Pagina 1 din 6

Integrarea in UE si importurile de masini second-hand

Scris: Joi 26-Ian-2006 12:28
de eugenro2001

Scris: Joi 26-Ian-2006 14:25
de m.s.
Intrebarea mea ar fi de ce sa se aplice masuri restrictive in Romania(la import de SH),in conditiile in care nu stam stralucit la nr.masini/nr.locuitori, o masina cu euro 2-sa zicem, e mai buna decit orice dacie(care are mai bine de 10ani si e non euro),la capitolul venituri/cap de locuitor-stam mai prost de cat toti ceilalti.
Poate am deja o masina noua si mai vreau in familie una,doua masini. De ce sa nu imi iau SH si cat mai ieftine? Cati isi permit 2-3 leasinguri pt.masini noi? Si dupa ce ca sintem saraci,de ce trebuie sa platim cu 2-3mii EUR pt.SH care sint la noi,doar din cauza ca nu au concurenta? De ce sa nu avem si beneficii daca intram in Eu?

Scris: Joi 26-Ian-2006 14:32
de eugenro2001
Pentru ca nu cumva sa scada vanzarile la Logan.

Scris: Joi 26-Ian-2006 14:41
de m.s.
Pai atunci sa-si protejeze fiecare tara productia interna,sa vedem unde ajungem! :lol:

Scris: Joi 26-Ian-2006 14:56
de prafuit
eugenro2001 scrie:Pentru ca nu cumva sa scada vanzarile la Logan.

Asta este una din marile probleme cu care se confrunta UE - Identitatea Europeana

Scris: Joi 26-Ian-2006 15:06
de nicum
Asa cum a spus si Eugen, teoretic cel putin, cel mai afectat de treaba asta ar fi modelul golan, si chiar si teoretic e posibil ca (virgula) cariera lui sa se sfirseasca repede in plina glorie :wink:
Restul producatorilor vor fi si ei afectati, dar in mai mica masura, pentru ca e vorba de sume de bani din ce in ce mai mari.

Scris: Joi 26-Ian-2006 17:33
de prafuit
Eu cred ca faceti presupuneri gresite. De ce? Pentru ca o pers care detine o anumta suma de bani (aprox valoarea loganului), va prefera sa ia o masina noua decat una care are vreo ceva ani buni si intretinere mai scumpa. Si iau ca exemplul trendul din Vest, cu tot cu testul elanului sau alt "avant" de acest gen.

Marea problema apare la masinile extrem de vechi cu valoare de frigidere. Dar mie imi convine ca tot as putea sa-mi iau un DS :P
Parca nenea sefu' de la RAR zicea ca vor sa inainteze o politica de taxe descurajatoare pentru cei ce vor sa-si cumpere antichitati :(

Scris: Joi 26-Ian-2006 17:50
de sorin.
Marea problema apare la masinile extrem de vechi cu valoare de frigidere. Dar mie imi convine ca tot as putea sa-mi iau un DS

Ma indoiesc ca DS-urile in stare buna sunt ieftine.

Scris: Joi 26-Ian-2006 18:02
de nicum
@prafuit: trendul din Polonia cel putin a fost exact contrariul a ceea ce spui tu. De exemplu: de ce sa-mi iau golan nou, cind pot sa imi iau de banii aia o masina dintr-o clasa mai mare.
Un DS in stare buna pti sa-l inmatriculezi si acum pentru ca se incadreaza la categoria "masina de epoca", adica o masina a carei fabricatie a incetat de cel putin 30 de ani. In categoria asta intra DS, SM, etc. Insa te previn ca te va costa mai mult decit atunci cind masina era noua. Am vazut la nemti pe un site un DS cabrio la 50000 de euro :!: :!: :!:

Scris: Joi 26-Ian-2006 18:15
de prafuit
Ideea era pe viitor, si de fapt indelungat.
Polonia.... este un caz din care se invata.
Iar partea cu clasa mai mare eu cred ca este doar problema de opinie aici. Si cu directia pe care a luat-o presa (vezi revizta Business Magazin) se trage un semnal de alarma in acest sens, o sa fie in asa fel incat Tariceanu, Tiriac si alte nume importante in APIA sa nu aiba de pierdut ;)

O seara placuta!!!

Scris: Vin 27-Ian-2006 08:01
de paco
Parerea mea e ca nu vor putea stopa importurile masive. Si nici nu vor putea pune taxe enorme. Cineva care aduce un BX din Germania, de 500 de euro, nu poate plati 1000 de euro taxa, e aberant. Nu cred ca vor risca sa-si puna in cap toata clasa muncitoare...
De altfel, chiar si cei cu masini noi, de ce sa nu-si cumpere un SH la jumatate de pret, ca masina de completare?
Cred ca pozitia lui Ianculescu si Brent Valmar e corecta. Am vazut ca ei nu se tem f tare de importuri (chiar daca recunosc ca vor pierde niste bani - dar cand au castigat enorm, anii astia, s-au bucurat, nu? Acuma, sa ne mai bucuram si noi, asa e firesc...). In timp, lucrurile se vor aseza si piata va reveni la normal, dupa ce va trece prin acest soc al integrarii. Si fiti linistiti, Logan are destul prieteni in Ro, oamenii care nu se pricep la masini prefera ceva nou unei masini SH din Vest, care ii sperie - intretinere, piese scumpe, masini complicate etc.
Eu auzisem (de fapt, citisem un interviu cu seful RAR, un domn Tufa Radian) ca taxele vor cadea inca de prin vara, in august, mai precis.

Scris: Vin 27-Ian-2006 09:20
de eugenro2001
Va cadea restrictia nu taxa.

Scris: Vin 27-Ian-2006 09:31
de paco
Da, ma rog, restrictia. Sa speram ca asa va fi. Taxele vor fi mai mari la masinile mai vechi, dar, chiar si asa, nu vom mai da 2000 de euro pe un BX prapadit...

Scris: Vin 27-Ian-2006 13:24
de khan
observ fara sa vreau un fel de "trend" (frumos cuvint, ca o boare de primavara imi susura in urechi cind il aud) la publicatiile economice care mai ca nu pling la unison cu importatorii de masini despre cum vor muri ei cu totii de foame iar eu si cu voi (sper, Doamne Ajuta!!!) le vom face candid cu mina din cite o Xantie sau XM (V6 Exclusive eu, am zis!!!) si ii vom lasa in urma inecati intr-un nor de praf din ala finu de bucuresti. ce, nu stiti de ce se intimpla asta? pai ia ginditi-va, toate comisioanele, toate spagutele si alte pour-boire-uri se duc pe apa simbetei, nu tu o masina de drive test cu care sa te duci pina la munte cu femeia, nu tu o reducere masiva ca sa isi schimbe domnu' redactor sef agregatu pe 4 roti... ehe, vremuri grele taica. si uite asa se intimpla ca vin domnii de care zic mai sus si incep sa zica si sa infiereze importurile, sa injure providenta pentru ca intr-o zi o sa fim europeni, sa zica ca uite ce naspa e in polonia pentru ca au adoptat politica asta... ce-o fi naspa in polonia nu stiu, ca mie mi s-a parut ca e mult mai bine ca aici si ca in multe alte locuri cu renume. si uite asa in numele evolutiei pe care toti o vor, niste spagari ne conving cu rabdare ca de fapt trebuie sa evoluam, dar nu de capu nostru, asa, necontrolat. si atunci? sa nu iti vina sa te duci unde vezi cu okii?

Scris: Vin 27-Ian-2006 13:31
de prafuit
Eu cam vad ca suntem de fapt sustinatori, mai bine zis inventatori, ai teoriei conspiratiei.
Khan - nu cred ca toate publicatiile se incadreaza aici, mai ales cele care mai apar si in limbi straine.