Pagina 1 din 1

poluarea!!!

Scris: Mie 25-Mar-2009 18:01
de Andrei Anghel
iata cu ce afecteaza poluarea masinile noastre:
- fap-ul, sonda lambda, catalizatorul si valvele egr nu fac decat sa REDUCA eficienta si puterea motoarelor noastre, sa le sufoce.
- e motiv bun ca sa bage astia diferite taxe

si ce ne aduce bun? respiram mai bine in oras?? pe naiba, e la fel de rau. de ce n-or lasa ei motorul sa fie motor ...

astept discutii pe subiectu' asta ... as lansa o campanie ANTIfap/cat/sondalambda/valvaegr/si ce-o mai fi care sufoca motoru ... cred ca daca as da jos toate astea de pe c4, si-as pune si admisie directa, as scoate peste 150 de cai ... HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :mrgreen:

Scris: Mie 25-Mar-2009 18:25
de alexd
si cine te opreste sa o faci? go 4 it...

Scris: Mie 25-Mar-2009 18:33
de dj01fad
afecteaza intr-adevar performantele motoarelor, dar totusi conteaza la poluare destul de mult. cand nu aveam catalizatorul pus la xm, mirosea rau dupa ea. acum, dupa ce l-am montat, pot sa stau in garaj cu ea pornita si cu usile inchise la garaj, si nu ma sufoc. toti care au vazut ca mi-am pus catalizatorul, au ras de mine si mi-au zis ca sunt fraier. eu l-am pus atat pentru confortul meu sa nu ma afume, dar si pentru poluare, pt ca de poluat polueaza, sa fi sigur. poti face un test: ia 20 de dacii si porneste-le intr-o parcare sa vezi ce noxe scot, apoi ia 20 c4 pe benzina de exemplu, sau alte masini cu motoare de 1400-1600 si fa acelasi lucru. sa stii ca nu este mare diferenta la tras!!!. intr-adevar, daca ii mai scoteam si intermediarele si ii puneam teava groasa, parca ar fi tras mai bine si diferenta ar fi fost mai sesizabila, dar... pentru 1 cal diferenta... nu ma deranjaza.

Scris: Mie 25-Mar-2009 18:40
de bogdan78
Afecteaza puterea motorului dar reduc poluarea. Eu spun ca sunt un lucru bun pentru mediu. Oricum producatorii nu ar fi pus astea niciodata , dar ii obliga legea si bine face.

Scris: Mie 25-Mar-2009 20:13
de Andrei Anghel
ma opreste faptul ca n-as mai lua itp-ul nici dand un rinichi ca spaga.

io zic ca o dacie pusa la punct (DA' PUSA LA PUNCT), cu set motor nou, intretinuta, etc, nu polueaza semnificativ mai mult ca un c4 de ex. poate elimina mai mult co2, da' e stiut faptu' ca oamenii produc insemnificativ de putin co2 pentru a afecta cu adevarat temperaturile globale. mai poluant e metanul (cam de 100 de ori mai prezent in atmosfera decat co2, si e tot gaz de sera) ... ce faci, pui catalizator in fundu' vacilor??

uitati-va si voi ca euro3, 4, is doar in functie de co2 ...

mi se pare aberant ca acuma c4 sa trebuiasca sa aiba DOUA axe cu came la motoru de 1.6, putere de calcul cat un avion, miliarde de senzori, ca sa scoata cu 5 cai mai mult decat scotea un citroen bx pe injectie acum 20+ de ani, tot 1600cmc, care mai era si 8v ..

Scris: Joi 26-Mar-2009 06:05
de razzwan
daca ai da un rinichi spaga am impresia ca iei itp-ul toata viata ta la un harb de masina .... la cate manarii se fac in statiile itp....

Scris: Joi 26-Mar-2009 07:42
de jgr1001
Cel mai bun mod de a nu polua este sa mergi pe jos sau cu bicicleta :D

Dupa logica mea de lemn cata vreme pornesti motorul scoti si fum, indiferent ca miroase a non euro sau euro 5.

In oras e asa multa poluare din cauza ca sunt prea multe masini, iar mai toate care le vezi in trafic (in Bucuresti cel putin) sunt de la euro 3 in sus

Normele de poluare ?...un foarte bun motiv de a te taxa cat mai mult :evil:

Scris: Joi 26-Mar-2009 08:08
de Dan Popa
Cine poate sa-mi explice si mie doua lucruri ;
1. de ce o masina noua, cu toata supertehnica asta noua pe ea consuma mai mult decat una la aceeasi capacitate, cu carburator ?
2. de ce in loc sa se reduca stopurile si sa se fluidizeze traficul, se pun mai multe stopuri ?
La fel este si cu trecerile pietonale. Pot sa va dau doua exemple clare.
Pe Grivita exista doua pasaje subterane construite inainte de 90. Unul la Podul Grant si altul in statia de metrou Grivita. Pe deasupra fiecaruia exista o trecere pietonala. ( cel de la Podul Grant este si inchis)

Scris: Joi 26-Mar-2009 08:27
de bogdan78
1 Pentru ca are performante mai bune. Dar intradevar, in scopuri eco ar fi trebuit sa se chinuie sa le faca mai economice. La dieseluri insa mi se pare ca cele mai noi consuma mai putin (este drept ca aici au fost injectoare mereu).
2. Ai dreptate si exemple ar mai fi o gramada. Spre exemplu pe podul grant, si apoi in continuare, Crangasi, Dreptatii este super coloana in fiecare zi. Minim 20 minute motorul functioneaza in plus la fiecare masina. La fel coloana se face si pe Uverturii spre Dreptatii pentru ca toata lumea care vrea sa ajunga din Militari in nordul Bucurestiului fuge de centura.
O rezolvare simpla pe care o gasisera multi *si am folosit-o si eu erea intrarea prin Rosu (intamplator de acolos sunt bunicii mei si stiu zona), pe podul peste Dambovita, pe soseaua de contur de pe digul de la Lacul Morii si coborat direct in Giulesti.
Persoane fara creier, probabil de la conducerea Apele Romane, Primaria secotrului 6 si Primaria Chiajna au hotarat ca se degradeaza digul si au interzis accesul (pus stabilopozi la iesire din Rosu si bariere sudate la intrare in Giulesti). Bineinteles ca aceste obstacole intr-un timp ereau inlaturate periodic, dar autoritatile continua in prostia lor nemarginita.
Nu erea mai simplu dupa trecerea de Dambovita sa traga rapid o banda asfaltica pana in Giulesti pe langa dig daca vor sa protejeze, sau pur si simplu sa repare betonul de pe dig si sa amenajeze o coborare protejata de pe dig spre Giulesti (in aceasta varianta cu bani putini s-ar descongestiona doua strazi din bucuresti super aglomerate...si indraznesc sa spun ca spar relaxa putin si bulevardul iuliu Maniu).
Ar mai fi o cale de acces din Chiajna de la Stadionul Concordia care iese tot in giulesti, dar asta e un drum de tara plin de gropi si gunoaie dar care s-ar putea amenaja relativ usor cu niste balast si de ce nu cu beton si asfalt. dar nu, primaria Bucuresti pastreaza fonduri ca oricum in 60 ani o sa faca AND-ul autostrada de centura.
:) aveam si eu o problema care ma rodea si trebuia sa o spun :) Scuze dak v-am plictisit.

Scris: Vin 06-Aug-2010 13:08
de balanel
Apropo de valva egr, am avut ocazia sa vad cat de murdara poate fi, si m-am ingrozit: va dati seama, ca toata funinginea aia, este introdusa din nou in admisie!

Ma bate gandul sa anulez cumva aceasta valva, si cred ca cea mai buna solutie, este sa se monteze o garnitura plina, intre teava pe care vin gazele de la esapament, si egr. De ce spun ca e cea mai buna solutie: ar mai fi varianta resoftarii masinii si anularii functionarii valvei din soft, dar e scumpa, sau scoaterea mufei, dar se aprinde becul galben check engine, si intra in mod avarie.
Asa, cu garnitira plina, valva va functiona normal, doar ca nu va mai ajunge gaz de esapament recirculat, in motor.

In ceea ce priveste poluarea, eu cred ca ea va scade, deoarece daca nu mai intra mizeria aia in motor consumul va scade destul de mult, in special in regim de oras, acolo unde egr-ul functiona din plin. Consum mic = poluare mica.

Si am impresia ca va si trage mai bine masina in ture joase.

Ma ajuta si pe mine cineva sa fac aceasta modificare?

Va fi nevoie de o cutie de bere :D , din care vom face garnitura plina, si niste pasta rosie siliconica de etansare.

A mai facut cineva asa ceva, la un motor turbo-diesel de generatie noua?

Scris: Vin 06-Aug-2010 16:50
de nicum
Andrei Anghel scrie:mi se pare aberant ca acuma c4 sa trebuiasca sa aiba DOUA axe cu came la motoru de 1.6, putere de calcul cat un avion, miliarde de senzori, ca sa scoata cu 5 cai mai mult decat scotea un citroen bx pe injectie acum 20+ de ani, tot 1600cmc, care mai era si 8v ..


E vorba nu de 5 cai, ci de vreo 20, dar toata puterea asta in plus e contra-balansata de greutatea mai mare a masinii.
Nu sint contra catalizatoarelor, insa sint contra prostiilor facute in numele reducerii poluarii.
Spre exemplu: FAP-ul a fost inventat ca un filtru menit sa retina particulele diesel (pe romaneste funinginea) produse in regimurile de functionare nasoale pentru motor (spre exemplu oras) si sa ii dea drumul in momentul cind se merge mai bine (spre exemplu pe autostrada - mers relativ constant si turatie relativ mare). Funinginea respectiva este arsa prinr-un ciclu suplimentar numit post-injectie, adica motorina este injectata in momentul in care se deschide supapa de evacuare, deci arderea nu se mai produce in cilindru ci in evacuare (de-aia se incalzeste FAP-ul cind isi face ciclurile de regenerare). Prima urmare: consum mai mare. Mai departe va ginditi voi.

Scris: Vin 06-Aug-2010 16:53
de nicum
Dan Popa scrie:Cine poate sa-mi explice si mie doua lucruri ;
1. de ce o masina noua, cu toata supertehnica asta noua pe ea consuma mai mult decat una la aceeasi capacitate, cu carburator ?


De regula aia noua e mai grea ;) Daca se apuca KYP sa citeasca topicul asta si sa bage niste consumuri de la AX-ul lui 1.1 cu carburici si 4 (patru) viteze, multi ar ramine pe ginduri :lol:

Scris: Vin 06-Aug-2010 16:56
de nicum
xsara88vts scrie:Poti renunta foarte usor la sondele de oxigen dar la catalizator nu pre,decat sa iti pui 1 after market:High flow...


Nu poti renunta la sonda/sondele lambda, pentru ca ECU intra in bucla deschisa si foloseste niste valori implicite si deci ai consum mai mare.
Idem, daca ai 2 sande lambda, nu poti renunta la catalizator.

Scris: Vin 06-Aug-2010 17:44
de mbc
toata frectia cu poluarea a inceput de la catalizator. Sa nu uitam ca acum ne taxeaza pentru ceea ce rezulta din folosirea catalizatorului pe masina: CO2

Scris: Vin 06-Aug-2010 20:10
de balanel
balanel scrie:Ma ajuta si pe mine cineva sa fac aceasta modificare?

Va fi nevoie de o cutie de bere :D ,


Bine, un bax :lol: .

Acum se baga cineva sa ma ajute?