Pagina 1 din 6

Nemtesti sau frantuzesti?

Scris: Sâm 08-Apr-2006 09:17
de paco
Pentru ca nitro_od a redeschis (nu fara ajutorul meu!) vechea si eterna discutie nemtesti/frantuzesti, va propun sa discutam despre asa ceva.
Normal, fiecare ce stie, ce a patit, ce a auzit credibil etc.
Probabil ca cel mai abitir ar trebui sa ne referim la Citroen vs nemtesti, dar nu numai...
Astept pareri...

Scris: Sâm 08-Apr-2006 09:21
de sorin.
Clar frantuzesti:cele nemtesti ofera suspensia pneumatica la un pret mult mai mare.

Scris: Sâm 08-Apr-2006 11:43
de sandu2006v
corect ! si pentru ca acesta este un club citroen, declar ca nu isi are rostul sa se deschide un astfel de subiect ...

Scris: Sâm 08-Apr-2006 12:04
de paco
Adica de ce n-ar avea rost?
Poate ca reiese ca Citroen e mai tare ca toate, nu?
Nu stiam ca sunt subiecte tabu...

Scris: Sâm 08-Apr-2006 14:19
de sandu2006v
Paco, noi suntem exact in situatia ca si atunci cand s-ar vota intre doua posturi de radio (X si Y) si sondajul ar avea loc pe site la X. De aici ce intelegi ? Ar avea rost acel sindaj ? Sau ar trebui facut pe un site neutru?

Scris: Sâm 08-Apr-2006 15:10
de Costin
faptul ca citroen e number one in wrc iar renault in formula 1 , ambele firme frantuzesti , nu poate fi catalogat ca o parere subiectiva , nu ?

Scris: Sâm 08-Apr-2006 15:53
de alexd
nemtesti, frantuzesti, americane, englezesti , rusesti , suedeze sau japoneze, toate au farmecul lor. Nu cred ca se poate generaliza ca nemtestile sunt mai fiabile decat americanele sau ca cele frantuzesti sunt mai proaste ca japonezele. La urma urmei este o chestie de gust si atractia pe care o exercita modelul respectiv asupra ta la cumparare. Am avut multe masini si nu am cumparat nici una pe motiv ca e nemteasca sau frantuzeasca...ci pentru ca m-a atras forma...dotarile...confortul...pretul. Personal am fost dezamagit de nemti, cu un model destul de recent, dar nu pot generaliza...sunt incantat de renault-urile pe care le am in plus fata de bx, dar pe multi ii agaseaza...La urma urmei calitatile modelelor indiferent de fabricant sunt la un oarecare nivel comun. Cu opelul astra care l-am avut am mers 10k km si s-a rupt ( fab 99 ) cu R25-ul am mers prin europa si rom 100k km si nu am schimbat nimic...e si chestie de noroc. Intr-adevar francezii sunt mai curajosi in plan inovator, nemtii preiau doar lucrurile bune , sunt mai conservatori tehnic si au un marketing superior. Trebuie sa recunoastem ca fiecare are modelele lui bune si proaste, ca daca nu ar fi cele proaste, nu ar mai schimba nimeni masina. Doar e piata de consum!

Scris: Sâm 08-Apr-2006 17:46
de paco
Eu n-am avut pe mana decat BX-uri (5!) si un VW Passat din 83 care m-a marcat...In ce sens?
Avea, pe hartie, 73 de cai putere. BX-ul dintai pe care l-am avut (fabricatie 84) avea 90. Ce credeti? Passat-ul il facea varza! Primul ajungea instantaneu la 160, BX-ul mirosea a ars la aceeasi viteza, pe care o atingea dupa multi km...Demarajul era clar mai bun la Passat, tragea mai bine motorul, desi pe hartie era mai slab.
Senzatia de masina nemuritoare era omniprezenta...in nemteasca, la BX, pe piatra cubica, parca e cutremur!
Pana acum, n-am intalnit directie si cutie mai precisa ca la cea nemteasca, plus impresia aia ciudata de "masinarie nemteasca", facuta sa mearga...
La BX, cat ar fi de pus la punct, parca mereu e ceva care scartaie.
Si o spun acum, cand am un BX de exceptie, cu care am facut multe zeci de mii de km fara probleme importante.
Candva, am incercat un R21, pe vremea cand circulam zilnic cu Passat-ul. Mi s-a parut o caruta obosita si neergonomica pe langa Passat! N-avea putere (desi motorul de 1721 cmc avea 90 de cai - teoretic mai mult decat Passat-ul), cutia era f larga, comenzile greoaie, frana slaba, fara progresie, ceva antic. Passat-ul era turnat dupa sofer...
In fine, n-am avut inca BX care sa nu manance ulei...Acel Passat nu manca nici gram! Si se mergea cu el ca la balamuc, cu pedala la fund, de catre multe persoane...Ce sa zic, mie mi s-a parut masinaria cvasi-perfecta! Mai rar asa ceva. Ba chiar, un amic mecanic mi-a spus ca e un "monument al mecanicii". Pe vremea aia n-am acceptat, dar...

