DMX, nu te supara, dar daca tii masina 3 ani, oricum tu pierzi enorm de multi bani la revanzare, asa ca tot calculul tau cade, nu in sensul ca nu e corect, ci in sensul ca...nu are sens. Dupa 3 ani, o masina de 15.000 de euro mai valoreaza 9-10.000. Asadar, ce mai conteaza cateva sute de euro in plus la benzina sau motorina?
IN schimb, daca iei masina SH si vrei s-o tii mai mult, renteaza un diesel, din simplul motiv ca mergi cu ea la preturi injumatatite si o revinzi la preturi aproape la fel de bune ca la cumparare. Dieselul e o masina ieftina la intretinere, orice s-ar spune. Experienta personala: am avut 4 (patru) masini pe benzina si una pe motorina. La primele, am schimbat zeci de bujii, baterii, carburatoare, m-am enervat ca dau sute de mii pentru o mica pimbare prin Bucuresti. La diesel, in 61.000 km, am schimbat o singura bujie incandescenta, n-am schimbat nici un injector, n-am facut nici o reparatie la motor, am pornit mereu la cheie (ceea ce nu era cazul cu toate benzinarele!). N-are rost sa mai continui. Sunt definitiv convins ca neamtul Diesel a fost mai inspirat decat neamtul Otto! Parerea mea.
A se tine cont ca toate masinile au fost BX-uri, deci comparatia este (destul de) corecta.
Inca o intrebare: cati dintre cei care au avut benzina si au trecut la diesel s-au intors la benzina? Invers, cati dintre cei care au avut diesel, trecand la benzina, au hotarat sa abandoneze, in cele din urma, definitiv, dieselul?
Ar fi intereant de stiut, dar ma tem ca rezultatul e previzibil.
Nu va mai amagiti, treceti la diesel cat mai repede, pana nu pica si Iranul de partea SUA!
