 contra Ford Fiesta. Tot din intamplare conduc acum, printre altele, un Ford fiesta de 1.4 (varianta GHIA) .. Si nu imi lasa nici o senzatie .:( pretul este undeva pe la 11k de euro ..

Apoi vine Loganul (nou .. cel cu face lift): nimic spectaculos, nici nu ma asteptam ... Insa e ceva mai spatios decat fiesta, sta decent pe astfalt, franeaza si porneste, are toate cele descrise mai sus si bonus costa doar 8000 de euro .. Si chiar are si ceva garantie ..
Apoi voi nu credeti ca daca se doreste doar un "mijloc de transport" nou este suficient Loganul? .. Mie asa mi se pare .. Insa scriind aici nu incerc sa coving pe nimeni ..:):) :lol:

articol

Scris: Mar 09-Dec-2008 14:10
de hippo

Scris: Mar 09-Dec-2008 14:14
de abarth_mcm
Da, ca mijloc de transport e perfect.
Si eu am condus de cateva ori Ford Fiesta Diesel Ghia...se infige extraordinar de bine masinuta....mi se pare un pic cam scumpa totusi...

Scris: Mar 09-Dec-2008 14:21
de DanT
pai, in definitiv asta e Loganul .. un mijloc de deplasare adaptat timpurilor moderne. Si nimic mai mult .. :):)

Eu am o varianta benzina 1.4 16V si se misca OK .. insa .. tot asa .. fara mari impresii ..

Insa, daca porneste in fiecare dimineata este OK .. Pentru placere ramane , personal vorbin, Citroenul ..:)