Scris: Sâm 08-Apr-2006 18:18
de MARIAN
Ce sa zic, mie mi s-a parut masinaria cvasi-perfecta! Mai rar asa ceva.

Eu nu inteleg de ce te chinui cu bx-ul ... :roll: Fa un efort si cumpara un Passat. :idea: Iti dai seama ce bine o sa te simti cand o sa auzi trecatorii exclamand:"Uite un monument al mecanicii!"

Scris: Sâm 08-Apr-2006 18:38
de sandu2006v
AHA, brava Mariane !!

Scris: Sâm 08-Apr-2006 18:39
de paco
Ce ziceti, facem un club-VW? 8)
Rolurile se pastreaza, eu am sa fiu atunci de partea sferelor si a furtunelor hidraulice!

Scris: Sâm 08-Apr-2006 18:47
de paco
Dupa meciul Steaua-Rapid, Basescu a plecat beat acasa (de la Golden Blitz) cu un VW Passat...
Sac! :D

Scris: Sâm 08-Apr-2006 18:58
de DanCld
paco scrie:Dupa meciul Steaua-Rapid, Basescu a plecat beat acasa (de la Golden Blitz) cu un VW Passat...

Era un VW Polo sau Golf, oricum un supermini. Contează totuşi prea puţin acest detaliu.

Scris: Sâm 08-Apr-2006 20:25
de rufusgti
Paco a scris.......Acel Passat nu manca nici gram??? [-(

Orice motor consuma ulei fie el si nou dar in cantitate mica . Un motor in stare impecabila consuma intre 50 si 100ml la 1000 km . In ceea ce priveste motorul de BX de 90CP (cred ca era de 1600), care e foarte fiabil si performant eu am numai cuvinte de lauda. Prin '98 am avut un BX 16TRS din 85 cu care am mers cu 175KM/h si nu mirosea a ars,iar la demaraj nu cred ca discutam cu Passatul tau deoarece avea acelasi motor ca si Audi 80 din 1982(1600 ,55 KW - 75 CP) si am avut ocazia sa fac o liniuta pe care am castigat-o fara mari eforturi . In plus Passatul din '83 care e modelul 2 e mai greu ca Audi 80 model '82.
Dar din "98 si pana acum am avut vreo 8 masini (DAcia ,Ford Scorpio ,Fiat Uno , Ford Taunus - o masina f. solida , Opel Ascona ,etc) si tot la BX am ajuns pentru ca mi-a placut f. mult TRS-ul .
Mai detin si un Peugeot 205 1,9GTI in stare impecabila , care este o masina fantastica din toate punctele de vedere ( performanta ,tinuta de drum , fiabilitate ,aspect general ) si care depaseste usor un VW Golf GTI fie el si 16V.
Si nu in ultimul rand tin sa mentionez ca un BX f. bine intretinut nu scartaie si nu miroase a ars nici la 200 la ora (bineinteles doar modelele GTI si GTI 16V care pot atinge viteza asta).

Sa vorbim putin si de masinile noi.
Paco ,daca ai condus noul C5 sau Renaultul Laguna 2 poti face o comparatie cu noul Passat si nu cred ca ai sa observi vreo diferenta la performante sau confort, C5 fiind mai confortabil datorita suspensiei. IN rest VW-ul e un pic mai bine construit datorita stilului german si al calitatii materialelor folosite . Citroenul si Renaultul nu ofera cu nimic mai putin decat VW-ul dar alegerea se face in functie de gusturi ,ca sa nu mai vorbim de C6 sau Peugeot 607 care sunt adevarate limuzine.

Ca o concluzie ,fiecare masina nemteasca sau frantuzeasca are farmecul si calitatile ei. Daca ar fi sa aleg o masina noua mi-ar fi foarte greu deoarece pe piata sunt foarte multe masini bune si frumoase ,dar daca as avea bani mi-as cumpara un Mercedes clasa E ,modelul 270CDI Elegance, o adevarata bijuterie pe roti din toate punctele de vedere.

Scris: Dum 09-Apr-2006 06:02
de sandu2006v
Fiecare masina are specificul ei (referitor la forma, culoare, suspensii, interior, motor etc.) , dar acest forum este destinat celor cu Citroen ... :o