diesel vs. benzina

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 26-Ian-2012 22:21

MARIAN - Nu am cum sa te conving...Putem doar sa ne credem pe cuvant...Ce interes as avea sa pierd ore in sir scriind mesaje aici pe forum...
Asa este! Toti santem subiectivi si spun asta, pt. ca acele lucruri care pt. mine sant avantaje nete pt. motorul pe benzina, pot fi dezavantaje pt. cineva pasionat de Diesel....Asta e!...Fiecare sa-si cumpere ce vrea...Eu unul merg pe benzina...

RollerMAN - Nici mie nu-mi place Tico de nici o culoare, mai ales ca nu esti in sigurantza in nici un fel in el...E clar !
Dar pt. oras mi-as lua unul...Chiar merita la 500 de euro...!!! Ramane una din putinele masini care consuma sub 5 L si sa fie pe benzina...Nici macar Smart-ul nu consuma putin...
In plus are intretinerea extrem de ieftina...Mai ieftina decat la o Dacia berlina...Piesele sant f. ieftine si masina e extrem de fiabila...
...Ia imagineaza-ti cum ar fi ca in loc sa dai 2 ture prin parcare, cu o masina de 4,5m, care mai are si vizibilitate proasta in spate....sa poti parca masina din prima, pe un colt de trotuar, oblic intre 2 masini... !!! Iti spun eu ca e super...pt. ca am lucrat pe distributie iarna si cred ca as fi innebunit daca as fi avut o masina mare...
.....................................
Dar sigur...nu sustin aceasta varianta decat pt. oras...Nu m-as aventura la drum cu Tico, cu toate ca merge...Te descurci cu el...dar risti...
Si chiar cred ca voi face faza asta, cand imi voi permite...Chiar merita! E f. comod pt. oras...
......................................
Nici eu nu sant de acord cu moda aasta cu masinile de 1400 kg cu motor de 1300cmc...Mi se pare o mare tampenie, chiar daca platesti asigurarea si impozitul mai putin...
...Si mie mi-ar place o masina cu motor V8 de 4.700....5200 cmc pe benzina (chiar am avut ocazia sa merg vre-o 3000 de km cu asa ceva...si e extraordinar...)....Dar hai sa ramanem in limite rezonabile, raportat la tara noastra...la statutul nostru social...Eu zic ca o masina cu motor de 1,8...2,0 L pe benzina e mai mult decat suficienta din toate punctele de vedere...

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mar 22-Ian-2013 07:48

vrei o masina diesel sau benzina si nu esti hotarat?
nimic mai simplu, te ajuta urmatorul Calculator Benzina - Diesel:

http://www.automobiletv.ro/calculator.php

Completati campurile si la final o sa aflati NUMARUL DE KM necesar amortizarii diferentei de pret la achizitie :)
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mar 22-Ian-2013 19:17

eu spun din propria experienta ca la benzina faceam 20000 km pe an si benzina din peco.
la motorina fac 30000 km cu motorina la 45 ron litu ca se gaseste .
diferenta vine la consumabile .
asta e parerea mea ca la pret motorina fata de benzina se merita nu stiu ce parere au.
consumu la motorina este mai mic fata de benzina.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 22-Ian-2013 19:21

avantaj benzina intretinere ieftina
dezavantaj consum maricel
la motorina invers
consum mic intretine scumpa
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 23-Ian-2013 05:23

Rica - Asta daca nu mai punem la socoteala fumul/mirosul de motorina arsa si zgomotul si vibratiile pe care trebuie sa le suporti la un Diesel!!!
......De fiecare data cand ma plimb cu bicicleta si trece pe langa mine cate un cocalar cu un Passat in mare viteza, aerul devine irespirabil!!!...Chiar ma gandesc ca asta ar putea fi una din principalele cauze pt. numarul infernal de cazuri de cancer din ultimul timp...
..Pt. ca la noi, asta e sport national...Tot romanul isi ia Passat 1,9 TDI (cu I-ul rosu daca se poate...:-)...)...sau alte gaziere Diesel...
De fiecare data cand merg la drum si nimeresc in spatele unuia cu Diesel, trec aeroterma pe recirculare aer...daca circulatia nu-mi permite sa-l depasesc...
......Nu poate sa ma convinga nimeni ca Diesel-urile mai recente nu bazaie...nu crantzane....si nu vibreaza...si alte gogosi de genul asta!!!...Poti sa faci tumbe ca tot se simte ca ia un Diesel sub capota...Si asta inseamna lipsa de comfort si oboseala la volan!!!
........Dar asta e!!!...Fiecare isi cumpara ce vrea...Marele pacat e ca noi ceilalti santem condamnati sa respiram aerul viciat de numarul mare de masini Diesel!!!...Daca ar fi dupa mine, as pune o taxa de poluare la masinile Diesel, cat China....De 10 ori cat la cele pe benzina...ca sa nu se mai incurajeze achizitionarea de Diesel-uri peste orice limita, doar asaaa...dintr-o idee fixa a romanilor...

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

Mesajde Vasea30 » Mie 23-Ian-2013 08:03

Stati sa vedeti acum cu timbrul de mediu ce va fi...... daca se va impozita ca-n Germania, pe grupe de emisie Co2, toti vor cauta masini diesel cu nr grame CO2 emis minin :(
CITROEN C5 CLUB ROMANIA - facebook.com/groups/110645719379127/

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 23-Ian-2013 10:32

Sa va spun si parerea mea ca posesor de benzinar printre multi prieteni cu diesel 8) Am mers si cu masinile lor diesel, i-am ajutat la reparat si in timp mi-am facut o parere mai mult sau mai putin obiectiva.
Diesel-puncte tari:
-consumul mic la diesel; cam toti prietenii cumpara motorina la negru fiind mai ieftina si cei cu motoare cu injectie clasica sunt cei mai fericiti ca pot baga orice matrafox in ea. Concluzia este ca avand consum mic si motorina mai ieftina ca la pompa cheltui mai putin cu combustibilul.
-cuplul motoarelor diesel....mai ales la 1.9 pompe duze, recunosc ca mi-a placut :lol:
Diesel-puncte slabe:
-iarna se incalzesc destul de greu, baga si caldura mai greu iar drumurile scurte nu cred ca ii fac bine. Pt. oras as inclina pt. un benzinar mic si pt. drumuri lungi pt. un diesel
-vibratii mai mari ale motorului resimtite in masina.
-cheltuieli cu piese de schimb mai mari. Si la pompe duze si la common rail au avut cheltuieli mai mari/an decat mine avand in vedere ca masinile lor sunt mai noi ca a mea ~2004 vs. xantia mea 1998. Un nenorocit de furtun de la turbina la intercooler a costat ~900 lei :lol: si eu am avut ocazia sa cumpar motorul complet cu 100 euroi.
-mirosul de diesel: la semafor prefer sa dau pe recirculare cand stau in spatele unui diesel.

Nu as fugi de un diesel pt. ca mi se pare interesant dar urmatorul motor as vrea sa fie un TFSI.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 23-Ian-2013 11:06

masinile diesel polueaza mai putin! uitati-va comparativ, ca exemplu, ca orice motor e4 de 1600 diesel polueaza mai putin decat un e4 1600 benzina!
restul... depinde de om. daca pe mine nu ma deranjaza ca e mai zgomotos , asta e. de mirosit... iar nu ma deranjaza, de fapt hdi nici macar nu miroase ca altele sa iti dea lacrimile (in special la cele nemtesti). consumul e minuscul, un cazan de 1500 de kile cu motor de 2000 sa consume 4.5 in afara, la 110 si 6 in afara la 190... eu zic ca e ceva, nu? singurul lucru care ma deranjaza, e ca face caldura abia cand ajung la destinatie. DAR, nu imi functioneaza incalzitorul suplimentar, un lucru care ar schimba mult situatia.
ca o concluzie, fiecare isi cumpara ce vrea si ce ii place. pentru mine intretinerea la diesel pare inexistenta, de mai bine de un an nu am bagat nimic in cele 2 dizeloase care le am, singurul lucru care s-a stricat la amandoua este ambreiajul, dar asta nu are treaba cu carburantul. da... mi-ar place si mie sa ma dau cu benzinos, mai ales ca am in curte un turbo benzina si un v6 benzina de 3000... dar ma nenorocesc amandoua la buzunar!

