Pagina 1 din 1

Noutati de la ITP

Scris: Joi 26-Ian-2006 12:30
de eugenro2001

Scris: Joi 26-Ian-2006 15:08
de adytzu
Nu am gasit articolul...nu poti face un Copy/Paste?

Scris: Joi 26-Ian-2006 15:33
de eugenro2001
http://www.libertatea.ro/index.php?sect ... sid=145249

Nu stiu de ce a aparut link-ul ala, asta e cel corect.

Scris: Joi 26-Ian-2006 15:36
de nicum
Nu merge link-ul. Cred ca merge si un copy & paste la continutul articolului.

Scris: Joi 26-Ian-2006 15:39
de eugenro2001
Noi reguli la inspectia tehnica a masinilor

De la sfarsitul anului trecut, exista noi reglementari privind efectuarea inspectiei tehnice periodice (ITP). De asemenea, au fost introduse reverificarile care se pot realiza la Registrul Auto Roman (RAR) atunci cand se face identificarea in vederea reinmatricularii. Iar inspectorii RAR vor putea anula dovada efectuarii ITP daca vor constata nereguli.

Conform noilor reglementari, statiile care efectueaza inspectii tehnice periodice trebuie sa aiba in dotare un aparat foto digital care va fi folosit pentru a putea inregistra prezenta vehiculelor in statia de ITP. Prin aceasta masura se urmareste eliminarea inspectiilor tehnice periodice efectuate fara prezentarea vehiculelor in statiile ITP. Asadar, singurele inspectii tehnice corect executate presupun inclusiv fotografierea masinii atunci cand se afla pe standul de franare.

De asemenea, toate vehiculele care se vor prezenta la Registrul Auto Roman pentru diverse activitati specifice (identificare in vederea reinmatricularii, modificari in cartea de identitate a vehiculului) vor putea fi reverificate de personalul RAR, daca se constata vizual, auditiv sau in timpul conducerii ca masina prezinta diferite neconformitati. Decizia de reverificare a unui vehicul se poate lua in cazul constatarii urmatoarelor:

- lipsa unor elemente de caroserie prin care este afectata siguranta rutiera;

- coroziuni strapunse sau deformatii semnificative ale caroseriei;

- lipsa elementelor principale de iluminare/ semnalizare, folosirea unor elemente de iluminare/semnalizare neomologate sau aplicarea pe elementele de iluminare/ semnalizare luminoasa a unor folii sau altor tratamente;

- aplicarea pe parbriz sau pe geamurile laterale fata a unor folii sau tratamente care reduc semnificativ vizibilitatea soferului;

- lipsa unor elemente ale sistemului de evacuare;

- emisii poluante excesive;

- joc excesiv in sistemul de directie;

- anvelope cu deteriorari vizibile;

- eficacitatea redusa a sistemului de franare.

Reverificarea vehiculelor se va efectua numai de personalul RAR atestat pentru activitatea de inspectie tehnica periodica si special abilitat in acest sens. Inspectorii RAR vor anula dovada de efectuare a inspectiei tehnice periodice (ITP) daca in urma reverificarii vor constata cel putin una din defectiunile mai sus enumerate ori daca vor exista neconcordante privind numarul de identificare a vehiculului. In cazul anularii ITP-ului, dupa remedierea defectiunilor, vehiculul va fi supus din nou unei inspectii tehnice in statiile ITP autorizate sau in statiile reprezentantelor RAR.

Noua legislatie va permite, de asemenea, retinerea vehiculelor in statia de ITP pentru 45 de minute, in vederea reverificarii acestora de catre inspectorii RAR. Astfel, inspectorii tehnici din statiile ITP autorizate vor comunica Registrului inceperea fiecarei inspectii tehnice periodice, iar finalizarea procedurii si eliberarea documentelor specifice se va face doar dupa acceptul RAR.

Scris: Joi 26-Ian-2006 16:50
de catalin_lupu
Da se pare ca Rar-ul vrea din nou monopolul.E clar nu ne putem vindeca de comunism si baroneala.Imi place precizia legilor romanesti: "excesiv","semnificativ","eficacitate redusa".Adica tot ochiul organului ingineresc pus mare tarabostes poseda o capacitate de o "eficacitate semnificativ de excesiva" de a depista "impotentele" agregatului inspectat.Iarasi imi place si faza cu depistarea defectelor "in timpul conducerii".Am vazut cu ochii mei cum un mare bou de la Rar in loc sa bage a 1-a a dat in spate si a lovit o Dacie care statea la coada sa intre pe rampa.Oricum cand imi voi lua noua motoreta nu se va urca nici directorul RAR pe ea chit ca ma pica de 1000 de ori.De fapt nici pe asta n-au pupat.Au pipait-o doar cu ochii. :lol:

Scris: Joi 26-Ian-2006 17:35
de prafuit
Oriunde apare un termen de acel gen (vezi catalin_lupu) putem sa inlocuim cu "spaga" :P

Scris: Vin 27-Ian-2006 11:32
de catalin_lupu
prafuit scrie:Oriunde apare un termen de acel gen (vezi catalin_lupu) putem sa inlocuim cu "spaga" :P


Hmm,nu-i chiar asa usor,ca dupa ce au fost staruri tv(cu camera ascunsa) nu prea mai pun mana asa oricum.Dar bineinteles solutii sunt!

Scris: Mar 31-Ian-2006 14:11
de adytzu
Ca sa nu mai fac un alt topic, pun aici o intrebare ca e totusi legata de subiect.

Unde pot sa-mi fac si eu ITP-ul? Please, recomandari, nu raspunsuri de genul: "la orice service autorizat".

Bineinteles, excludem din start ATS-ul. :twisted:

Scris: Mar 31-Ian-2006 14:40
de khan
suna-ma Adytzu

Scris: Sâm 20-Oct-2007 23:15
de danpopa
daca nu functioneaza un proiector fata, asta poate insemna neacordarea ITP? cred ca nu apuc sa il repar pana imi expira ITP-ul...
ce statie mai OK recomandati (macar si pe private)?

Scris: Dum 21-Oct-2007 00:10
de dj01fad
proiectorul nu face parte din instalatia principala de iluminat, asa ca nu cred ca vei avea probleme. la mine nici macar nu le-au aprins, dar in rest au verificat functionalitatea luminilor: pozitii, semnalizari, faza lunga/scurta, stop pe frana.

Scris: Dum 21-Oct-2007 19:43
de NOS_feratu
... oricum in zona din care sunt eu este o adevarata aventura sa te duci la RAR sau ITP fara "recomandari"... zile intregi pierdute, nervi etc.

suprapunerea de responsabilitati precum si "precizia" exprimarii cadrului legislativ dupa care se vor face ITP-ul si RAR-ul nu fac decat sa sporeasca ambiguitatea spre bucuria "intermediarilor"

Scris: Lun 22-Oct-2007 20:45
de danpopa
tocmai am facut revizia si mi-am reparat si proiectorul.
v-as ruga sa imi recomandati un service ITP unde v-a placut si voua sa mergeti, fara pile sau relatii...

Scris: Lun 22-Oct-2007 22:27
de XENON
La SHAMA in Pipera, un service supercivilizat. ITP-ul are pret fix peste tot?
eu am facut anul trecut la o dacie din 1995 pe care o adusesem intr-o stare absolut impecabila si am luat ITP la Shama fara probleme. foarte corecti. masina era impecabila din punct de vedere mecanic, in schimb estetic arata ok, dar nu extraordinar. cred ca in 8 din 10 service-uri daca ma duceam mi-ar fi cautat vreo problema cand ar fi vazut ca e o dacie.