NOUA TAXĂ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu
Scris: Mie 23-Ian-2013 16:00
NOUA TAXĂ AUTO. Formula de calcul a timbrului de mediu pentru maÂşini
http://www.mediafax.ro/social/noua-taxa ... 517644#crs
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicatĂŁ sub forma timbrului de mediu, cu o formulĂŁ de calcul diferitĂŁ, care conduce la o creÂştere ĂŽn medie de circa 10% a sumei de platĂŁ pentru maÂşinile Euro 4 Âşi Euro 3 Âşi o scĂŁdere cuprinsĂŁ ĂŽntre 60% Âşi 90% pentru maÂşinile Euro 2, Euro 1 Âşi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de platĂŁ va scĂŁdea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 Âşi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maºinile non-euro, Euro 1 ºi Euro 2, cu tehnologii mai Învechite, va fi totuºi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea cã aceste maºini au o duratã scurtã de funcÞionare ºi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rãmâne la aceleaºi cote pentru maºini Euro 5, În timp ce pentru Euro 6, maºini hibride ºi electrice, nu va fi plãtit nimic.
Conform noii formule de calcul, suma de platĂŁ va scĂŁdea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 Âşi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maºinile non-euro, Euro 1 ºi Euro 2, cu tehnologii mai Învechite, va fi totuºi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea cã aceste maºini au o duratã scurtã de funcÞionare ºi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rãmâne la aceleaºi cote pentru maºini Euro 5, În timp ce pentru Euro 6, maºini hibride ºi electrice, nu va fi plãtit nimic.
Astfel, pentru o maÂşinĂŁ Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricatĂŁ ĂŽn 2012, taxa de plĂŁtit va scĂŁdea de la 164 euro la 119 euro, ĂŽn timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricatĂŁ ĂŽn intervalul 2001-2003, taxa va creÂşte de la 147 euro la 264 euro.
Alte exemple de reduceri de taxe pentru maÂşinile Euro 5 fabricate anul trecut sunt:
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 137 CO2, - de la 164 euro la 154 euro; VW Golf 6 1598cmc, 107 CO2 -de la 163 euro la 55 euro;
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 126/130/137 CO2, - de la 163 euro la 116 euro; Dacia Logan MCV 1461cmc, 119 CO2 - de la 150 euro la 85 euro;
Skoda Octavia 1598 cmc, emisie 119 CO2 - de la 163 euro la 85 euro; Ford Fiesta 1250cmc, 129 CO2 - de la 133 euro la 105 euro;
Renault Clio 1390 cmc, 127 CO2 -de la 145 euro la 103 euro; Ford Focus 1598 cmc, 109 CO2 -de la 163 euro la 56 euro.
Pentru Dacia Logan 1149 cmc, dar cu emisie 135 CO2, taxa este indicatĂŁ ĂŽn creÂştere, de la 73 euro la 107 euro.
Pentru maÂşinile second-hand ĂŽnmatriculate ĂŽn 2012, taxa creÂşte ĂŽn majoritatea cazurilor:
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 -de la 293 euro la 336 euro;
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2005 -de la 338 euro la 388 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2006 -de la 383 euro la 440 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 -de la 905 euro la 1.243 euro.
Pentru VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2008, taxa este indicatĂŁ ĂŽn scĂŁdere de la 1.132 euro la 878 euro.
Pentru maÂşinile tip Euro 3, Euro 2 Âşi non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la maÂşini precum VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001 Âşi de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai maÂşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, ĂŽn afara scaunului conducĂŁtorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu Âşi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitatĂŁ ĂŽn continuare actuala taxĂŁ auto.
Ăn cazul maÂşinilor ĂŽnmatriculate ĂŽnainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia cĂŁ o scutire exclusiv pentru aceste maÂşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel cĂŁ soluĂžia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maÂşinile vechi, ĂŽn funcĂžie de perioada de viaÞã, astfel ĂŽncât suma de platĂŁ sĂŁ scadĂŁ.
Pentru maºinile scoase din România ºi Înmatriculate În alte Þãri, se restituie o parte din taxa platitã, ca parte rezidualã a acesteia (calculatã În funcÞie de perioada de utilizare).
Timbrul de mediu va fi calculat În principal În funcÞie de emisia de CO2, luat În calcul În Întregime pentru timbru faÞã de 30% În legea În vigoare, Înscrisa În cartea de identitate a maºinii sau documentele de omologare.
Timbrul va fi plãtit o singurã datã, la prima Înmatriculare pe piaÞa din România sau la prima transcriere.
Ăn cazul proprietarilor de maÂşini care au dat statul ĂŽn judecatĂŁ pentru restituirea taxei ĂŽncasate ilegal, dacĂŁ acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum Âşi a celor care au ĂŽnmatriculat autoturismele fĂŁrĂŁ achitarea taxei, noul timbru va fi plĂŁtit la prima vânzare a maÂşinii.
Modificãrile sunt argumentate de Guvern prin faptul cã actuala formulã avea valori disproporÞionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu Þineau cont de puterea de cumpãrare a românilor, conÞinea În calculul sãu, În afarã de emisia de CO2, ºi capacitatea cilindricã (deºi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maºinã, plãtit la administraÞia localã), era discriminatorie ºi atragea ameninÞãri cu infringementul din partea UE.
==================
GUVERNUL ROMĂNIEI
ORDONANȚĂ
pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
Ăn temeiul art.108 din ConstituĂžia României, republicatĂŁ, Âşi al art. I pct.1 poz.8 din Legea nr.1/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanĂže,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanÞã.
Art. I. Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatĂŁ ĂŽn Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012 se modificĂŁ și se completeazĂŁ dupĂŁ cum urmeazĂŁ:
1. Titlul legii va avea urmĂŁtorul cuprins :
“ Lege
privind timbrul de mediu pentru autovehicule”
2. Articolul 1 alin (1) va avea urmĂŁtorul cuprins:
„(1) Prezenta lege stabilește cadrul legal privind instituirea timbrului de mediu pentru autovehicule denumit in continuare timbru de mediu”.
3. La articolul 2, litera d) va avea urmĂŁtorul cuprins:
“d) scoatere din parcul auto național - orice acțiune care are ca rezultat radierea autovehiculului radiat, inclusiv dauna totalĂŁ, cu excepția casĂŁrii și dezmembrĂŁrii.”
4. La articolul 2, litera l) va avea urmĂŁtorul cuprins:
“l) timbrul de mediu - reprezintĂŁ suma datoratĂŁ de cĂŁtre contribuabil pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculele din categoriile M1, M2, M3 Âşi N1, N2, N3. “
5. “La articolul 2, dupĂŁ litera l), se introduce o nouĂŁ literĂŁ, lit. m), cu urmĂŁtorul cuprins:
“ m) daunĂŁ totalĂŁ reprezintĂŁ avarierea iremediabilĂŁ a autovehiculul ĂŽn urma cĂŁruia asiguratorul plĂŁtește contravaloarea poliței de asigurare. “
6. La articolul 4, dupĂŁ litera c) a alineatului (1) se introduc douĂŁ noi litere, literele d) și e), cu urmĂŁtorul cuprins:
„d) cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, ĂŽn România, asupra unui autovehicul rulat Âşi pentru care nu a fost achitatĂŁ taxa specialĂŁ pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule, precum și taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule Âşi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementĂŁrilor legale ĂŽn vigoare la momentul ĂŽnmatriculĂŁrii;
e) pentru care s-a dispus de cĂŁtre instanțe restituirea sau ĂŽnmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxei pe poluare pentru autovehicule, precum și taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule;”
7. La articolul 4, alineatul (2) se abroga;
8. Articolul 6 va avea urmĂŁtorul cuprins:
“Art. 6 - (1) Suma de platĂŁ reprezentând timbrul de mediu se calculeazĂŁ pe baza elementelor prevĂŁzute la anexele nr. 1-4, dupĂŁ cum urmeazĂŁ:
a) pentru autovehiculele cĂŁrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeazĂŁ pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevĂŁzute la anexa nr. 1, Âşi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr. 2 din anexa nr. 2, dupĂŁ formula:
Suma de platĂŁ = [(A x B x(100 - C)]/100, unde:
A = valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, exprimatĂŁ ĂŽn grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimatĂŁ ĂŽn Euro/1 gram CO2, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2
b) pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, dupĂŁ formula:
Suma de platĂŁ = [E x D x (100 -C)]/100,
unde:
C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu, prevĂŁzut ĂŽn coloana nr. 3 din anexa nr. 3;
c) formula prevĂŁzutĂŁ la lit. b) se aplicĂŁ Âşi pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deĂžin omologare europeanĂŁ de tip Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de C02;
d) formula prevĂŁzutĂŁ la lit. b) se aplicĂŁ Âşi pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1, N2 Âşi N3, pentru care timbrul de mediu este prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr. 2 din anexa nr. 4;
(2) Norma de poluare Euro ºi valoarea emisiei de CO2, la care se face referire la alin. (1), sunt cele menÞionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" În cartea de identitate a vehiculului, În conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu deÞin omologare europeanã de tip a Întregului vehicul, aceste elemente se determinã În conformitate cu reglementãrile În vigoare.
(3) Pentru autovehiculele cãrora le corespunde norma de poluare Euro 6, timbrul de mediu se va determina pe baza formulei prevãzute la alin. (1) litera (a) , odatã cu intrarea În vigoare a normei Euro 6 pentru Înmatricularea, vânzarea ºi introducerea În circulaÞie a vehiculelor noi, conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European ºi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor În ceea ce priveºte emisiile provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi privind accesul la informaÞiile referitoare la repararea ºi ÎntreÞinerea vehiculelor;
(4) Cota de reducere a timbrului de mediu, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 2, este stabilitĂŁ ĂŽn funcĂžie de vechimea autovehiculului.
