Pagina 1 din 4

(Ne)Pornire la rece (-16 grade)

Scris: Lun 23-Ian-2006 10:20
de grigoret
Buna,

Azi dimineata (dupa un ger de -16grade in Bucuresti -- sau atat imi arata computerul), dau sa plec cu HDI-ul meu: pun contact, se stinge martorul de bujii incandescente, mai astept putin, se sting si ceilalti martori mai putin cel de eroare injectoare sau aprindere (!?), dau la demaror, se invarte motorul dar nu pleaca.
Barteria era OK, invartea dar explozie deloc.
Repet operatiunea pana mi se face mila de baterie, sun la service sa-mi anulez programarea--- culmea m-am programat sa-mi schimb cureaua de distributie azi ... dar se pare ca poate sunt si alte lucruri de schimbat.
Motorina - > OMV euro 5 (desi s-a bagat petrom peste omv si am vazut ca e de kko acum) mai aveam vreo 10 litri.
Masina e parcata cu 2 roti pe trotuar (inclinata daca are a face).
Urma sa fac schimbul de consumabile peste 1000 Km, uleiul e de iarna, filtrul a fost schimbat. (acum am 71 000 Km)
Singura vina o pot da pe motorina care ar fi putut contine apa de unde vre-un dop de gheata pe conducte ....

Ce parere aveti ?
Astept primavara sa o pornesc?

Mersi,
Grigore

Scris: Lun 23-Ian-2006 13:14
de paco
Ciudat, dar masinile noi par sa porneasca mai greu la frig.
Eu n-am avut nici o problema de pornire, la nici o temperatura, desi folosesc motorina Petrom, nefiind niciodata preocupat de ce fel e carburantul.
Sa fie electronica de vina...?
Mentionez ca motorul are ceva uzura, iar masina...are 21 de ani! :lol:

Scris: Lun 23-Ian-2006 13:40
de adytzu
In primul rand, mergeti si faceti plinul REPEDE. Si incercati sa nu lasati mai putin de jumatate in rezervor. Riscati ca de la temp. reci sa se formeze condens in rezervor si atunci, in loc sa traga benzina/motorina sa traga apa. Normal ca in aceste cazuri nu va porni. Inca ceva: tineti ambreiajul apasat cand dati la cheie. Si eu am patit-o, oarecum, dimineata cu Cielo (Xsara a pornit fara probleme :lol: ). Am dat la cheie, a pornit, dar dupa 2-3 hurducaieli s-a oprit. Am lasat-o un pic, am pornit-o din nou si am turat-o pe la 3500-4000rpm timp de vreo 10 sec. Am plecat fara probleme, dar a aparut un alt inconvenient: nu puteam schimba vitezele decat foarte greu.
S-ar putea ca paco sa aiba oarecum dreptate, dar in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

Scris: Lun 23-Ian-2006 13:55
de sorin.
S-ar putea ca paco sa aiba oarecum dreptate, dar in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

Cu cele sintetice, care sunt mai fluide la rece, ar trebui sa porneasca mai repede.

Re: (Ne)Pornire la rece (-16 grade)

Scris: Lun 23-Ian-2006 15:25
de Jarod
grigoret scrie:Azi dimineata (dupa un ger de -16grade in Bucuresti -- sau atat imi arata computerul), dau sa plec cu HDI-ul meu: pun contact, se stinge martorul de bujii incandescente, mai astept putin, se sting si ceilalti martori mai putin cel de eroare injectoare sau aprindere (!?), dau la demaror, se invarte motorul dar nu pleaca.


Aceeasi problema am avut-o si eu azi dimineata. Prima oara, nimic. A doua oara, se aprinde semnul de bujie incandescenta. Iau contactul si incerc inca odata si ... porneste.

Cred ca o sa am aceeasi aventura in fiecare dimineata :(

Scris: Lun 23-Ian-2006 17:15
de flipkp
Pentru cine nu mai vrea sa aiba probleme, in special iarna, la pornirea motorului cand sunt multe grade cu minus, puteti folosi METABOND MEGASEL pentru motorina si METABOND MEGALENE pentru benzina.
Veti intreba ce fac aceste produse! Fac numai bine instalatiei ce alimentare, si anume: curata de mazga, rugina, gome, apa si ori ce fel de impuritati din combustibili, impiedica formarea calminei pe capul pistoanelor, prelungeste viata pompelor de injectie, injectoarelor si a tuturor componentelor metalice in miscare.
Spre exemplu eu folosesc ori ce fel de motorina, cat de proasta ar fi ea, nu simt nici o diferenta intre una mai scumpa si una foarte ieftina. Pornirile la rece sunt la fel, iar iarna nu am nici un fel de probleme cu apa sau parafina din motorina.
Un flacon de 250 ml ajunge pentru 1000 l (o mie de litri) de combustibil. Si nu este scump deloc, sub 90 de lei.

Scris: Lun 23-Ian-2006 17:21
de m.s.
Eu stiam ca producatorul(Citroen) nu recomanda nici un fel de aditivi in motorina/benzina. Daca nu ma insel,parca scrie si in cartea masinii(nu sint sigur).
Bafta!

Scris: Lun 23-Ian-2006 17:57
de paco
Adytzu, schimbarea greoaie a vitezelor s-ar putea sa vina de la uleiul din cutie, care, la temperaturi rusesti, se face f f vascos, el fiind oricum mai gros, cred.
Ia sa ma duc eu acum sa vad cum porneste, poate am laudat-o degeaba. Ca masinile, nu uitati, mai au si draci, iar astia nu trec cu nici un aditiv :(

Scris: Lun 23-Ian-2006 19:18
de MARIAN
adytzu scrie: in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

Cele sintetice sunt mai bune la temperaturi scazute
Imagine
Singura vina o pot da pe motorina care ar fi putut contine apa de unde vre-un dop de gheata pe conducte ....

Este posibil si acest lucru dar trebuie sa iei in calcul ca temperatura de "congelare" a motorinei din RO nu este tocmai cea specificata de fabricant.Si cantitatea mica de combustibil in rezervor poate duce la o "congelare" mai rapida decat o cantitate mai mare.

Scris: Lun 23-Ian-2006 20:48
de DMX
nasol ...si se anunta temperaturi si mai scazute .... :( oricum pana acuma au pornit si kalos`ul si C4 fara probleme (amandoua benzina) ..... si sper sa nu am probleme nici in continuare !!

Scris: Lun 23-Ian-2006 21:14
de grigoret
Multumesc de opinii,
Verific seara masina: pun contactul, astept, calc ambreiajul, demaror, 5 secunde dau motorul peste cap cu voiciune dar nu pleaca.
Temperatura -16. Cand am vandut dacia am zis ca s-a terminat cu chinu.
Repet dar o las repede balta, sa nu alezez segmentii degeaba, cu gandul ca poate se inmoaie gerul in 2, 3 zile.
Indicatorul de nivel ulei indica lipsa ulei. E normal zic eu ca saracul ulei a ramas inghetat pe traseu de la pornirea de dimineata ( 5w40 total).
Si observ ca bate vantul pe sub masina mea... deci 5 grade in minus la temperatura de afara...
Plan de atac:
bag motorina in rezervor, putin aditiv, vreme calda doamne ajuta si poate ajung in service sa-mi verific bujiile / schimb distributia.

:)

Scris: Mar 24-Ian-2006 00:57
de paco
In seara asta, am verificat pornirea. Am pus socul, am calcat pedala de ambreaj (ceea ce nu prea fac!), am asteptat sa se stinga martorul de la bujii. Dat la cheie: pornit din prima, nu fara oarecari smuceli ale motorului!
Dar nu pot sa nu fiu multumit, dupa povestile de groaza de aici!
Mers la peco, pentru alimentare: hm, motorina curge mult mai greu pe conducta, e clar ca e un fel de iaurt, altfel nu se explica. Iar maneta de viteze parca ar avea carpe in cutie, merge greu, greu. La fel si frana, care ma sperie, dar nu e nimic, decat gerul...
Una peste alta, sunt multumit...

Scris: Mar 24-Ian-2006 09:34
de adytzu
paco scrie:In seara asta, am verificat pornirea. Am pus socul...


Punct ochit, punct lovit...Toate masinile noi au socul automat si injectie electronica. Si eu as vrea sa pot trage de o manetuta si sa-i bag mai mult gaz, dar n-as vrea sa stiu si cred ca nici tu, la cat ti s-a dus consumul cu socul tras. Si mie mi-au pornit ambele masini (Xsara si Cielo) destul de usor. Cielo trebuie tinut un pic mai turat ca altfel moare, dar merge. Si eu am alimentat aseara si chiar si benzina abia curgea pe teava. Am inghetat langa pompa pana am pus 20 de litri. Mai nasol e cu cutia de viteze care-si da drumul mai greu. Noroc ca eu am vreo 800m in linie dreapta, fara treceri de pietoni si intersectii unde pot merge constant cu a 2-a ca sa se mai incalzeasca putin.

Scris: Mar 24-Ian-2006 09:42
de nicum
In continuarea lui paco, ma laud si eu ca mi-a pornit masina in wk, in conditii de temeraturi rusesti, ulei 15W si baterie descarcata. Nu fara mari emotii, ce-i drept.
Acum pentru cei cu masini noi: sa aveti tot timpul macar 15-20l de carburant. Nu e indicat sa parcati intr-o rina. Odata cu rezervorul se inclina si baia de ulei.

Scris: Mar 24-Ian-2006 09:52
de Arise
De vreo 2 zile si mie imi merge cam "inghetzata" masina. :D
A aparut o troncaneala extrem de urata undeva prin spate. Habar nu am de la ce poate fi, m-am uitat si pe la ce am eu prin portbagaj, ar putea fi la alea, ideea este ca pana acu nu troncaneau alea totusi.
Cutia de viteza are o frecare mai rau decat in primele zile cand am luat-o.

Si azi am racâit geamu masinii si prin exterior dar si prin interior. :roll: