Pagina 1 din 1

citroen electric home-made

Scris: Mie 29-Dec-2010 15:50
de dj01fad
dupa cum spune si titlul, o sa ma apuc serios de modificari; asta dupa anul nou, sau chiar in februarie pt ca deja e frig rau afara. o sa mai scriu cand ajung acasa, pt ca de la compul asta am scris deja de 3 ori juma' de pagina si am pierdut tot, pt ca are ceva virus.
pana atunci, poate lipeste cineva aici mesajele celelalte din topicul cu pretul la carburanti;

Scris: Mie 29-Dec-2010 15:58
de mesersmith
f bine ca ai deschis un topic separat.
sa ne tii la curent cu ceea ce urmeaza sa faci si poate aici discutam solutiile tehnice care s-ar potrivi.

Scris: Mie 29-Dec-2010 17:47
de hippo
Felicitari, Nic!
In masura in care putem sa te ajutam cu ceva, o vom face!

Scris: Mie 29-Dec-2010 18:15
de hippo
Aici ai ceva date despre masinile electrice. La inceputul articolului ai 7 titluri pe care le poti accesa: http://www.howstuffworks.com/electric-car.htm

http://ecomodder.com/blog/a-672-electric-car/

Scris: Mie 29-Dec-2010 18:54
de stan cristian
Imagine
O poza document... :D Primul CITROEN XM GREEN......home made in Romania by AWAR... =D>

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:21
de sorin.
Si abia incepu sa se scumpeasca benzina, sa vedeti discutii mai incolo :lol:
Trebuie scaune, volan si parbriz incalzite, sa putem merge si iarna cu ele :shock:... plus un motor pt AC

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:57
de sorin.
Daca se foloseste cutia de viteze, s-ar putea folosi un motor in alternativ , rebobinat la tensiunea care trebuie. Fiabilitatea ar fi mai mare decat la cel in curent continuu.Am inteles ca astfel se poate face usor si un sistem de recuperare a energiei la franare.
Am aflat asta de la cineva care a lucrat la o firma care inlocuia motoare industriale in curent continuu cu motoare in curent alternativ, mult mai fiabile.La tramvaie faceau si un sistem de recuperare a energiei la franare.

Scris: Mie 29-Dec-2010 22:55
de dj01fad
clar ca este mai bine in alternativ, mai ales la trifazic, din cauza ca ai controlul mult mai bun... problema e ca motoarele pe care le putem procura pe mai nimic sunt cele clasice de motostivuitor... porcaria e ca difera controlerul de la unul la altul, iar daca te hotarasti sa schimbi intre timp, trebuie sa il schimbi si pe el; este buna si o cutie de viteze, dar in nici un caz cu 5 trepte. intr-adevar, functioneaza binemersi si fara, dar cred ca se optimizeaza putin si consumul daca ar avea macar 2 trepte;
pana una alta eu vreau sa fac rost de un motor, care ar fi el, sa ma apuc sa fac prima incercare; daca nu voi gasi, si voi fi fortat sa cumpar unul scumpicel, am sa cumpar direct unul oarecum performant, ca sa nu dau banii de mai multe ori;
cu incalzirea interiorului nu e mare problema, ramanem pe combustibil obisnuit, folosind un webasto pe motorina. cred ca e mult mai bine decat sa fie electrica incalzirea; cu AC-ul ar fi o problema, dar, daca nu te poti lipsi de caldura iarna, la AC mai faci un compromis, ca de fapt este vorba de o solutie ieftina de transport, nu de figuri. dar... cred ca se poate rezolva si asta.
asadar: daca cineva are idee de unde pot sa iau un motor de genul, sau chiar are asa ceva, si bineinteles vrea sa ajute la acest proiect, sa strige aici;
cu alimentarea este intr-adevar o problema destul de nasoala, dar, am o promisiune de la cineva pentru fro 36 elementi de 2V sau cati or fi nevoie, foarte puternici, cateva zile pentru teste; de cumparat asa ceva.... exclus in momentul asta pt ca sunt o tarna de bani :? asta.... cand va fi gata mecanica; dupa aia... vedem ce si cum;
pe de alta parte.... o sa mai fie si problema incarcatorului, care trebuie facut si ala in asa fel incat sa incarce toate bateriile odata;

masina lui awar am vazut-o live vara asta, si de atunci ma tot zgarma ideea. acum deja ma zgarma din ce in ce mai rau, mai ales de cand am citit topicul de pe forumul oltcit cu masina pe care au facut-o cei din pitesti si au si omologat-o.
uite si linkul: http://www.curier.ro/index.php?option=c ... Itemid=375

Scris: Joi 30-Dec-2010 00:52
de mesersmith
din cate am inteles eu pe unde am mai citit, cel mai bun motor pt o astfel de aplicatie nu este cel de alternativ ci, dimpotriva, cel de curent continuu.
tensiunea optima am inteles ca este undeva in jur de 90v.
logica imi spune ca asa este avand in vedere faptul ca pt un motor de ca e nevoie si de un convertizor care sa faca din 12cc nu stiu cati v in ca si mai apoi inca un convertizor, care sa transforme energia rezultata din episoadele de franare, care sa converteasca din ca in cc.
asta din urma e ceva mai simplu.
de asemenea, motorul trebuie sa fie brushless pt un randament mai mare, fiind bine cunoscut ca acest gen de motoare au cel mai mare randament si cel mai bun raport putere/marime.
o sa ma interesez indeaproape sa vad cum stau lucrurile.
oricum, deocamdata, cu tehnologia actuala, sunt doua probleme majore: autonomia si timpul de incarcare invers proportional cu prima problema.

Scris: Joi 30-Dec-2010 06:59
de sorin.
si de un convertizor care sa faca din 12cc nu stiu cati v
Nu l-ar face din 12v Se leaga in serie acumulatorii, pana la sa zicem 60v (motorul trebuie sa fie trifazic si rebobinat la tensiunea care ne convine)