(5) Vechimea autovehiculului se calculeazĂŁ ĂŽn funcĂžie de data primei ĂŽnmatriculĂŁri a acestuia.
(6) Atunci când persoana care solicitã Înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei Înmatriculãrii autovehiculului, timbrul se calculeazã În funcÞie de anul fabricaÞiei.
8. La articolul 7 alineatul (3), dupĂŁ litera b) se introduce o nouĂŁ litera, litera c), cu urmĂŁtorul cuprins:
“c) documentul emis de asigurator care atesta faptul ca autovehiculul a suferit dauna totala;”
9. La articolul 8 alineatul (1), dupĂŁ litera d) se introduc douĂŁ noi litere, lit. e) și f), cu urmĂŁtorul cuprins:
“e) dobândite prin moștenire, ĂŽn cazul ĂŽn care aceasta a intervenit ĂŽn intervalul de 2 ani de la data deschiderii succesiunii;
f) dobândite prin partaj. “
10. La articolului 8, alineatul (1) litera b) si alineatul (2) se abrogĂŁ.
11. Articolele 9 si 11 se abroga.
12. DupĂŁ articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 111 , cu urmĂŁtorul cuprins:
“ Art. 111 - Timbrul de mediu se elibereazĂŁ si se aplica pe Cartea de Identitate a Vehiculului de cĂŁtre Direcția Regim Permise de conducere si Ănmatriculare a Vehiculelor la primirea dovezii de plata a timbrului de mediu.”
13. Articolul 12 se abroga.
14. La articolul 14 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmĂŁtorul cuprins:
”(2) Modelul timbrului de mediu se stabilește prin normele metodologice.”
Art. II - Anexele nr. 1- 4 fac parte integrantĂŁ din prezenta ordonanțĂŁ.
Art. III. - Ăn termen de 15 de zile de la data publicĂŁrii prezentei ordonanțe ĂŽn Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Mediului Âşi SchimbĂŁrilor Climatice ĂŽmpreunĂŁ cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul FinanĂželor Publice Âşi Ministerul Transporturilor vor elabora normele metodologice de aplicare, care vor fi aprobate prin hotĂŁrâre a Guvernului.
Art. IV.- Ăn tot cuprinsul legii, sintagma “taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule definit ca taxa” se ĂŽnlocuiește prin sintagma “timbrul de mediu”.
Art. V.-. Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, precum ºi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, se va republica În Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU,
Victor-Viorel PONTA
Anexa nr 1.
(Anexa nr 1 la lege)
Nivelul Timbrului de mediu in funcție de emisia de dioxid de carbon
NORMA DE POLUARE EURO 5
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 0,30 0,36 0,45 0,51 0,6 0,81 0,99
111 - 120 0,42 0,504 0,63 0,714 0,84 1,134 1,386
121 - 130 0,54 0,648 0,81 0,918 1,08 1,458 1,782
131 - 140 0,66 0,792 0,99 1,122 1,32 1,782 2,178
141 - 150 0,78 0,936 1,17 1,326 1,56 2,106 2,574
151 - 165 0,96 1,152 1,44 1,632 1,92 2,592 3,168
166 - 180 1,26 1,512 1,89 2,142 2,52 3,402 4,158
181 - 195 1,44 1,728 2,16 2,448 2,88 3,888 4,752
196 - 210 1,62 1,944 2,43 2,754 3,24 4,374 5,346
> 210 2,04 2,448 3,06 3,468 4,08 5,508 6,732
NORMA DE POLUARE EURO 4
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 2,4 2,88 3,6 4,08 4,8 6,48 7,92
111 - 125 3 3,6 4,5 5,1 6 8,1 9,9
126 - 140 4 4,8 6 6,8 8 10,8 13,2
141 - 155 4,6 5,52 6,9 7,82 9,2 12,42 15,18
155 - 170 5,2 6,24 7,8 8,84 10,4 14,04 17,16
171 - 185 5,8 6,96 8,7 9,86 11,6 15,66 19,14
186 - 200 6,5 7,8 9,75 11,05 13 17,55 21,45
201 - 215 7,5 9 11,25 12,75 15 20,25 24,75
> 216 8,1 9,72 12,15 13,77 16,2 21,87 26,73
NORMA DE POLUARE EURO 3
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 7,2 8,64 10,8 12,24 14,4 19,44 23,76
111 - 125 9 10,8 13,5 15,3 18 24,3 29,7
126 - 140 12 14,4 18 20,4 24 32,4 39,6
141 - 155 13,8 16,56 20,7 23,46 27,6 37,26 45,54
155 - 170 15,6 18,72 23,4 26,52 31,2 42,12 51,48
171 - 185 23,2 27,84 34,8 39,44 46,4 62,64 76,56
186 - 200 19,5 23,4 29,25 33,15 39 52,65 64,35
201 - 215 22,5 27 33,75 38,25 45 60,75 74,25
> 216 24,3 29,16 36,45 41,31 48,6 65,61 80,19
Anexa nr. 2
(Anexa nr 2 la la lege)
Cota de reducere a Timbrului de mediu
Vechimea autovehiculului Cota de reducere %
nou 0
</= 1 luna 3
> 1 luna - 3 luni inclusiv 5
> 3 luni - 6 luni inclusiv 8
> 6 luni - 9 luni inclusiv 10
> 9 luni - 1 an inclusiv 13
> 1 an - 2 ani inclusiv 21
> 2 ani - 3 ani inclusiv 28
> 3 ani - 4 ani inclusiv 33
> 4 ani - 5 ani inclusiv 38
> 5 ani - 6 ani inclusiv 43
> 6 ani - 7 ani inclusiv 49
> 7 ani - 8 ani inclusiv 55
> 8 ani - 9 ani inclusiv 61
> 9 ani - 10 ani inclusiv 66
> 10 ani - 11 ani inclusiv 73
> 11 ani - 12 ani inclusiv 79
> 12 ani - 13 ani inclusiv 84
> 13 ani - 14 ani inclusiv 89
> 14 ani - 15 ani inclusiv 90
peste 15 ani 90
Anexa nr. 3
(Anexa nr 3 la la lege)
Nivelul Timbrului de mediu pentru Norma de poluare Euro 2, Euro 1 si Non-Euro
Norma de poluare Capacitatea cilindrica
– cmc - Nivelul Timbrului de mediu
Euro/ 1 cmc
E2 <= 1200 1,50
1201 - 1400 2,40
1401 - 1600 2,90
1601 - 2000 3,30
2001 - 3000 3,90
> 3000 4,40
E1 <= 1200 1,70
1201 - 1400 2,50
1401 - 1600 3,10
1601 - 2000 4,00
2001 - 3000 4,90
> 3000 5,10
E0 <= 1200 2,00
1201 - 1400 2,60
1401 - 1600 3,30
1601 - 2000 4,20
2001 - 3000 4,50
> 3000 5,20
Anexa nr 4
(Anexa nr 4 la la lege)
Nivelul Timbrului de mediu pentru autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 Âşi M3
Norma de poluare1) Nivelul timbrului de mediu euro/1 cmc
Euro 6/VI2) 0
Euro 5/V 0,05
Euro 4/IV 0,25
Euro 3/III 0,5
Euro 2/II 2
Euro 1/I 4
Non - Euro 9
1) Norma de poluare este cea stabilitĂŁ prin: – directivele 1999/96/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre referitoare la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiei de poluanĂži gazoÂşi Âşi de pulberi provenind de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule Âşi emisiile de poluanĂži gazoÂşi provenind de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz natural sau gaz petrolier lichefiat de gaze utilizate la vehicule Âşi de modificare a Directivei 88/77/CEE Âşi 2005/55/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 28 septembrie 2005 privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre cu privire la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de gaze Âşi de particule poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule Âşi ĂŽmpotriva emisiilor de gaze poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz sau cu gaz petrolier lichefiat utilizate la vehicule pentru Euro III, Euro IV, Euro V;– directivele nr. 91/542/CEE a Consiliului din 1 octombrie 1991 de modificare a Directivei 88/77/CEE privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre referitoare la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de poluanĂži gazoÂşi provenind de la motoarele diesel utilizate la vehicule Âşi 96/1/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 22 ianuarie 1996 de modificare a Directivei 88/77/CEE de armonizare a legislaĂžiilor statelor membre cu privire la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de gaze Âşi macroparticule poluante provenite de la motoarele diesel utilizate la vehicule pentru Euro II;– Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatĂŁ cu intrarea ĂŽn vigoare a Normei Euro 6 pentru ĂŽnmatricularea, vânzarea Âşi introducerea ĂŽn circulaĂžie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European Âşi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor ĂŽn ceea ce priveÂşte emisiile provenind de la vehiculele uÂşoare pentru pasageri Âşi de la vehiculele uÂşoare comerciale (Euro 5 Âşi Euro 6) Âşi privind accesul la informaĂžiile referitoare la repararea Âşi ĂŽntreĂžinerea vehiculelor.
http://www.mediafax.ro/social/noua-taxa ... 517644#crs
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicatĂŁ sub forma timbrului de mediu, cu o formulĂŁ de calcul diferitĂŁ, care conduce la o creÂştere ĂŽn medie de circa 10% a sumei de platĂŁ pentru maÂşinile Euro 4 Âşi Euro 3 Âşi o scĂŁdere cuprinsĂŁ ĂŽntre 60% Âşi 90% pentru maÂşinile Euro 2, Euro 1 Âşi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de platĂŁ va scĂŁdea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 Âşi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maºinile non-euro, Euro 1 ºi Euro 2, cu tehnologii mai Învechite, va fi totuºi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea cã aceste maºini au o duratã scurtã de funcÞionare ºi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rãmâne la aceleaºi cote pentru maºini Euro 5, În timp ce pentru Euro 6, maºini hibride ºi electrice, nu va fi plãtit nimic.
Conform noii formule de calcul, suma de platĂŁ va scĂŁdea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 Âşi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maºinile non-euro, Euro 1 ºi Euro 2, cu tehnologii mai Învechite, va fi totuºi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea cã aceste maºini au o duratã scurtã de funcÞionare ºi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rãmâne la aceleaºi cote pentru maºini Euro 5, În timp ce pentru Euro 6, maºini hibride ºi electrice, nu va fi plãtit nimic.
Astfel, pentru o maÂşinĂŁ Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricatĂŁ ĂŽn 2012, taxa de plĂŁtit va scĂŁdea de la 164 euro la 119 euro, ĂŽn timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricatĂŁ ĂŽn intervalul 2001-2003, taxa va creÂşte de la 147 euro la 264 euro.
Alte exemple de reduceri de taxe pentru maÂşinile Euro 5 fabricate anul trecut sunt:
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 137 CO2, - de la 164 euro la 154 euro; VW Golf 6 1598cmc, 107 CO2 -de la 163 euro la 55 euro;
Dacia Duster 1461 cmc, emisie 126/130/137 CO2, - de la 163 euro la 116 euro; Dacia Logan MCV 1461cmc, 119 CO2 - de la 150 euro la 85 euro;
Skoda Octavia 1598 cmc, emisie 119 CO2 - de la 163 euro la 85 euro; Ford Fiesta 1250cmc, 129 CO2 - de la 133 euro la 105 euro;
Renault Clio 1390 cmc, 127 CO2 -de la 145 euro la 103 euro; Ford Focus 1598 cmc, 109 CO2 -de la 163 euro la 56 euro.
Pentru Dacia Logan 1149 cmc, dar cu emisie 135 CO2, taxa este indicatĂŁ ĂŽn creÂştere, de la 73 euro la 107 euro.
Pentru maÂşinile second-hand ĂŽnmatriculate ĂŽn 2012, taxa creÂşte ĂŽn majoritatea cazurilor:
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 -de la 293 euro la 336 euro;
VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2005 -de la 338 euro la 388 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2006 -de la 383 euro la 440 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro;
Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 -de la 905 euro la 1.243 euro.
Pentru VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2008, taxa este indicatĂŁ ĂŽn scĂŁdere de la 1.132 euro la 878 euro.
Pentru maÂşinile tip Euro 3, Euro 2 Âşi non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la maÂşini precum VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001 Âşi de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990.
Timbrul de mediu va fi aplicat numai maÂşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, ĂŽn afara scaunului conducĂŁtorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu Âşi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitatĂŁ ĂŽn continuare actuala taxĂŁ auto.
Ăn cazul maÂşinilor ĂŽnmatriculate ĂŽnainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia cĂŁ o scutire exclusiv pentru aceste maÂşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel cĂŁ soluĂžia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maÂşinile vechi, ĂŽn funcĂžie de perioada de viaÞã, astfel ĂŽncât suma de platĂŁ sĂŁ scadĂŁ.
Pentru maºinile scoase din România ºi Înmatriculate În alte Þãri, se restituie o parte din taxa platitã, ca parte rezidualã a acesteia (calculatã În funcÞie de perioada de utilizare).
Timbrul de mediu va fi calculat În principal În funcÞie de emisia de CO2, luat În calcul În Întregime pentru timbru faÞã de 30% În legea În vigoare, Înscrisa În cartea de identitate a maºinii sau documentele de omologare.
Timbrul va fi plãtit o singurã datã, la prima Înmatriculare pe piaÞa din România sau la prima transcriere.
Ăn cazul proprietarilor de maÂşini care au dat statul ĂŽn judecatĂŁ pentru restituirea taxei ĂŽncasate ilegal, dacĂŁ acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum Âşi a celor care au ĂŽnmatriculat autoturismele fĂŁrĂŁ achitarea taxei, noul timbru va fi plĂŁtit la prima vânzare a maÂşinii.
Modificãrile sunt argumentate de Guvern prin faptul cã actuala formulã avea valori disproporÞionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu Þineau cont de puterea de cumpãrare a românilor, conÞinea În calculul sãu, În afarã de emisia de CO2, ºi capacitatea cilindricã (deºi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maºinã, plãtit la administraÞia localã), era discriminatorie ºi atragea ameninÞãri cu infringementul din partea UE.
