Consum 0l/100km sau 0l/h posibil, ori ba?

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 17-Sep-2006 12:52

Poate imaginea de mai jos va ajuta cumva chiar daca este pt. o injectie mai veche.
Imagine

niros
pasionat
Mesaje: 158
Membru din: Mar 14-Sep-2004 11:36
Localitate: tg-jiu

onsum 0

Mesajde niros » Dum 17-Sep-2006 17:03

Evident ca nu poti sa pornesti daca nu ai benzina in rezervor. Fenomenul se poate produce numai in regim de decelerare sau mai pe rom. frana de motor si numai daca pedala de acceleratie nu este actionata si duce la reducerea consumului de combustibil. Motorul se invarte doar pentru faptul ca masina este in viteza. Atunci cand se apasa pedala de acceleratie sau cand turatia scade sub o anumita valoare (aprox. 1300-1350 ture) se comanda automat realimentarea cu benzina a motorului. Este total adevarat si se intampla la toate masinile dotate cu instalatii de injectie de generatie noua.

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Dum 17-Sep-2006 20:49

ca sa nu ratez ocazia....desi cam tardiv de vreme ce s-a cam spus tot ce era de spus despre consumul 0 in frana de motor.....
corect, consum 0 in frana de motor!
mai putin la o parte din carburatoare, injectia mecanica si dieselele cu injectie mecanica.
sunt carburatoare incepand de prin anii '80 care foloseau o valva care deschidea canalul de amestec la mers in gol permitand astvel admisiei sa traga aer in loc de amestec pana in jurul turatiei de ralanti (1000rpm) dupa care intra in regim normal de alimentare, crescand astfel eficienta franei de motor!
daca pe periada decelerarii fortate in frana de motor aspiratia trage DOAR aer....se chiama ca consumul instantaneu este 0 (barat ) .
la injectie nu incape discutie....
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Mar 19-Sep-2006 12:33

Chiar si la cobararea pantii tot consuma, intradevar forte putin,dar consuma. Daca nu ma credeti daca consumul ar fi 0 la coborare inseamana ca daca ai oprii motorul la sa zicem >2000 turatii si este intr-o treapta de viteza masina te scutura de ai senzatia ca iti rupe tampoanele motorului .

bortosc
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 19-Sep-2006 13:35
Localitate: Cluj Napoca

Mesajde bortosc » Mar 19-Sep-2006 13:58

Nu ma pot abtine sa nu va propun un experiment care sa ii lamureasca pe criticii consumului 0 in frana de motor.

Eu am facut experimentul asta pe o Dacia 1310 Li din 2001 (adica de-aia cu injectie). Eu unul nu as face acest experiment cu o masina de care sa fiu cat de cat atasat pt. ca nu stiu ce consecinte dezastruoase ar putea avea asupra ECU-ului.


1. Coborati o panta cu inclinatie relativ mare.
2. Schimbati in viteza a 3-a (de exemplu) la o viteza de aproximativ 50 kmh - la majoritatea masinilor ar trebui sa aveti o turatie a motorului undeva peste 1.500 - 2.000 rpm
3. Luati piciorul de pe pedala de acceleratie (SI NU APASATI AMBREIAJUL) - adica lasati masina in frana de motor
(REPET: Puteti sa va nenorociti masina sau sa aveti vreun accident, asa ca nu continuati decat daca STITI CEEA CE FACETI)
4. Opriti motorul. (Si sa nu cumva sa scoateti cheia din contact ca vi se blocheaza naibii volanul :)) )

Dacia cu injectie a reactionat in felul urmator:
- frana de motor nu s-a accentuat
- motorul a continuat sa sune la fel
- masina nu si-a schimbat absolut deloc comportamentul
- cand am pus la loc contactul, singura diferenta a fost ca turometrul a inceput sa indice din nou turatia motorului. Adica pe langa mentinerea aceluiasi zgomot, comportament etc., nu a dat niciun semn cum ca ar fi ajuns vreun strop de benzina in motor.

Concluzii: In frana de motor, injectoarele nu mai baga benzina in cilindrii. Motorul este invartit doar de catre roti (si de aceea franeaza masina - d'oh). Chiar daca pompa de benzina e posibil sa functioneze, toata benzina pompata se intoarce inapoi in rezervor.

Si daca mai vreti un experiment, mi-a venit acum in minte altul: Montati pe conductele de benzina (tur si retur) cate un ceas care sa arate cata benzina a trecut pe acolo (in genul apometrelor). Daca in frana de motor ceasul de pe conducta tur indica aceeasi cantitate cu cel de pe conducta retur, inseamna ca masina nu a consumat nimic. :P

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Mar 19-Sep-2006 14:41

Totusi relantiul de cine este realizat de turatia motorului sau de vacum?(daca scoti mufa de la vacum vei vedea ca nu ai relantiu moare motorul) Odata ce nu ai accelerat motorul tinde sa-si mentina turatia de relantiu.Vacumul este actionat automat cand nu accelerezi dandu-i putere motorului(benzina) sa nu moara.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mar 19-Sep-2006 16:15

florin_budea scrie:Chiar si la cobararea pantii tot consuma, intradevar forte putin,dar consuma. Daca nu ma credeti daca consumul ar fi 0 la coborare inseamana ca daca ai oprii motorul la sa zicem >2000 turatii si este intr-o treapta de viteza masina te scutura de ai senzatia ca iti rupe tampoanele motorului .


Nu te scutura nici pe loc drept, stai linistit. Mi s-a intamplat sa opresc motorul in mers din greseala si nu s-a intamplat nimic, doar frana de motor. Si e un diesel.

Te scutura doar la viteze foarte mici, inainte sa se opreasca...

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Mar 19-Sep-2006 18:55

Am testat, rezultatul - in momentul opriri motorului s-a franat dublu sau chiar triplu fata de cum este franata de motor cand este pornit in cocluzie motorul este totusi alimentat cu benzina, asta cert si fara discutii. Intradevar nu scutura cum am mentionat mai sus, doar inainte de oprire putin, dar nu merge normal motorul asa cum s-a precizat mai sus un alt membru.

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Mar 19-Sep-2006 20:32

Motorul de 1.8 este, evident, mai mare decat un motor de 1.4 de Dacie, in afara de asta are si o compresie mai buna. Din cauza asta este nevoie de o forta mai mare pt a invarti motorul si tot din cauza asta franarea a fost mai brusca.
Fun Citroen

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 19-Sep-2006 22:44

mai nea florine, daca multe dintre masinile cu injectie opresc alimentarea in frana de motor si , implicit, realizeaza consum 0.......nu inseamna ca toate fac asta!
a ta se pare ca este exceptia care comfirma regula !
inca ceva.....parerile personale sunt personale si nu-i obligatoriu sa ti le schimbe cineva dar, asta functioneaza in ambele sensuri, nici tu nu le poti schimba altora si nu mereu !
eu zic sa-ti canalizezi energia catre activitati mai constructive decat contradictia sterila in cauza !
P.S. : a mea consuma 0.4452 l/100km in frana de motor !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Kerekash_KRK
simpatizant
Mesaje: 93
Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
Localitate: Bucuresti

Mesajde Kerekash_KRK » Mar 19-Sep-2006 22:48

wow nitro_od cata exactitate... sincer ma intreb la respectiva cifra e doar la misto sau chiar e un consum pe care l-ai descoperit. Daca cumva este vorba de a doua varianta t rog sa n impartasesti si noua cum exact ai procedat sa aflii! eu unul cel putin sunt foarte curios ca m-ai lasat masca :shock:

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 19-Sep-2006 23:08

acesta este consumul exact masurat cu precizie maxima cu..........rabdare !
de retinut ca masuratorile au fost facute in conditii fizice ideale: vant stationar, frecare 0, plan orizontal perfect, camasa descheiata la primii 2 nasturi si totul atestat metrologic !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Kerekash_KRK
simpatizant
Mesaje: 93
Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
Localitate: Bucuresti

Mesajde Kerekash_KRK » Mar 19-Sep-2006 23:10

poti explica mai exact cum ai procedat? ca sa obtii o astfel de cifra trebuie rabdare, dar si o metoda forte eficienta.

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Mar 19-Sep-2006 23:16

la mine arata consum 0,0l/100 in frana de motor la 3 nasturi descheiati la camasa, ce-i drept :lol:
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 19-Sep-2006 23:20

este foarte usor, trebuie doar sa ai o pipeta curata de bumbac si o rigla gradata pana la 0.5kg.
daca esti cu adevarat interesat de metoda putem sta de vb. pe mirc !
](*,)
..... frantuzoaica pretentioasa !!!


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo