Din nou despre inmatricularea din 2007
Scris: Lun 09-Ian-2006 07:12
Astept pareri la cele de mai jos.
Am verificat si am gasit in Adevarul din 6 ianuarie acest interviu cu directorul RAR, Radian Tufa:
Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român
Din august 2006 se pot ĂŽnmatricula toate maşinile aduse din străinătate
- Ce schimbări majore vor avea loc ĂŽn activitatea Registrului Auto Român ĂŽn acest an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, ĂŽn 2007, să fim ĂŽn acord cu ceea ce se ĂŽntâmplă la nivel european.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează ĂŽnmatriculările maşinilor din import de ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu ĂŽn luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007.
- Acest lucru ĂŽnseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri?
- Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul ĂŽn funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă ĂŽncă o bază de calcul ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care ĂŽndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru ĂŽn România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
- Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică?
- Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla ĂŽn zona ĂŽn care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja ĂŽn circulaţie, dar numai ĂŽn momentul unei noi ĂŽnmatriculări, adică atunci când maşina ĂŽşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani ĂŽn ţările Uniunii Europene.
- Ce alte măsuri veţi lua ĂŽn cursul acestui an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie, prin ordin al ministrului transporturilor a fost introdusă obligativitatea limitatoarelor de viteză pentru toate tipurile de autovehicule de peste 3,5 tone. Aceste aparate nu permit să se depăşească viteza maximă legală. Sperăm ca această măsură să contribuie la creşterea siguranţei pe drumurile publice. De asemenea, am introdus şi obligativitatea montării de camere video ĂŽn staţiile de inspecţie tehnică. Fiecare maşină care va intra ĂŽn staţie va fi fotografiată, astfel ĂŽncât să se vadă clar numărul de ĂŽnmatriculare. Service-urile au obligaţia să păstreze imaginile timp de 30 de zile. Am luat această măsură pentru a stopa cazurile ĂŽn care anumiţi intermediari ofereau contra cost revizia tehnică fără ca maşinile să treacă prin service. Ăn plus, inginerii RAR care monitorizează staţiile de inspecţie tehnică au dreptul de a bloca ĂŽn service, timp de cel mult 45 de minute, maşinile asupra cărora există dubii. Toate aceste prevederi vor fi puse ĂŽn aplicare ĂŽn următoarele două-trei săptămâni.
- Acum câteva luni spuneaţi că veţi mai ridica o reprezentanţă RAR ĂŽn Bucureşti. Ăn ce fază se află acest proiect?
- Proiectul noii reprezentanţe RAR din Bucureşti este gata, a fost găsită şi locaţia şi ĂŽn curând vor ĂŽncepe lucrările. Până la sfârşitul acestui an, noua reprezentanţă va fi dată ĂŽn funcţiune şi va fi destinată doar autoturismelor. Sediul din Voluntari va fi exclusiv pentru autovehiculele de peste 3,5 tone. Ăn acest an, ĂŽn baza aceluiaşi tip de proiect, vor fi ridicate noi reprezentanţe ĂŽn Neamţ, Brăila, Braşov şi Bihor. Până la sfârşitul lui 2007, Registrul Auto Român va avea toate reprezentanţele ĂŽn proprietate.
Maşinile noi - mai rentabile la revânzare
Ăn momentul ĂŽn care obligativitatea ĂŽndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru ĂŽnmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să ĂŽndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată.Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute ĂŽn funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. Ăn principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja ĂŽn circulaţie ĂŽn momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor ĂŽndrepta către maşini mai noi.
Ăn 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost ĂŽnmatriculate anul trecut ĂŽn România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români ĂŽn 2005. Principala condiţie pentru ĂŽnmatriculare o reprezintă ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3. Ăn general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei ĂŽn vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român.
Am verificat si am gasit in Adevarul din 6 ianuarie acest interviu cu directorul RAR, Radian Tufa:
Radian Tufă, directorul general al Registrului Auto Român
Din august 2006 se pot ĂŽnmatricula toate maşinile aduse din străinătate
- Ce schimbări majore vor avea loc ĂŽn activitatea Registrului Auto Român ĂŽn acest an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie am adus modificări legislative importante pentru ca, ĂŽn 2007, să fim ĂŽn acord cu ceea ce se ĂŽntâmplă la nivel european.
O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează ĂŽnmatriculările maşinilor din import de ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu ĂŽn luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007.
- Acest lucru ĂŽnseamnă, practic, liberalizarea pieţei de autovehicule second-hand de import. Ce măsuri veţi lua pentru a nu exista o invazie de vechituri?
- Este clar că fără "bariera Euro 3" sunt necesare măsuri compensatorii care să prevină o invazie de maşini vechi. Eu aş merge pe stabilirea impozitului ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Există o bază de calcul ĂŽn funcţie de capacitatea cilindrică a motoarelor. Suplimentar ar trebui să fie impusă ĂŽncă o bază de calcul ĂŽn funcţie de gradul de poluare. Evident, sumele vor fi mai mari pentru maşinile "non Euro" şi vor scădea către cele care ĂŽndeplinesc norma de poluare Euro 4. Pentru a face acest lucru ĂŽn România va trebui să ne consultăm cu reprezentanţii Administraţiei Publice Locale şi cu cei ai Ministerului Mediului.
- Noile taxe vor fi o altă barieră, de data aceasta economică?
- Nu va fi vorba de taxe prohibitive. Baza de calcul se va afla ĂŽn zona ĂŽn care cumpărătorul să fie atras de o maşină cât mai nepoluantă. Intenţionăm să introducem această bază de impozitare şi pentru maşinile vechi, aflate deja ĂŽn circulaţie, dar numai ĂŽn momentul unei noi ĂŽnmatriculări, adică atunci când maşina ĂŽşi schimbă proprietarul. Prevederi similare se aplică de mulţi ani ĂŽn ţările Uniunii Europene.
- Ce alte măsuri veţi lua ĂŽn cursul acestui an?
- Ăncepând cu 1 ianuarie, prin ordin al ministrului transporturilor a fost introdusă obligativitatea limitatoarelor de viteză pentru toate tipurile de autovehicule de peste 3,5 tone. Aceste aparate nu permit să se depăşească viteza maximă legală. Sperăm ca această măsură să contribuie la creşterea siguranţei pe drumurile publice. De asemenea, am introdus şi obligativitatea montării de camere video ĂŽn staţiile de inspecţie tehnică. Fiecare maşină care va intra ĂŽn staţie va fi fotografiată, astfel ĂŽncât să se vadă clar numărul de ĂŽnmatriculare. Service-urile au obligaţia să păstreze imaginile timp de 30 de zile. Am luat această măsură pentru a stopa cazurile ĂŽn care anumiţi intermediari ofereau contra cost revizia tehnică fără ca maşinile să treacă prin service. Ăn plus, inginerii RAR care monitorizează staţiile de inspecţie tehnică au dreptul de a bloca ĂŽn service, timp de cel mult 45 de minute, maşinile asupra cărora există dubii. Toate aceste prevederi vor fi puse ĂŽn aplicare ĂŽn următoarele două-trei săptămâni.
- Acum câteva luni spuneaţi că veţi mai ridica o reprezentanţă RAR ĂŽn Bucureşti. Ăn ce fază se află acest proiect?
- Proiectul noii reprezentanţe RAR din Bucureşti este gata, a fost găsită şi locaţia şi ĂŽn curând vor ĂŽncepe lucrările. Până la sfârşitul acestui an, noua reprezentanţă va fi dată ĂŽn funcţiune şi va fi destinată doar autoturismelor. Sediul din Voluntari va fi exclusiv pentru autovehiculele de peste 3,5 tone. Ăn acest an, ĂŽn baza aceluiaşi tip de proiect, vor fi ridicate noi reprezentanţe ĂŽn Neamţ, Brăila, Braşov şi Bihor. Până la sfârşitul lui 2007, Registrul Auto Român va avea toate reprezentanţele ĂŽn proprietate.
Maşinile noi - mai rentabile la revânzare
Ăn momentul ĂŽn care obligativitatea ĂŽndeplinirii normei Euro 3 va dispărea, singura condiţie pentru ĂŽnmatricularea unei maşini second-hand va fi ca aceasta să treacă de inspecţia tehnică a RAR-ului şi să ĂŽndeplinească normele de poluare de la data la care a fost fabricată.Rămâne de văzut care va fi nivelul impozitelor suplimentare care vor fi percepute ĂŽn funcţie de gradul de poluare a fiecărei maşini. Ăn principiu, preţul unui autovehicul non-Euro, va ajunge, cu tot cu taxe, foarte apropiat de cel al maşinilor mai nepoluante. Cumpărătorul va trebui să cântărească dacă să cumpere o maşină mai veche, pe care va obţine un preţ mai mic la revânzare, sau una mai nouă, care, una peste alta, ar putea să coste cu câteva sute de euro mai mult. Dacă taxa de poluare va fi aplicată şi autovehiculelor aflate deja ĂŽn circulaţie ĂŽn momentul schimbării de proprietar, este evident că opţiunile clienţilor se vor ĂŽndrepta către maşini mai noi.
Ăn 2005, 118.000 autoturisme second-hand au fost aduse din VestConform statisticilor RAR, aproape 118.000 autoturisme second-hand aduse din import au fost ĂŽnmatriculate anul trecut ĂŽn România. Volumul acestora reprezintă aproximativ 59 la sută din numărul maşinilor noi cumpărate de români ĂŽn 2005. Principala condiţie pentru ĂŽnmatriculare o reprezintă ĂŽndeplinirea normelor de poluare Euro 3. Ăn general, maşinile care respectă această normă sunt fabricate după anul 2000. Conform legislaţiei ĂŽn vigoare, toate aceste autovehicule au efectuat inspecţia tehnică la reprezentanţele Registrului Auto Român.