Pagina 1 din 2
Benzina Euro 4! (de unde? care este: 95,98.100?)
Scris: Mie 22-Feb-2006 09:03
de danalarm
ce benzina este euro 4? de unde? aia de la mol de 95 este euro 4?
Scris: Mie 22-Feb-2006 09:41
de danpopa
CHIAR !
vreau sa se lamureasca o data pentru totdeauna treaba asta cu benzina. sunt o gramada de posturi pe forum, dar nu prea se mai intelege nimic.
sa va mai zic o faza: la o benzinarie Rompetrol (scuze de reclama

) erau afisate pe geamul mare de langa usile glisante mai multe hartii A4, pe care scria ceva de genul "aici comercializam benzina 95 de la rafinaria Petrom". sub aceasta hartie, mai era inca una pe care scria "aici comercializam banzina 95 de la rafinaria Rompetrol Midia". Deci eu ce puteam sa inteleg?
daca nu credeti kestii d'astea, mergeti la benzinaria OMV dintre Apaca si pod Grozavesti (pe dreapta din aceasta directie), sa vedeti dv. cum pe tejghea sunt afisate mai multe anunturi de tip A4 stampilate, pe care scrie: "comercializam benzina XX de la rafinaria Petrom nu-stiu-care".
Mi-a picat fata cand am vazut asta, dar deja bagasem benzina de juma' de rezervor.
Si, ca sa reiau ce se mai scrisese inainte aici, si anume ca numai la Rompetrol si la OMV se gaseste benzina la standarde Euro 4, noi ce ne facem din moment ce scrie la ei ca benzina lor e adusa de la Petrom ...
Scris: Mie 22-Feb-2006 11:08
de mars2k
Sunt Euro 4 urmatoarele sortimente de benzina:
1. OMV Super 100 -
http://www.omvro.ro/theme2/content3310.htm#2 - chiar mai mult, este compatibila Euro 5.
2. Rompetrol EURO SUPER 98 -
http://www.rompetrol.ro/oil_gas/product ... ine%20.pdfSi din cate stiu eu,
nu sunt Euro 4 urmatoarele sortimente de benzina:
1. Petrom 99+ (alias "zboara-zboara"): desi e in regula la continutul de sulfuri, nu este la continutul de aromatice:
http://www.petrom.ro/romana/produsepdfr ... M%2099.pdf2. Cam toate benzinele de 95. Posibil sa faca exceptie un sortiment de la Rompetrol, Euro Super 95 sau asa ceva, care costa insa aproape cat cea de 98...
Scris: Mie 22-Feb-2006 11:24
de m.s.
Si atunci ma intreb de ce...
beep...sintem obligati sa cumparam masini cu Euro 4-5(pentru un grad cat mai mic de poluare) cand ei nu asigura combustibilii necesari?! Si sint convins ca in realitate nici alea Euro4 nu sint asa cum ar trebui

Re: Benzina Euro 4! (de unde? care este: 95,98.100?)
Scris: Mie 22-Feb-2006 11:53
de mars2k
danalarm scrie:aia de la mol de 95 este euro 4?
Nu. Nici macar cei de la Mol nu sustin ca ar fi:
http://www.molromania.ro/romana/produse ... /doc247528"Carburantul MOL Tempo Plus 95 este destinat in special autovehiculelor cu motoare de ultima generatie, ce respecta standardele
EURO 3. MOL Tempo Plus 95 poate fi utilizat pentru orice tip de autovehicul din generatii mai vechi."
Cat despre MOL Tempo Plus 98, desi MOL o declara Euro 4 si desi se incadreaza intr-adevar in parametrii Euro 4 la sulfuri, nu rezulta ca se incadreaza si la aromatice:
http://www.molromania.ro/romana/produse ... /doc247534"<42" nu inseamna neaparat "<35"

Scris: Mie 22-Feb-2006 12:12
de bop_78
Eu am pus benzina numai de la LukOil.
Imi poate spune cineva in ce standarde se incadreaza? E3, E4?
http://www.lukoil.ro/marketing/04%20Sup ... enzina.pdf
Scris: Mie 22-Feb-2006 12:18
de mars2k
danpopa scrie:sa va mai zic o faza: la o benzinarie Rompetrol (scuze de reclama

) erau afisate pe geamul mare de langa usile glisante mai multe hartii A4, pe care scria ceva de genul "aici comercializam benzina 95 de la rafinaria Petrom". sub aceasta hartie, mai era inca una pe care scria "aici comercializam banzina 95 de la rafinaria Rompetrol Midia". Deci eu ce puteam sa inteleg?
Ambele afirmatii pot fi adevarate

Cei de la Rompetrol au 2 sortimente de benzina 95 fara plumb, una aprox la pretul pietei (vreo 3.4 roni/litru) care banuiesc ca e cea de la Petrom si una gen Euro Super 95 (cca 3.7 roni/litru) care-i cu vreo 500 lei mai ieftina decat cea de 98 si pe care probabil o rafineaza ei. De asta din urma ziceam ca e posibil sa fie Euro 4.
P.S. Preturile le-am retinut f. aproximativ - cand am fost sa-mi cumpar rovigneta - luati-le doar orientativ ;)
danpopa scrie:daca nu credeti kestii d'astea, mergeti la benzinaria OMV dintre Apaca si pod Grozavesti (pe dreapta din aceasta directie), sa vedeti dv. cum pe tejghea sunt afisate mai multe anunturi de tip A4 stampilate, pe care scrie: "comercializam benzina XX de la rafinaria Petrom nu-stiu-care".
Mi-a picat fata cand am vazut asta, dar deja bagasem benzina de juma' de rezervor.
Si, ca sa reiau ce se mai scrisese inainte aici, si anume ca numai la Rompetrol si la OMV se gaseste benzina la standarde Euro 4, noi ce ne facem din moment ce scrie la ei ca benzina lor e adusa de la Petrom ...
OMV 95 e de fapt Petrom 95 aditivata, deci tot Euro3.
OMV100 este Euro4/5.
bop_78 scrie:Eu am pus benzina numai de la LukOil.
Imi poate spune cineva in ce standarde se incadreaza? E3, E4?
Euro 3 fara discutie

- are 150 ppm sulf
Scris: Mie 22-Feb-2006 12:41
de Matrixu
Eu nu inteleg stresul asta cu benzina, Euro3,Euro4, Euro paispe. In carte scrie minim benzina de 95, atunci asta inseamna ca poti sa bagi de 95,98,99,100, 100 0000. Motoarele care cer expres o cifra octanica mai mare sunt TFSI-urile de la VAG, pe astea le stiu eu, e posibil sa mai fie.
Ca benzina de 95 de la noi o fi mai slab calitativa decat benzina de 95 din Franta sa zicem, asta e o alta poveste.
Masina mea merge super bine si cu benzina de 95, si cu 98, 99, 100. Cu cea de 95 consuma cel mai putin, si cu cea de 99 e mai vioaie, insa consuma si mai mult, ~1l in plus la 100km.
Scris: Mie 22-Feb-2006 13:18
de mars2k
Standard-ul Euro 3/4 pt benzina nu are alta legatura cu cifra octanica decat ca impune un CO minim de 95.
Euro 3/4/5 pt benzina impune o concentratie maxima de sulf (in principal).
Euro 3 impune max 150 ppm iar Euro 4 max 50 ppm.
Daca tu te simti confortabil sa-ti treci prin catalizator o concentratie de 3 ori mai mare de sulf decat cea pt care a fost proiectat, atunci bafta!
Mie personal imi convine sa faca altii testing extrem. ;)
Later edit:In manual nu se specifica nimic de Euro 3 sau 4 dintr-un motiv f simplu: in tarile cu apa calda impunerea standardului Euro x aplica
simultan standardul respectiv atat pt motoare/catalizatoare cat si pt benzina.
Deci in Franta incepand cu 1 ian 2005 (de cand e valabila norma Euro 4 pt automobile), orice sortiment de benzina este obligatoriu Euro 4.
La noi standardul in vigoare in acest moment este Euro 3 pt benzina si pt masini autohtone si Euro 4 pt cele importate

Scris: Mie 22-Feb-2006 13:34
de bop_78
Nu stiu exact ce scrie in manual (o sa ma uit deseara), dar pe interiorul parbrizului meu scrie "A se folosi benzina de tip Euro 3".
Oricum, daca e sa ma iau dupa concentratia maxima de sulf si daca e sa iau exemplul Lukoil, atunci va spun ca ambele tipuri de benzina (95 si 98) au in dreptul indicatorului "Sulf, mg/kg, max." cifra 150.
Asa ca s-ar putea sa ma reprofilez pe 95, ca nu am nevoie de viteza.
Sincer, pana acum credeam si eu in legatura dintre Euro si cifra octanica, de-aia am cerut un raspuns detaliat.
Deh.. cine nu citeste, nu cunoaste

Scris: Mie 22-Feb-2006 14:05
de Matrixu
mars2k scrie:Standard-ul Euro 3/4 pt benzina nu are alta legatura cu cifra octanica decat ca impune un CO minim de 95.
Euro 3/4/5 pt benzina impune o concentratie maxima de sulf (in principal).
Euro 3 impune max 150 ppm iar Euro 4 max 50 ppm.
Daca tu te simti confortabil sa-ti treci prin catalizator o concentratie de 3 ori mai mare de sulf decat cea pt care a fost proiectat, atunci bafta!
Mie personal imi convine sa faca altii testing extrem. ;)
Later edit:In manual nu se specifica nimic de Euro 3 sau 4 dintr-un motiv f simplu: in tarile cu apa calda impunerea standardului Euro x aplica
simultan standardul respectiv atat pt motoare/catalizatoare cat si pt benzina.
Deci in Franta incepand cu 1 ian 2005 (de cand e valabila norma Euro 4 pt automobile), orice sortiment de benzina este obligatoriu Euro 4.
La noi standardul in vigoare in acest moment este Euro 3 pt benzina si pt masini autohtone si Euro 4 pt cele importate

Da corect, my mistake. Si pt C4 e stipulat clar ca trebuie benzina Euro 4????
Scris: Mie 22-Feb-2006 15:33
de mars2k
Unde, in manual?
Ma indoiesc, avand in vedere ca manualul este o traducere 1:1 dupa cel francez si dupa cum spuneam, in Franta problema cu benzina Euro 3 sau 4 este ireleventa, avand in vedere ca acolo nu mai exista benzina fara plumb Euro 3, deci nu se pune problema ca cineva sa bage din greseala asa ceva...
Scris: Mie 22-Feb-2006 20:16
de Ursu2k
mars2k:La noi standardul in vigoare in acest moment este Euro 3 pt benzina si pt masini autohtone si Euro 4 pt cele importate
Cred ca e o greseala in ce ai scris tu cu privire la standardele Euro 4 pt masinile importate, pentru ca Chevrolet Lacetti si Kalos sunt Euro3.
In ceea ce priveste benzina pt C4 ea trebuie sa aiba cat mai putini aditivi, valabil cam pentru toate masinile noi.
Scris: Joi 23-Feb-2006 15:18
de ovidiub
benzina o iei din aceeasi galeata (apa inclusa) difera aditivul. Aditivul de la OMV este importat, la fel si benzina Super 100.
parerea mea
La fel am observat si eu: CO mare - consum mare
Scris: Vin 24-Feb-2006 00:47
de danalarm
...pana la urma benzina euro 4 se gaseste doar la:
- omv (100)
- petrom (super98)???
cam putine!