==================
GUVERNUL ROMĂNIEI
ORDONANȚĂ
pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
Ăn temeiul art.108 din ConstituĂžia României, republicatĂŁ, Âşi al art. I pct.1 poz.8 din Legea nr.1/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanĂže,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanÞã.
Art. I. Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatĂŁ ĂŽn Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012 se modificĂŁ și se completeazĂŁ dupĂŁ cum urmeazĂŁ:
1. Titlul legii va avea urmĂŁtorul cuprins :
“ Lege
privind timbrul de mediu pentru autovehicule”
2. Articolul 1 alin (1) va avea urmĂŁtorul cuprins:
„(1) Prezenta lege stabilește cadrul legal privind instituirea timbrului de mediu pentru autovehicule denumit in continuare timbru de mediu”.
3. La articolul 2, litera d) va avea urmĂŁtorul cuprins:
“d) scoatere din parcul auto național - orice acțiune care are ca rezultat radierea autovehiculului radiat, inclusiv dauna totalĂŁ, cu excepția casĂŁrii și dezmembrĂŁrii.”
4. La articolul 2, litera l) va avea urmĂŁtorul cuprins:
“l) timbrul de mediu - reprezintĂŁ suma datoratĂŁ de cĂŁtre contribuabil pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculele din categoriile M1, M2, M3 Âşi N1, N2, N3. “
5. “La articolul 2, dupĂŁ litera l), se introduce o nouĂŁ literĂŁ, lit. m), cu urmĂŁtorul cuprins:
“ m) daunĂŁ totalĂŁ reprezintĂŁ avarierea iremediabilĂŁ a autovehiculul ĂŽn urma cĂŁruia asiguratorul plĂŁtește contravaloarea poliței de asigurare. “
6. La articolul 4, dupĂŁ litera c) a alineatului (1) se introduc douĂŁ noi litere, literele d) și e), cu urmĂŁtorul cuprins:
„d) cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, ĂŽn România, asupra unui autovehicul rulat Âşi pentru care nu a fost achitatĂŁ taxa specialĂŁ pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule, precum și taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule Âşi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementĂŁrilor legale ĂŽn vigoare la momentul ĂŽnmatriculĂŁrii;
e) pentru care s-a dispus de cĂŁtre instanțe restituirea sau ĂŽnmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme Âşi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificĂŁrile Âşi completĂŁrile ulterioare, sau taxei pe poluare pentru autovehicule, precum și taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule;”
7. La articolul 4, alineatul (2) se abroga;
8. Articolul 6 va avea urmĂŁtorul cuprins:
“Art. 6 - (1) Suma de platĂŁ reprezentând timbrul de mediu se calculeazĂŁ pe baza elementelor prevĂŁzute la anexele nr. 1-4, dupĂŁ cum urmeazĂŁ:
a) pentru autovehiculele cĂŁrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeazĂŁ pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) prevĂŁzute la anexa nr. 1, Âşi a cotei de reducere a timbrului de mediu, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr. 2 din anexa nr. 2, dupĂŁ formula:
Suma de platĂŁ = [(A x B x(100 - C)]/100, unde:
A = valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, exprimatĂŁ ĂŽn grame/km menționate in Cartea de Identitate a Vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimatĂŁ ĂŽn Euro/1 gram CO2, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 1;
C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2
b) pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de CO2, dupĂŁ formula:
Suma de platĂŁ = [E x D x (100 -C)]/100,
unde:
C = cota de reducere a timbrului prevĂŁzuta in coloana nr 2 din Anexa nr 2;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu, prevĂŁzut ĂŽn coloana nr. 3 din anexa nr. 3;
c) formula prevĂŁzutĂŁ la lit. b) se aplicĂŁ Âşi pentru autovehiculele din categoria M1 cĂŁrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deĂžin omologare europeanĂŁ de tip Âşi pentru care nu este specificatĂŁ valoarea combinatĂŁ a emisiilor de C02;
d) formula prevĂŁzutĂŁ la lit. b) se aplicĂŁ Âşi pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1, N2 Âşi N3, pentru care timbrul de mediu este prevĂŁzutĂŁ ĂŽn coloana nr. 2 din anexa nr. 4;
(2) Norma de poluare Euro ºi valoarea emisiei de CO2, la care se face referire la alin. (1), sunt cele menÞionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" În cartea de identitate a vehiculului, În conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu deÞin omologare europeanã de tip a Întregului vehicul, aceste elemente se determinã În conformitate cu reglementãrile În vigoare.
(3) Pentru autovehiculele cãrora le corespunde norma de poluare Euro 6, timbrul de mediu se va determina pe baza formulei prevãzute la alin. (1) litera (a) , odatã cu intrarea În vigoare a normei Euro 6 pentru Înmatricularea, vânzarea ºi introducerea În circulaÞie a vehiculelor noi, conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European ºi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor În ceea ce priveºte emisiile provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi privind accesul la informaÞiile referitoare la repararea ºi ÎntreÞinerea vehiculelor;
(4) Cota de reducere a timbrului de mediu, prevĂŁzutĂŁ ĂŽn anexa nr. 2, este stabilitĂŁ ĂŽn funcĂžie de vechimea autovehiculului.
(5) Vechimea autovehiculului se calculeazĂŁ ĂŽn funcĂžie de data primei ĂŽnmatriculĂŁri a acestuia.
(6) Atunci când persoana care solicitã Înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei Înmatriculãrii autovehiculului, timbrul se calculeazã În funcÞie de anul fabricaÞiei.
8. La articolul 7 alineatul (3), dupĂŁ litera b) se introduce o nouĂŁ litera, litera c), cu urmĂŁtorul cuprins:
“c) documentul emis de asigurator care atesta faptul ca autovehiculul a suferit dauna totala;”
9. La articolul 8 alineatul (1), dupĂŁ litera d) se introduc douĂŁ noi litere, lit. e) și f), cu urmĂŁtorul cuprins:
“e) dobândite prin moștenire, ĂŽn cazul ĂŽn care aceasta a intervenit ĂŽn intervalul de 2 ani de la data deschiderii succesiunii;
f) dobândite prin partaj. “
10. La articolului 8, alineatul (1) litera b) si alineatul (2) se abrogĂŁ.
11. Articolele 9 si 11 se abroga.
12. DupĂŁ articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 111 , cu urmĂŁtorul cuprins:
“ Art. 111 - Timbrul de mediu se elibereazĂŁ si se aplica pe Cartea de Identitate a Vehiculului de cĂŁtre Direcția Regim Permise de conducere si Ănmatriculare a Vehiculelor la primirea dovezii de plata a timbrului de mediu.”
13. Articolul 12 se abroga.
14. La articolul 14 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmĂŁtorul cuprins:
”(2) Modelul timbrului de mediu se stabilește prin normele metodologice.”
Art. II - Anexele nr. 1- 4 fac parte integrantĂŁ din prezenta ordonanțĂŁ.
Art. III. - Ăn termen de 15 de zile de la data publicĂŁrii prezentei ordonanțe ĂŽn Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Mediului Âşi SchimbĂŁrilor Climatice ĂŽmpreunĂŁ cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul FinanĂželor Publice Âşi Ministerul Transporturilor vor elabora normele metodologice de aplicare, care vor fi aprobate prin hotĂŁrâre a Guvernului.
Art. IV.- Ăn tot cuprinsul legii, sintagma “taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule definit ca taxa” se ĂŽnlocuiește prin sintagma “timbrul de mediu”.
Art. V.-. Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, precum ºi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, se va republica În Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU,
Victor-Viorel PONTA
Anexa nr 1.
(Anexa nr 1 la lege)
Nivelul Timbrului de mediu in funcție de emisia de dioxid de carbon
NORMA DE POLUARE EURO 5
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 0,30 0,36 0,45 0,51 0,6 0,81 0,99
111 - 120 0,42 0,504 0,63 0,714 0,84 1,134 1,386
121 - 130 0,54 0,648 0,81 0,918 1,08 1,458 1,782
131 - 140 0,66 0,792 0,99 1,122 1,32 1,782 2,178
141 - 150 0,78 0,936 1,17 1,326 1,56 2,106 2,574
151 - 165 0,96 1,152 1,44 1,632 1,92 2,592 3,168
166 - 180 1,26 1,512 1,89 2,142 2,52 3,402 4,158
181 - 195 1,44 1,728 2,16 2,448 2,88 3,888 4,752
196 - 210 1,62 1,944 2,43 2,754 3,24 4,374 5,346
> 210 2,04 2,448 3,06 3,468 4,08 5,508 6,732
NORMA DE POLUARE EURO 4
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 2,4 2,88 3,6 4,08 4,8 6,48 7,92
111 - 125 3 3,6 4,5 5,1 6 8,1 9,9
126 - 140 4 4,8 6 6,8 8 10,8 13,2
141 - 155 4,6 5,52 6,9 7,82 9,2 12,42 15,18
155 - 170 5,2 6,24 7,8 8,84 10,4 14,04 17,16
171 - 185 5,8 6,96 8,7 9,86 11,6 15,66 19,14
186 - 200 6,5 7,8 9,75 11,05 13 17,55 21,45
201 - 215 7,5 9 11,25 12,75 15 20,25 24,75
> 216 8,1 9,72 12,15 13,77 16,2 21,87 26,73
NORMA DE POLUARE EURO 3
Capacitatea cilindrica
Emisia de dioxid de carbon euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001 - 1.200 1.201- 1.400 1.401 - 1.600 1.601 - 2.000 2.001 - 3.000 =>3.001
< 110 7,2 8,64 10,8 12,24 14,4 19,44 23,76
111 - 125 9 10,8 13,5 15,3 18 24,3 29,7
126 - 140 12 14,4 18 20,4 24 32,4 39,6
141 - 155 13,8 16,56 20,7 23,46 27,6 37,26 45,54
155 - 170 15,6 18,72 23,4 26,52 31,2 42,12 51,48
171 - 185 23,2 27,84 34,8 39,44 46,4 62,64 76,56
186 - 200 19,5 23,4 29,25 33,15 39 52,65 64,35
201 - 215 22,5 27 33,75 38,25 45 60,75 74,25
> 216 24,3 29,16 36,45 41,31 48,6 65,61 80,19
Anexa nr. 2
(Anexa nr 2 la la lege)
Cota de reducere a Timbrului de mediu
Vechimea autovehiculului Cota de reducere %
nou 0
</= 1 luna 3
> 1 luna - 3 luni inclusiv 5
> 3 luni - 6 luni inclusiv 8
> 6 luni - 9 luni inclusiv 10
> 9 luni - 1 an inclusiv 13
> 1 an - 2 ani inclusiv 21
> 2 ani - 3 ani inclusiv 28
> 3 ani - 4 ani inclusiv 33
> 4 ani - 5 ani inclusiv 38
> 5 ani - 6 ani inclusiv 43
> 6 ani - 7 ani inclusiv 49
> 7 ani - 8 ani inclusiv 55
> 8 ani - 9 ani inclusiv 61
> 9 ani - 10 ani inclusiv 66
> 10 ani - 11 ani inclusiv 73
> 11 ani - 12 ani inclusiv 79
> 12 ani - 13 ani inclusiv 84
> 13 ani - 14 ani inclusiv 89
> 14 ani - 15 ani inclusiv 90
peste 15 ani 90
Anexa nr. 3
(Anexa nr 3 la la lege)
Nivelul Timbrului de mediu pentru Norma de poluare Euro 2, Euro 1 si Non-Euro
Norma de poluare Capacitatea cilindrica
– cmc - Nivelul Timbrului de mediu
Euro/ 1 cmc
E2 <= 1200 1,50
1201 - 1400 2,40
1401 - 1600 2,90
1601 - 2000 3,30
2001 - 3000 3,90
> 3000 4,40
E1 <= 1200 1,70
1201 - 1400 2,50
1401 - 1600 3,10
1601 - 2000 4,00
2001 - 3000 4,90
> 3000 5,10
E0 <= 1200 2,00
1201 - 1400 2,60
1401 - 1600 3,30
1601 - 2000 4,20
2001 - 3000 4,50
> 3000 5,20
Anexa nr 4
(Anexa nr 4 la la lege)
Nivelul Timbrului de mediu pentru autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 Âşi M3
Norma de poluare1) Nivelul timbrului de mediu euro/1 cmc
Euro 6/VI2) 0
Euro 5/V 0,05
Euro 4/IV 0,25
Euro 3/III 0,5
Euro 2/II 2
Euro 1/I 4
Non - Euro 9
1) Norma de poluare este cea stabilitĂŁ prin: – directivele 1999/96/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre referitoare la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiei de poluanĂži gazoÂşi Âşi de pulberi provenind de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule Âşi emisiile de poluanĂži gazoÂşi provenind de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz natural sau gaz petrolier lichefiat de gaze utilizate la vehicule Âşi de modificare a Directivei 88/77/CEE Âşi 2005/55/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 28 septembrie 2005 privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre cu privire la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de gaze Âşi de particule poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule Âşi ĂŽmpotriva emisiilor de gaze poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz sau cu gaz petrolier lichefiat utilizate la vehicule pentru Euro III, Euro IV, Euro V;– directivele nr. 91/542/CEE a Consiliului din 1 octombrie 1991 de modificare a Directivei 88/77/CEE privind apropierea legislaĂžiilor statelor membre referitoare la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de poluanĂži gazoÂşi provenind de la motoarele diesel utilizate la vehicule Âşi 96/1/CE a Parlamentului European Âşi a Consiliului din 22 ianuarie 1996 de modificare a Directivei 88/77/CEE de armonizare a legislaĂžiilor statelor membre cu privire la mĂŁsurile care trebuie luate ĂŽmpotriva emisiilor de gaze Âşi macroparticule poluante provenite de la motoarele diesel utilizate la vehicule pentru Euro II;– Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatĂŁ cu intrarea ĂŽn vigoare a Normei Euro 6 pentru ĂŽnmatricularea, vânzarea Âşi introducerea ĂŽn circulaĂžie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European Âşi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor ĂŽn ceea ce priveÂşte emisiile provenind de la vehiculele uÂşoare pentru pasageri Âşi de la vehiculele uÂşoare comerciale (Euro 5 Âşi Euro 6) Âşi privind accesul la informaĂžiile referitoare la repararea Âşi ĂŽntreĂžinerea vehiculelor.