Clar era mai bun la insonorizare, la 110 km la ora. Cine a vazut emisiunea poate confirma. Si am mai auzit de treaba asta, ca dieselurile moderne sunt mai bine antifonate (se aud mai putin) la viteze medii si mari. Intreaba si vei vedea ca asa e.
La start si la viteza, clar benzina era in fata, dar avea si mult mai multi cai.
Consumul e mai mic la diesel. De altfel, BMW-ul benzinar consuma enorm...
Diesel vs. Benzina & poll
Moderator: Echipa Tehnica
Top gear testat bmw seria 5 motor diesel vs bmw seria 5 motor benzina ... ghici cine a castigat .... benezina .... cu toate ca diesel`ul avea 540 nm ..comparativ cu benzinarul care aveam mult mau putin ..la jumatate din cate am inteles ..... mai e de lucrat pana sa se ajung .... la performantele unui motor benzina ..oricat ..ziceti voi ... dieselul e ptr consum ... benzina ptr alergat ....
Citez din ultimul număr al revistei QUATTRORUOTE.
Un cititor ĂŽntreabă redacţia revistei:
Sunt indecis ĂŽntre varianta pe benzină de 1,4 l şi dieselul de 1,5. Ăn medie rulez aproximativ 10.000 Km /an. Ce mă sfătuiţi să cumpăr?
Redacţia răspunde:
Situaţia este foarte clară , având ĂŽn vedere rulajul anual pe care ĂŽl anticipaţi. Oricum diferenţa de preţ dintre benzină şi motorină a devenit aproape nesemnificativă, aşa că singurul câştig vine tot din partea cifrelor de consum.
La achiziţie o versiune echivalentă de echipare 1,5 dCi costă cu 1040 euro mai mult decât decât 1,4 MPI.
Ăn cazul dieselului, ĂŽntreţinerea aferentă unei perioade de expolatare de 100.000 Km a fost calculată la 884 euro pentru versiunile fără aer condiţionat şi 894 euro cu aer condiţionat.
Aceste sume includ manopera şi TVA-ul, fiind calculate la nivelul lunii septembrie 2005.
Pentru comparaţie, costurile pentru pentru acelaşi rulaj ĂŽn cazul unei versiuni pe benzină sunt de 550 euro.
Ăn urma unor scurte calcule, se observă că amortizarea se face după aproximativ 50.000 Km. Ăn acest caz alegerea corectă ar fi varianta pe benzină, deoarece nu circulaţi foarte mulţi Km pe an pentru a se justifica investiţia iniţială.
Un cititor ĂŽntreabă redacţia revistei:
Sunt indecis ĂŽntre varianta pe benzină de 1,4 l şi dieselul de 1,5. Ăn medie rulez aproximativ 10.000 Km /an. Ce mă sfătuiţi să cumpăr?
Redacţia răspunde:
Situaţia este foarte clară , având ĂŽn vedere rulajul anual pe care ĂŽl anticipaţi. Oricum diferenţa de preţ dintre benzină şi motorină a devenit aproape nesemnificativă, aşa că singurul câştig vine tot din partea cifrelor de consum.
La achiziţie o versiune echivalentă de echipare 1,5 dCi costă cu 1040 euro mai mult decât decât 1,4 MPI.
Ăn cazul dieselului, ĂŽntreţinerea aferentă unei perioade de expolatare de 100.000 Km a fost calculată la 884 euro pentru versiunile fără aer condiţionat şi 894 euro cu aer condiţionat.
Aceste sume includ manopera şi TVA-ul, fiind calculate la nivelul lunii septembrie 2005.
Pentru comparaţie, costurile pentru pentru acelaşi rulaj ĂŽn cazul unei versiuni pe benzină sunt de 550 euro.
Ăn urma unor scurte calcule, se observă că amortizarea se face după aproximativ 50.000 Km. Ăn acest caz alegerea corectă ar fi varianta pe benzină, deoarece nu circulaţi foarte mulţi Km pe an pentru a se justifica investiţia iniţială.
paco scrie:Iata inca un argument pro-diesel: frana de motor mai puternica!
Am vazut aseara pe emsiunea gearbox a englezului... (nu stiu cum) o comparatie intre un BMW diesel de 3000 cmc si alt BMW, V8 parca, de 3500, benzina. Al doilea avea mult mai multi cai, dar l-a depasit nu cu mult pe primul, iar la insonorizare dieselul era mai bun. In fine, la consum...
Nu cu mult, ci numai cu 3,5 secunde, ceea ce ĂŽnseamnă o diferenţă enormă. Chiar m-am plictisit aşteptându-l să ajungă la finiş.

Şi primul BMW avea tot vreo 3500 cc.
Poate mai reluăm discuţia despre acest subiect după vreo câţiva ani.
paco scrie:Asa e, dar sunt din ce in ce mai putini cei care fac doar 10.000 pe an. Majoritatea trec de 20.000. Asadar, in 2 ani, dieselul incepe...sa produca bani!
Aceasta numai ĂŽn cazul Logan. La celelalte maşini din import amortizarea se produce după 100.000 Km, din cauza costului mai mare la piesele de schimb şi manoperă.
paco scrie:E greu sa te bat in argumente, vad ca ai urmarit emisiunea cu cronometrul in mana...Ce mai conteaza 3,5 secunde fata de eternitatea Universului?
Cat despre costuri, am gasit solutia: mergem 100.000 pe an si se amortizeaza investitia...
Apreciez foarte mult acest mod de a discuta un subiect.
Peste trei ani, o să vând benzinarul şi o să-mi iau un diesel. Sper că atunci acest subiect nu va mai fi de actualitate.

-->100.000 km intr`un an ... mers serviciu - acasa ... si de cateva ori plecat la munte mare ... nu prea ai cum ... decat sa`ti traiesti un an in masina ... ceea ce nu cred k se sacrifica nimeni....
-->ptr cei care se orienteza spre un SH ... luati`va diesel... ca au platit altii inaintea voastra diferenta benzina-diesel ..
-->ptr cei care se orienteza spre un SH ... luati`va diesel... ca au platit altii inaintea voastra diferenta benzina-diesel ..

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo