Laura Stoica

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Laura Stoica

Mesajde DanCld » Joi 09-Mar-2006 23:21

Nu că mi-ar fi plăcut felul ei de a fi sau ce cânta, dar trebuie să ĂŽnvăţăm şi noi ceva din asta. Deci:

"Locaţia": Sineşti, Ialomiţa, DN 2; zonă foarte periculoasă, curbe largi ĂŽn rampă, ĂŽn Sineşti drumul e mărginit de parapeţi de beton. În urcare pe banda 2 (lângă ax) ĂŽntr-o astfel de curbă spre stânga de multe ori nu ai nici un fel de vizibilitate asupra drumului pentru mai mult de 50m, iar noaptea nu ai cum să ai vreun fel de vizibilitate. Eu personal n-am trecut cu mai mult de 70km/h pe acolo :?

"Infractori":

(1) o dacie papuc (minus infinit stele ncap, centuri opţionale, spaţiu ĂŽn faţă infim şi tablă de o ĂŽndoi cu palma)
(2) un renault clio (5 stele ncap, airbaguri, centuri, tetiere, tablă adevărată... cică)

Suma vitezelor celor 2 maşini: peste 200km/h, impact aproximativ frontal; am pus suma aproximativă fiindcă viteza exactă a fiecărei maşini nu se va şti probabil niciodată.

"Victime": 3 morţi + 1 rănit

Întrebare: câte stele ĂŽţi trebuie pentru a supravieţui din aşa ceva? 10? 20? Sau schimbi maşina cu un tanc? Sau nu mai circuli? Sau cum mai circuli? Sau...? Pe când unul dintre "vitejii" dintre noi?

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 09-Mar-2006 23:54

Incredibil , nu mi`a venit a crede . <RIP>

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Vin 10-Mar-2006 00:55

da dumnezeu s-o ierte!
aduceti-va aminte de postul lui arise vis-a-vis de papugii, pe langa faptul ca ei sunt o problema mai sunt calare si pe niste masini proaste, instabile, neintretinute si incarcate aiurea (eu personal m-am chinuit cu un papuc cam un an de zile si credeti-ma n-a fost o placere, desi l-am avut de nou).
sincer n-am avut niciodata incredere in stelele lui clio...stiti cumva daca au avut centurile puse (nu ca ar mai conta...eu totdeauna imi pun centura, orice ar spune ceilalti).
in curba aia (e vorba de pasajul betonat din drum spre urziceni?) cred ca am avut si 110, dar vara, pe uscat (culmea eram cu tata in masina si sa stiti ca s-a speriat, a zis s-o las mai usor).noroc ca s-a deschis autostrada, prea ma ciuguleau radarele pe dn2a.
cat despre sumbrele tale previziuni dane, doamne fereste!!!!!!
pacat, este intotdeauna o mare pierdere, oricine ar fi fost.
Cosmin
high energy music expression

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 10-Mar-2006 06:16

Daca viteza insumata a masinilor a fost de 200 km/h, stelele lui Clio n-aveau ce sa faca. E vorba ca la un asemenea impact organele interne ale omului nu fac fata. De fapt, nu fac fata nici la viteze mai mici, spre 100 km/h. Daca la o astfel de viteza te lovesti brutal de un stalp de beton (sau un TIR...), mori instantaneu, indiferent de stelele masinii. Aceste stele sunt niste indicatori statistici insumati, dar obtinuti la viteze mult mai mici. Aduceti-va aminte de lady Diana, a murit in ditamai porcul de 600 SEL, asta pentru ca s-a izbit de un stalp de beton, adica toata inertia vitezei (cred ca avea 130 km/h, daca-mi aduc aminte) a lovit brusc in organele interne, ca sa ma exprim asa.
Eu vad in acest accident tragic ilustrarea unei idei pe care am enuntat-o deja, cred: masinile noi NU SUNT mai sigure decat pe hartie, in realitate produc mai multe victime, pentru ca vitezele de deplasare au ajuns aberante (se merge frecvent cu 160 sau mai mult). Acum 20 de ani, cand tata mergea cu 80, mi se parea ca zburam (in Dacie). Toti radem de astfel de ispravi, ni se par depasite, dar...unii mor cu rasul pe buze! Doamne fereste!

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 10-Mar-2006 09:27

Imi pare foarte rau pt Laura Stoica si pt cei care si-au pierdut viata in accidentul de aseara... :(

Paco: bine spus!!
Asa am citit si eu niste statistici; desi masinile noi sunt mai bune d.p.d.v al sigurantei, totusi accidentele sunt la fel de multe si de grave. Ideea este ca tu te simti mai stapan pe tine atunci cand ai ABS, ESP, 6 airbaguri, masina are 5 stele, etc si atunci o calci!
Si inca ceva: la 50 km/h esti oprit deja, cand daca ai fi circulat cu 90 km/h abia apuci sa calci frana!! (asta pt cei care gonesc prin oras)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 10-Mar-2006 09:46

Dumnezeu sa o odihneasca :!:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Vin 10-Mar-2006 10:31

nicum scrie:Dumnezeu sa o odihneasca :!:

IDEM

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Vin 10-Mar-2006 10:48

DUMNEZEU SA O ODIHNEASCA IN PACE

cum sa mai spus este o tragedie si o grea pierdere pt lumea muzici si pt noi oameni
ar trebui sa invete ceva din asta toti cei care conduc dacii papuc si nu numai toti exact cum a spus paco daca avem masini noi si puternice suntem tentati sa le calcam la drum dar nu ne gandim si la ceilalti participanti la trafic.


apropo pe dn 1 vit legala este de 70 km/h in afara localitatii si 50 km/h in localitate cred ca asa ar trebui impus peste tot
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 10-Mar-2006 11:48

Am găsit acest articol, legat de test drive-ul ucigaş muşamalizat la "sugestia" Porsche România. Pentru cei care nu ĂŽşi amintesc, e vorba de un VW Passat care a derapat la 160km/h şi a intrat ĂŽntr-o Dacia Nova care dădea prioritate la intrarea pe drumul naţional, undeva ĂŽntre Braşov şi Sighişoara. Din dacie parcă nu a supravieţuit nimeni, ĂŽn timp ce ĂŽn Passat s-au ales numai cu câteva contuzii, plecând de acolo practic "pe picioarele lor" (nu şi cu maşina, evident).

Ce mă face pe mine curios e cum de au supravieţuit cei din Passat - probabil că forţa de impact a fost absorbită prin deformarea plastică a Daciei, care a funcţionat pe principiul cutiilor de carton ĂŽn care se aruncă (,) cascadorii de la etajul 4.

Acum eu mă ĂŽntreb - de ce ĂŽn acest caz nu s-a ĂŽntâmplat la fel? De ce ambele maşini s-au făcut chiar praf, şi nu numai papucul? Nu cumva tabla de la Clio nu e atât de tare pe cât pare, şi cele 5 stele se aplică "selectiv", adică nu şi variantelor fabricate ĂŽn Turcia???

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Vin 10-Mar-2006 12:12

Masina nu se mai numeste Renault Clio Symbol, ci simplu Renault Symbol (cred ca asta include ce a spus DanCld mai sus, adica de aceea s-a schimbat denumirea)

Nici o stea NCAP nu te mai salveaza la un impact frontal peste o anumita viteza!

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 10-Mar-2006 12:17

DanCld:
Sa sti ca grosimea tablei nu este relevanta in accidentele dintre doua masini. De fapt mai toate masinile se fac cu tabla intre 0.8 si 3 mm
In cazul nefericitilor din Nova a contat faptul ca Passatul este cu mult mai mare decat Nova si venea f repede. Deci practic cei din Dacia au preluat cea mai mare parte a energiei de impact

Un exemplu personal:
Prin 2000 am facut un accident cu Cx-ul meu. Un Mercedes "Cobra" mi-a intors in fata si l-am lovit frontal cu 35-40 km/h (estimez eu). Nici unul din noi nu a avut nici cea mai mica zgarietura. De fapt nici nu m-am apropiat de volan in momentul impactului. Asta datorita faptului ca masinile erau de calibru aproximativ egal. Daca unul din noi ar fi condus o masina sensibil mai mica, ar fi iesit ceva mai "sifonat" din accident

Si in cazul accidentului de aseara era vorba de masini aproximativ egale, deci consecinte egale de ambele parti....
Ultima oară modificat Vin 10-Mar-2006 12:30 de către jgr1001, modificat 1 dată în total.

