Dieselul e mai scump de intretinut ..au ba?

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
E.T.
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Sâm 10-Dec-2005 23:41
Localitate: Bucuresti

Dieselul e mai scump de intretinut ..au ba?

Mesajde E.T. » Dum 26-Feb-2006 04:28

Tot aud in stanga si-n dreapta ca, fara exceptie, motorul diesel e mai scump la intretinere decat cel pe benzina...

La motorul de 1,4 Hdi -comparat cu 1,4i (ce la citroen echipeaza C3) lucrurile nu stau chiar asa...

Caci daca ma uit pe fisa de service a celor 2 motoare ce echipeaza si modelele altei marci ce face parte din club psa (ghici ciuperca cine-i :roll: ) vad ca, diferenta la 150.000 km e de 1000 euro.

Ma uit mai atent si vad ca pe lista de operatiuni la hdi anvelopele sunt schimbate de 3 ori in 150 k , la benzina o data... :?: De ce? Chiar asa sa distruga cele 30 kg in plus de la diesel cauciucurile ? Nu prea cred...asa ca una peste alta, neluand in calcul schimbatul anvelopelor, desi reviziile la hdi se fac la intervale mai mici, nu mai e nicio diferenta.

Adica e una mica in favoarea hdi.

Cum e coane Fanica? Ca ma bagasi in ceata. Curat murdar.... :-k

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 26-Feb-2006 10:25

Pai pana faci tu 150.000 de km, cred ca ai tot timpul sa constati pe propria piele cum e de fapt! Chiar trebuie sa citesti manualul de intretinere ca sa "simti" realitatea? Eu zic sa-ti vezi de treaba si sa mergi sanatos si cu grija. Nimeni nu poate spune cu certitudine ce si cum.
Iar daca din acel manual rezulta ce spui, inseamna ca teoretic dieselul e la acelasi nivel cu benzina. Practic, se pot intampla multe, poate sa se sparga motorul etc.
Am vazut recent un 206 diesel in service care acuza probleme la o electrovalva. Probabil nimeni nu putea sa prevada aceste defectiuni cu precizie. Mai mult, un piston avea urme de ulei la evacuare, ceea ce inseamna ca motorul mergea mai degraba in trei pistoane. Iarasi greu de presupus cand masina e noua! Exemplele pot continua...

Avatar utilizator
E.T.
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Sâm 10-Dec-2005 23:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde E.T. » Dum 26-Feb-2006 15:48

Pana acu n-am avut diesel,ca atare nu stiu pe pielea mea cum si cat costa intretinerea. Asa ca aflu de la unul si altul sau, si mai bine, vad cat costa intretinerea, oficial.

Ca daca se strica aia sau ailalta asta nu tine de intretinere, mai degraba tine de noroc.

Sau poate motoarele diesel nu sunt asa fiabile ca cele pe benzina si atunci da, poti spune ca din cauza unei inclinari spre a se defecta , costa mai mult intretinerea. Asta ar putea face diferenta si nu costul de intretinere evaluat de producator.

Mi-e teama insa ca e o mare doza de subiectivitate aici, unii vor zice una altii alta. Statistici nu stiu daca poate aduce cineva, atunci am sta cu rezultatele si am vedea...

E cert insa,ca la 1.4 produs de grupul psa, producatorul evalueaza un cost aprox. egal intre cele 2 motortizari(fara schimb anvelope).

Producatorul nu face insa referire la fiabilitatea celor doua motorizari...si nici nu cred s-o faca vreodata.

Despre asta ar fi vorba ...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 26-Feb-2006 17:07

Ok, daca e vorba numai despre fiabilitate, cred ca dieselul sta ceva mai bine. Dar numai daca mergi cu el "dieseleste", adica mai linistit. Vezi ca sunt niste observatii pe forum in legatura cu comportamentul pe care trebuie sa-l aplicam dieselului.

Pentru ca tot ai vorbit despre experiente personale. Din experienta mea personala pot spune ca dieselul e mult superior la fiabilitate. Cu benzinele (4) de pana acum am tot patit "evenimente" (nu extrem de grave, dar...): carburatoare infundate (cine scapa de asta?), carburatoare dereglate, bujii proaste, jigloare instabile, garnituri care faceau sa ajunga benzina in baia de ulei, capace de delco fisurate, socuri termice defectate, nici nu mai stiu exact. Practic, in afara de una dintre masini, pe care am tinut-o o luna doar si n-a avut timp sa sufere, celelalte au fost bibilite la partea de benzina.
In schimb, la diesel, nimic! N-am desfacut nici un injector, niciodata, in aproape 3 ani si 63.000 km. O singura bujie incandescenta s-a ars, atat. Pe mine, unul, m-a uimit diferenta. Dieselul e ca un ceas elvetian, merge pana crapa. Benzina e nitel mai fragila. SE pare insa ca la motoarele noi electronica afecteaza acest aspect "compact".
De asemenea, si strict mecanic, dieselul e un motor mai robust (cele vechi tineau peste 500.000 km fara reparatii, ceea ce la benzina nu s-a prea pomenit), dar, inca odata, nu e motor de turatie, de reprize alerte etc. Astea ii taie viata scurt...
Apropos, cel mai fiabil diesel de care am citit a fost un 2,5 D Peugeot (cred ca si CX-ul are asa ceva) care a mers 2.000.000 km. Asa ca...

Stai linistit, daca mergi cu el normal, nu ajungi sa strici motorul curand. Mai vorbim peste 200.000 km... 8)

Avatar utilizator
E.T.
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Sâm 10-Dec-2005 23:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde E.T. » Dum 26-Feb-2006 17:20

Banuiesc ca pe undeva exista un mit legat de intretinerea mai scumpa la diesel.

Ma asteptam,comparativ, sa coste mai mult intretinerea lui avand in vedere intervalele mai mici de revizie si preturile mai mari ale pieselor . Probabil tocmai aceste lucruri induc in eroare.

Daca nici din fisa service, nici din costul defectiunilor nu reiese ca e mai scump atunci de unde ?

Peste tot este ca si inteles, ''dom'le dieselul costa mai mult la intretinere''... :roll:


Nu-nnnteeeleegggg...vorba lui Caragiale!
D-asta intreb, sa ma lamuresc, nu ca as fi nelinistit.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 26-Feb-2006 17:25

Sunt piesele mai scumpe la diesel (garnitura de chiulasa, curea de distributie - cele care se pot defecta mai repede), pistoane etc. Dar nu trebuie sa pleci de la premisa ca vei avea probleme adanci, in motor.
De asemenea, auzisem ca sunt reviziile mai scumpe. Nu stiu, nu am masina noua, ce am scris eu e valabil la cele vechi, adica, la ce am avut eu si la ce am auzit in stanga si-n dreapta. Cred ca ideea cu intretinerea mai scumpa e si o mini mitologie a celor care cauta argumente impotriva dieselului. Cum e si cu pornirea iarna...Sa fi vazut cate masini pe benzina se chinuiaiu iarna asta pe ger sa plece si cum porneam eu la sfert... 8)
Basca am tras si un Opel Vectra benzinar, caruia ii murise bateria de frig si nu mai pleca...

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 26-Feb-2006 17:39

Asta cu dieselul ca porneste greu iarna sau deloc nu e un mit deloc. La firma la care sunt mai mult de jumatate au diesel. In zilele cu gerul ala nenorocit, unul singur a venit uc masina la servici(renault megane luat in noiembrie).
Restul au stat acasa, si au venit cu metroul, si masinile nu sunt vechi(206 din 2004, un Golf IV din 2003, Clio symbol 2004,hyundai accent crdi nu situ ce an). Astea imi vin in minte acum.
Si problemele care le-ai enumerat tu(Paco) cu benzina, nu le mai gasesti de f mult timp la masinile noi,cu injectie.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 26-Feb-2006 17:45

Cred ca nu dieselul era de vina, ci calitatea motorinei...Cu o motorina care nu ingheata nu cred ca ar fi avut probleme. Motoarele noi pe benzina, cu injectie, au hibe ca si dieselurile noi. E vorba de cantitatea enorma de electronica ce face figuri cand ti-e lumea mai draga. Am auzit povesti de groaza cu masini care se opreau din senin in plina strada si nu mai porneau. Cate un senzor...era de vina.

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Dum 26-Feb-2006 20:31

o pompa de inalta presiune de la un Opel Vectra 1.7 DTi 120 milioane . . . o pompa de HDI probabil tot pe acolo . . . . un injector de injectie directa motorina e si ala vreo cateva sute bune . . .

la benzina nu o sa intlanesti costurile astea . . . . un injector de MOTRONIC e 2.500.000 Lei . . . . .

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Dum 26-Feb-2006 21:48

Ford_V6 scrie:o pompa de inalta presiune de la un Opel Vectra 1.7 DTi 120 milioane . . . o pompa de HDI probabil tot pe acolo . . . . un injector de injectie directa motorina e si ala vreo cateva sute bune . . .

la benzina nu o sa intlanesti costurile astea . . . . un injector de MOTRONIC e 2.500.000 Lei . . . . .


Eu nu inteleg de ce bagati astea drept costuri de intretinere :shock: Nu stiu ca o pompa de injectie,o turbina sau injectoarele sa fie trecute pe lista de consumabile. Daca va referiti la costuri de intretinere, comparati pretul litrului de ulei,al filtrelor,placutelor frana,etc. :wink:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 26-Feb-2006 22:10

din pacate injectoarele sint cam consumabile la HDi si pe la 100k trebuie schimbate musai. cost: 2000EU (+ - in functie de motor, dar nu cred ca difera prea mult de la o capacitate la alta)
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 26-Feb-2006 23:25

Da, astea sunt preturile noi. E cam bataie de joc. Tocmai de aceea sunt atatea hdi-uri de vanzare dupa 3-4 ani. Am sa regret cand nu se vor mai gasi diesel-uri simple pe piata...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 27-Feb-2006 11:10

General vorbind, lucrurile stau cam asa: un motor diesel e mai greu de intretinut (piese) mai scumpe, in schimb consuma mai putin. Traducind aceste lucruri in bani, la preturile actuale, un diesel e rentabil daca faci zeci de mii de km pe an, eventual preponderent in localitate. Daca mergi mult in afara, atunci nr de km in care un diesel devine rentabil e si mai mare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
E.T.
simpatizant
Mesaje: 73
Membru din: Sâm 10-Dec-2005 23:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde E.T. » Lun 27-Feb-2006 11:25

nicum scrie: Traducind aceste lucruri in bani, la preturile actuale, un diesel e rentabil daca faci zeci de mii de km pe an, eventual preponderent in localitate.



Asta e valabil daca iei masina cu banii jos si nu in leasing ...Si asa,la o diferenta de aprox. 1200 euro intre motorizari si un rulaj de 15 k km anual se face amortizarea in 3 ani. Deci nu sunt chiar zeci de km.Dupa amortizare dieselul iti lasa bani in buzunar la fiecare plin.

Daca masina vine pe leasing iesi in castig (mai mic insa) din primul an.

Trebuie facuta mereu distinctia intre o masina luata in rate(fie leasing fie altfel) si una luata cu banii jos. Calculele sunt diferite in cele doua cazuri.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Lun 27-Feb-2006 15:14

eu nu cred ca un motor laudat, bineinteles pe merit, cum ar fi HDi-ul si in aceasta categorie nu includ dci-ul renault, are probleme de fiabilitate la 100k si in nici un caz faptul ca se vand cateva 406-uri hdi inseamna ca sunt proaste si proprietarii vor sa scape de ele.
Daca plecam de la premisa asta atunci orice masina care se vinde are probleme tehnice.
E mai rentabil un diesel sh decat un benzinar, deoarece investitia este deja amortizata si cumparand un diesel sh nu faci decat sa economisesti bani la fiecare drum pe care il faci, ca nu stai toata ziua cu masina in service sa completezi ulei si sa schimbi placutele de frana...


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo