Ok, daca e vorba numai despre fiabilitate, cred ca dieselul sta ceva mai bine. Dar numai daca mergi cu el "dieseleste", adica mai linistit. Vezi ca sunt niste observatii pe forum in legatura cu comportamentul pe care trebuie sa-l aplicam dieselului.
Pentru ca tot ai vorbit despre experiente personale. Din experienta mea personala pot spune ca dieselul e mult superior la fiabilitate. Cu benzinele (4) de pana acum am tot patit "evenimente" (nu extrem de grave, dar...): carburatoare infundate (cine scapa de asta?), carburatoare dereglate, bujii proaste, jigloare instabile, garnituri care faceau sa ajunga benzina in baia de ulei, capace de delco fisurate, socuri termice defectate, nici nu mai stiu exact. Practic, in afara de una dintre masini, pe care am tinut-o o luna doar si n-a avut timp sa sufere, celelalte au fost bibilite la partea de benzina.
In schimb, la diesel, nimic! N-am desfacut nici un injector, niciodata, in aproape 3 ani si 63.000 km. O singura bujie incandescenta s-a ars, atat. Pe mine, unul, m-a uimit diferenta. Dieselul e ca un ceas elvetian, merge pana crapa. Benzina e nitel mai fragila. SE pare insa ca la motoarele noi electronica afecteaza acest aspect "compact".
De asemenea, si strict mecanic, dieselul e un motor mai robust (cele vechi tineau peste 500.000 km fara reparatii, ceea ce la benzina nu s-a prea pomenit), dar, inca odata, nu e motor de turatie, de reprize alerte etc. Astea ii taie viata scurt...
Apropos, cel mai fiabil diesel de care am citit a fost un 2,5 D Peugeot (cred ca si CX-ul are asa ceva) care a mers 2.000.000 km. Asa ca...
Stai linistit, daca mergi cu el normal, nu ajungi sa strici motorul curand. Mai vorbim peste 200.000 km...