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Vin 10-Mar-2006 12:22

1.vw e o masina mult mai mare decat un clio -asta nu implica in mod neaparat ca e mai rezistent DAR eu intre un vw pasat is un clio (chiar daca clio o avea mai multe stele ) ,pasat e mai rezistent
2.nu am citit articolul (decat ff superficial) poate accidentul nu a avut loc frontal -conteaza si asta mult
3.Chestia asta ca are multe stele E PUR formala amintiti`va LOGANUL a luat 3 stele , un AUDI A 6 modelul ala mai vechi din 2003 -2002 are tot 3 stele si e de 2 ori mai mare ,stelele se dau si ptr ca are nu stiu cate airberguri in dotarea standard ......, fata de alata masina care nu are atatea airberguri in dotarea standard -. e de discutat mult pe tema "stelelor"

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Vin 10-Mar-2006 13:03

off topic
renault megan II are 5 stele gratie avertizorului sonor in cazul ca centurile nu sunt puse altfel ar avea 4 stele , in concluzie stelele astea tin de tot felul de gadget-uri .
cum sa fie sigur renault-ul cand are aripile din fibra de sticla , renault clio este o bataie de joc nu o masina parerea mea
si cand ma gandesc ca am fost la un click distanta sa-mi cumpar unul
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Vin 10-Mar-2006 13:09

Cateva precizari: Clio 3 are 5 stele, Clio 2 are "doar" 4.

Oricum, ce conteaza in acest tip de accidente este masa masinii si punctajul la impact frontal (maxim e 16):
Clio 2: 11 puncte / 925 kg (varianta cu 3 usi - sursa: Euroncap)
Clio 3: 14 puncte / 1165 kg
C3: 13 puncte / 1020 kg
...
Passat (nou): 14 puncte / 1447 kg
C5 (facelift): 16 puncte / 1488 kg

Clio Symbol este in principiu o varianta de Clio 2, dar nu sunt convins ca are si aceeasi structura de siguranta (low budget & made in Turkey...)
Oricum, n-am gasit nici o pagina Renault care sa sustina ca Symbol ar avea 4 stele.

Testul EuroNCAP simuleaza o ciocnire a doua masini identice, ciocnire pe 40% din suprafata frontala , fiecare masina avand 55 km/h (deci o viteza relativa de 110 km/h).

Daca masinile nu au greutate similara, atunci cea mai grea e in avantaj.
Citeam intr-un studiu ca o ciocnire frontala, in proportie de 90%, respecta fizica ciocnirii plastice (total neelastice): m1V1 + m2V2 = (m1+m2)Vfinal.
Unde V1, V2 si Vfinal sunt marimi vectoriale (au directie, sens, valoare) si se refera strict la cele 0.2 - 0.4 secunde cat dureaza impactul.

Un pic off-topic: SUV-urile - intr-o astfel de situatie, au de partea lor pe langa masa mai mare - si incompatibilitatea geometrica si cea structurala, am explicat in topicul: "Detalii Crash Test C4".

In final, am urmatoarele neclaritati:
1. Purtau sau nu centurile ?

2. Era Clio bicorp (Clio 2) sau Clio Symbol?

3. Cat de sigura este viteza relativa estimata de 200 km/h?
Oricum, la o astfel de viteza relativa nu ai sanse sa scapi decat daca ai o diferenta masiva de masa in favoarea ta...

4. E posibil sa fie o exagerare jurnalistica si viteza relativa sa fi fost de ~140 km/h?
In cazul acesta m-as fi asteptat ca cei din Clio sa aiba parte de rani urate dar neletale (ex. genunchi dizlocat, fractura de femur, bazin, etc)
Ultima oară modificat Vin 10-Mar-2006 13:11 de către mars2k, modificat 1 dată în total.

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Vin 10-Mar-2006 13:09

Uite aici o ipoteză - dacă nu aveau centurile puse, şi le-au explodat airbagurile ĂŽn faţă? Aşa poţi să mori şi intrând ĂŽntr-un pom cu 30-40km/h! #-o


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats