Pagina 1 din 2
Scris: Mie 11-Ian-2006 10:37
de nicum
CX-ul si Xantia sint in clase diferite

Scris: Mie 11-Ian-2006 12:19
de paco
In sensul ca Xantia e cu o clasa sau doua mai sus...
CX-ul e masina de epoca, si-a trait traiul, si-a mancat malaiul. Daca BX-uri am mai vazut prin Vest, CX-uri, deloc. E semn ca a devenit specie de colectie...
Despre Xantii am auzit lucruri de bine, si eu as vrea una, dar dupa integrare, cand se vor ieftini si vor zbura cainii cu covrigi in coada in general!
Scris: Mie 11-Ian-2006 12:58
de tartorul
paco scrie:In sensul ca Xantia e cu o clasa sau doua mai sus...
CX-ul e masina de epoca, si-a trait traiul, si-a mancat malaiul. Daca BX-uri am mai vazut prin Vest, CX-uri, deloc. E semn ca a devenit specie de colectie...
Despre Xantii am auzit lucruri de bine, si eu as vrea una, dar dupa integrare, cand se vor ieftini si vor zbura cainii cu covrigi in coada in general!
Nicu vrea sa iti spuna ca CX-ul este la aceeasi clasa cu C6, in timp ce BX-ul este in aceeasi clasa cu Xantia si C5. Apartenenta la o clasa sau alta nu are legatura cu anul de fabricatie ci cu segmentul de piata caruia se adreseaza masina (noua). Faptul ca modelele noi au o groaza de imbunatatiri se numeste evolutie.

Ca sa intelegi mai bine, cei mai constanti in privinta asta au fost BMW, care de 25 de ani au pastrat cele trei clase:
-seria 3 - berlina compacta de oras;
-seria 5 - berlina medie;
-seria 7 - berlina de lux.
Scris: Mie 11-Ian-2006 13:23
de paco
Stiu ce vroia sa spuna nicum si iti multumesc de precizari.
Eu am vrut sa spun ca Xantia e preferabila CX-ului acum...
Acum 20 de ani, CX-ul era preferabil...Xantiei!
Acuma intelegi ca m-am jucat putin cu anii de fabricatie, nu?

Scris: Mie 11-Ian-2006 13:40
de nicum
@paco: in Germania cel putin CX-urile si-au pastrat pretul pentru o masina a carei fabricatie a incetat de 16 ani. Am aruncat un ochi acum pe webmobil si un GTi din 1984 are un pret 6750 de euro. De ce oare? Daca vei arunca un ochi pe cx-basis vei gasi un CX Turbo 2 cu 380.000 de km la bord al carui pret e de 14.900 de euro. Mai mult, masinile care au trecut prin service-ul respectiv se vind cu 1 an garantie. Inca o data: de ce oare?
Daca de la CX incoace au aparut si ale modele, asta nu inseamna automat ca sint mai bune
Afirmatii de genul "si-a trait traiul" nu fac altceva decit sa irite pe multi, nu uita ca CX-ul este considerat de puristi ca fiind ultimul Citroen adevarat
Masini precum CX, SM, DS vor ramine in istorie indiferent daca Citroen va disparea sau nu, indiferent de ce modele vor scoate Citroen sau alti producatori. Judeca o masina dupa contextul ei istoric, nu in comparatie cu ceea ce exista acum. Doar un mic exemplu: in 1955, la lansare DS-ul avea suspensie hidraulica, cutie semiautomata, servodirectie, servofrina si frine pe disc. Cite din masinile de astazi au asa ceva?
Get real...
Scris: Mie 11-Ian-2006 13:50
de paco
Ok, dar sa nu ne pierdem in istorii fabuloase.
Stiu ca CX-ul era superior Xantiei la vremea lui (asta am si scris...), dar azi, e foarte greu sa gasesti un CX in stare sa rivalizeze cu o Xantie.
Din punctul de vedere al unui cumparator al anilor 2006, Xantia e masina, iar CX-ul o epava cu un trecut glorios.
Nu-mi trece prin cap sa jignesc pe nimeni, fac o descriere a realitatii.
Cat despre site-urile cu pricina, acolo e o smecherie. Da, sunt CX-uri de 10.000 de euro, dar cate? Cateva, le numeri pe degetele de la o mana, asa cum spui si tu, pentru puristi.
De fapt, pretul unui CX normal, in care nu se investeste suflet si mitologie, e undeva la 2,3,4 sute de euro.
La fel e si la XM. Unul bun e 1000 de euro, dar, daca vrei sa intri in galeria restransa a puristilor, dai si 10.000 pe el. Verificati pe mobile.de!
Orice masina are o astfel de viata dubla. Una e viata de pe piata si alta e viata din sufletul colectionarilor. Acestia din urma le evalueaza la pretul unei masini din zilele noastre, ceea ce, psihologic, e de inteles, dar, in general, ei sunt marginali.
O locomotova cu aburi poate parea mai valoroasa decat un TGV, dar...nu prea mai are loc pe calea ferata. Intelegeti voi...
Scris: Mie 11-Ian-2006 22:28
de Ford_V6
explica-mi si mie cu ce e superioara o xantia unui cx in zilele noastre. . . .
Cx-ul este mai frumos, mai rapid, mai spatios, mai confortabil si cel putin la fel de fiabil . . . . nu inteleg ideea . . .
Nu conteaza cat costa . . .pot sa-l iau si pe 3 milioane . . .tot e peste xantia.
Cx-ul nu este inca uzat moral deoarece oricum a fost cu vreo 20 de ani inainte de timpul lui.
Scris: Joi 12-Ian-2006 00:57
de paco
CX-ul nu e mai frumos ca Xantia. Arata greoi, ciudat pentru zilele noastre. Nu zic ca e urat, dar nici mai frumos nu e!
Mai rapid? Hai sa fim seriosi! O Xantia V6 benzina nu are rival.
Mai confortabil e daca e perfect intretinut, ceea ce nu e cazul, mai ales la noi. Consuma mai mult, nu se mai gasesc piese, tabla la modelul I e slaba...
Cum adica era inaintea vremurilor lui cu 20 de ani? Vrei sa spui ca ceilalti constructori chiar stateau cu gura cascata, sa vada cum face Citroen CX-ul?
Stai linistit, la vremea lui erau masini mai avansate, de care nu stim mare lucru noi, ca suntem fani Citroen!
Un mecanic de Citroen, cand m-a auzit ca vreau sa-mi iau CX acum un an, m-a tras de maneca: bine, daca vrei sa ma faci miliardar, ia-ti CX! Ideea era ca e rarisim un CX in firea lui si ca, daca vrei o asemenea masina in stare buna, trebuie sa dai multi bani.
Eu cred ca cei care se dau iubitori de CX azi sunt teribilisti. Inca odata, masina poate fi foarte reusita, dar dupa 30 de ani, e o epava simpatica. Nici nu se compara cu Xantia. E ca si cum ai compara Peugeot 305 cu 407. Ce naiba, e strigator la cer!
Eu am BX si iubesc masinile vechi, dar cu limita...
re
Scris: Joi 12-Ian-2006 03:07
de dj01fad
asa... si ce legatura are asta cu faptul ca eu vreau sa imi vind masina?

Scris: Joi 12-Ian-2006 08:52
de paco
Nici una, dar am fost provocat
Spor la vanzare!
Ca impresie generala, insa, am remarcat ca nu prea se mai inghesuie oamenii sa cumpere masinile vechi. Cred ca lumea asteapta sa vina celelalte vechituri, din Vest...
Scris: Joi 12-Ian-2006 09:09
de eugenro2001
Lui paco ii place doar sa agite spiritele.
Nu te apuci sa faci astfel de afirmatii pe un astfel de forum, al pasionatilor, fiecare este mandru de masina lui, fiecare este convins ca masina lui e cea mai cea.
Iar in cadrul unui anunt de vanzare/cumparare nu isi au locul/rostul divagatiile pe marginea subiectului. Nu iti convine, nu cumperi, nu iti baga nimeni mana in buzunar. Am mai avut aceeasi problema si in cadrul anuntului cu BX-ul 16 valve, a trebuit atunci sa creez un topic nou.
Daca esti atat de vehement impotriva unui model Citroen, inseamna ca nu ai nimic cu aceasta marca si ai masina doar ca asa s-a nimerit.
Daca esti intr-adevar admiratorul marcii, ai intelegere pentru cei care indragesc si modelele care nu iti plac tie.
Parca incepe sa imi para rau ca nu avem un sistem de warnig ca alte forumuri.
In mod normal, ca moderator, ar trebui sa sterg toate post-urile off-topic dar nu vreau sa fiu acuzat ca o fac din cauza ca am CX.
Scris: Joi 12-Ian-2006 12:57
de paco
Mi se pare ca esti cam cam dur, domnu moderator!
Pana la urma, un forum nu e facut numai pentru sfaturi tehnice, mai au loc si opiniile. Nu crezi?
Scris: Joi 12-Ian-2006 13:44
de prafuit
da cocosel dar la rubricile dedicate ;)
Scris: Joi 12-Ian-2006 14:04
de paco
bine, cocosel, faca-se voia ta!

Scris: Joi 12-Ian-2006 22:25
de Ford_V6
Cu un Cx turbo2 ma bat cu orice rahat de xantie v6 . . . .
consuma mult ????? hmmmm . . .xantia aia v6 cat crezi ca consuma ????
cx-ul arata greoi, ciudat si invechit . . . .ok . . .niciodata nu o sa intoarca cineva capul dupa o xantie . . .dupa un cx oricine intoarce capul . . .
xantia este o masina pentru amatori si pentru fete . . . cunoscatorii conduc CX-uri , BMW seria 7, Mercedes 600 SEL, Jaguar XJ12 si alte masini invechite si urate cum spui tu . . . .
Problema ta e ca tu ai BX pentru ca nu i-ti permiti altceva nu pentru ca iubesti citroen.

Spune sincer . . ..daca ai avea bani nu ti-ai lua un Audi sau un Passat ?