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 23-Ian-2013 13:15

Tocmai cum a zis Nic, consumul la drum intins imi place la diesel. Diferenta de consum de la 110 la 190km/h de doar 1..2 litri e mica. Dar la mine daca la 110 imi ia ~7 litri nici nu vreau sa ma gandesc cat imi ia la 190 :rolleyes:. Este de apreciat randamentul mai mare al motoarelor diesel de unde rezulta consum mic, caldura reziduala mai putina.
Astept cu nerabdare motorul care are consum de diesel, cuplu de diesel si turatii de benzinar :steering:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 23-Ian-2013 14:11

stii ce ma gandesc acum? cand o aveam pe aia pe benzina, invatasem fortat sa merg mai usurel, mai calm. de cand am luat diesel... iar a inceput sa ma doara in cot de consum. sunt de felul meu mai agitat in trafic, ma bag, o calc, o turez, si.... va spun sincer ca oricat de mult as chinui-o, de 100 lei (adica fro 16 litrii), fac minim 220 km in oras!! au fost cazuri in care am facut si 250, dar cand a condus nevasta-mea :oops:
nu ii condamn pe cei care prefera benzinele... intr-adevar, sunt mult mai elegante, rafinate sa zicem, dar dupa cum am spus, consumul ma face sa aleg diesel.
daca m-as lafai in bani, benzina as avea, si probabil un motor de 3000 sau ceva de genul, sau de ce nu, poate chiar una complet electrica. insa... deocamdata ma multumesc cu ce am in dotare, si compar si cu expresia fetei cand ma uit in portofel...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 02-Feb-2013 03:54

Pe mine nu stiu ce m-ar putea convinge sa-mi iau masina Diesel...Nici macar lipsa banilor...Daca nu am bani, prefer sa ma deplasez cu bicicleta...Face bine la sanatate... :D
.............................
NIK - Permite-mi sa te contrazic cu poluarea...De ce crezi ca prin Bucuresti sant toate zidurile blocurilor negre...afumate ?!? Nu cumva de la Diesel-uri ?!? De ce cand nimeresti langa un Diesel la semafor, aerul devine irespirabil, in vreme ce langa una cu benzina nu se simte nimic (vorbim de cele pe injectie...nu de cele pe carburator...)...?!? La orice Diesel (indiferent daca e cu injectie clasica...pompa-duza, sau common-rail...) cand calci acceleratia la fund, vei vedea un mare nor negru la fund...La benzinarele pe injectie nu ai sa vezi asa ceva!!!...Oare aia nu e funingine...pe care o respiram cu totii ?!? Crezi ca ne face bine ?!? ...Daca te tii dupa un Diesel la sosea, vei sti cand se baga in depasire sau o calca, atunci cand vezi norul negru la fund... :lol: :idea:
....Sigur...Ambele au si avantaje si dezavantaje....Diesel-ul e avantajos cand il cumperi nou, faci multi km pe an si la cativa ani il dai, ca sa nu pice la tine...E demonstrat deja...un Diesel nu este justificat decat daca faci peste 50.000 Km/an...Altfel nu se justifica!!!...Au facut altii calcule de rentabilitate...Nu trebuie sa ne spargem noi creierele si sa spunem daca a cedat ambreiajul...sau injectoarele...sau turbina...........si lista e lunga....
...Orice vanzator de masini de la o reprezentantza, te va sfatui sa cumperi o benzinara daca faci sub 50.000 Km/an...asta pt. ca e stiut ca sub acest rulaj, Diesel-ul nu se amortizeaza...Ori o familie obisnuita din provincie, nu face mai mult de 10.000 Km/an...
...Acum...nu te obliga nimeni sa-ti iei 3,0L-V6...sa consume 16L/100 Km...Se pot gasi si solutii mai rationale...Una cu motor de 1,6...1,8L benzina, este arhi-suficienta pt. o familie...ca unica masina...Noi inca nu ne-am invatat ca masinile cu motoare mari sant pt. "domni" (avocati...medici...etc)...Stii ca afara asa e...Noi o data scapati de sub comunism, am fost tentati sa incercam extremele....Dar uite ca taxele ne trezesc repede la realitate....
.....Cat priveste noua Taxa de Poluare (Timbru)....Probabil ca nu va mai face nimeni acte de vanzare...Se poate merge f. lejer cu o procura facuta la notar care copsta cateva zeci de RON...Cu inmatricularea pe BG e incerta situatia...Cred ca vor interzice asta...Asa presimt!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 02-Feb-2013 04:41

Nik - Ambreiajul...Ba da! Are legatura cu combustibilul!!!...diesel-ul toaca ambreiajul, din cauza vibratiilor...din cauza cuplului nesimtit la turatii joase....din cauza faptului ca in general nu sant motoare prea cizelate...
...Tu ai avut noroc ca ti-au picat doar ambreiajele...Dar sant nefericiti la care le cad turbinele...care la unele masini costa cate 5000 euro!!!

Kady 28 - La drum nici benzinarele nu consuma mult...Mie mi-a consumat masina mea la ultimul drum la Bucuresti, mergand intre 110 si 140 km/h sub 8L/100 km (7,8...7,9)...cu 2 persoane, dar cu portbagajul full...Si asta in conditiile in care nu am curatat inca injectoarele....Doar am bagat un aditiv STP in benzina....pt. curatarea injectoarelor...Probabil ca daca le curat cu ultrasunete, va consuma si mai putin...Mie mi-e suficient! Nu visez ca masina mea sa mearga cu aer!!!....Ori confortul si linistea mea, merita 8L de benzina la 100 km...in conditiile in care nu fac prea multi km pe an!!!
....Crezi ca e OK sa mergi cu 190 Km/h in Romania ?!? La drumul de care scriam mai sus, m-a luat radarul cu 129 km/h la iesirea dintr-o depasire...dupa ce am mai trecut de alte 3 radare intre Buzau si Braila...si a trebuit sa platesc 140 RON in 48 de ore - amenda...Crezi ca merita sa mergi cu viteze de genul asta...ca sa ajunga masina pe benzina sa consume mai mult...?!? Nu prea cred ca-ti da mana sa-ti risti permisul...
...Asta ca sa nu mai vorbim de riscul pe care ti-l asumi conducand cu viteze uriase, printre "cascadorii" si "cascadoarele" cu "permise luate la Pitesti" si pe care ii vezi la stiri...
...Deci oricum ar fi, nu prea mergi cu 190 km/h...In general se merge cu 110...130 Km/h...Iar la viteza asta si motorul pe benzina consuma putin...Mai ales Xantia...care e o masina f. aerodinamica!!!
...Despre randamentul "foarte bun" al motorului Diesel... 8) ...Pai toate Diesel-urile actuale sant Turbo...pt. ca altfel sant blege de tot...La Diesel, turbo e o necesitate!!!...La benzina nu !....Atunci compara turbo cu turbo....Diesel-turbo, cu benzina-turba...si pe urma mai vorbim despre randament... 8)Turbo mareste puterea/cuplul cu 30...50%... ....Pai hai atunci sa vorbim de motorul ala de pe VW Golf 1,4 TFSI care are 150...160 cp (nu mai stiu...)...si pe urma mai vorbim....Ai sa vezi randament si consum mic acolo !!!...Sau hai sa vorbim de motorul ala mic de la Dacia-Renault... de 900 cmc cu 3 cilindri, care trage binisor de o caroserie de 1,2 Tone...
...Tehnologia a avansat si la motoarele pe benzina...Nu mai e cum era pe vremuri...Costurile si durerile de cap sant mult mai mici cu o masina usoara cu motor mic pe benzina (dar performant)...decat cu un "dinozaur" greu, cu motor mare Diesel, care se scutura din toate incheieturile...si care are taxe mari...
.............................................
Poate singurul loc unde se justifica un motor Diesel, sant SUV-urile si masinile de teren...grele....Unde chiar e nevoie de cuplu f. mare si unde ar fi necesar un motor de 5000 cmc pe benzina ca sa se comporte onorabil....si care te-ar rupe cu consumul si cu taxele....Numai impozitul la fisc e vre-o 6-7000 RON/an...
.............................................
Sigur...Discutia asta poate continua la nesfarsit, pt. ca pasionatii de Diesel, vor sustine aceste motoare pana in panzele albe...Identic si pasionatii de benzinare isi vor sustine preferatele...Eu unul nu mi-as lua Diesel pt. nimic in lume!!!...Poate sa consume 0,0225L/100km...Poate sa fie motorina la pompa 0,01 RON/L....Poate sa-mi dea cineva motorina gratis....ca tot nu mi-as lua Diesel!!!...Cand simt miros de motorina arsa sau nearsa si cand aud carait+vibratii de Diesel, imi vine sa vomit...Nu le suport!!! Scuze daca deranjez pasionatii de Diesel, dar eu asta simt/gandesc!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 02-Feb-2013 05:01

Nik - Treaba cu stilul de a conduce moderat masina pe benzina...ca sa nu consume mult...e o eroare....Nu asta e rezolvarea!!!
...Treaba cu consumul urias la benzinarele de ocazie aduse de afara, e din cauza injectoarelor ancrasate...M-am convins!!!
....Am auzit de nenumarate cazuri de benzinare aduse de afara, care au aceleasi simptome ca si masina mea (consum mare + dat in nas la accelerare)...E clar!!! Afara nu face nimeni curatirea injectoarelor la rulaje de peste 100...150.000 Km...
...La masina mea s-a simtit acel tratament bagat in benzina, dupa numai 300 km...Acum nu mai da in nas la acceleratie...motorul se infige muuuult mai viguros...nu mai apar arderi detonante (carait la accelerarea in sarcina...demaraj cu pedala la fund)
....In plus in ultima perioada...pt. ca se infige masina....am inceput s-o calc.....Si vreau sa spun ca nu mai consuma mult nici in oras!!!
....Daca pana acum nu cobora su 13L/100 in oras iarna...si a ajuns si la 19L/100 acum 2 ierni....acum cred ca papa in jur de 10L/100 cu demaraje destul de energice...cu tinut masina pe loc 3-5 min. cu motorul pornit, pana se dezaburesc geamurile...etc...deci chiar n-am mai fost atent la consum la ultima alimentare....
....Pare incredibil dar confirm toate acestea!!!...Iar ca bonus, masina se infige rau de tot in demaraj....Aproape ca BX-ul de 1,9 pe carburator... :twisted: ...E super...Sant super-incantat!!!
...Voi face si o curatire cu ultrasunete...Atunci probabil va functiona si mai bine...

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Sâm 02-Feb-2013 12:29

Daca tot veni vorba de consum, trepidatii si cloncanit al injectoarelor la motorul 1,9 td va propun mici modificari. Schimbat la disc arcurile cu unele mai puternice si calibrat injectoarele sa deschida la 225 atmosfere nu cum sunt ele la 175 si ati scapat de trepidatii la plecare cloncanit si poti sa mergi cu un plin de 65 litri 1110-1120 km testat de mine.Am aceasta modificare de aproximativ un an si am parcurs 57 000 km fara probleme si sunt sigur ca veti indragi si masinile cu motoare diesel.Pana la urma este totul sa ai o masina puternica, fiabila cu consum mic sa nu te arda la buzunar :steering: =;

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 02-Feb-2013 19:35

Dane am bagat si eu tratament in benzina dar cel mai bun tratament e talpa grea:lol: . Azi i-am tras o talpa pana la tara , schimbat a 2-a, a3-a si a 4-a la 5000 ture....jar manca :drive: . La 16 valve placerea incepe de la 4000rpm in sus, ca azi nu am tinut cont de consum :lol:.
Eu asa ii fac la fiecare iesire de drum lung si apoi ma linistesc. Cand aud pe altii ca merg prin oras cu a-5a cu 50 la ora avand motoare cu 16v si nu accelereaza mai mult de 3000 ca face "urat" motoru'..compatimesc saracu motor.
Apropo de mers mai bine dupa forja :lol: ...cand se urca taicamiu la volanul daciei dupa ce mersesem eu cu ea imi zicea: se cunoaste ca ai forjat-o.. trage mai bine 8) Cred si eu, ca mergeam cu aproape 140 de se desfundau toate tevile la motor


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep