Pagina 1 din 1

recarosare sau inmatriculare 2007?

Scris: Sâm 01-Apr-2006 07:32
de paco
Am vazut ca cei care aduc masini din Vest, deocamdata pentru recarosare, au preturi de bun simt (cum ar trebui sa fie si la cele inmatriculate!).
Oare nu e posibil sa achizitionezi o astfel de masina si sa astepti pana in 2007 pentru a o inmatricula?
Ce parere aveti?
E mai bun scenariul asta sau e mai bine sa asteptam 2007, eventual pentru diversificarea ofertei?
Ma gandesc sa nu creasca preturile la aceleasi masini cand vor deveni inmatriculabile...
Astept opinii.

Scris: Dum 02-Apr-2006 17:08
de prafuit
Cred ca cel mai bine este sa te duci acum sa iti iei un super BMW neinmatriculabil momentan in Ro si sa astepti pana in 2007. Si te trezesti cu o cine stie ce taxa si imposibilitate de inmatriculare de..... :D :D :D

Re: recarosare sau inmatriculare 2007?

Scris: Dum 02-Apr-2006 23:48
de eugenro2001
paco scrie:Am vazut ca cei care aduc masini din Vest, deocamdata pentru recarosare, au preturi de bun simt (cum ar trebui sa fie si la cele inmatriculate!).
Oare nu e posibil sa achizitionezi o astfel de masina si sa astepti pana in 2007 pentru a o inmatricula?
Ce parere aveti?
E mai bun scenariul asta sau e mai bine sa asteptam 2007, eventual pentru diversificarea ofertei?
Ma gandesc sa nu creasca preturile la aceleasi masini cand vor deveni inmatriculabile...
Astept opinii.
Cred ca se vor putea imatricula doar cele importate dupa 1 ianuarie 2007.

Scris: Lun 03-Apr-2006 00:17
de dj01fad
va spun o ipoteza pe care am aflat-o de la cineva de la RAR dar nu stiu cit este de adevarata:
Se va putea inmatricula orice masina adusa din afara, indiferent de norma de euro; in schimb... trebuie sa treaca de ITP iar acesta va fi facur in RAR odata cu identificarea. pina aici toate bune... in schimb: taxele vor fi in legatura directa cu norma euro, adica cu cit masina are o norma mai joasa cu atit taxele vor fi mai mari.
ca un exemplu (cu cifre fictive), pt o masina cu motor de 1800 cmc
-euro 3 impozit 60 RON . asigurare 220 RON /an
-euro 2 impozit 120 RON, asigurare 450 RON /an
-euro 1 impozit 200 RON, asigurare 600 RON /an
cred ca va dati seama ce taxe o sa fie pentru non-euro.
in cazul in care va fi in acest fel, cel mai convenabil ar fi sa cautam si sa aducem masini doar cu euro 2... pentru ca nu o sa fie taxele asa de mari.
Eugen are dreptate: logic ar fi sa se poata inmatricula doar cele aduse dupa intrarea in vigoare a legii.
Oricum nu este nimic sigur si din cite se vede nu spune nimic clar. In orice caz, gindeste-te cam citi bani iti trebuie sa tii o masina in circulatie in germania sau austria si cred ca ceva asamanator o sa se aplice si pe la noi pentru cele aduse sub incidenta noii legi. Cele deja inmatriculate s-ar putea sa isi mentina totusi taxele actuale (cel putin asa ar fi corect fata de proprietari)

Scris: Lun 03-Apr-2006 05:37
de paco
Nu cred ca taxele vor fi la nivelul celor din Austria sau Germania. Stiu si ei ca publicul e nerabdator si...sarac!
Dar chestia cu inmatricularea numai a celor aduse dupa 2007 nu prea o inteleg. Pana la urma, ce conteaza cand a intrat fierul in tara, daca n-a circulat deloc?
Plus ca notiunea de "import" isi cam pierde sensul in 2007. Nu mai avem export si import, avem o piata comuna. In fine, mai fac sapaturi...
Daca mai aflati ceva, nu ezitati sa scrieti, sa stim ce si cum.
De asemenea, nu cred ca taxele si impozitele vor ramane la fel la Dacii si alte vechituri dupa 2007. Tendinta e sa creasca toate, in functie de vechime, poluare, capacitate cilindrica etc. De altfel, si noi vom aplica aceleasi criterii (nu preturi!) ca europenii...Asa ca nu cred ca vor scuti...vechile vechituri si vor taxa numai...noile vechituri :wink:
Dar parca poti sa stii, vorba taranului...Si, daca stii, poti sa fii sigur...?

r

Scris: Lun 03-Apr-2006 12:13
de Teo-Onesti
Si mai ziceti ca Paco nu are interventii bune !... :yawinkle:

Scris: Lun 03-Apr-2006 18:50
de dj01fad
asupra faptului ca se vor putea inmatricula doar cele aduse dupa 2007 inclin sa cred ca asa va fi. gindeste-te ca majoritatea masinilor neinmatriculabile care circula acum pe la noi sunt introduse in tara cam fraudulos si nu prea poti sa le folosesti decit ca piese de schimb, neexistind o evidenta clara a lor. daca aduci o masina de afara, in acest moment la vama poti sa ii platesti vama si atunci este a ta personala si faci ce vrei cu ea, poti sa o aduci ca piese de schimb si platesti vama doar la caroserie si sa o folosesti la recarosare, si poti sa dai la vama 50 de euro sau mai stiu eu cit ca sa treci cu ea fara dureri de cap si masina nu figureaza ca intrata in tara (cam asa sunt aduse majoritatea), iar in acest caz nu prea poti sa faci mai nimic cu ea;
ca sa cumperi o masina acum si sa poti sa o inmatriculezi mai incolo trebuie sa o iei cu acte in regula si asta presupune cam acelas procedeu ca si cind ai cumpara una deja inmatriculata, iar majoritatea care vind astfel de masini nu au acte pe numele lor. aici intervine intrebarea: Cu cine faci actele ca sa te duci sa o inmatriculezi???
poate ma insel, dar m-am interesat foarte mult asupra acestui fapt si asa am fost informat de catre mai multe persoane care lucreaza pe la rar si politie; si mie mi-ar conveni sa imi iau o Xantia si sa o inmatriculez la anu', dar toti mi-au spus sa stau cuminte.

Scris: Lun 03-Apr-2006 18:59
de paco
Adevarul e ca sistemul actual cu recarosari si piese de schimb e cam haotic, plus ca cei care se ocupa de asa ceva nu par niste oameni foarte dedati cu respectul legii. Da, argumentele tale mi se par corecte si, in plus, daca cei de la rar si politie te-au sfatuit sa astepti, e bine sa retinem asta.

Scris: Mar 04-Apr-2006 09:37
de nicum
Adevarul e ca sistemul de recarosari actual e facut in asa fel incit sa renunti la recoarosare (vezi toata epopeea lui Eugen - inca o data tot respectul si admiratia). Guvernul si alte "grupuri de interese", vor sa te impinga sa iti cumperi dacia golan sau in orice caz sa iti cumperi masina din tara. :cry: