Pagina 1 din 1
omologare motor cu trecere de la benzina la motorina
Scris: Mar 24-Apr-2012 23:31
de dj01fad
am si eu o intrebare:
sa zicem ca vreau sa inlocuiesc un motor pe benzina de la xantia, de exemplu 1.8 8v 103cp care il am eu, cu un 1.9 td de 90 cp, si apoi ma gandesc sa fac modificarea in acte. stie cineva sa imi spuna concret daca este nevoie de test dinamic? sau se face doar omologare, schimbare de sursa de energie si gata? eu stiam ca daca au ambele aceeasi norma euro, suportii de montaj nu necesita modificari (vorbind de caroserie) puterea nu difera intre ele cu mai mult de 40%, se face doar omologare, dar azi am auzit ca s-ar cere test dinamic.
Scris: Mar 24-Apr-2012 23:39
de MARIAN
AÂşa cum Ăži-am spus astĂŁzi, uite rĂŁspunsul lor aceeaÂşi ĂŽntrebare:
Cod: Selectaţi tot
- Referitor la scrisoarea dumneavoastrĂŁ, vĂŁ comunicĂŁm cĂŁ conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica CIV. In acest caz o sa va coste aproximativ 150 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip), functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului. In acest caz o sa va coste aproximativ 650 RON.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de ĂncercĂŁri vehicule Âşi Componente privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, etc. In acest caz o sa va coste de la 650 RON in sus in functie de numarul si tipul incarcarilor suplimentare la care autovehiculul este supus.
- Pentru mai multe informatii va rugam sa luati legatura cu reprezentantele nostre sau cu Departamentul coordonare baze de date tehnice, poluare si consultanta la numarul de telefon: 021 318.17.58 sau 021.202.70.00, 021.318.17.38 interior 251/157
Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora sau sunt cel putin EURO 3 se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante RAR sau la adresa www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
- act identitate detinator;
- cerere activitate RAR;
- CIV;
Dupa caz, adeverinta din partea atelierului autorizat
Oricum, asta contravine cu ce spun ei pe site:
Cod: Selectaţi tot
Omologarea individuala a autovehiculelor inmatriculate in Romania si la care s-a efectuat inlocuirea motorului acestora este admisa numai daca se mentine cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante chimice.
Pentru autovehiculele rutiere inmatriculate sau inregistrate in Romania, daca se constata ca prin inlocuirea motorului si a sistemelor sale auxiliare (alimentare, gestiune motor, elemente de evacuare, etc.) autovehiculul se prezinta intr-o configuratie ce pastreaza aceeasi norma de poluare chimica in raport cu autovehiculul care a fost modificat nu se va efectua test dinamic, in caz contrar autovehiculul va fi supus testului dinamic respectiv efectuarii incercarii de tip I conform Directivei 70/220 CEE sau a Regulamentului 715/2007 CE.
In cazul in care se solicita Nota de Consultanta privind inlocuirea motorului si incadrarea autovehiculului in normele de poluare solicitantul completeaza pe propria raspundere Cererea de Consultanta aferenta prezentata in formularul atasat.
Conformitatea datelor declarate cu cele regasite efectiv pe autovehicul se verifica la momentul prezentarii acestuia la RAR in vederea efectuarii tuturor verificarilor si incercarilor necesare omologarii individuale a acestuia.
Scris: Mie 25-Apr-2012 00:04
de dj01fad
marian, de asta sunt si eu contrariat, de la ei de pe site deduc altceva.
am aflat in seara asta ca tovarasul nostru drag numit tiriac, s-a bagat si la alte marci, si a facut ceva lobby pe la rar sau pe unde o fi facut el ce si cum, ca sa se inaspreasca controalele in trafic si nu numai. ma rog.... nu stiu cat ar fi asta de adevarat, dar oricum, asemenea reguli la schimbarea motorului mi se par demente. adica... pana mea... daca motorul x a fost montat de catre fabrica pe caroseria y, atunci ce teste dinamice si rahaturi vor ei sa verifice?! nu ca ar stii ei cu adevarat sa verifice astea, dar intreb si io asa... ca sa stiu. o sa ajung sa ma duc la politie sau ceva de genul sa le comunic ca mi-am schimbat pedalele la bicicleta in ritmul asta!
Scris: Sâm 28-Apr-2012 18:46
de e.miron
dj01fad scrie: o sa ajung sa ma duc la politie sau ceva de genul sa le comunic ca mi-am schimbat pedalele la bicicleta in ritmul asta!
Vezi ca daca slabesti si se schimba repartitia de masa trebuie sa reomologhezi bicicleta
