
Consum 0l/100km sau 0l/h posibil, ori ba?
Moderator: Echipa Tehnica
onsum 0
Evident ca nu poti sa pornesti daca nu ai benzina in rezervor. Fenomenul se poate produce numai in regim de decelerare sau mai pe rom. frana de motor si numai daca pedala de acceleratie nu este actionata si duce la reducerea consumului de combustibil. Motorul se invarte doar pentru faptul ca masina este in viteza. Atunci cand se apasa pedala de acceleratie sau cand turatia scade sub o anumita valoare (aprox. 1300-1350 ture) se comanda automat realimentarea cu benzina a motorului. Este total adevarat si se intampla la toate masinile dotate cu instalatii de injectie de generatie noua.
ca sa nu ratez ocazia....desi cam tardiv de vreme ce s-a cam spus tot ce era de spus despre consumul 0 in frana de motor.....
corect, consum 0 in frana de motor!
mai putin la o parte din carburatoare, injectia mecanica si dieselele cu injectie mecanica.
sunt carburatoare incepand de prin anii '80 care foloseau o valva care deschidea canalul de amestec la mers in gol permitand astvel admisiei sa traga aer in loc de amestec pana in jurul turatiei de ralanti (1000rpm) dupa care intra in regim normal de alimentare, crescand astfel eficienta franei de motor!
daca pe periada decelerarii fortate in frana de motor aspiratia trage DOAR aer....se chiama ca consumul instantaneu este 0 (barat ) .
la injectie nu incape discutie....
corect, consum 0 in frana de motor!
mai putin la o parte din carburatoare, injectia mecanica si dieselele cu injectie mecanica.
sunt carburatoare incepand de prin anii '80 care foloseau o valva care deschidea canalul de amestec la mers in gol permitand astvel admisiei sa traga aer in loc de amestec pana in jurul turatiei de ralanti (1000rpm) dupa care intra in regim normal de alimentare, crescand astfel eficienta franei de motor!
daca pe periada decelerarii fortate in frana de motor aspiratia trage DOAR aer....se chiama ca consumul instantaneu este 0 (barat ) .
la injectie nu incape discutie....
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Nu ma pot abtine sa nu va propun un experiment care sa ii lamureasca pe criticii consumului 0 in frana de motor.
Eu am facut experimentul asta pe o Dacia 1310 Li din 2001 (adica de-aia cu injectie). Eu unul nu as face acest experiment cu o masina de care sa fiu cat de cat atasat pt. ca nu stiu ce consecinte dezastruoase ar putea avea asupra ECU-ului.
1. Coborati o panta cu inclinatie relativ mare.
2. Schimbati in viteza a 3-a (de exemplu) la o viteza de aproximativ 50 kmh - la majoritatea masinilor ar trebui sa aveti o turatie a motorului undeva peste 1.500 - 2.000 rpm
3. Luati piciorul de pe pedala de acceleratie (SI NU APASATI AMBREIAJUL) - adica lasati masina in frana de motor
(REPET: Puteti sa va nenorociti masina sau sa aveti vreun accident, asa ca nu continuati decat daca STITI CEEA CE FACETI)
4. Opriti motorul. (Si sa nu cumva sa scoateti cheia din contact ca vi se blocheaza naibii volanul
) )
Dacia cu injectie a reactionat in felul urmator:
- frana de motor nu s-a accentuat
- motorul a continuat sa sune la fel
- masina nu si-a schimbat absolut deloc comportamentul
- cand am pus la loc contactul, singura diferenta a fost ca turometrul a inceput sa indice din nou turatia motorului. Adica pe langa mentinerea aceluiasi zgomot, comportament etc., nu a dat niciun semn cum ca ar fi ajuns vreun strop de benzina in motor.
Concluzii: In frana de motor, injectoarele nu mai baga benzina in cilindrii. Motorul este invartit doar de catre roti (si de aceea franeaza masina - d'oh). Chiar daca pompa de benzina e posibil sa functioneze, toata benzina pompata se intoarce inapoi in rezervor.
Si daca mai vreti un experiment, mi-a venit acum in minte altul: Montati pe conductele de benzina (tur si retur) cate un ceas care sa arate cata benzina a trecut pe acolo (in genul apometrelor). Daca in frana de motor ceasul de pe conducta tur indica aceeasi cantitate cu cel de pe conducta retur, inseamna ca masina nu a consumat nimic. :P
Eu am facut experimentul asta pe o Dacia 1310 Li din 2001 (adica de-aia cu injectie). Eu unul nu as face acest experiment cu o masina de care sa fiu cat de cat atasat pt. ca nu stiu ce consecinte dezastruoase ar putea avea asupra ECU-ului.
1. Coborati o panta cu inclinatie relativ mare.
2. Schimbati in viteza a 3-a (de exemplu) la o viteza de aproximativ 50 kmh - la majoritatea masinilor ar trebui sa aveti o turatie a motorului undeva peste 1.500 - 2.000 rpm
3. Luati piciorul de pe pedala de acceleratie (SI NU APASATI AMBREIAJUL) - adica lasati masina in frana de motor
(REPET: Puteti sa va nenorociti masina sau sa aveti vreun accident, asa ca nu continuati decat daca STITI CEEA CE FACETI)
4. Opriti motorul. (Si sa nu cumva sa scoateti cheia din contact ca vi se blocheaza naibii volanul

Dacia cu injectie a reactionat in felul urmator:
- frana de motor nu s-a accentuat
- motorul a continuat sa sune la fel
- masina nu si-a schimbat absolut deloc comportamentul
- cand am pus la loc contactul, singura diferenta a fost ca turometrul a inceput sa indice din nou turatia motorului. Adica pe langa mentinerea aceluiasi zgomot, comportament etc., nu a dat niciun semn cum ca ar fi ajuns vreun strop de benzina in motor.
Concluzii: In frana de motor, injectoarele nu mai baga benzina in cilindrii. Motorul este invartit doar de catre roti (si de aceea franeaza masina - d'oh). Chiar daca pompa de benzina e posibil sa functioneze, toata benzina pompata se intoarce inapoi in rezervor.
Si daca mai vreti un experiment, mi-a venit acum in minte altul: Montati pe conductele de benzina (tur si retur) cate un ceas care sa arate cata benzina a trecut pe acolo (in genul apometrelor). Daca in frana de motor ceasul de pe conducta tur indica aceeasi cantitate cu cel de pe conducta retur, inseamna ca masina nu a consumat nimic. :P
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Totusi relantiul de cine este realizat de turatia motorului sau de vacum?(daca scoti mufa de la vacum vei vedea ca nu ai relantiu moare motorul) Odata ce nu ai accelerat motorul tinde sa-si mentina turatia de relantiu.Vacumul este actionat automat cand nu accelerezi dandu-i putere motorului(benzina) sa nu moara.
- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
florin_budea scrie:Chiar si la cobararea pantii tot consuma, intradevar forte putin,dar consuma. Daca nu ma credeti daca consumul ar fi 0 la coborare inseamana ca daca ai oprii motorul la sa zicem >2000 turatii si este intr-o treapta de viteza masina te scutura de ai senzatia ca iti rupe tampoanele motorului .
Nu te scutura nici pe loc drept, stai linistit. Mi s-a intamplat sa opresc motorul in mers din greseala si nu s-a intamplat nimic, doar frana de motor. Si e un diesel.
Te scutura doar la viteze foarte mici, inainte sa se opreasca...
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Am testat, rezultatul - in momentul opriri motorului s-a franat dublu sau chiar triplu fata de cum este franata de motor cand este pornit in cocluzie motorul este totusi alimentat cu benzina, asta cert si fara discutii. Intradevar nu scutura cum am mentionat mai sus, doar inainte de oprire putin, dar nu merge normal motorul asa cum s-a precizat mai sus un alt membru.
mai nea florine, daca multe dintre masinile cu injectie opresc alimentarea in frana de motor si , implicit, realizeaza consum 0.......nu inseamna ca toate fac asta!
a ta se pare ca este exceptia care comfirma regula !
inca ceva.....parerile personale sunt personale si nu-i obligatoriu sa ti le schimbe cineva dar, asta functioneaza in ambele sensuri, nici tu nu le poti schimba altora si nu mereu !
eu zic sa-ti canalizezi energia catre activitati mai constructive decat contradictia sterila in cauza !
P.S. : a mea consuma 0.4452 l/100km in frana de motor !
a ta se pare ca este exceptia care comfirma regula !
inca ceva.....parerile personale sunt personale si nu-i obligatoriu sa ti le schimbe cineva dar, asta functioneaza in ambele sensuri, nici tu nu le poti schimba altora si nu mereu !
eu zic sa-ti canalizezi energia catre activitati mai constructive decat contradictia sterila in cauza !
P.S. : a mea consuma 0.4452 l/100km in frana de motor !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
-
- simpatizant
- Mesaje: 93
- Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
- Localitate: Bucuresti
-
- simpatizant
- Mesaje: 93
- Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo