Pagina 1 din 1

intrebare intrebatoare

Scris: Mie 23-Sep-2009 00:54
de dj01fad
pana acum 2 luni cand am reinstalat totul in comp, am avut un program cu care puteai calcula cat anume sa iei din chiuloasa pentru a mofifica cu exactitate raportul de compresie; din ce tin minte era ceva de genul: bagai ca date de intrare capacitatea motorului, alezajul, cursa, raportul de compresie initial, raportul de compresie dorit, iar el intorcea ca rezultat grosimea care trebuia luata din chiuloasa (de exemplu 0,6mm);
acum... dilema mea este urmatoarea: are cineva un program de genul? a mai folosit cineva asa ceva? m-ar ajuta foarte mult si o formula de calcul daca stie careva, pt ca vreau sa fac o trasnaie si nu am chef sa o iau la ghici... ce e mai nasol e ca nici nu mai stiu numele acestui program :mad:

Scris: Mie 23-Sep-2009 06:32
de jgr1001
Programul ala nu cred ca tinea cont de forma camerei de ardere si o considera (ca forma) cu un cilindru de diam cat alezajul si inaltime X

No acum fi atent ce am elucubrat:

E=(Vcil+Vcam)/Vcam, unde E=rap de compresie, Vcil si Vcam sunt volumele cilindrului si a camerei de ardere.

E*Vcam=Vcil+Vcam, => Vcam=Vcil/(E-1), clar pana aci ?

Deci aproximam pe Vcam cu un cilindru de diametru alezajului si inaltime X

Vcam=(Pi*D^2)/4*X=Vcil/(E-1), insa Vcil=(Pi*D^2)/4*S unde S este cursa pistonului.

Se poate scrie ca: (Pi*D^2)/4*X=[(Pi*D^2)/4*S]/(E-1) adica X=S/(E-1)

Consideram ca avem E1 si E2 ca si rapoarte de comprimare inainte si dupa planare. Prin urmare vom avea X1 si X2 inaltimile camerelor de ardere inainte si dupa planare.

X1=S/(E1-1) si X2=S/(E2-1)

X1-X2=Dx adica cat trebuie sa planezi.

Exemplu concret: avem raport de comprimare E1=9 si vrem sa ajungem la E2=10 (sa zicem cursa de 72 mm pt usurarea calculelor)

Dx=S/(E1-1)-S/(E2-1)=72/(9-1)-72(10-1)=72/8-72/9=9-8=1 mm

Dupa cum am mai zis asta e doar teorie, in realitate camera de ardere (la benzina) are forma de calota sferica, astfel ca ar trebui aplicat un coeficient subunitar - pt ca volumul ei creste de la varf catre baza

In concluzie eu zic ca rezultatul pe care il obtii sa il inmultesti cu un 0.7 (am apreciat asta cu urechea mea stanga cu care aud mai prost :mrgreen: )

Scris: Mie 23-Sep-2009 08:45
de dj01fad
eeeeeeee asta nu mai stiu daca tinea cont de forma camerei sau de scobitura din capul pistoanelor...

la mine datele sunt cam asa: alezaj 86, cursa 86, capacitate 1998, raport de compresie 8.8:1, si doresc un raport de 9.8-10:1 maxim... am mai facut unul acum 2 ani dar nu mai stiu sigur daca am luat din el 0.6 sau 0.8... chiar nu mai retin.
ma apuc sa fac un calcul cu formula ta sa vad ce iese :razz:

Scris: Mie 23-Sep-2009 09:45
de jgr1001
Ia sa vedem:
S=86 E1=8.8 E2=9.8

Dx=S/(E1-1)-S/(E2-1)=86/(8.8-1)-86/(9.8-1)=86/7.8-86/8.8=11.02-9.77=1.25

Aplicam aia 0.7 si avem Dx=0.7*1.25=0.875

O fi bine ? :roll:

Scris: Mie 23-Sep-2009 21:47
de mariusbv
am si eu o intrebare...(.ii cer scuze lui dj..se poate sterge ulterior):
cand se calculeaza raportul de compresie se are in vedere si grosimea garniturii de chiulasa?? se poate pune o garnitura mai subtire dar mai performanta marindu-se astfel raportu de compresie? ( asta in cazul in care ar exista o astfel de garnitura)

Scris: Mie 23-Sep-2009 21:49
de dj01fad
dupa cum am spus, tineam minte ca am luat 0.6 sau 0.8, deci se pare ca pana la urma am luat 0,8, si oricum imi aduc aminte ca programul imi indicase sa iau ceva mai mult (ceva de genul 0.84), dar am zis sa fie cifra rotunda...
am sa fac o chiuloasa asa, sa videm ce iese, ca oricum am vreo 4 pe acasa... pana una alta lustruim caile din ea, supape si alte prostii, apoi mergem la planat...

Scris: Joi 24-Sep-2009 05:57
de jgr1001
mariusbv scrie:am si eu o intrebare...(.ii cer scuze lui dj..se poate sterge ulterior):
cand se calculeaza raportul de compresie se are in vedere si grosimea garniturii de chiulasa?? se poate pune o garnitura mai subtire dar mai performanta marindu-se astfel raportu de compresie? ( asta in cazul in care ar exista o astfel de garnitura)


Da, se tine cont de garnitura de chiulasa. La planarea chiulasei (si asta se face in anumite trepte), ca sa se mentina acelasi raport de comprimare se pune o garnitura mai groasa

Teoretic se poate pune o garnitura mai subtire, crescandu-i usor raportul de comprimare. Totusi, din ce stiu eu garnitura originala (din fabrica) e cea mai subtire, restul fiind mai groase pt a respecta raportul de comprimare in cazul planarii chiulasei.
Pana la urma tot la planare ajungi de vrei sa cresti raportul de comprimare.